Bla bla erg leuk, heel veel liefde etc. Helaas verhinderd. Ongelooflijk jammer.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 19:08 schreef Hamzoef het volgende:
Maar hoe gaat dat? Gewoon een mailtje met ik kom niet, of moet je toelichting geven. En wat is gepast in zo'n situatie als je uitgenodigd wordt, maar je gaat niet. Stuur je dan wel een kaartje of zo?
Jij bent zeker de leukste thuis.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 19:10 schreef Mariocash het volgende:
Gewoon zeggen: ik kom niet op bruiloften van kafirs. Het spijt me. Toch bedankt voor de handuitreiking!
Is ter bevestiging dat de uitnodiging is aangekomen.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 19:18 schreef Tegan het volgende:
Ik snap niet dat het nooit is: "Laat alleen iets weten als je erbij bent."
quote:Op dinsdag 19 maart 2019 19:20 schreef Sigaartje het volgende:
Geen dikke bak huren en daarmee op snelwegen stil gaan staan en grasvelden omploegen daarmee met vlaggen.
Hoe werkt dat dan? Als de uitnodiging niet aankomt en die persoon meldt zich niet af, dan wordt aangenomen dat hij dus komt. Maar hij heeft de uitnodiging niet ontvangen.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 19:20 schreef yosander het volgende:
[..]
Is ter bevestiging dat de uitnodiging is aangekomen.
Neem aan dat je ook moet aangeven als je wel komt (en met hoeveel)quote:Op dinsdag 19 maart 2019 19:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hoe werkt dat dan? Als de uitnodiging niet aankomt en die persoon meldt zich niet af, dan wordt aangenomen dat hij dus komt. Maar hij heeft de uitnodiging niet ontvangen.
quote:Op dinsdag 19 maart 2019 19:18 schreef Tegan het volgende:
Ik snap niet dat het nooit is: "Laat alleen iets weten als je erbij bent."
Verwarrend.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 19:39 schreef yosander het volgende:
[..]
Neem aan dat je ook moet aangeven als je wel komt (en met hoeveel)
Daarom is het dat ook nooit en moet je je afmelden.quote:
Als er een ceremoniemeester is dan regelt die alles rondom de bruiloft, en overlegt daarover met het bruidspaar. Het bruidspaar zal dus waarschijnlijk wel horen wie er wel en niet komen. Extra afmelden bij het bruidspaar zelf is niet nodig.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 20:49 schreef Hamzoef het volgende:
Ik snap sowieso niet. Je ziet vanzelf wel wie er komt toch?
Maar goed. Even voor de goede orde. Als ik me afmeld bij zo'n ceremoniemeester, geeft die dat dan ook door aan het stel, of hoe werkt dat?
Dit ja. Of voor tafelschikking/indeling van de zaal, etc.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 23:58 schreef Storpojke het volgende:
[..]
Als er een ceremoniemeester is dan regelt die alles rondom de bruiloft, en overlegt daarover met het bruidspaar. Het bruidspaar zal dus waarschijnlijk wel horen wie er wel en niet komen. Extra afmelden bij het bruidspaar zelf is niet nodig.
In verband met de voorbereidingen willen mensen graag vooraf weten op hoeveel gasten ze kunnen rekenen. Dat kan handig zijn voor de catering bijvoorbeeld,
quote:Op dinsdag 19 maart 2019 19:10 schreef Mariocash het volgende:
Gewoon zeggen: ik kom niet op bruiloften van kafirs. Het spijt me. Toch bedankt voor de handuitreiking!
Broeder, catering is duur als je geen buffet neemt. Dan is het wel handig om ongeveer te weten wie er al dan niet komt.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 20:49 schreef Hamzoef het volgende:
Wat leuk Hamza dat je bent uitgenodigd voor de bruiloft. Jammer dat je niet kan. Je kan je afmelden bij de ceremoniemeester. Mailtje of telefoontje waarin je zegt dat je bent verhinderd is voldoende. En vergeet niet om een leuk kaartje te sturen zodat je in gedachten toch aan het bruidspaar denktquote:Op dinsdag 19 maart 2019 19:08 schreef Hamzoef het volgende:
Zojuist lag er een brief op de deurmat. Een uitnodiging voor een bruiloft ergens in juni. Een Nederlands stel, woont al jaren samen, maar waren blijkbaar nog niet getrouwd.
Hoewel ik de uitnodiging an sich wel waardeer, zie ik het niet zitten om te gaan. Om de uitnodiging staat het verzoek als je je af wilt melden als je niet komt. Dat moet je echter niet bij het stel doen, maar bij een ceremoniemeester. Bijzonder.
Maar hoe gaat dat? Gewoon een mailtje met ik kom niet, of moet je toelichting geven. En wat is gepast in zo'n situatie als je uitgenodigd wordt, maar je gaat niet. Stuur je dan wel een kaartje of zo?
quote:Op dinsdag 19 maart 2019 20:49 schreef Hamzoef het volgende:
Maar goed. Even voor de goede orde. Als ik me afmeld bij zo'n ceremoniemeester, geeft die dat dan ook door aan het stel, of hoe werkt dat?
Ik weet niet beter dan dat je hoe dan ook laat weten of je wel of niet komt. Dus gewoon altijd bericht doen.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 20:15 schreef yosander het volgende:
[..]
Daarom is het dat ook nooit en moet je je afmelden.
Precies, op onze kaart stond RSVP voor een bepaalde datum.quote:Op woensdag 20 maart 2019 09:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik weet niet beter dan dat je hoe dan ook laat weten of je wel of niet komt. Dus gewoon altijd bericht doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |