Dat is het precies, het is geen aanslag, het komt er in de verste verte niet bij in de buurt.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 23:09 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Welke reacties van moslims in NL op moslimhaat vind je problematisch?
De actie van met name die pop komt nogal intimiderend over. Zeker als je je kind naar Koranlessen of iets anders brengt en langs zo een (slechte vormgegeven) pop loopt.
Een aanslag is het niet maar wel intimiderend, en in een breder kader van moslimhaat roept dat angst op ja.
Wat mij betreft hadden de mensen van de as-Soennah moskee die pop en dat spandoek gewoon moeten oppakken en in de kliko moeten mikken, dat was veel verstandiger geweest dan de zielige provocateurs van Pegida hun zin te geven.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 23:42 schreef Aloulu het volgende:
Neonazi’s is inderdaad heel ver gezocht. Feitelijk onjuist ook. En die Van Doorn is een mongooltje ja. Niettemin is zo een (oerlelijke en daarom nog engere) pop wel intimiderend. Zeker voor kinderen die daar voorbij liepen en echt flink geschrokken waren. Ik zou dat niet zo snel willen downplayen, maar een aanslag is het natuurlijk ook niet.
En ik zou mijn kind nooit een les aan die moskee laten volgen. Maar dat staat er even los van.
Dat hoeven moslims dan ook niet, zolang ze het niet goed gaan lopen praten is er niets aan de hand.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 23:48 schreef Klopkoek het volgende:
Las deze op Twitter vandaag
"Je hoort altijd dat moslims zich moeten distantiėren of zelfs verontschuldigen bij aanslagen uit naam van de Islam. Wie moet zich dan vandaag distantiėren of verontschuldigen? Of zou men nu de absurditeit van die weerkerende vraag inzien?"
In 2016 is in Nederland een aanslag op een moskee geweest met een molotov cocktail terwijl er mensen binnen aan het werk waren.quote:
Dat niet willen weten van systematische moslimhaat , het vergeten en bagatelliseren, noemt Nikki Sterkenburg: een blinde vlek.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 00:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
In 2016 is in Nederland een aanslag op een moskee geweest met een molotov cocktail terwijl er mensen binnen aan het werk waren.
Zoals gezegd hier, door nota bene een voormalig Elsevier journalist
https://twitter.com/DeNieuweMaanNTR/status/1106599138257362944
Dat incident werd gewoon gerapporteerd in de media, er was een topic over hier en het was veelbesproken op twitter. Verder is de betreffende persoon zwaar veroordeeld omdat de rechter het (mijnsinziens terecht) zag als een terroristische daad.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 00:05 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat niet willen weten van systematische moslimhaat , het vergeten en bagatelliseren, noemt Nikki Sterkenburg: een blinde vlek.
Die blinde vlek zie in dit soort topics toch ook? Twitter, fb, fora, weblogs
Heb je het over die molotovcocktail?quote:Op zaterdag 16 maart 2019 00:07 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat incident werd gewoon gerapporteerd in de media, er was een topic over hier en het was veelbesproken op twitter. Verder is de betreffende persoon zwaar veroordeeld omdat de rechter het (mijnsinziens terecht) zag als een terroristische daad.
Dus niets van wat je zegt klopt, je wilt gewoon alleen even slachtoffertje spelen. Vrij walgelijke tactiek.
En dat kun je onderbouwen hoe? Slachtoffertje spelen doe ik niet aan dus dat kun je achterwege laten.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 00:14 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Heb je het over die molotovcocktail?
Jij bewijst mijn gelijk... door niet te willen weten dat veel mensen het snel willen vergeten.
'extreem-rechts' zoals hij het omschrijft is een stroming of ideologie en de actie een natuurlijke reactie op de perceptie van een vijandige overname.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 00:44 schreef EipNiC het volgende:
'extreem-rechts' zoals jij het omschrijft is geen stroming of ideologie maar een natuurlijke reactie op een vijandige overname.
Integratie bestaat wel degelijk, maar niet als je onder integratie volledige assimilatie bestaat, net als er binnen landen culturele verschillen zijn mogen nieuwkomers ook hun eigenheden behouden zolang dat maar niet te veel botst met de normen en waarden van de omliggende omgeving, en waar wel, dat er duidelijke afspraken worden gemaakt of in ieder geval over wordt gepraat om elkaar beter te begrijpen. Vooral op dat laatste vlak hebben de Westerse overheden vrijwel volledig gefaald.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 18:34 schreef cempexo het volgende:
[..]
Ik ga een stap verder...integratie bestaat niet.
Jaarlijks emigreren er 150.000 Nederlanders definitief uit Nederland. Eén van de redenen is, de voornaamste, dat het land onleefbaar is geworden.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 20:43 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Dan heb ik geen zin om met de tabel te gaan klooien om de positie van Nederland binnen Europa in de andere kolommen te gaan vergelijken.
Feit is dat we in eerdere jaren eerder lager dan hoger stonden in die lijst.
Ergo we zijn gestegen en niet gezakt.
Ik reageerde op Klopkoek die dit als bron poste met de opmerking:
Kijk eens hoe ver afgezakt Nederland daar is!
Dat is dus gewoon onzin.
Bestudeer de werken van socioloog en psycholoog Maslow eens, met name zijn pyramide uiteenzetting.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 03:53 schreef DeParo het volgende:
[..]
Integratie bestaat wel degelijk, maar niet als je onder integratie volledige assimilatie bestaat, net als er binnen landen culturele verschillen zijn mogen nieuwkomers ook hun eigenheden behouden zolang dat maar niet te veel botst met de normen en waarden van de omliggende omgeving, en waar wel, dat er duidelijke afspraken worden gemaakt of in ieder geval over wordt gepraat om elkaar beter te begrijpen. Vooral op dat laatste vlak hebben de Westerse overheden vrijwel volledig gefaald.
In de wijk Kanaleneiland Utrecht wonen nauwelijks nog Nederlanders. Door de jaren heen zijn deze weggepest, om ruimte te kunnen maken voor de familie van niet Nederlanders (of hoe je dan ook zo'n groep moet omschrijven), en zal er geen enkele Nederlander zich nog willen vestigen.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 03:53 schreef DeParo het volgende:
[..]
Integratie bestaat wel degelijk, maar niet als je onder integratie volledige assimilatie bestaat, net als er binnen landen culturele verschillen zijn mogen nieuwkomers ook hun eigenheden behouden zolang dat maar niet te veel botst met de normen en waarden van de omliggende omgeving, en waar wel, dat er duidelijke afspraken worden gemaakt of in ieder geval over wordt gepraat om elkaar beter te begrijpen. Vooral op dat laatste vlak hebben de Westerse overheden vrijwel volledig gefaald.
Weggepest ?quote:Op zaterdag 16 maart 2019 06:17 schreef cempexo het volgende:
[..]
In de wijk Kanaleneiland Utrecht wonen nauwelijks nog Nederlanders. Door de jaren heen zijn deze weggepest, om ruimte te kunnen maken voor de familie van niet Nederlanders
Geven die gelukszoekers dat op als reden ?quote:Op zaterdag 16 maart 2019 05:58 schreef cempexo het volgende:
Jaarlijks emigreren er 150.000 Nederlanders definitief uit Nederland. Eén van de redenen is, de voornaamste, dat het land onleefbaar is geworden.
Wat zit je toch met dat "slachtoffertje spelen " in je hoofd? Denk je mijn persoon zo te verklaren?quote:Op zaterdag 16 maart 2019 00:17 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En dat kun je onderbouwen hoe? Slachtoffertje spelen doe ik niet aan dus dat kun je achterwege laten.
Over welke omschrijving van wie heb je het ?quote:Op zaterdag 16 maart 2019 00:44 schreef EipNiC het volgende:
'extreem-rechts' zoals jij het omschrijft is geen stroming of ideologie maar een natuurlijke reactie op een vijandige overname.
Ach ja, gewoon de definitie van extreem rechts uitbreiden en links weee blij. Net zoals met die onzin onderzoeken uit de VS die stellen dat extreem rechts het gevaarlijkste is. Mensen die ook maar enige capaciteit tot logisch nadenken hebben, prikken daar zo doorheen. De anderen voor wie slachtofferschap, of het aanwijzen van slachtofferschap bij anderen, een levensstijl is, die zijn verblind door hun haat en dogma's.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 17:30 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Je hebt hier lieden rondlopen die bij hoog en bij laag beweren dat nu dan toch echt de bruinhemdenmars ingezet gaat worden en anders over een jaar. Dat alle informatie erop wijst dat toegewijd extreem-rechts in Nederland uit enkele honderden lieden bestaat, dat minder geweldsbereid is dan extreem-links en moslims, lijkt maar niet te willen landen.
Die aanslagen zijn er al geweest, dus daar heb je een punt.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 17:26 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Het lijkt mij persoonlijk ietwat overdreven om iets ergs dat 20.000 km verderop is gebeurd door een verwarde man direct te misbruiken om te beweren dat ook nu in Europa het geweldsrisico tegen moslims ineens ENORM is toegenomen.
Als ik de risico's zou mogen inschatten, denk ik dat de kans in Nederland groter is op een verwarde moslim-lone-wolfe die een aanslag pleegt, dan op een verwarde rechts-extremist of links-extremist.
Het is jammer dat er snel zo’n loopgraventactiek wordt gehanteerd door extremen aan beide zijden. Polarisatie is real helaas.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 00:07 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat incident werd gewoon gerapporteerd in de media, er was een topic over hier en het was veelbesproken op twitter. Verder is de betreffende persoon zwaar veroordeeld omdat de rechter het (mijnsinziens terecht) zag als een terroristische daad.
Dus niets van wat je zegt klopt, je wilt gewoon alleen even slachtoffertje spelen. Vrij walgelijke tactiek.
Opgave emigratiebeurs 2019:quote:Op zaterdag 16 maart 2019 10:27 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Weggepest ?
Lijkt me een leugentje van jou...Met dit soort haat-retoriek als basis ontstaan extreme incidenten...
Ooit gehoord van Christchurch in Nieuw-Zeeland ?
[..]
Geven die gelukszoekers dat op als reden ?
Of is dat iemands wishfulthinking ?
De afstand is niet heel relevant wat mij betreft. Nieuw Zeeland is een westers land en daarmee vergelijkbaar met een West-Europees land.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 17:26 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Het lijkt mij persoonlijk ietwat overdreven om iets ergs dat 20.000 km verderop is gebeurd door een verwarde man direct te misbruiken om te beweren dat ook nu in Europa het geweldsrisico tegen moslims ineens ENORM is toegenomen.
Als ik de risico's zou mogen inschatten, denk ik dat de kans in Nederland groter is op een verwarde moslim-lone-wolfe die een aanslag pleegt, dan op een verwarde rechts-extremist of links-extremist.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |