abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185589940
Niet mijn OP

quote:
De woede van een grote groep Urkers was maandagavond gericht op een persoon: de 18-jarige Soufyan Boukhizzou. Tientallen jongeren drongen het huis van zijn familie binnen. Zijn moeder werd tegen de grond gewerkt, zelf liep hij klappen op. ,,We zijn doodsbang’’.

Het liep maandag finaal uit de hand op Urk. Aan het begin van de avond drong een grote groep jongeren - schattingen lopen uiteen van 70 tot ver in de 100 - het huis van de familie Boukhizzou aan de Noorderpalen binnen. Op zoek naar Soufyan. Zijn moeder probeerde haar gezin te beschermen, maar werd tegen de grond gewerkt en raakte gewond. Soufyan kreeg klappen, zijn zus ook. De jongeren riepen ‘Geertje Wilders’, gooiden met vuurwerk en stenen. De politie op Urk riep de hulp in van collega’s uit andere gemeenten om de meute te verdrijven. Dat ging gepaard met de wapenstok.

Hij is twee jaar geleden in elkaar geslagen door een plaatsgenoot en heeft daarop aangifte gedaan met zijn moeder. ,,Nu denken mensen dat we een schadevergoeding hebben gekregen omdat mijn vader een poosje geleden een Mercedes heeft gekocht.’’ Een misvatting, zegt zijn vader Saïd. ,,Ik heb hard gewerkt voor die auto! We hebben nooit meer iets gehoord van de politie na die aangifte’’.

Soufyan kreeg maandag overdag al appjes die hem waarschuwden voor het naderend onheil. Ook werd hij naar eigen zeggen achtervolgd. Op weg naar de scooterwinkel besloot hij te ‘schuilen’ bij snackbar Willem de Boer. ,,Ik zag een agent rijden en die heeft me thuisgebracht.’’ Niet veel later stond een grote groep woedende jongeren voor de deur. ,,Dat doe je toch niet?’’ zegt zijn zus Ilham, die net als de rest van het gezin dinsdag thuis blijft, op advies van de politie. ,,We zijn niet veilig. We zijn doodsbang.’’

De politie onderzoekt de zaak. Voor zover bekend, zijn er nog geen aanhoudingen verricht. Soufyan en zijn familie gaan aangifte doen.
Extra aanvulling:
quote:
Hoe een bijgelegde ruzie tussen Jan Willem (17) en Soufyan (18) uitmondt in een ‘oorlog’ op Urk

De ruzie tussen Jan Willem (17) en Soufyan (18) was al lang bijgelegd, toch liep het maandagavond uit op een vechtpartij bij het huis van Soufyan. Zelf heeft Jan Willem nog nergens zijn verhaal gedaan, maar nu vertelt hij het wel. Op Urk zijn ze niet blij met de framing die ontstaat op social media. Alsof het ging om PVV-jongeren en Urk racistisch is. ,,Nu is het uitgelopen op een soort oorlog.”

Een simpele ruzie in een Urker whatsappgroep, die de ruziemakers Jan Willem en Soufyan al hadden bijgelegd, liep maandagavond alsnog uit op een vechtpartij bij het huis van Soufyan Boukhizzou (18). Een groep van rond de honderd jongeren stond voor het huis en een aantal drong het huis ook binnen.

Excuses
,,Ik heb niks gedaan’’, zegt de 17-jarige Jan Willem. Met de politie is hij niet in aanraking geweest. Hij kent Soufyan niet eens echt goed, ze zitten niet bij elkaar op school. ,,Maar we zitten wel met zijn allen in een appgroep met 125 Urkers. Op een gegeven moment zei Souff in die groep allemaal vervelende dingen over mijn moeder en mijn vriendin. Hij kent mijn vriendin geeneens. Daar werd ik boos over. Later bood hij zijn excuses aan, dat het niet zo bedoeld was. Hij zei dat hij die dingen moest zeggen van iemand anders. We hadden het opgelost en ik was er toen wel klaar mee. Maar even later roept hij in diezelfde groep, waar dus honderd man in zit, dat hij wil vechten bij de snackbar. Dan moet je niet verbaasd zijn dat die groep komt om inderdaad te vechten.”

Er wordt afgesproken bij snackbar Snack-Plaza Willem de Boer om de ruzie uit te vechten. Soufyan vlucht echter de snackbar in als blijkt dat vijftien tot twintig jongeren zich tegen hem keren. De politie komt ter plaatse om Soufyan weg te halen uit de snackbar. Dat de politie erbij werd gehaald, is niet handig, meent Jan Willem. Want toen zochten de jongeren Soufyan alsnog bij zijn huis op. Dat deze kleine ruzie, die niet eens een echte ruzie tussen hem en Soufyan was, uitmondt in een landelijk issue, en dat ook Geert Wilders erbij wordt gehaald, dat boeit hem niet zo. ,,Er wordt hier op Urk zo vaak iemand op zijn bek geslagen, daar hoor je niemand over. Maar nu het een Marokkaan is, is het ineens landelijk nieuws. Het heeft niets met zijn Marokkaanse afkomst te maken. Hier op Urk wonen meer Marokkanen en Turken, daar hebben we helemaal geen problemen mee. Iedereen gaat met elkaar om, dat gaat gewoon goed.”

Even later roept hij in diezelfde groep, waar dus honderd man in zit, dat hij wil vechten bij de snackbar. Dan moet je niet verbaasd zijn dat die groep komt om inderdaad te vechten

Ondertussen heeft Jan Willem geen enkele behoefte aan een ‘goedmaakhand’ met Soufyan. ,,Nee, geen zin in. Hij heeft dit veroorzaakt, hij mag het ook zelf gaan oplossen.” Maar dat een landelijke groep jongens voornamelijk uit de Marokkaanse gemeenschap heeft aangekondigd richting Urk te gaan vrijdag om te komen vechten, doet hem dat niks? ,,Laat ze maar komen. Ik ben er niet bang voor. Natuurlijk heb ik nog contact met jongens uit de appgroep, maar dat zijn heus niet allemaal vrienden van mij. Dat zij zijn gaan vechten bij de ouders van Souf, dat vind ik ook te ver gaan. Dat is wel uit de hand gelopen. Ik was daar heel even bij, maar ben weggegaan.” En Soufyan, zit hij nog in de appgroep? ,,Nee, die is eruit.”
Link: https://www.destentor.nl/(...)je-wilders~a5128f15/

Holy shit man. Dit lijkt net alsof we in het zuiden van de VS zijn in de jaren vijftig. "Boy, don't you touch that white lady!".

Nou is Urk niet de meest progressieve plek in Nederland natuurlijk maar dit is onacceptabel. :-(

[ Bericht 7% gewijzigd door Frutsel op 14-03-2019 12:42:17 ]
  woensdag 13 maart 2019 @ 17:43:28 #2
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_185589990
Maar dit gebeurd zomaar uit het niets ?
  woensdag 13 maart 2019 @ 17:44:02 #3
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185589998
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 17:38 schreef B.R.Oekhoest het volgende: Ik stoa noe mit mien trekker verschranst vlakbie Urk soamen mit Vadsige Henkie van de Schapenstronterweg, moar de pliesie het us nog nait zain. Moi van Tinus
_O_
pi_185590012
Printscreen van de chat in de originele bron.
quote:
Hoe een bijgelegde ruzie tussen Jan Willem (17) en Soufyan (18) uitmondt in een ‘oorlog’ op Urk

De ruzie tussen Jan Willem (17) en Soufyan (18) was al lang bijgelegd, toch liep het maandagavond uit op een vechtpartij bij het huis van Soufyan. Zelf heeft Jan Willem nog nergens zijn verhaal gedaan, maar nu vertelt hij het wel. Op Urk zijn ze niet blij met de framing die ontstaat op social media. Alsof het ging om PVV-jongeren en Urk racistisch is. ,,Nu is het uitgelopen op een soort oorlog.”

Een simpele ruzie in een Urker whatsappgroep, die de ruziemakers Jan Willem en Soufyan al hadden bijgelegd, liep maandagavond alsnog uit op een vechtpartij bij het huis van Soufyan Boukhizzou (18). Een groep van rond de honderd jongeren stond voor het huis en een aantal drong het huis ook binnen.

Excuses
,,Ik heb niks gedaan’’, zegt de 17-jarige Jan Willem. Met de politie is hij niet in aanraking geweest. Hij kent Soufyan niet eens echt goed, ze zitten niet bij elkaar op school. ,,Maar we zitten wel met zijn allen in een appgroep met 125 Urkers. Op een gegeven moment zei Souff in die groep allemaal vervelende dingen over mijn moeder en mijn vriendin. Hij kent mijn vriendin geeneens. Daar werd ik boos over. Later bood hij zijn excuses aan, dat het niet zo bedoeld was. Hij zei dat hij die dingen moest zeggen van iemand anders. We hadden het opgelost en ik was er toen wel klaar mee. Maar even later roept hij in diezelfde groep, waar dus honderd man in zit, dat hij wil vechten bij de snackbar. Dan moet je niet verbaasd zijn dat die groep komt om inderdaad te vechten.”

Er wordt afgesproken bij snackbar Snack-Plaza Willem de Boer om de ruzie uit te vechten. Soufyan vlucht echter de snackbar in als blijkt dat 15 tot 20 jongeren zich tegen hem keren. De politie komt ter plaatse om Soufyan weg te halen uit de snackbar. Dat de politie erbij werd gehaald, is niet handig, meent Jan Willem. Want toen zochten de jongeren Soufyan alsnog bij zijn huis op.

Dat deze kleine ruzie, die niet eens een echte ruzie tussen hem en Soufyan was, uitmondt in een landelijk issue, en dat ook Geert Wilders erbij wordt gehaald, dat boeit hem niet zo. ,,Er wordt hier op Urk zo vaak iemand op zijn bek geslagen, daar hoor je niemand over. Maar nu het een Marokkaan is, is het ineens landelijk nieuws. Het heeft niets met zijn Marokkaanse afkomst te maken. Hier op Urk wonen meer Marokkanen en Turken, daar hebben we helemaal geen problemen mee. Iedereen gaat met elkaar om, dat gaat gewoon goed.”

Vervelende jongen
De 25-jarige Jelle woont vlak bij het gezin Boukhizzou. Hij was niet bij de vechtpartij, maar kent het gezin wel. Soufyan is volgens hem een jongen die bekend staat als vervelend mannetje, dat nu dus een plaatsgenoot heeft uit zitten dagen. ,,Inmiddels is het uitgelopen op een soort oorlog, door foute berichtgeving dat het om zijn Marokkaanse afkomst zou gaan en de reactie van Denk daar weer op. Dat is echt onzin. Er wonen hier veel meer Marokkaanse gezinnen, en ook Turkse, en vluchtelingen, wat allemaal nooit een probleem is geweest. Dit was echt een onderling gebeuren tussen een paar jongeren. Soufyan had ook paars of blauw kunnen zijn.” Ja, er zijn ook mensen van de oude stempel in Urk, dat klopt, zegt Jelle. ,,Die zeggen: ,,Doe normaal en hou je aan de Nederlandse normen en waarden, anders wordt de acceptatie minder. Maar dat zijn niet meteen hele bevolkingsgroepen.”

Tijdens de ruzie in het huis van Soufyan, sprong de moeder van de jongen ertussen. Zij ving een tik, wat volgens Jelle de oorzaak is dat de grote groep Marokkanen vrijdag richting Urk wil komen om te vechten. ,,Ze denken dat er geslagen is omdat mensen hier tegen de Islam zijn, maar dat is gewoon niet zo.”

Ook een andere Urker, die anoniem wil blijven, baalt van de framing rond Urk. ,,In de media wordt gemeld dat het een racistische aanval zou zijn, maar het getroffen gezin woont al jaren op Urk, ze zijn netjes en gewoon Urkers. De vader is visserman en de zoon wil dat zelf ook worden. Wat er maandagavond gebeurde, dat waren raddraaiers op zoek naar sensatie. Van de 100 man die daar stond te roepen en te schreeuwen waren er maar een stuk of vijf echt op zoek naar ruzie. Marokkaanse mensen wonen hier in alle rust met respect naar beide kanten, zoals ik het zelf zie. Dit is een verdrietige gebeurtenis, waar wij allen niet op zitten te wachten.”

‘Goedmaakhand’
Ondertussen heeft Jan Willem geen enkele behoefte aan een ‘goedmaakhand’ met Soufyan. ,,Nee, geen zin in. Hij heeft dit veroorzaakt, hij mag het ook zelf gaan oplossen.” Maar dat een landelijke groep jongens voornamelijk uit de Marokkaanse gemeenschap heeft aangekondigd richting Urk te gaan vrijdag om te komen vechten, doet hem dat niks? ,,Laat ze maar komen. Ik ben er niet bang voor. Natuurlijk heb ik nog contact met jongens uit de appgroep, maar dat zijn heus niet allemaal vrienden van mij. Dat zij zijn gaan vechten bij de ouders van Souf, dat vind ik ook te ver gaan. Dat is wel uit de hand gelopen. Ik was daar heel even bij, maar ben weggegaan.” En Soufyan, zit hij nog in de appgroep? ,,Nee, die is eruit.”
Oftewel gewoon weer de standaard Marokkaan met de grote bek die meteen de racisme kaart trekt zodra hij zijn grote mond niet kan waarmaken, en daarbij de media die handig inspeelt op het verhaal door oude archiefbeelden te monteren bij het nieuwsbericht zodat het een racistische aanval lijkt.
  woensdag 13 maart 2019 @ 17:50:03 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_185590123
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_185590132
Over 5 jaar kunnen wij zeggen, Het begon in Urk en het land ligt in puin.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_185590145
quote:
Wat is de fakenews?
pi_185590165
quote:
Heeft het AD toch weer mooi voor elkaar dit.
  woensdag 13 maart 2019 @ 17:53:28 #9
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_185590166
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 17:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]

Wat is de fakenews?
Alleen de kop al. Is fakenews de wereld in gestuurd door het AD. Komt uit een filmpje van een paar jaar geleden
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_185590177
quote:
[..]

Wat is de fakenews?
Het "Geert Wilders" roepen heeft niet plaatsgevonden, dat beweert de agressieve Mocro die zag dat hij de ruzie niet kon winnen en de media die dan oude archiefbeelden erbij plakt van 5 jaar geleden.
pi_185590178
quote:
[..]

Wat is de fakenews?
Geert Wilders roepen. Is door het AD zelf er in geknutseld hoewel ze dat ontkennen nu natuurlijk.
pi_185590184
Ok, dus alleen het Geert Wilders roepen is fake news.
  woensdag 13 maart 2019 @ 17:54:57 #13
469863 RobjeGeus
pi_185590190
Ach gevalletje eigen schuld dikke bult dit
pi_185590204
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 17:54 schreef theunderdog het volgende:
En daarmee de bewering dat het een racistische aanval betrof, waardoor hordes Marokkanen in dit land weer hun korte lontje hebben zien ontbranden.
pi_185590220
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 17:55 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]

En daarmee de bewering dat het een racistische aanval betrof, waardoor hordes Marokkanen in dit land weer hun korte lontje hebben zien ontbranden.
Welnee. Die chat was er ook gekomen zonder dat Geert wilders gedoe.

Mocro's nemen het nu eenmaal voor mocro's op. Broederschap. Tribaal
  Moderator woensdag 13 maart 2019 @ 17:56:14 #16
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_185590222
quote:
alleen het filmpje ervan is fake/oud nws
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 13 maart 2019 @ 17:56:15 #17
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_185590224
quote:
Maar wel met groot effect. Dankzij deze manipulatie is het een racistisch iets geworden en haalt deze simpele ruzie tussen 2 pubers de 2e kamer. Ook hierdoor worden er relschoppers in het hele land gemobiliseerd
pi_185590238
quote:
6s.gif Op woensdag 13 maart 2019 17:56 schreef Nikonlover het volgende:
[..]

Maar wel met groot effect. Dankzij deze manipulatie is het een racistisch iets geworden en haalt deze simpele ruzie tussen 2 pubers de 2e kamer.
Simpele ruzie tussen 2 pubers....

Er is een gezin de tyfus in gemept door een grote groep holbewoners..
pi_185590254
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 17:55 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]

En waar DENK weer dankbaar gebruik van maakte.
  woensdag 13 maart 2019 @ 17:57:59 #20
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_185590255
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 17:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]

Prima toch. Laat die gasten maar voor het gerecht komen. Olie op het vuur gooien door dit soort manipulatie is gewoon gevaarlijk. Media moet gewoon objectief zijn.
pi_185590263
quote:
6s.gif Op woensdag 13 maart 2019 17:57 schreef Nikonlover het volgende:
[..]

Prima toch. Laat die gasten maar voor het gerecht komen. Olie op het vuur gooien door dit soort manipulatie is gewoon gevaarlijk.
Ja, eens. Maar doen alsof het slechts een ruzie is tussen twee pubers is net zo goed 'fake news'.
  woensdag 13 maart 2019 @ 17:59:07 #22
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_185590276
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 17:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]

Ja, eens. Maar doen alsof het slechts een ruzie is tussen twee pubers is net zo goed 'fake news'.
Zo was het wel begonnen.
pi_185590295
Mensen onderschatten het psychologische effect echt. Stel je voor: je bent met je gezinnetje thuis, en plots komt er een horde wilde je huis binnen dringen om je zoon in elkaar te meppen. Jij als moeder (of vader) probeert je zoon te beschermen, maar dat lukt uiteraard niet omdat ze met veel te veel waren.
  woensdag 13 maart 2019 @ 18:00:16 #24
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_185590298
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 17:44 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Printscreen van de chat in de originele bron.[..]

Oftewel gewoon weer de standaard Marokkaan met de grote bek die meteen de racisme kaart trekt zodra hij zijn grote mond niet kan waarmaken, en daarbij de media die handig inspeelt op het verhaal door oude archiefbeelden te monteren bij het nieuwsbericht zodat het een racistische aanval lijkt.
Wat een schijnheil, was daar even, maar is weer weggegaan?

Jarvis, dit is niet jouw jeugdplek, de rollen zijn hier heel erg stevig omgedraait.
Jij hebt zeker en vast het verhaaltje van goede jongen die echt 'zomaar' uitgedaagd werd en helemaal niet zoveel ermee te maken had al 1000 keer gehoord.
In deze mag je die situatie omdraaien.

Dit ventje dat zijn handen in onschuld wast is niet zo onschuldig. Stond wel met een enorm grote groep bij/in iemands huis. En stond al eerder bij die snackbar met een onevenredig grote groep. De politie heeft die marokkaanse jongen niet voor niets thuis gebracht.

Niks 'standaard' marokkaan. Ik benadruk het nogmaals, die 'standaard' waar jij het over hebt houdt het hier nog geen 3 maanden vol. En op Urk al helemaal niet, daar zou jij ook uitgekotst worden als stads ventje.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_185590300
quote:
6s.gif Op woensdag 13 maart 2019 17:59 schreef Nikonlover het volgende:
[..]

Zo was het wel begonnen.
Je bent knettergek.
  woensdag 13 maart 2019 @ 18:00:21 #26
469863 RobjeGeus
pi_185590302
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 17:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]

Dat was het ook en dat gingen ze toch uitvechten bij de snackbar.
pi_185590323
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 18:00 schreef RobjeGeus het volgende:
[..]

Dat was het ook en dat gingen ze toch uitvechten bij de snackbar.
Nee, het is hoogstens begonnen bij een ruzie tussen twee. Maar het is uitgemond in hordes tuig die een gezin ging aframmelen. En dat is niet de schuld van de media.
pi_185590325
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 17:32 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]

Er is hier idd niets landelijks aan en die over de brug gasten moeten gewoon opbokken. Domme Randstad luitjes die zich bemoeien met wat ze niet aangaat.

Maar dat filmpje is en heel stuk minder fout dan jij het voor wil doen.
Het filmpje werd voorgesteld als van de betreffende gebeurtenis en was het niet. Het was een filmpje van 5 jaar eerder van een andere locatie. Fouter kan niet, temeer daar nou juist net dat filmpje het van een typisch Urkse kwestie tot een kwestie met landelijke 'betekenis maakt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 13 maart 2019 @ 18:01:15 #29
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_185590330
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 18:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]

Je bent knettergek.
Knettergek? Waarom? Hoe is dit dan begonnen volgens jou?
pi_185590338
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 17:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]

De tyfus in gemept? Ik las al lynchpartij in het vorige topic? De tyfus in gemept is dat omatje in Eindhoven, of één van de vele bejaarde echtparen in Nederland. Of het meisje in Amsterdam wat een gebroken kaak overhield omdat ze het waagde een agressieve Marokkaan te filmen, en laten we niet vergeten die 2 homo's die door 4 betonschaar mocro's in elkaar zijn gebeukt. Ik kan er honderden topics mee vullen. Wat gebeurd is dat is niet goed, maar ze zijn niet de tyfus in gemept, alleen die moeder was licht gewond omdat ze ertussen sprong. Niemand ligt in het ziekenhuis, dus het wordt weer schromelijk overdreven, en als ik zie dat de persoon die het gevecht heeft uitgelokt meteen weer de slachtofferkaart trekt, daarbij beweringen doet over Wilders zou het mij niet verbazen als ze die "mishandeling" ook flink overdrijven.

Op Geenstijl staat een filmpje die het slachtoffer had opgenomen na zijn zogenaamde mishandeling, hij had een rode hand, drie maal raden hoe hij daaraan komt.
  woensdag 13 maart 2019 @ 18:02:29 #31
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_185590347
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 17:53 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]

Het "Geert Wilders" roepen heeft niet plaatsgevonden, dat beweert de agressieve Mocro die zag dat hij de ruzie niet kon winnen en de media die dan oude archiefbeelden erbij plakt van 5 jaar geleden.
Zelfs Urkers zeggen dat dat wel is gedaan. Samen met andere schandalige dingen om naar te raken.

Wilders zelf heeft daar niets mee te maken, de pvv ook niet. Maar toe nou gast, denk je werkelijk dat een groep van 50/100 jongeren potjandorie dit vinden we niet fijn hebben gescandeerd?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 13 maart 2019 @ 18:02:41 #32
469863 RobjeGeus
pi_185590351
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 18:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]

Nee, het is hoogstens begonnen bij een ruzie tussen twee. Maar het is uitgemond in hordes tuig die een gezin ging aframmelen. En dat is niet de schuld van de media.
Dan is dat dus geen fakenews.
pi_185590352
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 18:01 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]

De tyfus in gemept? Ik las al lynchpartij in het vorige topic? De tyfus in gemept is dat omatje in Eindhoven, of één van de vele bejaarde echtparen in Nederland. Of het meisje in Amsterdam wat een gebroken kaak overhield omdat ze het waagde een agressieve Marokkaan te filmen, en laten we niet vergeten die 2 homo's die door 4 betonschaar mocro's in elkaar zijn gebeukt. Ik kan er honderden topics mee vullen. Wat gebeurd is dat is niet goed, maar ze zijn niet de tyfus in gemept, alleen die moeder was licht gewond omdat ze ertussen sprong. Niemand ligt in het ziekenhuis, dus het wordt weer schromelijk overdreven, en als ik zie dat de persoon die het gevecht heeft uitgelokt meteen weer de slachtofferkaart trekt, daarbij beweringen doet over Wilders zou het mij niet verbazen als ze die "mishandeling" ook flink overdrijven.

Op Geenstijl staat een filmpje die het slachtoffer had opgenomen na zijn zogenaamde mishandeling, hij had een rode hand, drie maal raden hoe hij daaraan komt.
Biertjuhh?
  woensdag 13 maart 2019 @ 18:03:30 #34
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_185590363
Hadden de daders allemaal mnga petjes op en een fles bleek en een strop bij zich toevallig?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  woensdag 13 maart 2019 @ 18:03:51 #35
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_185590369
quote:
6s.gif Op woensdag 13 maart 2019 17:56 schreef Nikonlover het volgende:
[..]

Maar wel met groot effect. Dankzij deze manipulatie is het een racistisch iets geworden en haalt deze simpele ruzie tussen 2 pubers de 2e kamer. Ook hierdoor worden er relschoppers in het hele land gemobiliseerd
2 pubers?

Een groep van 50/100 jongeren die en huis binnen dringen noem jij een ruzie tusen 2 pubers?
pi_185590378
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 18:03 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]

2 pubers?

Een groep van 50/100 jongeren die en huis binnen dringen noem jij een ruzie tusen 2 pubers?
Het was een Marokkaans gezin. Die mag je in elkaar slaan volgens de proleten.
pi_185590408
quote:
[..]

Dit. En dan is de media en DENK stil. Nu is het een keertje andersom en iedereen spint er garen bij.
  Eindredactie Games woensdag 13 maart 2019 @ 18:07:33 #38
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_185590423
Zelfs het nieuws zegt "Op Urk" :r
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  woensdag 13 maart 2019 @ 18:07:41 #39
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_185590425
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 18:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]

Het filmpje werd voorgesteld als van de betreffende gebeurtenis en was het niet. Het was een filmpje van 5 jaar eerder van een andere locatie. Fouter kan niet, temeer daar nou juist net dat filmpje het van een typisch Urkse kwestie tot een kwestie met landelijke 'betekenis maakt.
Nogmaals, dat soort zaken is wel degelijk geroepen. Dat ze op Urk veel algehele xenofobie kennen doet daar weinig aan af.

Het is echt veel minder 'nep' dan jij het voor wil doen. Niet van de feitelijke situatie. Maar wel degelijk een redelijke beschrijving.
  woensdag 13 maart 2019 @ 18:10:08 #40
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_185590458
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 18:07 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]

Nogmaals, dat soort zaken is wel degelijk geroepen. Dat ze op Urk veel algehele xenofobie kennen doet daar weinig aan af.

Het is echt veel minder 'nep' dan jij het voor wil doen. Niet van de feitelijke situatie. Maar wel degelijk een redelijke beschrijving.
Als er een filmpje van een ander kwestie in wordt gepropt alszijnde het tijdens dit voorval is gebeurd is niets anders dan fake news.

Daarnaast wat is je bron voor dat dit weldegelijk geroepen is?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  woensdag 13 maart 2019 @ 18:10:44 #41
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_185590467
quote:
[..]

Uitgelokt? Hmmzzzzz.

Je weet niets, naar wijst des te grager.

Ook op social media viel 'iedereen' nogal stevig over die jongen heen. Hij reageerde (niet best), maar begon niet.

Nogmaals pop, dit is niet jouw stadse en vergalde volkswijkje. De rollen zijn hier omgedraait.
pi_185590488
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 18:02 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]

Zelfs Urkers zeggen dat dat wel is gedaan. Samen met andere schandalige dingen om naar te raken.

Wilders zelf heeft daar niets mee te maken, de pvv ook niet. Maar toe nou gast, denk je werkelijk dat een groep van 50/100 jongeren potjandorie dit vinden we niet fijn hebben gescandeerd?
Stel ze hebben "Geertje Wilders" geroepen, de media pakt dit meteen op als een racistische aanval. De PVV wordt weer op alle fronten zwart gemaakt, Geert moet afstand nemen en ondertussen gaat de hetze door. Wat betekend het dan als moslims Alluh Akbar roepen? Waarom wordt dat nooit automatisch bij terrorisme geschaard?

Er zijn nu meerdere versies van het verhaal bekend, maar één kant wordt breed uitgemeten in de media aan de hand van oude archiefbeelden om het verhaal te bevestigen. Dat bleek niet te kloppen, maar dan zal de rest wel kloppen? Het blijkt nu zelfs dat die Marokkaan die hele ruzie heeft uitgelokt, printscreen van die chat staat in deze bron maar toch ondanks die vele leugens blijven mensen die jongen geloven. En dan hebben we het nog niet eens over het feitje gehad wat natuurlijk weer als racisme wordt opgevat, maar we moeten onze ogen niet sluiten dat bepaalde groepen oververtegenwoordigd zijn in de slachtofferrol en het alsmaar blijven afliegen.

Ik ga niet goedpraten dat ze met een groep thuis verhaal zijn gaan halen, ik ga niet goedpraten dat die moeder ook belaagd is geworden. Dat is gewoon niet goed te praten, en die gasten die daar verantwoordelijk voor zijn moeten hard gestraft worden. Maar we moeten nu ook niet doen dat deze jongen zo'n lief gastje is wat zwaar onderdrukt wordt en last heeft van de racistische Nederlander om daarop weer door te blijven borduren zodat enkelen weer met hun vingertje kunnen wijzen. Want dat is wat er nu toch echt gebeurd. Blijkbaar nog niets geleerd van de recente verhalen in de media over die Trump scholieren vs een indiaan of het Jussie Smollet verhaal.
  woensdag 13 maart 2019 @ 18:13:20 #43
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_185590516
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 18:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]

Het was een Marokkaans gezin. Die mag je in elkaar slaan volgens de proleten.
Zoiets ja, schrijnend is het.

Alsof het niets voorstelt als een groep van 50/100 man even je ruiten in komt meppen, je huis binnendringt en moeder en zus aanvalt om bij die gozer te komen.

Dat is echt extreem bedreigend. Is geen kattenpis.
pi_185590521
Die urker jongeren zijn de toekomst van Nederland: LAAGOPGELEIDE KUT TOKKIES :r 8)7

Nergens is het drugsgebruik dan ook zo groot als in dat soort dorpjes ala volendam en urk
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  woensdag 13 maart 2019 @ 18:13:59 #45
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_185590523
quote:
4s.gif Op woensdag 13 maart 2019 18:07 schreef Oscar. het volgende:
Zelfs het nieuws zegt "Op Urk" :r
Dat is dan ook juist. Hoe wilde je het anders noemen?
pi_185590537
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 18:07 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]

Het is geen beschrijving, het is een filmpje. Ik was er niet bij en jij was er niet bij, maar een filmpje laat ons zien wat er gebeurde zodat we zelf kunnen oordelen.

Maar dat oordeel had dus een beetje hulp nodig, middels een vals filmpje. Dat vind ik een stuk interessanter dan wat er precies wel geroepen is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 13 maart 2019 @ 18:15:42 #47
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_185590562
quote:
16s.gif Op woensdag 13 maart 2019 18:10 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]

Als er een filmpje van een ander kwestie in wordt gepropt alszijnde het tijdens dit voorval is gebeurd is niets anders dan fake news.

Daarnaast wat is je bron voor dat dit weldegelijk geroepen is?
Urkers zelf. En daar bleef het niet bij.

We hebben het potjandorie over 50/100 mensen die dat huis hebben belaagd. Kan je je dat voorstellen? Dat je thuis bent en een massa het op jou voorzien heeft?
  woensdag 13 maart 2019 @ 18:17:36 #48
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_185590615
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 18:15 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]

Urkers zelf. En daar bleef het niet bij.

We hebben het potjandorie over 50/100 mensen die dat huis hebben belaagd. Kan je je dat voorstellen? Dat je thuis bent en een massa het op jou voorzien heeft?
Je ziet mij het nergens goed praten hoor, en ik ze als voor inteeltvolk uitgemaakt.

Echter, het riekt sterk naar fake news, eerst een filmpje wat niet van daar was en nu een ontbrekende bron.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  woensdag 13 maart 2019 @ 18:20:05 #49
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_185590666
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 18:11 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]

Stel ze hebben "Geertje Wilders" geroepen, de media pakt dit meteen op als een racistische aanval. De PVV wordt weer op alle fronten zwart gemaakt, Geert moet afstand nemen en ondertussen gaat de hetze door. Wat betekend het dan als moslims Alluh Akbar roepen? Waarom wordt dat nooit automatisch bij terrorisme geschaard?

Er zijn nu meerdere versies van het verhaal bekend, maar één kant wordt breed uitgemeten in de media aan de hand van oude archiefbeelden om het verhaal te bevestigen. Dat bleek niet te kloppen, maar dan zal de rest wel kloppen? Het blijkt nu zelfs dat die Marokkaan die hele ruzie heeft uitgelokt, printscreen van die chat staat in deze bron maar toch ondanks die vele leugens blijven mensen die jongen geloven. En dan hebben we het nog niet eens over het feitje gehad wat natuurlijk weer als racisme wordt opgevat, maar we moeten onze ogen niet sluiten dat bepaalde groepen oververtegenwoordigd zijn in de slachtofferrol en het alsmaar blijven afliegen.

Ik ga niet goedpraten dat ze met een groep thuis verhaal zijn gaan halen, ik ga niet goedpraten dat die moeder ook belaagd is geworden. Dat is gewoon niet goed te praten, en die gasten die daar verantwoordelijk voor zijn moeten hard gestraft worden. Maar we moeten nu ook niet doen dat deze jongen zo'n lief gastje is wat zwaar onderdrukt wordt en last heeft van de racistische Nederlander om daarop weer door te blijven borduren zodat enkelen weer met hun vingertje kunnen wijzen. Want dat is wat er nu toch echt gebeurd. Blijkbaar nog niets geleerd van de recente verhalen in de media over die Trump scholieren vs een indiaan of het Jussie Smollet verhaal.
Wilders en de pvv hebben hier niets mee te maken. Maar dit is zeer zeker geen jussie smollet verhaal. Dit is wel degelijk gebeurd.

Die groep heeft zich vies misdragen. Hebben gewld gepleegd, vanalles geroepen en stuk gemaakt.

Het ventje dat nu zegt ik ben weggegaan was er wel degelijk bij en heeft zijn vrindjes en meer erbij gehaald.

Nog 1 keer. Hou op met dit bezien door jouw bril. Die gaat hier niet op. Hier en zeker op Urk, zijn de rollen omgedraait.

Als je de urkers cultuur niet Kent wees dan wat voorzichtig in wat je zegt.
  Eindredactie Games woensdag 13 maart 2019 @ 18:20:13 #50
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_185590670
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 18:13 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]

Dat is dan ook juist. Hoe wilde je het anders noemen?
Op Amsterdam, op Groningen, op je bolle ogen.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')