Als ik vlak wil rijden, dan rijd ik de weg van Lemiers naar Meerssen/Bunde en dan langs het kanaal omhoog richting Maaseik. Zowel de Belgische als Nederlandse kant langs het kanaal is vrijwel vlak.quote:Op dinsdag 2 april 2019 18:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Poeh dat wordt lastig hoor. Op dat klimmetje bij rolduc wat in het NK zat kom ik echt net boven. Moest vaak afstappen daar. Fiets ook meer richting Duitsland omdat wat minder heuvels.
quote:Op dinsdag 2 april 2019 19:10 schreef dop het volgende:
[..]
eigenlijk zeg je nu, hij is stuk maar ik ben er zo aan gehecht dat ik hem niet kwijt wil.![]()
Hardware technisch zou de GPS chip/antenne stuk kunnen zijn. Maar dat is doorgaans niet meer te reanimeren.
Rij je nog op de TCR? Die kan met wat liefde vast nog wel even. Maar voor z'n afgeschreven GPS toestel liggen de zaken helaas anders 😢TCR idd nog steedsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hmm ja. Wat moet je nu hebben vergelijkbaar met garmin 800?
Gewoon groot voor, klein achter en stoempen. Schakelen is voor pussies.quote:Op woensdag 3 april 2019 10:23 schreef Vinniiee het volgende:
Gisteren binnen- en buitenkabels op mijn fiets vervangen. Alles werkt prima, behalve de voorderailleur. Shifter gaat erg zwaar en als ik minder spanning op de kabel zet, schakelt ie niet naar het grote blad. Is een fiets met interne kabels.
Tips?
Dit is ook wel een ongelukkig opbouw want de kabel trekt nooit goed aan de hefboom zo. Logisch dat het zwaar gaat! Je kunt het in elk geval iets verbeteren door de kabel aan de linkerkant onder het boutje te klemmen. Wat is dit voor derailleur?quote:Op woensdag 3 april 2019 18:34 schreef Vinniiee het volgende:
Ja en volgens mij wel. Zo:
[ afbeelding ]
Die van de foto is een 105 volgens mij, maar ik heb een ultegra 6800 groep. Ziet er hetzelfde uit.quote:Op woensdag 3 april 2019 18:37 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dit is ook wel een ongelukkig opbouw want de kabel trekt nooit goed aan de hefboom zo. Logisch dat het zwaar gaat! Je kunt het in elk geval iets verbeteren door de kabel aan de linkerkant onder het boutje te klemmen. Wat is dit voor derailleur?
Ik dacht dus boven dat pennetje en rechts langs het boutjequote:Op woensdag 3 april 2019 18:39 schreef Andyy het volgende:
[..]
Geen idee, maar het pijltje wijst ook bovenlangs.
Lijkt op een 5800/6800 derailleur.
Inderdaad even bovenlangs proberenquote:Op woensdag 3 april 2019 18:41 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ik dacht dus boven dat pennetje en rechts langs het boutje
Dat is ook ook gewoon goed in tegenstelling tot wat het merendeel lijkt te denken.quote:Op woensdag 3 april 2019 18:41 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ik dacht dus boven dat pennetje en rechts langs het boutje
als je de derailleur op het kleine blad hebt staan en met de hand de kabel stak trekt krijg je ook bijna nooit genoeg spanning in de kabel.quote:
Slim dop, dit lijkt me een goede kanshebberquote:Op woensdag 3 april 2019 19:04 schreef dop het volgende:
Wat ook nog kan het is dat je limiet schroef teveel open staat waardoor de derailleur tever terug komt en de kabel hem niet/nauwelijks over het dode punt heen kan trekken.
Bij je oude kabel bleef er waarschijnlijk spanning op de kabel waar door hij nooit tegen de limiet aan kwam.
Limiet schroef indraaien en kabel strakker
Rij al jaren met Force22 mechanische groep en schakelt nog gewoon direct en goed. Zie niet in wat de toevoeging van zo'n dure etap groep zou zijn. Met koersen is het alleen maar een groter risico om dure onderdelen te moeten vervangen bij schade. Helpt niet echt mee om in gaatjes te duiken die er niet zijn.quote:Op donderdag 4 april 2019 08:02 schreef Andyy het volgende:
Force eTap is er eindelijk. Maar wel jammer dat ze de verkeerde kant opgaan met gewicht..
Als het alleen het gewicht was...quote:Op donderdag 4 april 2019 08:02 schreef Andyy het volgende:
Force eTap is er eindelijk. Maar wel jammer dat ze de verkeerde kant opgaan met gewicht..
Niet in een aygo, wel in een Fiat Panda. Alle wielen eruit zoals Marco zegt en dan stapelen. En een paar grote lakens/doeken ertussen.quote:Op vrijdag 5 april 2019 12:07 schreef Afhaalchinees het volgende:
Hebben jullie ervaring met twee fietsen achterin een toyota aygo 2017?wil dat dit weekend wellicht proberen.
Nu is een Fiat Panda wel wat anders qua ruimte dan een Aygo. Mijn vrouw heeft een Aygo, maar nog nooit overwogen om daar mijn fiets in te proppen..quote:Op vrijdag 5 april 2019 12:34 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Niet in een aygo, wel in een Fiat Panda. Alle wielen eruit zoals Marco zegt en dan stapelen. En een paar grote lakens/doeken ertussen.
1 fiets gaat makkelijkquote:Op vrijdag 5 april 2019 13:00 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nu is een Fiat Panda wel wat anders qua ruimte dan een Aygo. Mijn vrouw heeft een Aygo, maar nog nooit overwogen om daar mijn fiets in te proppen..
Een aygo heeft met de bank plat meer inhoud dan een panda hoor.quote:Op vrijdag 5 april 2019 13:00 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nu is een Fiat Panda wel wat anders qua ruimte dan een Aygo. Mijn vrouw heeft een Aygo, maar nog nooit overwogen om daar mijn fiets in te proppen..
lukt maar als je een wat groter kader hebt moet je zadel wel omlaag en wielen er uit natuurlijk.quote:Op vrijdag 5 april 2019 12:07 schreef Afhaalchinees het volgende:
Hebben jullie ervaring met twee fietsen achterin een toyota aygo 2017?wil dat dit weekend wellicht proberen.
Zelf makkie.quote:Op zondag 7 april 2019 18:52 schreef Z het volgende:
Vorkbuis op maat zagen. Zelf doen of uitbesteden? Ik ben zelf vrij handig.
Ik doe dat gewoon zelf.quote:Op zondag 7 april 2019 18:52 schreef Z het volgende:
Vorkbuis op maat zagen. Zelf doen of uitbesteden? Ik ben zelf vrij handig.
Carbon. Ik had bedacht een slangklem te gebruiken zodat ik zeker recht zaag.quote:
Familieauto.quote:Op zondag 7 april 2019 19:27 schreef Tommeke het volgende:
Wat Patty zegt idd. Zo doe ik dat ook altijd.
Ik heb btw een station gekocht zodat ik de fiets lekker achterin kan mikken.
Maar het verlaagt de drempel wel al weer een beetje.quote:Op zondag 7 april 2019 20:44 schreef Tommeke het volgende:
Haha, eigenlijk wel hè?
Echter nog geen ambities in die richting
quote:Op maandag 8 april 2019 13:15 schreef Sloggi het volgende:
Een mededeling voor Mathieu van der Poel: witte koersbroeken kunnen niet. Nooit.
Wie van jullie heeft een witte koersbroek?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |