De normale WA, het wappertje van vroeger, die dekt ongevallen per fiets als jij verantwoordelijk bent. Alleen de schade van de tegenpartij natuurlijk.quote:
*AvP, voordat we daar weer een hele discussie over krijgenquote:Op dinsdag 19 maart 2019 15:59 schreef nanuk het volgende:
[..]
De normale WA, het wappertje van vroeger, die dekt ongevallen per fiets als jij verantwoordelijk bent. Alleen de schade van de tegenpartij natuurlijk.
Ga jij een zaak beginnen voor ¤150?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 16:59 schreef MaGNeT het volgende:
En of de tegenpartij verzekerd is maakt natuurlijk niet uit, het zal vergoed moeten worden, dan maar uit eigen zak.
Als de tegenpartij schuld heeft erkend en de schade vergoedt hoeft er geen zaak te komen toch?quote:
En als die achteraf zegt dat ts het maar moet bekijken en dat ie niks betaald?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 17:20 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als de tegenpartij schuld heeft erkend en de schade vergoedt hoeft er geen zaak te komen toch?
Ik heb wel eens een horloge van een collega gesloopt, die heb ik uit mezelf vergoed zonder m'n verzekering te bellen.
Dat weet je nooit, sommige mensen zijn best eerlijk. hebben nog een ingebouwd rechtsgevoel en weten het verschil tussen goed en slecht.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 17:21 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
En als die achteraf zegt dat ts het maar moet bekijken en dat ie niks betaald?
Dan krijgt hij van mij (uiteindelijk) een dagvaarding, ja.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 17:21 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
En als die achteraf zegt dat ts het maar moet bekijken en dat ie niks betaald?
Alsof TS weer óf en wáár de tegenpartij verzekerd is.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 15:59 schreef nanuk het volgende:
[..]
De normale WA, het wappertje van vroeger, die dekt ongevallen per fiets als jij verantwoordelijk bent. Alleen de schade van de tegenpartij natuurlijk.
Waar ligt bij jou de grens dan?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 19:33 schreef trein2000 het volgende:
Als rinus wil procederen over 150 euro moet ie dat natuurlijk zelf weten. Maar ik heb wel meer te doen...
Oh weet ik niet, ligt aan de omstandigheden van het geval natuurlijk. Ik werd laats van de fiets getikt door een demente doorrijder. Die pak ik nog voor 10¤ bij wijze van spreke.quote:
Dus een demente doorrijder pak je wel aan voor een spreekwoordelijke ¤10, maar iemand bij vol verstand die verantwoordelijk is, aansprakelijkheid in eerste instantie heeft erkend en later zou ontkennen voor ¤150 niet? Klinkt onlogisch.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 19:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Oh weet ik niet, ligt aan de omstandigheden van het geval natuurlijk. Ik werd laats van de fiets getikt door een demente doorrijder. Die pak ik nog voor 10¤ bij wijze van spreke.
Mijn grens is simpel.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 19:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Oh weet ik niet, ligt aan de omstandigheden van het geval natuurlijk. Ik werd laats van de fiets getikt door een demente doorrijder. Die pak ik nog voor 10¤ bij wijze van spreke.
Die had ik even gemist? Want dan ben ik het met je eens jaquote:Op woensdag 20 maart 2019 09:39 schreef Speekselklier het volgende:
'Sorry voor de schade, maar ik betaal niet WANT ik ben er niet voor verzekerd'.
Te vaak gehoord, ook bij kennissen.quote:Op woensdag 20 maart 2019 09:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die had ik even gemist? Want dan ben ik het met je eens ja
Dat is dan ook de zorg van de tegenpartij. TS legt de claim neer bij de persoon, niet bij de verzekering.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 19:42 schreef r_one het volgende:
[..]
Alsof TS weer óf en wáár de tegenpartij verzekerd is.
Precies. Vandaar ook mijn reactie op:quote:Op woensdag 20 maart 2019 09:57 schreef nanuk het volgende:
[..]
Dat is dan ook de zorg van de tegenpartij. TS legt de claim neer bij de persoon, niet bij de verzekering.
quote:Op dinsdag 19 maart 2019 15:35 schreef AliensExist182 het volgende:
of moet ik eerst contact opnemen met de verzekering?
quote:Op dinsdag 19 maart 2019 15:46 schreef LittleBrownie het volgende:
Altijd eerst contact opnemen met de verzekering.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |