abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185599630
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 19:47 schreef DoubleUU het volgende:
[..]

Wel de expliciete moordopdrachten van pedofiel Mohammed?
"Houd in op den nekken der ongelovigen..Houd betekent met een zwaard tjakka.
Copy-pasten van verzen is makkelijk, er zijn zoveel websites van moslims waarvan ik de teksten hier kan plakken. Naar wees eens eerlijk, heb je de Koran echt gelezen? Zo ja, dan denk ik niet dat je deze mening zou hebben. Maar als je de verzen die er meteen na komen, zou lezen, zou je ook overtuigd zijn.

Laten we de meest gebruikte vers van Islamcritici erbij nemen:

"Dood de ongelovigen waar je ze ziet".

Dit klinkt natuurlijk heel erg. Maar deze vers was geopenbaard aan de profeet Muhammad toen hij werd aangevallen door de ongelovige Mekkanen. Het slaat dus op die groep en is geen algemeen gebod. Vandaar ook het bepaald lidwoord 'de'. Dit waren de volgende stammen die het vredesverdrag met de moslims hadden geschonden: Banu Khuza’ah, Banu Mudlij, Banu Bakr, Banu Damrah, and Banu Sulaiim.

Geweld is dus in de Koran toegestaan als zelfverdediging en het verplicht moslims om te stoppen met vechten zodra de vijand stopt.

“But if they stop, God is most forgiving, most merciful” (2:192). Also read: “Now if they incline toward peace, then incline to it, and place your trust in God, for God is the all-hearing, the all-knowing” (8:61).

Een filmpje hierover van een niet-moslim:
pi_185599631
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 00:16 schreef Elias87 het volgende:
[..]

Haha, je hebt alle Hadith gelezen? Weet je wel hoe ongelooflijk veel dat er zijn? Ik denk dat er geen mens is die ze allemaal heeft gelezen.

Ze zijn niet eens allemaal uit het Arabisch vertaald, maar jij hebt ze allemaal gelezen. Mag ik vragen hoe oud je bent?
Kun je ook niet serieus nemen. Vergelijkbaar als iemand zou beweren als mensen die zeggen alle commentaren in het Jodendom gelezen te hebben (met talmoed, misjna, tosefta en gemara etc.). Of alle Bijbelboeken inclusief de bredere Ethiopische canon en allerlei andere Bijbelboeken in andere tradities die niet eens vertaalt zijn in het Nederlands of Engels. Even zo heb je dit bij de Hadith.
pi_185599643
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 19:32 schreef Wenteltrap_ het volgende:
[..]

Hoe kom je daarbij dat ze het om die reden doen? Heeft Rutte je dat verteld? Ik weet niet of je die filmpjes van hen hebt gezien, waarin ze na elke aanslag hun motieven uitleggen, maar het heeft altijd te maken met dat het vergeldingen zijn voor de honderdduizenden burgerslachtoffers die vallen door westerse bombardementen.

Als je dit soort dingen denkt, TS, dan weet je echt TOTAAL niets van wat er in de wereld speelt en heb je een zeer eenzijdig beeld daarin (gekregen).
Regelrechte onzin dit. Vrijwel alle aanslagen worden gepleegd omdat het afslachten van ongelovigen een ticket naar het 'paradijs' oplevert.

"Als je ziet hoeveel ongelovigen er in Venetië zijn, zouden we direct naar de hemel gaan als we een bom zouden plaatsen op de Rialtobrug"
https://nos.nl/artikel/21(...)netie-verijdeld.html

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2019 00:34:50 ]
pi_185599671
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 00:29 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]

Kun je ook niet serieus nemen. Vergelijkbaar als iemand zou beweren als mensen die zeggen alle commentaren in het Jodendom gelezen te hebben (met talmoed, misjna, tosefta en gemara etc.). Of alle Bijbelboeken inclusief de bredere Ethiopische canon en allerlei andere Bijbelboeken in andere tradities die niet eens vertaalt zijn in het Nederlands of Engels. Even zo heb je dit bij de Hadith.
Ja, echt onwerkelijk. Maar ik vraag me af of hij eigenlijk gewoon zit te trollen en ik hem nu geef wat hij wil. Ik ga slapen!
pi_185601391
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2019 00:30 schreef Gehrman het volgende:
[..]

Regelrechte onzin dit. Vrijwel alle aanslagen worden gepleegd omdat het afslachten van ongelovigen een ticket naar het 'paradijs' oplevert.

"Als je ziet hoeveel ongelovigen er in Venetië zijn, zouden we direct naar de hemel gaan als we een bom zouden plaatsen op de Rialtobrug"
Em toch noemen bijna alle aanslagplegers (wat alsnog minder dan 0,01% van de moslims zijn) politieke redenen voor hun daden. Dictator Assad, Amerikaanse inmenging in Midden Oosten enz. Ze noemen zelden verzen uit de Koran.

Dit vind ik een geweldig filmpje:
pi_185602586
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 08:01 schreef Elias87 het volgende:
[..]

Em toch noemen bijna alle aanslagplegers (wat alsnog minder dan 0,01% van de moslims zijn) politieke redenen voor hun daden. Dictator Assad, Amerikaanse inmenging in Midden Oosten enz. Ze noemen zelden verzen uit de Koran.

Dit vind ik een geweldig filmpje:
Wat een enorm sterk betoog is dat zeg. Respect
  donderdag 14 maart 2019 @ 11:00:23 #157
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_185603605
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 18:06 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]

Vanuit het geloof ben je bezig met een andere categorie van waarheden dan die van de objectieve wetenschappen. Gaat om de zinsvragen en de metafysica. Dus ja, middels religie worden essentiële waarheden overgedragen.
Daar hebben we filosofie voor, religie heeft daar echt niks van doen. Als je je geest in een hoop bochten en knopen wilt werken om je hopeloos verouderd en onaantastbare boek een beetje geloofwaardig te doen overkomen, tja, dan is religie blijkbaar het ideale vehikel.
pi_185604364
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 11:00 schreef kl1172 het volgende:
[..]

Daar hebben we filosofie voor, religie heeft daar echt niks van doen. Als je je geest in een hoop bochten en knopen wilt werken om je hopeloos verouderd en onaantastbare boek een beetje geloofwaardig te doen overkomen, tja, dan is religie blijkbaar het ideale vehikel.
Weet ik nu even niet wat voor opvattingen over filosofie je erop nahoudt. Maar de scheiding tussen filosofie en religie is een kunstmatige scheiding en liggen wel degelijk in elkaars verlengde. Ten tijde van de dominantie van de scholastiek werd dan ook de filosofie gezien als dienstmaagd van de theologie. Hoef je je in weinig bochten voor te wringen, in het kielzog van het neoplatoonse- of stoïcijnse denken is het goed toeven. Onder invloed van de femenologie wordt het voor mij onhoudbaar om meer dan van praktische aard in sciëntistische en positivistische ideeën te blijven geloven.

Dergelijke strikt naturalistische opvattingen erop nahouden, dat is voor mij jezelf in bochten wringen.
pi_185606166
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 00:14 schreef Elias87 het volgende:
[..]

Als ik je wijs op een foute bewering van jou, dan doe ik moeilijk. Het zou je sieren om je fout gewoon toe te geven.

Daarna legde ik je ook uit dat alleen de Koran heilig is voor ons moslims. Daar staat het dus niet in, in tegenstelling tot wat je beweerde. En het was ook niet zijn nichtje, wat je ook beweerde.

Echt, het gebrek aan schaamte bij sommige fokkers.
Het is om de hete brij heen draaien. Wat heilig is volgens jullie en wat niet, zal mij echt de reet roesten. Dat is ook alleen maar interessant voor gelovigen, bij mensen met gezond verstand heeft de term heilig nauwelijks inhoud.

Het staat niet in boek A, maar in pamflet B. LEKKER BOEIEND.
Volgens islam-kenners was het wel degelijk zijn nichtje, de leeftijd van dit meisje kan je nog discutabel noemen, daar hebben de kenners ook geen consensus over bereikt.

Echt, het gebrek aan schaamte, realisme, zelfkennis, wereldkennis, algemene kennis, intelligentie, relativeringsvermogen en inzicht bij sommige gelovigen...
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_185608296
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 11:00 schreef kl1172 het volgende:
[..]

Bingo!
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
pi_185608464
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2019 00:30 schreef Gehrman het volgende:
[..]

Je haalt een NOS-artikel aan, haalt de uitspraak uit verband en trekt dat meteen door als motief voor 'alle aanslagen'? Lees eens het artikel wat beter.

Nieuws uit 2017, waren leden van IS, die al werden bestreden door de westerse coalitie. Hun motief (in al hun filmpjes) is/was altijd ‘vergelding’ vanwege de bombardementen. Alleen vanuit dat oogpunt geloven ze dat het doden van ongelovigen/onschuldigen gerechtvaardigd is (oog om oog) en dat ze daardoor naar de "hemel" gaan.
Je gaat hier ook af op NOS-nieuws, die zullen ons niet elke dag vertellen dat er ergens in MO gebombardeerd is, laat staan de gevolgen ervan tonen. Door dit soort eenzijdig, uit context gehaald, nieuws krijg je ook het denkbeeld zoals TS en jij die hebben.
pi_185609230
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 13:22 schreef DoubleUU het volgende:

Het staat niet in boek A, maar in pamflet B. LEKKER BOEIEND.
Het is voor de meesten onder ons vrij logisch dat dit wél relevant is.
pi_185609276
quote:
7s.gif Op donderdag 14 maart 2019 16:22 schreef -mosrednA het volgende:
[..]

Dan kan het net zo logisch zijn dat je het allemaal schrapt, alle gewelddadige passages. Maar dat kan niet om mysterieuze redenen..
Er blijft dan weinig over van de Koran dan trouwens..
pi_185609320
quote:
7s.gif Op donderdag 14 maart 2019 16:22 schreef -mosrednA het volgende:
[..]

De meesten onder ons ? De meesten hier denken wel helder na.
pi_185609325
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 16:23 schreef DoubleUU het volgende:
[..]

Dan kan het net zo logisch zijn dat je het allemaal schrapt, alle gewelddadige passages. Maar dat kan niet om mysterieuze redenen..
Nee. Dat jij zo zwart wit denkt wil niet zeggen dat dit voor anderen ook zo werkt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2019 16:26:02 ]
pi_185609361
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 16:25 schreef DoubleUU het volgende:
[..]

De meesten onder ons ? De meesten hier denken wel helder na.
Je kan normaal reageren, anders laat ik je weer verder in het luchtledige schreeuwen hoor.
pi_185609370
quote:
7s.gif Op donderdag 14 maart 2019 16:25 schreef -mosrednA het volgende:
[..]

Nee. Dat jij zo zwart wit denkt wil niet zeggen dat dit voor anderen ook zo werkt.
Ja daag, zo lust ik er ook nog wel 1. Je bent hier in Nederland en hier moet je zelf nadenken, niet alles overdragen aan iets wat niet bestaat. Het is echt bizar dat zoveel mensen in die onzin geloven.
pi_185609402
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 16:27 schreef DoubleUU het volgende:
[..]

Ja daag, zo lust ik er ook nog wel 1. Je bent hier in Nederland en hier moet je zelf nadenken, niet alles overdragen aan iets wat niet bestaat. Het is echt bizar dat zoveel mensen in die onzin geloven.
En hier in Nederland bestaat er ook iets als vrijheid van godsdienst. Dus men hoeft zich hier niet aan te passen naar jouw wereldbeeld, maar naar de wetgeving van dit land.
pi_185609446
quote:
7s.gif Op donderdag 14 maart 2019 16:27 schreef -mosrednA het volgende:
[..]

Je kan normaal reageren, anders laat ik je weer verder in het luchtledige schreeuwen hoor.
Ik reageer normaal, dat jij gelooft in what ever dat voorbij komt, dat is bizar.
pi_185609480
quote:
7s.gif Op donderdag 14 maart 2019 16:28 schreef -mosrednA het volgende:
[..]

En hier in Nederland bestaat er ook iets als vrijheid van godsdienst. Dus men hoeft zich hier niet aan te passen naar jouw wereldbeeld, maar naar de wetgeving van dit land.
Dan nog geloof je in een sprookje. Dat zal je altijd tegenhouden in je hele leven, en als je sterft heb je alles voor niets gedaan want er is geen hemel :) Bizarre shit.
pi_185609519
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 16:30 schreef DoubleUU het volgende:
[..]

Ik reageer normaal,
Dan vraag ik me af wat er met je eigen zelfreflectie aan de hand is, hetgeen waarvan je anderen beticht het niet te hebben.

quote:
dat jij gelooft in what ever dat voorbij komt, dat is bizar.
Geen idee waar je het over hebt. Iedereen die mij een beetje kent weet anders. Als je op de persoon wilt spelen moet je echt met wat beters komen.
pi_185609579
quote:
7s.gif Op donderdag 14 maart 2019 16:34 schreef -mosrednA het volgende:
[..]

Dan vraag ik me af wat er met je eigen zelfreflectie aan de hand is, hetgeen waarvan je anderen beticht het niet te hebben.[..]

Geen idee waar je het over hebt. Iedereen die mij een beetje kent weet anders. Als je op de persoon wilt spelen moet je echt met wat beters komen.
Jij neemt het liever op voor de massaal moordende gelovige mensen in de wereld? Die zichzelf opblazen om iets wat niet bestaat ? Daar ben je als gelovige medeverantwoordelijk voor. Niemand van jullie laffe lui neemt de verantwoordelijkheid voor IS en veranderd de koran. Het moet allemaal prima gevonden worden, al die moordopdrachten die alleen al in de koran staan. Ik vraag me af of jullie wel goed bij jullie hoofd zijn.
pi_185609635
Misschien moet ik een boek schrijven waarin ik massaal moslims vermoord...kijken hoe dat geaccepteerd wordt..
pi_185609682
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 16:37 schreef DoubleUU het volgende:
[..]

Jij neemt het liever op voor de massaal moordende gelovige mensen in de wereld? Die zichzelf opblazen om iets wat niet bestaat ? Daar ben je als gelovige medeverantwoordelijk voor. Niemand van jullie laffe lui neemt de verantwoordelijkheid voor IS en veranderd de koran. Het moet allemaal prima gevonden worden, al die moordopdrachten die alleen al in de koran staan. Ik vraag me af of jullie wel goed bij jullie hoofd zijn.
Waarom zou ik de verantwoordelijkheid moeten nemen voor iets dat ik niet gedaan heb?
pi_185609707
quote:
7s.gif Op donderdag 14 maart 2019 16:42 schreef -mosrednA het volgende:
[..]

Waarom zou ik de verantwoordelijkheid moeten nemen voor iets dat ik niet gedaan heb?
Ja daag. Ik ben lid van de KKK maar ik ben niet verantwoordelijk voor racisme. Dat is wat je zegt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')