De bout onder t gaspedaal iets ingeschroefd.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 09:08 schreef opreis het volgende:
Mercedes heeft weer puik werk gelevered jongens. In 2 weken van 0.5 achter ferrari naar 0.8 ervoor
Ze hebben blijkbaar succesvol wat aerodynamische componenten gecopieerd van hun concurrenten.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 09:08 schreef opreis het volgende:
Mercedes heeft weer puik werk gelevered jongens. In 2 weken van 0.5 achter ferrari naar 0.8 ervoor
Morgen draait ferrari hem ook vastquote:Op vrijdag 15 maart 2019 09:14 schreef mikieu het volgende:
[..]
De bout onder t gaspedaal iets ingeschroefd.
Q en race zijn nog representatieverquote:Op vrijdag 15 maart 2019 09:15 schreef zoem het volgende:
FP3 is meestal een stuk representatiever, dus ik ben daar wel benieuwd naar. In FP1 en 2 zijn ze nog te veel andere programma's aan het draaien.
Absoluut, maar zo ver zijn we nog niet In FP3 zijn ze normaliter bezig met de kwalificatie-afstelling, dus vandaar.quote:
Ondertussen nog steeds bij F1TVProquote:Op vrijdag 15 maart 2019 09:31 schreef Nattekat het volgende:
In de Ziggo Sport app kan je niet terugkijken, wat een armoe
Misschien komt er weer een gunstige safetycarquote:Op vrijdag 15 maart 2019 09:43 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Op basis van de FP voorspel ik nu ham, bot, ver voor de Q en ham, ver, bot voor de race. Ferrari doet in Australië denk ik niet echt mee voor het podium. Maar dat zegt niks over de rest van het seizoen.
Het zou mij heel mooi lijken als Hamilton niet weg kan rijden en weg kan blijven. Als dat met een SC moet, dan moet het maar zo zijnquote:Op vrijdag 15 maart 2019 09:47 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Misschien komt er weer een gunstige safetycar
Max WKquote:Van Reddit:
"Why is no one mentioning the 6 (7 if you count the 1:24.352) lap stint VER did on mediums averaging 1:26.174? Fastest stint by anyone by far."
Ik verwacht gewoon Mercedes op 1 en 2, Ferrari op 3 en 4 en Red Bull op 5 en 6, net als vorig seizoen.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 09:43 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Op basis van de FP voorspel ik nu ham, bot, ver voor de Q en ham, ver, bot voor de race. Ferrari doet in Australië denk ik niet echt mee voor het podium. Maar dat zegt niks over de rest van het seizoen.
Jamaar jamaar, er zit een Honda in...?quote:Op vrijdag 15 maart 2019 09:49 schreef Zorro het volgende:
Schaamteloos gejat van Tweakers, die het weer van Reddit hebben:[..]
Max WK
Zo begint het de laatste seizoenen vaak maar meestal heeft RB gedurende het seizoen een goede ontwikkeling. Als ze dat dit seizoen weer hebben zouden ze boven een merc of ferrari kunnen eindigen. Of iig vaker met ze mee doen in de race.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 09:49 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik verwacht gewoon Mercedes op 1 en 2, Ferrari op 3 en 4 en Red Bull op 5 en 6, net als vorig seizoen.
Valt alleen nog weinig te zeggen hoe groot de verschillen zullen zijn. Ik hoop dat Red Bull slechts 3 tienden achterstand heeft op Mercedes in de kwalificatie morgen. Dan ziet het er erg goed uit.
Joh, de Mercedes lijkt weer veel sneller dan de rest. Nu weer gewoon vanaf de eerste race. Weer een seizoen waar Hamilton de titel op een presenteerblaadje krijgt op die manier.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 09:43 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Op basis van de FP voorspel ik nu ham, bot, ver voor de Q en ham, ver, bot voor de race. Ferrari doet in Australië denk ik niet echt mee voor het podium. Maar dat zegt niks over de rest van het seizoen.
ik ook.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 10:15 schreef Nattekat het volgende:
Ik ga 3 races nodig hebben om aan de zwarte T-cam te wennen vrees ik.
Ach VT1 en VT2 laten elk een totaal ander beeld zien. Ik wacht de quali wel af . En dan de race en kijken of die Honda's en Renaults heel blijven.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 10:46 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Mensen die beweren dat deze tijden nog niks zeggen hopen tegen beter weten in. Natuurlijk zegt dit een hoop. Het zegt ook dat we voortaan echt beter kunnen stoppen met tijdwaarnemingen tijdens tests of in elk geval dat we daar voortaan echt 0,0 waarde aan moeten hechten. Iedereen een maand lang speculeren, Helmut Marko die vaststelt dat ze 'Mercedes voorbij zijn en kort achter Ferrari zitten'. Om vervolgens vast te stellen dat er niets is veranderd.
Ohja, behalve dan dat Williams nu het nieuwe HRT is
Mensen die beweren dat deze tijden nog niks zeggen weten beter tegen jouw hoop in. Vorig jaar was het beeld in de FP niet veel anders dan dit jaar en won Vettel evengoed de race. Ik zou niet durven roepen dat Mercedes 0,8 seconden sneller is dan de rest: dan hou je jezelf behoorlijk voor de gek.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 10:46 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Mensen die beweren dat deze tijden nog niks zeggen hopen tegen beter weten in.
Waar lees je dat?quote:Op vrijdag 15 maart 2019 10:34 schreef RamboDirk het volgende:
Ereronde voor Charlie, minuut stilte voor de aanslagen in NZ. Race begint om 6:30.
Commentator bij VT2 ging ook 2 of 3 keer de fout in. Komt nog eens bij dat Gasly's helm op die van Max vorig jaar lijktquote:Op vrijdag 15 maart 2019 10:25 schreef Themeparktommy het volgende:
Valt me nu pas op...
Ik dacht dat hij met de gele zou blijven rijden...
Dude? Het was een serieuze vraag. 6:30 start betekend 20 minuten langer slapen. Dat is belangrijkquote:
I know, het begint gewoon om 6:10 maar mijn verwachting is dat het uitloopt ivm al die andere zaken. Kan natuurlijk goed zijn dat dit allemaal voor de start wordt afgehandeld. Reken dus op 6:10quote:Op vrijdag 15 maart 2019 11:10 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Dude? Het was een serieuze vraag. 6:30 start betekend 20 minuten langer slapen. Dat is belangrijk
Ah right-oquote:Op vrijdag 15 maart 2019 11:11 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
I know, het begint gewoon om 6:10 maar mijn verwachting is dat het uitloopt ivm al die andere zaken. Kan natuurlijk goed zijn dat dit allemaal voor de start wordt afgehandeld. Reken dus op 6:10
Ferrari schijnt echt een probleem te hebben met de balans, die moeten wel wat gaan vinden voor morgenquote:Op vrijdag 15 maart 2019 11:24 schreef Nattekat het volgende:
Godverdomme... beter is VT2 geen voorbode van wat er komen gaat, nog zo'n jaar trek ik niet
Zeker!quote:Op vrijdag 15 maart 2019 11:22 schreef Pino112 het volgende:
F1 / FOK! F1-manager 2019 is van start! #1
Doet iedereen al mee?
Ik heb er echt totaal geen verstand van, maar goed dat soort mensen wint bij voetbal ook vaak de pouletjes dus ik doe mee.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 11:22 schreef Pino112 het volgende:
F1 / FOK! F1-manager 2019 is van start! #1
Doet iedereen al mee?
twitter:andrewbensonf1 twitterde op vrijdag 15-03-2019 om 11:46:46 An F1 aerodynamicist explains the differences behind the Mercedes and Ferrari design philosophies and what it might mean as 2019 develops https://t.co/P3fL1APRHm reageer retweet
twitter:tgruener twitterde op vrijdag 15-03-2019 om 11:19:22 Did Mercedes fool everybody during testing? We've gathered all the longrun data & infos about Friday in Melbourne in our AMuS practice analysis:https://t.co/6tH4vuPPpT reageer retweet
Ik betwijfel het ten zeerste. Mercedes zal voorlopig de pole pakken, maar de race, is een heel ander verhaal dit jaar.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 11:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hamilton gaat gewoon weer simpel de titel pakken.
als je pole pakt ben je al heel ver op dit circuitquote:Op vrijdag 15 maart 2019 11:55 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Ik betwijfel het ten zeerste. Mercedes zal voorlopig de pole pakken, maar de race, is een heel ander verhaal dit jaar.
Waar is Max?quote:Op vrijdag 15 maart 2019 11:54 schreef Tarado het volgende:twitter:tgruener twitterde op vrijdag 15-03-2019 om 11:19:22 Did Mercedes fool everybody during testing? We've gathered all the longrun data & infos about Friday in Melbourne in our AMuS practice analysis:https://t.co/6tH4vuPPpT reageer retweet
Ze zaten nu binnen 105%. Die 107 geldt toch alleen voor de tijden gereden in Q1? Dat moeten ze kunnen halen.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 11:39 schreef Tijn het volgende:
Met Williams 4-5 seconden achter de rest van het veld moeten ze nog gaan oppassen dat ze binnen 107% blijven
Ja, maar als de top nog wat gas bij geeft en een scherpere tijd neerzet, komen ze echt beangstigend dicht in de buurt van de grensquote:Op vrijdag 15 maart 2019 12:03 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Ze zaten nu binnen 105%. Die 107 geldt toch alleen voor de tijden gereden in Q1? Dat moeten ze kunnen halen.
Dat roepen ze ieder jaar. Maar sinds 2014 is Mercedes gewoon elk jaar structureel het meest stabiel over 20/21 races.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 11:55 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Ik betwijfel het ten zeerste. Mercedes zal voorlopig de pole pakken, maar de race, is een heel ander verhaal dit jaar.
Volgens het artikel was Max bezig met een juiste set up te vinden en reed hij steeds met een volle tank om een goede vergelijking te kunnen maken. Maar Marko zegt ook dat ze anders ook een halve seconde tekort zouden komen.quote:
moet je hem vragen, maar ik meen dat er stond dat het geen serieuze simulatie wasquote:Op vrijdag 15 maart 2019 11:58 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Waar is Max?
Hamilton
1.27,301
5
Bottas
1.27,575
8
Vettel
1.27,601
6
Kvyat
1.27,914
9
Räikkönen
1.28,446
13
Gasly
1.28,512
9
Grosjean
1.28,685
9
Ricciardo
1.28,894
11
Albon
1.29,534
18
Norris
1.29,803
7
Russell
1.30,931
15
===========
Die had 1:26.174 op Mediums, 6 rondjes. By far de snelste, maar niet in die lijst...
Halve seconde voor pole ja. Niet in de long runs.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 12:11 schreef aesop het volgende:
[..]
Volgens het artikel was Max bezig met een juiste set up te vinden en reed hij steeds met een volle tank om een goede vergelijking te kunnen maken. Maar Marko zegt ook dat ze anders ook een halve seconde tekort zouden komen.
Je kunt als monteur in F1 maar beter geen acht uur slaap nodig hebben.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 11:39 schreef beantherio het volgende:
Blijkbaar wordt het chasis van Max vervangen?
Volgens Grand Prix Radio is er iets met de brandstoftank: https://www.grandprixradi(...)a-vrijdagtrainingen/quote:Op vrijdag 15 maart 2019 12:18 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Halve seconde voor pole ja. Niet in de long runs.
Maar goed, kennelijk zat er iets niet goed in die auto als het chassis nu vervangen wordt.
Maar waar ze de wijsheid vandaan halen dat dit de enige drie redenen van een chassiswissel zijn, weet ik ook nietquote:Een chassis-wissel kan drie oorzaken hebben. Of het chassis is zwaar beschadigd geraakt bij een crash, er zit een fout in de draadboom of er zit een scheur in de brandstoftank. Die laatste optie lijkt in het geval van Verstappen het meest waarschijnlijk te zijn.
daar hoop ik ook opquote:Op vrijdag 15 maart 2019 12:45 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik schat dat als Ferrari de balans nog weet te vinden, na een nachtje achter de simulator, ze er een stuk korter achter zitten, maar het lijkt me duidelijk dat Mercedes goed uit de startblokken is.
Same.. 6 uur opgestaan voor FP2, niks nakkes nada noppes. Kutzooi.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 09:35 schreef CrashO het volgende:
[..]
Ondertussen nog steeds bij F1TVPro
[ afbeelding ]
Heb vandaag in totaal 5 minuten werkend beeld gehad. Zelfs de replays zijn kapotstuk
Mooi stuk. Thanks voor het delen!quote:Op vrijdag 15 maart 2019 11:52 schreef Tarado het volgende:twitter:andrewbensonf1 twitterde op vrijdag 15-03-2019 om 11:46:46 An F1 aerodynamicist explains the differences behind the Mercedes and Ferrari design philosophies and what it might mean as 2019 develops https://t.co/P3fL1APRHm reageer retweet
Oei, dat is wel pijnlijk. Gelukkig heb ik m'n Ziggo niet opgezegdquote:Op vrijdag 15 maart 2019 12:48 schreef Justevo het volgende:
[..]
Same.. 6 uur opgestaan voor FP2, niks nakkes nada noppes. Kutzooi.
Ach, kom op. Mercedes is al zo lang veruit de beste auto. Ze hebben bovendien veruit het hoogste budget. Als ze al tegen gelijkwaardige auto’s moeten knokken hebben ze in no time de auto weer sneller.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 11:55 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Ik betwijfel het ten zeerste. Mercedes zal voorlopig de pole pakken, maar de race, is een heel ander verhaal dit jaar.
Ferrari zat er vorig jaar technisch heel dicht bij anders. En was op een aantal circuits zelfs de betere.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 13:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ach, kom op. Mercedes is al zo lang veruit de beste auto. Ze hebben bovendien veruit het hoogste budget. Als ze al tegen gelijkwaardige auto’s moeten knokken hebben ze in no time de auto weer sneller.
Er is geen donder meer aan. Zeker nu er een pipo de clown als tweede rijder is weet je vooraf al wie wereldkampioen gaat worden.
We verlangen terug naar Rosberg. Wie had dat ooit gedacht?quote:Op vrijdag 15 maart 2019 13:50 schreef VEM2012 het volgende:
Er is geen donder meer aan. Zeker nu er een pipo de clown als tweede rijder is weet je vooraf al wie wereldkampioen gaat worden.
Met Max hoef je niet de snelste auto te hebben om goed te rijden. Over de Q heb ik geen illusie. Op race pace zou het best kunnen dat RBR dit jaar dicht bij genoeg komt.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 13:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ach, kom op. Mercedes is al zo lang veruit de beste auto. Ze hebben bovendien veruit het hoogste budget. Als ze al tegen gelijkwaardige auto’s moeten knokken hebben ze in no time de auto weer sneller.
Er is geen donder meer aan. Zeker nu er een pipo de clown als tweede rijder is weet je vooraf al wie wereldkampioen gaat worden.
zou toch wel lekker zijn maar ik zie nog steeds Ferrari als de grootste uitdager van Mercedesquote:Op vrijdag 15 maart 2019 13:56 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Met Max hoef je niet de snelste auto te hebben om goed te rijden. Over de Q heb ik geen illusie. Op race pace zou het best kunnen dat RBR dit jaar dicht bij genoeg komt.
je hoeft niet te kijken, natuurlijk is Mercedes favoriet maar voor er een meter geracet is dit al roepen is ook weer overdrevenquote:Op vrijdag 15 maart 2019 13:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ach, kom op. Mercedes is al zo lang veruit de beste auto. Ze hebben bovendien veruit het hoogste budget. Als ze al tegen gelijkwaardige auto’s moeten knokken hebben ze in no time de auto weer sneller.
Er is geen donder meer aan. Zeker nu er een pipo de clown als tweede rijder is weet je vooraf al wie wereldkampioen gaat worden.
De eerste seizoenshelft waren ze gelijkwaardig. Maar na de zomerstop was Mercedes oppermachtig. Die hebben gewoon een ongelimiteerd budget en zoveel mogelijkheden.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 13:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ferrari zat er vorig jaar technisch heel dicht bij anders. En was op een aantal circuits zelfs de betere.
Hij zal best een wedstrijdje kunnen winnen. Maar meedoen om de titel? No way.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 13:56 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Met Max hoef je niet de snelste auto te hebben om goed te rijden. Over de Q heb ik geen illusie. Op race pace zou het best kunnen dat RBR dit jaar dicht bij genoeg komt.
In theorie heb je gelijk. Maar de praktijk laat zien dat sinds de stap naar turbomotoren Mercedes ieder seizoen onbedreigd kampioen wordt.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 14:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
je hoeft niet te kijken, natuurlijk is Mercedes favoriet maar voor er een meter geracet is dit al roepen is ook weer overdreven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |