abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 19 maart 2019 @ 10:51:04 #1
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185710022
Wat weten we nu:

Dinsdag 19-03 11.35 uur
quote:
Onderzoek naar schietincident vandaag verder
19 maart 2019 - Arrondissementsparket Midden-Nederland

Gisteren, maandag 18 maart, was het ernstige schietincident in een tram aan het 24 Oktoberplein in Utrecht. De politie en het Openbaar Ministerie zijn de afgelopen nacht verder gegaan met het strafrechtelijke onderzoek. Het onderzoek is in volle gang.

Bij het schietincident kwamen drie mensen om het leven. Het gaat om een 19-jarige vrouw uit Vianen en twee mannen van 28 en 49 jaar uit Utrecht. Daarnaast raakten drie mensen zwaargewond (een 20-jarige vrouw uit Utrecht, een 74-jarige man uit De Meern en een 21-jarige vrouw uit Nieuwegein). In de hectiek die direct na het schieten ontstond, raakten eveneens, voor zover bekend, vier mensen lichtgewond doordat zij bijvoorbeeld kwamen te vallen.

Geen relatie

Aan het begin van maandagavond kon de politie al melden dat de hoofdverdachte, een 37-jarige man uit Utrecht, kon worden aangehouden in een woning aan de Oudenoord. Uit het onderzoek is tot nog toe geen enkele relatie tussen de hoofdverdachte en deze slachtoffers gebleken. Tijdens zijn aanhouding werd een vuurwapen aangetroffen.

In verband met het onderzoek ’heeft de politie gisteren en vannacht op verschillende plekken in Utrecht en daarbuiten doorzoekingen gedaan in woningen. Naast de hoofdverdachte zijn er nog twee andere verdachten aangehouden. Het gaat om mannen uit Utrecht van 23 en 27 jaar. Van deze mannen onderzoekt de politie of zij mogelijk betrokken zijn bij het schietincident.

De politie en het OM gaan ook vandaag verder met het onderzoek, o.a. naar het motief. Tot dusver wordt er ernstig rekening gehouden met een terroristisch motief. Onder meer een in de vluchtauto gevonden briefje en de aard van het feit geven hier aanleiding toe. Andere motieven worden niet uitgesloten, deze worden ook onderzocht.

Vandaag zullen agenten zichtbaar in de wijken aanwezig zijn en in contact zijn met relevante partijen. De verdachten zitten nog vast en zullen verder worden verhoord.
Bron: https://www.om.nl/@105401/onderzoek/

PolitieUtrecht twitterde op dinsdag 19-03-2019 om 11:26:09 Gisteravond kon de politie al melden dat de hoofdverdachte, een 37-jarige man uit Utrecht, kon worden aangehouden in een woning aan de Oudenoord. Uit het onderzoek is tot nog toe is geen enkele relatie tussen de hoofdverdachte en de slachtoffers gebleken. #24oktoberplein reageer retweet
18:31 Hoofdverdachte aangehouden

quote:
15:01
Burgemeester Jan van Zanen meldt net dat er drie doden zijn gevallen en negen gewonden door de schietpartij in Utrecht.
GemeenteUtrecht twitterde op maandag 18-03-2019 om 14:54:05 Burgemeester Jan van Zanen reageert op het schietincident eerder vandaag https://t.co/PzI6t2tPtX reageer retweet
quote:
quote:
In de Utrechtse wijk Kanaleneiland heeft maandagochtend een schietpartij plaatsgevonden. Het vuur werd geopend op de inzittenden van een tram bij het 24 Oktoberplein. Dit is wat we tot nu toe weten over het incident.
In het kort

Schutter gevlucht, politie zoekt 37-jarige verdachte
Omgeving 24 Oktoberplein afgezet
Dreigingsniveau 5 voor provincie Utrecht
Terroristisch motief niet uitgesloten
Een schutter opent rond 10.45 uur het vuur in een tram. Volgens een getuige "begon een man in het wilde weg te schieten". Meerdere inzittenden raken gewond en moeten met spoed naar het ziekenhuis.

Voor de slachtoffers is in Utrecht een calamiteitenhospitaal geopend. Het Rode Kruis heeft de website ikbenveilig.nl opengesteld voor mensen die zich ongerust maken over de situatie in Utrecht.

Het 24 Oktoberplein is na de schietpartij ruim afgezet. "Kom niet in de buurt van de plaats van het incident", meldt de politie. Bij een woning aan de Trumanlaan, in de buurt van het 24 Oktoberplein, zijn meerdere politie-eenheden ter plaatse. Volgens de NOS zijn hier en op andere plaatsen invallen gedaan.



https://www.nu.nl/schietp(...)rtij-in-utrecht.html


Livestream:

De verdachte:

PolitieUtrecht twitterde op maandag 18-03-2019 om 14:17:27 De politie vraagt u uit te kijken naar de 37-jarige Gökman Tanis (geboren in Turkije) in verband met het incident vanmorgen aan het #24oktoberplein in Utrecht. Benader hem niet zelf maar bel direct de opsporingstiplijn 0800-6070 https://t.co/QZ88s3Wl0k reageer retweet
Laatste nieuwsberichten
quote:
Ooggetuige Niels (21): ‘Hij schoot op die mensen die die vrouw hielpen’

De 21-jarige Niels zat in de tram in Utrecht waar vanmorgen ‘mogelijke terreurverdachte’ Gökman Tanis begon te schieten. Niels ‘had het gevoel’ dat de dader zich op één persoon richtte. ,,Hij mikte op die mensen die die vrouw probeerde te helpen.”

Niels is net weer thuis, na door de politie te zijn gehoord, nog stevig onder de indruk van wat hij heeft gezien. ,,Het gebeurde in het tramstel achter mij. Er was ineens commotie. De tram kwam stil te staan in een bocht dus ik kon goed zien wat er in het tramstel achter mij gebeurde. De deur van de tram werd geforceerd en er werden ramen ingeslagen. In ons tramstel was verwarring maar bleef het redelijk kalm.”

,,Er was op dat moment op zeker al geschoten in dat tramstel achter mij. Je hoorde van die plop-plop-plop-geluiden, alsof er een geluiddemper op zat. Daarna zag ik mensen naar buiten rennen, echt voor hun leven. Ik had het gevoel dat hij zich speciaal op een iemand richtte want ik zag een vrouw naar buiten kruipen. Omstanders probeerden haar weg te trekken maar toen ze dat deden ging die man speciaal achter haar aan en mikte op die omstanders.”

,,Nee, ik kon niet goed zien hoe hij eruit zag. Hij had een donkere jas aan, normaal postuur, en had een lang pistool in zijn hand. Gewoon zo’n handpistool, geen automatisch wapen, voor zover ik kon zien. Daarna ging ie nog achter iemand aan, met een geel hesje, die die vrouw probeerde te helpen, en daarna kon ik het niet meer zien.”

https://www.ad.nl/binnenl(...)uw-hielpen~abd214eb/
quote:
Gezochte Gökmen Tanis stond terecht wegens schieten met vuurwapen en verkrachting
UTRECHT - De 37-jarige Gökmen Tanis, die wordt gezocht vanwege het schietdrama bij het 24 Oktoberplein, is vaak in aanraking geweest met justitie. Hij stond in 2014 terecht omdat hij zou hebben geschoten met een vuurwapen en wegens poging tot doodslag.

Zijn strafblad is lang: hij zou in oktober 2014 een vrouw hebben beledigd en naar haar hebben gespuugd. Ook beledigde en bedreigde hij toen een agent. Tevens zou hij dat jaar onder invloed hebben gereden.

Zeer recent stond hij ook voor de rechter: twee weken terug nog omdat hij een vrouw zou hebben verkracht. Ook zou hij zich onlangs schuldig hebben gemaakt aan het stelen van een fiets en een inbraak in een bedrijfspand. Die delicten dateren van september en oktober vorig jaar.

De verkrachting zou zijn gebeurd in juli 2017 in Utrecht. Precies twee weken geleden was een zogenoemde regiezitting.

De politie heeft een foto van Tanis verspreid. De man, die Turkse roots heeft, zou vanochtend hebben geschoten in of bij een tram op het 24 Oktoberplein. Daarbij is een nog onbekend aantal mensen gewond geraakt en er zijn mogelijk ook mensen overleden. Tanis is nog voortvluchtig.
PolitieUtrecht twitterde op maandag 18-03-2019 om 16:28:03 Het aantal gewonden is zojuist naar beneden bijgesteld. Het gaat om 5 gewonden in plaats van de eerder genoemde 9. Het aantal overledenen is op dit moment onveranderd. https://t.co/9tStbq1f0B reageer retweet
Liveblogs
Schietpartij Utrecht: Tanis opgepakt, morgen vlaggen halfstok
https://nos.nl/liveblog/2(...)trecht-verlaten.html

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1895347/

Dossier Politie: https://www.politie.nl/ge(...)ncident-utrecht.html

[ Bericht 2% gewijzigd door Leandra op 19-03-2019 11:42:22 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 19 maart 2019 @ 10:51:44 #2
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_185710052
Elzies maakte in het vorige topic een goed punt, die krokodillen tranen van onze politiek leiders waren tenenkrommend.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 19 maart 2019 @ 10:53:08 #4
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_185710057
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 10:52 schreef ootjekatootje het volgende:
Elzies maakte in het vorige topic een goed punt, die krokodillen tranen van onze politiek leiders waren tenenkrommend.
Als ze iets anders zeggen worden ze ook veroordeeld.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_185710064
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 10:51 schreef NoXia het volgende:
Bedankt voor je niet ge-update OP Leandra!

:')
Wat bral je nou, dat kan nog steeds.
pi_185710074
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 10:53 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Als ze iets anders zeggen worden ze ook veroordeeld.
As ze daar moeite mee hebben, kunnen ze beter ander werk zoeken.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 10:53:57 #7
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_185710077
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 10:53 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Wat bral je nou, dat kan nog steeds.
Al klaar met de was? Boodschappen doen? Ksssk.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 10:54:56 #8
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185710098
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 10:51 schreef NoXia het volgende:
Bedankt voor je niet ge-update OP Leandra!

:')
Ja joh, ik zit mobiel, maar wat had je erbij willen hebben, want nieuwe feiten zijn er nog niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185710101
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 10:53 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Als ze iets anders zeggen worden ze ook veroordeeld.
Zie alle onnozele krietiek op FvD die zich als enige niet door terreur lieten leiden
  dinsdag 19 maart 2019 @ 10:55:43 #10
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_185710112
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 10:02 schreef havanagila het volgende:

[..]

Al akbar roepend alle slachtoffers omstanders neerschieten is geen terreur? Bedankt.
Het IS een terreurdaad. Maar GEEN Terroristische actie. Daar zit hem de kneep.
Als bijv. Holleeder in een café iemand zou neerschieten, knalt die ook iedereen af die in de weg staat. De dader is een in Turkije geboren crimineel. En omdat Turkije een islamitisch georiënteerd land is, is er voor sommige users al snel een verband gelegd.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_185710120
RTLZ de verkiezing campagnes worden hervat :)
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_185710127
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 10:55 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Het IS een terreurdaad. Maar GEEN Terroristische actie. Daar zit hem de kneep.
Als bijv. Holleeder in een café iemand zou neerschieten, knalt die ook iedereen af die in de weg staat. De dader is een in Turkije geboren crimineel. En omdat Turkije een islamitisch georiënteerd land is, is er voor sommige users al snel een verband gelegd.
Die verbinding komt meer vanuit het feit dat zijn broer(of neef, weet ik zo even niet meer) in de gaten gehouden werd voor connecties met terreur organisaties.
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_185710128
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 10:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja joh, ik zit mobiel, maar wat had je erbij willen hebben, want nieuwe feiten zijn er nog niet.
10:18
Verslaggever Yelle Tieleman heeft nieuws over de twee andere verdachten die net als hoofdverdachte Gökmen Tanis nog vastzitten. De politie heeft ze met de hulp van politiehonden kunnen vinden en aanhouden. Dat melden goed ingevoerde bronnen.
pi_185710135
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 10:55 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Het IS een terreurdaad. Maar GEEN Terroristische actie. Daar zit hem de kneep.
Als bijv. Holleeder in een café iemand zou neerschieten, knalt die ook iedereen af die in de weg staat. De dader is een in Turkije geboren crimineel. En omdat Turkije een islamitisch georiënteerd land is, is er voor sommige users al snel een verband gelegd.
En waarom is het dan geen terroristische actie? Jij kent zijn drijfveren al wel?
  dinsdag 19 maart 2019 @ 10:57:29 #15
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_185710136
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 10:53 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Als ze iets anders zeggen worden ze ook veroordeeld.
klopt. het is beter dat ze een paar dagen zwijgen en wachten op de feiten net als iedereen.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_185710147
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 10:53 schreef NoXia het volgende:

[..]

Al klaar met de was? Boodschappen doen? Ksssk.
Ja de was is klaar. Boodschappen doe ik straks.
Bedankt voor de interesse.
pi_185710150
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 10:55 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Het IS een terreurdaad. Maar GEEN Terroristische actie. Daar zit hem de kneep.
Als bijv. Holleeder in een café iemand zou neerschieten, knalt die ook iedereen af die in de weg staat. De dader is een in Turkije geboren crimineel. En omdat Turkije een islamitisch georiënteerd land is, is er voor sommige users al snel een verband gelegd.
Hij riep Alah akbar das ook een reden om aan een Terroristische actie te denken dacht ik
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_185710154
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 08:08 schreef MMXMMX het volgende:

[..]

Ja hij riep dat zonder bron vermelding dus
Dat werd gezegd in het NOS journaal van 0.00
pi_185710177
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 10:57 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

klopt. het is beter dat ze een paar dagen zwijgen en wachten op de feiten net als iedereen.
Dit, laat ze bezig zijn met de verkiezingen. Ken niemand hier op die lijst, wat opmerkelijk is.
pi_185710183
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 10:56 schreef MMXMMX het volgende:
RTLZ de verkiezing campagnes worden hervat :)
Tjonge jonge, toch bijna 24 uur stilgelegd. Dus nu is het wel weer helemaal ok om campagne te voeren? Maar Baudet is natuurlijk vreselijk bezig...
pi_185710188
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 10:58 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Dat werd gezegd in het NOS journaal van 0.00
Ja klopt heb het al gezien ik heb niet goed opgelet dus want ik was ook aan het gamen .
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
  dinsdag 19 maart 2019 @ 11:00:28 #22
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185710197
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 10:56 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

10:18
Verslaggever Yelle Tieleman heeft nieuws over de twee andere verdachten die net als hoofdverdachte Gökmen Tanis nog vastzitten. De politie heeft ze met de hulp van politiehonden kunnen vinden en aanhouden. Dat melden goed ingevoerde bronnen.
Ook weer zo'n raar verhaal; burgemeester zegt iets anders dan de politie:
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1895521/
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185710198
Het is dus geen terroristische actie?
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 19 maart 2019 @ 11:01:03 #24
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_185710203
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 10:55 schreef TheRacingElf het volgende:

[..]

Zie alle onnozele krietiek op FvD die zich als enige niet door terreur lieten leiden
En de onnozele kritiek op de rest.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 19 maart 2019 @ 11:01:06 #25
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_185710204
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 10:57 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

En waarom is het dan geen terroristische actie? Jij kent zijn drijfveren al wel?
Nogmaals, het is een terreurdaad. Een echte terrorist bereidt zijn target en acties terdege voor. met een zo hoog mogelijke bodycount. Dan loop je niet een tram binnen met een normaal pistool of met een mes.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_185710215
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 11:00 schreef Cronometer het volgende:
Het is dus geen terroristische actie?
Niet ?
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 19 maart 2019 @ 11:01:53 #27
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_185710224
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 10:57 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

klopt. het is beter dat ze een paar dagen zwijgen en wachten op de feiten net als iedereen.
Iedereen? Het eerste slachtoffer had de grond nog niet geraakt of het ging al uitgebreid over aanslagen en eerwraak en moslims.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 19 maart 2019 @ 11:02:06 #28
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185710226
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 11:00 schreef Cronometer het volgende:
Het is dus geen terroristische actie?
Dat is nog niet bekend en ook niet uitgesloten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185710246
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 11:01 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Nogmaals, het is een terreurdaad. Een echte terrorist bereidt zijn target en acties terdege voor. met een zo hoog mogelijke bodycount. Dan loop je niet een tram binnen met een normaal pistool of met een mes.
Theo van G was ook 1 slachtoffer van 1 dader dus het kan wel :)
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
  dinsdag 19 maart 2019 @ 11:03:01 #30
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_185710248
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 10:58 schreef MMXMMX het volgende:

[..]

Hij riep Alah akbar das ook een reden om aan een Terroristische actie te denken dacht ik
is die uitroep synoniem met terrorisme? die uitdrukking is al zou oud als de berber taal.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  dinsdag 19 maart 2019 @ 11:03:38 #31
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_185710258
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 11:00 schreef Cronometer het volgende:
Het is dus geen terroristische actie?
het is een terreurdaad.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_185710260
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 11:01 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Iedereen? Het eerste slachtoffer had de grond nog niet geraakt of het ging al uitgebreid over aanslagen en eerwraak en moslims.
Maakt dat wat uit? Feit blijft overeind staan dat we hier in Nederland steeds vaker geconfronteerd worden met zinloos vuurwapengeweld waar de onschuldige burger tussen mag lopen.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 19 maart 2019 @ 11:04:20 #33
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_185710265
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 11:03 schreef Elzies het volgende:

[..]

Maakt dat wat uit? Feit blijft overeind staan dat we hier in Nederland steeds vaker geconfronteerd worden met zinloos vuurwapengeweld waar de onschuldige burger tussen mag lopen.
Ik reageerde dan ook op het "feiten afwachten net zoals iedereen"
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_185710281
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 11:03 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

is die uitroep synoniem met terrorisme? die uitdrukking is al zou oud als de berber taal.
Jawel dat wel misschien maar dat roepen terwijl je staat te schieten op tram passagiers is wel ff wat anders dan een oude taal traditie :)
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 19 maart 2019 @ 11:06:38 #35
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_185710301
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 11:05 schreef MMXMMX het volgende:

[..]

Jawel dat wel misschien maar dat roepen terwijl je staat te schieten op tram passagiers is wel ff wat anders dan een oude taal traditie :)
Dat staat dus ook niet voor "in naam van God pleeg ik deze moorden!".
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_185710324
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 11:06 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat staat dus ook niet voor "in naam van God pleeg ik deze moorden!".
Als iemand "God is groot" roept terwijl ie mensen afschiet, dan zou dat toch ook aan religieus extremisme worden gelinkt, wat het toch wel een terroristische daad maakt? Of moeten we als het om moslims gaat dit maar niet meewegen, want (fanatieke) moslims roepen het vrijwel altijd?
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 19 maart 2019 @ 11:08:50 #37
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_185710337
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 11:08 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Als iemand "God is groot" roept terwijl ie mensen afschiet, dan zou dat toch ook aan religieus extremisme worden gelinkt, wat het toch wel een terroristische daad maakt?
Dat heeft er dus niet per definitie mee te maken, nee.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_185710339
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 11:04 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik reageerde dan ook op het "feiten afwachten net zoals iedereen"
Daarom was ik gisteren ook vrij snel klaar met reageren.

Maar het veranderd niet het gegeven. Iedere week, soms wel meerdere keren per week krijg je berichten over vuurwapengeweld, explosieven die worden achtergelaten, personen die met de dood worden bedreigd.

Wat gisteren is gebeurd in Utrecht is ook gebeurd in mijn metro. Een man die vanuit het niets zomaar iemand neerstak en overleed. Het wordt steeds gekker in dit land.
pi_185710344
quote:
Gökmen Tanis werd 1 maart vrijgelaten als hij zou meewerken aan psychisch onderzoek

Aanslagverdachte Gökmen Tanis werd 1 maart voorlopig vrijgelaten als hij zou meerwerken aan een dubbel persoonlijkheidsonderzoek van het Nederlands Instituut voor Forensische Psychiatrie (NIFP). Over zijn psychische gesteldheid waren al zorgen. Tanis zat vast vanwege een verkrachtingszaak uit 2017.

https://www.ad.nl/dossier(...)-onderzoek~a4e82d8d/
8)7
pi_185710359
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 11:06 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat staat dus ook niet voor "in naam van God pleeg ik deze moorden!".
Maar waarom GOD IS GROOT roepen terwijl je deze mensen afslacht dan ???

Help me ff hier ??
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_185710379
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 11:08 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat heeft er dus niet per definitie mee te maken, nee.
Oh nee, roepen dat God groot is terwijl je mensen afschiet staat los van het geloof, duidelijk...
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 19 maart 2019 @ 11:11:03 #42
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_185710387
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 11:09 schreef MMXMMX het volgende:

[..]

Maar waarom GOD IS GROOT roepen terwijl je deze mensen afslacht dan ???

Help me ff hier ??
Ik ben niet gelovig, dus dat is wat lastig te zeggen. Wellicht even om hulp vragen bij zijn gerichte actie, weten wij veel.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_185710397
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 11:08 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Als iemand "God is groot" roept terwijl ie mensen afschiet, dan zou dat toch ook aan religieus extremisme worden gelinkt, wat het toch wel een terroristische daad maakt? Of moeten we als het om moslims gaat dit maar niet meewegen, want (fanatieke) moslims roepen het vrijwel altijd?
Toen Ajouad van BNN in de Python in de Efteling "Allahoe akbar" riep omdat hij het eng vond was er ook meteen hysterie. Het hoeft niet te duiden op een terroristische daad.
pi_185710398
Wat mij betreft maakt het niet zo veel uit of het nu een klassieke 'terreurdaad' is of een daad uit een vorm van eerwraak.

Beide zijn immers direct aan het geloof Islam te linken. Eerwraak heeft namelijk ook ALLES met de Islam te maken, dat is niet slechts cultuur.
pi_185710402
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 11:01 schreef MMXMMX het volgende:

[..]

Niet ?
Wat maakt het het wel?
pi_185710405
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 11:11 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik ben niet gelovig, dus dat is wat lastig te zeggen. Wellicht even om hulp vragen bij zijn gerichte actie, weten wij veel.
Gedreven door religie dus, als je God zijn hulp denkt te krijgen.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 11:12:30 #47
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_185710416
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 11:01 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Iedereen? Het eerste slachtoffer had de grond nog niet geraakt of het ging al uitgebreid over aanslagen en eerwraak en moslims.
Daarom moet een politicus daar boven staan en zich afzijdig houden. Dat gedoe met hoogwaardigheidsbekleders die uit "respect" bezoekjes brengen aan bijv. rampgebieden mag wat mij betreft ook wel achterwege blijven. Met steun of commentaar help je de mensen niet verder. Wel met daadwerkelijke steun. De mensen in de aardbevingszone in Groningen en de oude kompels uit de kolenmijnen in Limburg in de jaren 50 zijn door diezelfde medelijdende politici belazerd. vandaar dat sommige mensen het nu over krokodillentranen hebben. En terecht!
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Moderator dinsdag 19 maart 2019 @ 11:12:33 #48
236264 crew  capricia
pi_185710418
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 11:11 schreef AToontje87 het volgende:
Wat mij betreft maakt het niet zo veel uit of het nu een klassieke 'terreurdaad' is of een daad uit een vorm van eerwraak.

Beide zijn immers direct aan het geloof Islam te linken. Eerwraak heeft namelijk ook ALLES met de Islam te maken, dat is niet slechts cultuur.
Eerwraak is geen islam ding.
Definitely not CIA
pi_185710428
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 11:12 schreef capricia het volgende:

[..]

Eerwraak is geen islam ding.
Gelul, dat is het wel.
pi_185710439
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 11:11 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik ben niet gelovig, dus dat is wat lastig te zeggen. Wellicht even om hulp vragen bij zijn gerichte actie, weten wij veel.
Beetje ongelukkig om precies dat te roepen wat bij elke aanslag wordt geroepen. Maar het kan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')