abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7730613
quote:
Op maandag 6 januari 2003 00:17 schreef motown het volgende:
Als je het instictief opneemt voor de zwakkeren, dan ben je links.

Daarom snap ik ook niet dat jouw standpunt met betrekking tot het Israelisch/Palestijns conflict zo scheef is.

Bedenk wel, als je SP of GroenLinks stemt, dat je dat kiest voor partijen die het opnemen voor de Palestijnen en bereid zijn om Israel openlijk te bekritiseren en te veroordelen.

Ik herinner je er maar even aan, voordat je je stem voor een van deze partijen uitbrengt.

Off-topic? Wellicht. Maar ik probeer gewoon te zeggen: hoe linkser, hoe pro-Palestijnser, want die zijn de underdogs. De onderdrukten, de "verworpenen der aarde".

Succes met stemmen, Ryan3.

EIGEN IDEALEN EERST!
pi_7730685
quote:
Op maandag 6 januari 2003 00:12 schreef fokje het volgende:

[..]

Het is wellicht een discussie opzich, de tijdsgeest, waarden en moraal en hoe deze te implementeren in politieke keuzes. Heeft de tijdsgeest dan geen invloed op het gedrag, keuzes van mensen? Tijdsgeest is een heel abstract begrip; in feite doel ik hiermee ook op wat er in omringende landen gebeurt, het verschilt niet zóveel met NL. We zijn een onderdeel van de EU, onderdeel van de wereld. Dwz dat middelen die worden ingezet om bepaalde doelen te bereiken, of deze "eeuwige waarden" te handhaven, wel kunnen veranderen. We zijn geen commune die zichzelf onderhoudt, we zijn ook afhankelijk wat er in de rest van de wereld gebeurt. Andere middelen, soms bijv. ook repressieve maatregelen nemen (als het bijv. om christelijk gaat) is toch geen zelfverloochening?

Het is weldegelijk zelfverloochening als die eeuwige waarden worden ingewisseld voor tijdelijke winst, fokje...
I´m back.
pi_7730708
quote:
Op maandag 6 januari 2003 00:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het is weldegelijk zelfverloochening als die eeuwige waarden worden ingewisseld voor tijdelijke winst, fokje...

juist, eigen idealen eerst....
pi_7730714
quote:
Op maandag 6 januari 2003 00:17 schreef motown het volgende:
Als je het instictief opneemt voor de zwakkeren, dan ben je links.

Daarom snap ik ook niet dat jouw standpunt met betrekking tot het Israelisch/Palestijns conflict zo scheef is.

Bedenk wel, als je SP of GroenLinks stemt, dat je dat kiest voor partijen die het opnemen voor de Palestijnen en bereid zijn om Israel openlijk te bekritiseren en te veroordelen.

Ik herinner je er maar even aan, voordat je je stem voor een van deze partijen uitbrengt.

Off-topic? Wellicht. Maar ik probeer gewoon te zeggen: hoe linkser, hoe pro-Palestijnser, want die zijn de underdogs. De onderdrukten, de "verworpenen der aarde".

Succes met stemmen, Ryan3.

Ik stem PvdA, Motown, dus ga maar na... Maar om alles nu te verweven met het Palestina-Israël-conflict is overdreven...
I´m back.
pi_7730729
quote:
Op maandag 6 januari 2003 00:25 schreef Kingske het volgende:

[..]

juist, eigen idealen eerst....

...eeuwige idealen, bedoel je...?
I´m back.
pi_7730745
quote:
Op maandag 6 januari 2003 00:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

...eeuwige idealen, bedoel je...?

het zou tijd worden dat men zich eeuwige idealen aan zou meten!
en niet, naar mate men ouder wordt, naar rechts op gata schuiven, omdat dit wb het eigen haggie beter uitkomt!
pi_7730800
quote:
Op maandag 6 januari 2003 00:27 schreef Kingske het volgende:

[..]

en niet, naar mate men ouder wordt, naar rechts op gata schuiven, omdat dit wb het eigen haggie beter uitkomt!

... dus ikke, ikke, ikke en de rest kan stikke is voor jou eeuwige waarden...?
I´m back.
pi_7730817
quote:
Op maandag 6 januari 2003 00:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik stem PvdA, Motown, dus ga maar na... Maar om alles nu te verweven met het Palestina-Israël-conflict is overdreven...

Het PvdA is daarover verdeeld, dat was te zien toen er gestemd werd welke antitank-raket er gekozen moest worden voor defensie. De Israelische Gil werd gekozen (al was de Amerikaanse Javelin technisch beter en nauwelijks duurder), dankzij genoeg stemmen binnen de PvdA. Die aanfluiting en het eruit werken van Rob van Gijzel door Ad Melkert leiddden ertoe dat de PvdA definitief voor mij heeft afgedaan.

Ik vraag me af wat het standpunt van Wouter Bos is wat Israel/Palestina betreft. Redemption voor de PvdA? Wellicht ergens in de toekomst ooit weer. Maar voorlopig zie ik geen reden om af te stappen van GroenLinks.

[Dit bericht is gewijzigd door motown op 06-01-2003 00:36]

Ars longa, vita brevis
pi_7730825
quote:
Op maandag 6 januari 2003 00:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

... dus ikke, ikke, ikke en de rest kan stikke is voor jou eeuwige waarden...?

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ, JUIST NIET!
ben hartstikke links en ben bereid om mijn eigen idealen ten koste te laten gaan van ikke ikke ikkee
Onderzoek: GL stemmers stemmen altijd tegen hun EIGEN belang!

zo bedoel ik ut!

pi_7730831
quote:
Op maandag 6 januari 2003 00:27 schreef Kingske het volgende:

[..]

Het is totaal niet in mijn eigen voordeel, ik ben nl op dit moment werkloos en nog deels WAO ook.
pi_7730841
quote:
Op maandag 6 januari 2003 00:34 schreef fokje het volgende:

[..]

Het is totaal niet in mijn eigen voordeel, ik ben nl op dit moment werkloos en nog deels WAO ook.

Jij bent gewoon hard tegen jezelf dus...?
I´m back.
pi_7730842
quote:
Op maandag 6 januari 2003 00:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee geen tijdelijke winst, constructieve maatregelen noem ik het....
pi_7730849
quote:
Op maandag 6 januari 2003 00:35 schreef fokje het volgende:

[..]

Nee geen tijdelijke winst, constructieve maatregelen noem ik het....

Wat ik zeg, hard tegen jezelf dus...
I´m back.
pi_7730871
quote:
Op maandag 6 januari 2003 00:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jij bent gewoon hard tegen jezelf dus...?

Ehmmm... wellicht. Maar niet uit masochistische overwegingen ofzo.
pi_7730899
quote:
Op maandag 6 januari 2003 00:38 schreef fokje het volgende:

[..]

Ehmmm... wellicht. Maar niet uit masochistische overwegingen ofzo.

Mm, ik denk toch bijna dat je jezelf haat hoor... Moet je niet doen... Ook jij bent de moeite waard...
I´m back.
pi_7730978
quote:
Op maandag 6 januari 2003 00:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mm, ik denk toch bijna dat je jezelf haat hoor... Moet je niet doen... Ook jij bent de moeite waard...

hihi, nee echt niet. Ik ben niet tegen sociale voorzieningen, ik maak er gewoon gebruik van, het is een recht. Maar het moet niet normaal zijn voor iemand van mijn leeftijd die verder redelijk gezond is. Net zoals bijstand een vangnet is, het hoeft geen vetpot te zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')