abonnement Unibet Coolblue
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 21 maart 2019 @ 11:42:23 #126
163650 Greys
pi_185762846
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 10:58 schreef Cee het volgende:

[..]

Huhhhhh :o
Ja die had ik ook niet zien aankomen. Geen idee waarom eigenlijk. Ons Margje die nog zo lief sigaretten met Dirkh heeft staan roken op de Zaanse Schans persdag. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 21 maart 2019 @ 11:43:25 #127
39237 crew  H_T
2733
pi_185762865
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 11:38 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Dat was weer een pareltje uit Baudets speech van gisteren :D
Ah! En ik maar denken dat het een anagram was ergens van :@

'Amfibische Lange Vis' is er uit te halen, maar dan kon ik er nog steeds geen touw aan vast knopen :P
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  ESF Reporter donderdag 21 maart 2019 @ 11:44:21 #128
87554 Cee
Welluk?
pi_185762877
Ik vind het gewoon een beetje engig dat mensen eerder geneigd zijn om voor een partij y te stemmen als een stem tegen partij x, dan dat ze overtuigd zijn van het beleid van partij y.

*kruipt terug in bubble*
  ESF Reporter donderdag 21 maart 2019 @ 11:45:42 #129
87554 Cee
Welluk?
pi_185762892
Wheheheh :D
Marga Buldet
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 21 maart 2019 @ 11:46:26 #130
39237 crew  H_T
2733
pi_185762906
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 11:44 schreef Cee het volgende:
Ik vind het gewoon een beetje engig dat mensen eerder geneigd zijn om voor een partij y te stemmen als een stem tegen partij x, dan dat ze overtuigd zijn van het beleid van partij y.

*kruipt terug in bubble*
Soms noemen ze dat nog strategisch ook! Ik vind het maar onzinnig.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  donderdag 21 maart 2019 @ 11:53:49 #131
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_185763021
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 10:35 schreef Greys het volgende:

[..]

Ho even, ik heb die speech maar half gehoord want ik zat hier te posten. Of was het niet in de speech? Boreaal, ik Google net even na je post want ik weet niet wat boreaal betekent (eerlijk, toch?) en krijg dan dit bovenaan in beeld:
[..]

Ik mis denk ik waarom ik er nu een pietsie op word aangevallen dat ik het niet bepaald kies vind dat rechtse politici in NL voor hun leven moeten vrezen?
Een boreale wereld is in politieke zin een nog al bekende dog whistle.

Boreaal (politieke term)
Basically we zijn blank en moeten blank blijven.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 21 maart 2019 @ 11:56:21 #132
163650 Greys
pi_185763060
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 11:44 schreef Cee het volgende:
Ik vind het gewoon een beetje engig dat mensen eerder geneigd zijn om voor een partij y te stemmen als een stem tegen partij x, dan dat ze overtuigd zijn van het beleid van partij y.

*kruipt terug in bubble*
Dat heb ik ook. Als iedereen nou gewoon stemt op het partijprogramma dat het meest aanspreekt krijg je een goed beeld van wat 'het volk' nou echt wil. Nu is het meer een beeld van wat ze allemaal niet willen of boos over zijn en chaos.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  ESF Reporter donderdag 21 maart 2019 @ 11:57:43 #133
87554 Cee
Welluk?
pi_185763086
quote:
14s.gif Op donderdag 21 maart 2019 11:56 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat heb ik ook. Als iedereen nou gewoon stemt op het partijprogramma dat het meest aanspreekt krijg je een goed beeld van wat 'het volk' nou echt wil. Nu is het meer een beeld van wat ze allemaal niet willen of boos over zijn en chaos.
Exaaaaaact dit.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 21 maart 2019 @ 11:59:15 #134
163650 Greys
pi_185763109
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 11:53 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Een boreale wereld is in politieke zin een nog al bekende dog whistle.

Boreaal (politieke term)
Basically we zijn blank en moeten blank blijven.
Ah! Dat wist ik dus echt niet. Ik klik de linkjes wel pas aan nadat ik thuis ben en niet op het werk :P maar nu snap ik iig de ophef beter door je zin eronder. Dank! En alsnog hoor ik uiteraard graag van hem waarom hij dat zei en hoe we dat moeten interpreteren want hij wil heul geen niet-blanke mensen die hier zijn weg (volgens mij, ja mss de uitgeprocedeerden) of dood (die weet ik wel zeker) of überhaupt mensen weg of dood maar alleen niet meer ongecontroleerde massa-immigratie. Dacht ik. Heb z'n hele programma niet op een rijtje. Dus waarom dat dan zeggen snap ik ook niet. Hoop wel dat iemand hem dat even vraagt ipv alvast omlegt.

En ik weet niet zo goed of ik me nu echt dommig moet voelen dat ik van die term überhaupt nog nooit gehoord had? Zoals vele woorden die gister in de lavendelspeech langs kwamen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Greys op 21-03-2019 12:05:18 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 21 maart 2019 @ 12:01:57 #135
39237 crew  H_T
2733
pi_185763159
quote:
14s.gif Op donderdag 21 maart 2019 11:56 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat heb ik ook. Als iedereen nou gewoon stemt op het partijprogramma dat het meest aanspreekt krijg je een goed beeld van wat 'het volk' nou echt wil. Nu is het meer een beeld van wat ze allemaal niet willen of boos over zijn en chaos.
Het helpt ook niet mee dat je niet weet waarom de kiezers op partij X hebben gestemd. Een stem is heus geen teken dat de stemmer het met het volledige programma eens is. Maar laten we beginnen met stemmen op de partij die ieder voor zich het meest geschikt vindt.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 21 maart 2019 @ 12:03:23 #136
39237 crew  H_T
2733
pi_185763198
quote:
14s.gif Op donderdag 21 maart 2019 11:59 schreef Greys het volgende:

[..]

En ik weet niet zo goed of ik me nu echt dommig moet voelen dat ik van die term überhaupt nog nooit gehoord had?
Nee hoor :) Je kan je ook juist iets slimmer voelen omdat je iets nieuws hebt geleerd :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  donderdag 21 maart 2019 @ 12:07:45 #137
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_185763289
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 11:59 schreef Greys het volgende:

[..]

Ah! Dat wist ik dus echt niet. Ik klik het wel pas aan nadat ik thuis ben en niet op het werk maar nu snap ik iig de ophef beter. Dank!
En ik weet niet zo goed of ik me nu echt dommig moet voelen dat ik van die term überhaupt nog nooit gehoord had? Zoals vele woorden die gister in de lavendelspeech langs kwamen.
Het hele idee van dog whistles is dat je over dit soort zaken kunt spreken zonder dat mensen die niks met dat soort gedachtegoed hebben het meteen doorhebben.

Gelukkig beginnen er wel steeds meer van deze termen langzaam aan bekendheid te winnen, zodat 'gewone mensen' zoals wij er wat waakzamer voor kunnen worden.

Maar ja, verzinnen ze straks gewoon weer wat nieuws.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 21 maart 2019 @ 12:08:33 #138
163650 Greys
pi_185763301
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 12:03 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Nee hoor :) Je kan je ook juist iets slimmer voelen omdat je iets nieuws hebt geleerd :)
Ja kan ook. :+

Maar even gewoon heel eerlijk, hoeveel hier wisten meteen wat oikofobie en dit boreaal betekenden? :D

Waarom staan de kranten er eigenlijk niet vol mee dan vanmorgen met de boreaal opmerking? Of staan ze dat wel? Ik lees meer de timeline van Eurovision in Concert dan kranten de laatste dagen :') :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 21 maart 2019 @ 12:08:52 #139
2681 Dave
Aardig op drave
pi_185763310
Goedemiddag, wat ruikt het hier lekker fris!
:o)
  donderdag 21 maart 2019 @ 12:09:09 #140
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_185763318
w/
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 21 maart 2019 @ 12:09:35 #141
39237 crew  H_T
2733
pi_185763328
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 12:08 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja kan ook. :+

Maar even gewoon heel eerlijk, hoeveel hier wisten meteen wat oikofobie en dit betekenden? :D
Ik in elk geval niet :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 21 maart 2019 @ 12:10:15 #142
163650 Greys
pi_185763347
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 12:09 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Ik in elk geval niet :)
Oké. Gelukkig. Eerlijk. Dank je. O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 21 maart 2019 @ 12:12:33 #143
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_185763398
quote:
14s.gif Op donderdag 21 maart 2019 11:59 schreef Greys het volgende:

[..]

Ah! Dat wist ik dus echt niet. Ik klik de linkjes wel pas aan nadat ik thuis ben en niet op het werk :P maar nu snap ik iig de ophef beter door je zin eronder. Dank! En alsnog hoor ik uiteraard graag van hem waarom hij dat zei en hoe we dat moeten interpreteren want hij wil heul geen niet-blanke mensen die hier zijn weg (volgens mij, ja mss de uitgeprocedeerden) of dood (die weet ik wel zeker) of überhaupt mensen weg of dood maar alleen niet meer ongecontroleerde massa-immigratie. Dacht ik. Heb z'n hele programma niet op een rijtje. Dus waarom dat dan zeggen snap ik ook niet. Hoop wel dat iemand hem dat even vraagt ipv alvast omlegt.

En ik weet niet zo goed of ik me nu echt dommig moet voelen dat ik van die term überhaupt nog nooit gehoord had? Zoals vele woorden die gister in de lavendelspeech langs kwamen.
Reactie op edit:

Dat is nou juist het vervelende van dit soort spraak.
Juist door te spreken in eufemismen is het heel erg makkelijk om te ontkennen wanneer je met zo iets geconfronteerd wordt, daar zijn die termen nou precies voor bedoeld.

Je zegt iets waarvan mensen met eenzelfde gedachtegoed weten wat je ermee wil zeggen en tegelijkertijd kan je aan de rest heel mooi uitleggen dat je dat toch helemaal niet met zo veel woorden gezegd hebt en dus ook niet zo bedoeld hebt.

Dog whistle: Geloofwaardige onschuld, wat je ook zegt of bedoelt.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  donderdag 21 maart 2019 @ 12:14:05 #144
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_185763436
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 12:08 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja kan ook. :+

Maar even gewoon heel eerlijk, hoeveel hier wisten meteen wat oikofobie en dit boreaal betekenden? :D

Waarom staan de kranten er eigenlijk niet vol mee dan vanmorgen met de boreaal opmerking? Of staan ze dat wel? Ik lees meer de timeline van Eurovision in Concert dan kranten de laatste dagen :') :@
Het Griekse woord Oikos kende ik wel, dus Oikofobie is dan wel te raden ;)
De klimaten heeft mijn dochter toevallig net gehad op school, Boreaal kende ik dus alleen van het klimaat maar niet in de andere betekenis.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  donderdag 21 maart 2019 @ 12:15:03 #145
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_185763457
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 12:08 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja kan ook. :+

Maar even gewoon heel eerlijk, hoeveel hier wisten meteen wat oikofobie en dit boreaal betekenden? :D

Waarom staan de kranten er eigenlijk niet vol mee dan vanmorgen met de boreaal opmerking? Of staan ze dat wel? Ik lees meer de timeline van Eurovision in Concert dan kranten de laatste dagen :') :@
Oikofobie ken ik ook niet, maar ga ik straks wel ff over lezen.

NRC heeft een paar artikelen waarbij de term boreale wereld iig als beladen genoemd wordt, met links naar Jean-Marie Le Pen die het hier ook graag over had.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_185763489
quote:
14s.gif Op donderdag 21 maart 2019 11:59 schreef Greys het volgende:

[..]

Ah! Dat wist ik dus echt niet. Ik klik de linkjes wel pas aan nadat ik thuis ben en niet op het werk :P maar nu snap ik iig de ophef beter door je zin eronder. Dank! En alsnog hoor ik uiteraard graag van hem waarom hij dat zei en hoe we dat moeten interpreteren want hij wil heul geen niet-blanke mensen die hier zijn weg (volgens mij, ja mss de uitgeprocedeerden) of dood (die weet ik wel zeker) of überhaupt mensen weg of dood maar alleen niet meer ongecontroleerde massa-immigratie. Dacht ik. Heb z'n hele programma niet op een rijtje. Dus waarom dat dan zeggen snap ik ook niet. Hoop wel dat iemand hem dat even vraagt ipv alvast omlegt.

En ik weet niet zo goed of ik me nu echt dommig moet voelen dat ik van die term überhaupt nog nooit gehoord had? Zoals vele woorden die gister in de lavendelspeech langs kwamen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En natuurlijk bedoel ik niet dat hij hierom wel omgelegd mag worden. Maar dat het allemaal misschien niet zo bedoeld is kan ik me niet in vinden.

Maar ik zal nu ook stoppen, want word er ongemakkelijk van en bedoel alles ook helemaal niet persoonlijk :@ ESF en politiek is niet handig :P #Jamalaout
  donderdag 21 maart 2019 @ 12:18:57 #147
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_185763544
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 12:16 schreef Em31 het volgende:
ESF en politiek is niet handig :P #Jamalaout
Als Rutte dat nou ook eens snapt dan stopt hij tenminste met jinxen :+
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_185763717
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 12:08 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja kan ook. :+

Maar even gewoon heel eerlijk, hoeveel hier wisten meteen wat oikofobie en dit boreaal betekenden? :D

Waarom staan de kranten er eigenlijk niet vol mee dan vanmorgen met de boreaal opmerking? Of staan ze dat wel? Ik lees meer de timeline van Eurovision in Concert dan kranten de laatste dagen :') :@
Oikofobie toevallig wel omdat ik weet dat hij daar een boek over heeft geschreven (was de titel ook geloof ik), boreaal niet.

Enigszins maar misschien niet helemaal gerelateerd; ik wil het boek Sapiens van Yuval Noah Harari aanraden. Gaat over de geschiedenis van de mensheid vanaf het ontstaan tot het heden en geeft echt héél interessante inzichten over een heleboel dingen. Hoe economische en politieke systemen zijn ontstaan, sociale structuren, geld, hoe de geschiedenis ons heeft gevormd (en zich herhaald), etc. Zorgt echt dat je met een bepaald soort afstand en relativeren naar alles kunt kijken. Ergens snap ik heel goed dat 'onderbuikreflex'(zo zal ik het maar even noemen) van het willen van een blank Europa, het is hoe homo sapiens gevormd is en in elkaar zit. Tegelijkertijd zijn er natuurlijk altijd veranderingen en migratiestromen aan de gang.

Nou goed, heel verhaal, bottom line, lees dat boek :P (voor iedereen bedoeld als tip, niet alleen voor Greys haha). Ben nu zelf in het vervolg 'Homo Deus' bezig, de mens in de toekomst, ook erg interessant.
Koel en donker bewaren
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 21 maart 2019 @ 12:36:33 #149
163650 Greys
pi_185763811
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 12:12 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Reactie op edit:

Dat is nou juist het vervelende van dit soort spraak.
Juist door te spreken in eufemismen is het heel erg makkelijk om te ontkennen wanneer je met zo iets geconfronteerd wordt, daar zijn die termen nou precies voor bedoeld.

Je zegt iets waarvan mensen met eenzelfde gedachtegoed weten wat je ermee wil zeggen en tegelijkertijd kan je aan de rest heel mooi uitleggen dat je dat toch helemaal niet met zo veel woorden gezegd hebt en dus ook niet zo bedoeld hebt.

Dog whistle: Geloofwaardige onschuld, wat je ook zegt of bedoelt.
Oké ik kan dit volgen :Y Dank. En dat is inderdaad eng. Snap ik.

Maar wat ik nog niet snap is hoe het dan - zoals je zegt - heel makkelijk te ontkennen is wanneer je ermee geconfronteerd wordt. Want ik heb dat hele stukje niet gehoord en de zinnen ervoor en erna niet, maar kan ie dan ineens evt roepen dat ie het over het weer had? Nee toch? Zou dat überhaupt kunnen kloppen in de context van de rest van het verhaal. Nogmaals, heel eerlijk, ik zat tijdens de speech meer hier te gieren en om tweets te gieren dan aandachtig te luisteren. Want het is niet 'mijn' partij.

Als ie morgen zegt 'ik bedoel uiteraard niet dat niet-blanken dood moeten en iedereen die dat wel denkt dat ik dat bedoel moet eens eens ff normaal doen' geloof ik dat eerlijk gezegd wel. Maar dan hoor ik wel graag hoe hij het dan wél bedoelt, wat ie dan wil, want dat snap ik dan idd ook niet. Ik heb ergens best begrip voor gewone mensen die oa in m'n durp wonen die bv een beetje bang zijn dat 'we' over tig jaar niet meer met z'n allen in NL passen qua ruimte/woningnood etc en vragen hebben bij wachtlijsten voor woningen en voorrang etc. En meer van dat soort vragen. Maar doe niet zo vaag en zeg gewoon in begrijpelijke taal wat je wilt. Dan kunnen mensen dat goed- of afkeuren. Geldt voor alle politici die om van alles heen draaien overigens. Hou op met liegen en draaien en vaag. Zeg gewoon wat je bedoelt. Allemaal. Zou heel veel gelul en verwarring schelen en een veel duidelijker stemresultaat.

[ Bericht 1% gewijzigd door Greys op 21-03-2019 12:42:15 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 21 maart 2019 @ 12:39:41 #150
163650 Greys
pi_185763869
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 12:16 schreef Em31 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En natuurlijk bedoel ik niet dat hij hierom wel omgelegd mag worden. Maar dat het allemaal misschien niet zo bedoeld is kan ik me niet in vinden.

Maar ik zal nu ook stoppen, want word er ongemakkelijk van en bedoel alles ook helemaal niet persoonlijk :@ ESF en politiek is niet handig :P #Jamalaout
Oh we gingen langs elkaar. Zie hierboven m'n antwoord op Roger.

Ik denk dat als puntje bij paaltje komt we het veel meer eens zijn dan nu lijkt omdat we niet live praten. :Y En omdat ik niet altijd even goed ben in via letters op internet uitleggen wat ik zelf bedoel en het ook vaak teruglees en denk 'ja oef jemig dit kan iemand ook weer verkeerd opvatten als, etc' en dan maar nog een stuk erbij schrijf etc etc. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')