quote:Op woensdag 20 maart 2019 10:06 schreef Chia het volgende:
Was je samen met je partner en dochter dakloos?
Mijn partner en ik waren allebei dakloos, mijn dochter mocht die tijd bij mijn zus verblijven.quote:Op woensdag 20 maart 2019 10:06 schreef Doedezemaar het volgende:
Hoe kwam het zo dat je dakloos werd? Waar was je dochter in die tien maanden?
We moesten ons melden bij een organisatie in Rotterdam: Centraal Onthaal. Daar gaan ze je dan vragen stellen en zeggen ze dat je recht hebt op een bed. Je krijgt ook een pas. Die moet je laten zien bij de opvang. De eerste paar dagen is het vooral veel lopen door de stad, opzoek naar een opvang. Met al je spullen.quote:Op woensdag 20 maart 2019 10:10 schreef Lothiriel het volgende:
Waar sliep je zoal toen je dakloos was? In een opvang of gewoon op straat? En hoe was die ervaring, raakte je eraan gewend? Heb je hulp gekregen of moest je zelf op zoek naar hulp?
Ja I know veel vragen
's avonds krijg je bij het CVD 6 boterhammen. Waar ik zat was een dag-en nachtopvang. De meeste opvangen zijn alleen 's avonds en 's nachts open. 's Middags kon je een grote warme maaltijd krijgen voor 2 euro of gratis als je een klusje had gedaan. WC's schoonmaken, kantines schoonmaken, kluisruimte schoonmaken enz.quote:Op woensdag 20 maart 2019 10:17 schreef Sigaartje het volgende:
Zijn er ook opvanginstanties waar je gratis kunt eten iedere dag?
Dat was ook bijzonder zwaar. Ze heeft in die periode meerder keren in het ziekenhuis gelegen, omdat ze ondervoedt en uitgeput was. Haar lichaam verteerde het eten niet. Ik vind het vooral vervelend, omdat zo ontzettend veel mensen haar niet geloofde enzo (tijdens en voor de periode), terwijl ze in die tijd meerdere keren op het randje van overleven zat.quote:Op woensdag 20 maart 2019 10:21 schreef Isabeau het volgende:
Hoe ging het in die periode met je vrouw? Zij was eigenlijk ziek en dan ook nog dakloos, dat lijkt me bijzonder zwaar.
Mijn vrouw is van buiten de EU. In de periode dat we dakloos waren liep haar verblijfsvergunning ook nog eens af. Toentertijd werkte wij allebei en kwam ze op mijn naam naar Nederland. In die periode mag je geen bijstand aanvragen, want dan zou mijn vrouw teruggestuurd worden. Ook een daklozenuitkering is bijstand.quote:
Wat klote zegquote:Op woensdag 20 maart 2019 10:28 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Mijn vrouw is van buiten de EU. In de periode dat we dakloos waren liep haar verblijfsvergunning ook nog eens af. Toentertijd werkte wij allebei en kwam ze op mijn naam naar Nederland. In die periode mag je geen bijstand aanvragen, want dan zou mijn vrouw teruggestuurd worden. Ook een daklozenuitkering is bijstand.
Nee, ik heb nooit hoeven bedelen. Ik was altijd erg blij met al die gasten buiten die aan mij kwamen vragen of ik wat geld voor ze had. Blijkbaar zag ik er niet dakloos uit. Heerlijk om te kunnen zeggen: "Nee ik ben zelf dakloos".quote:
Het idee is goed. Werken is goed. Het vervelende is dat het je afgeraden wordt in die situatie. Terwijl familie blijft hameren op ga werken, is werken helemaal niet de bedoeling als je dakloos bent.quote:
Goede vraag inderdaad. Ik had nog een oude telefoon. En er is wifi in de meeste opvanghuizen. Waar ik nu woon is diezelfde wifi. Het doet het vaker niet dan wel. In het begin denk je nog "waarom zou je als dakloze gaan zeuren over slecht internet". Maar al je zaken e.d. moet je via internet doen.quote:Op woensdag 20 maart 2019 10:32 schreef Jantje2k het volgende:
Lijkt me echt heel erg vervelend. Had je dan wel nog een telefoon (kon je die misschien savonds opladen, of hoe gaat dat) en had je ook internet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |