abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7723757
Hai!
Ik ga deze zomer op vakantie naar Alanya, vroeg me af of iemand nog leuke tips heeft (uitgaan e.d.)?
Alvast bedankt
pi_7723805
ga niet alleen
onder
pi_7723836
Als je de search gebruikt dan komen er wel 20 topics over Alanya. Genoeg topics dus. Hier mag wat mij betreft een slotje op.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_7723881
Ik geloof dat er hier wel veel mensen hiergaan. Dus dan wordt dit ook een (centraal) zomer topic.

Sorry Lucille.

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_7723928
quote:
Op zondag 5 januari 2003 19:20 schreef YPPY het volgende:
Ik geloof dat er hier wel veel mensen hiergaan. Dus dan wordt dit ook een (centraal) zomer topic.

Sorry Lucille.

Fine with me.

[offtopic]
Had ik je trouwens al gelukkig nieuwjaar gewenst?
[/offtopic]

Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_7723991
quote:
Op zondag 5 januari 2003 19:22 schreef Lucille het volgende:
[offtopic]
Had ik je trouwens al gelukkig nieuwjaar gewenst?
[/offtopic]
Dat mag je over een tijdje irl doen.
En nu weer naar de lounge.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_7723996
Maar goed, leuke uitgaanstips? Lekkere drankjes? Wat moet ik vooral niet doen? Zulke tips heb ik dus nodig.
Enne, ik ga niet alleen hoor..
pi_7782382
Ik heb vanochtend geboekt met 4 vrienden naar alanya. Ik ben een beetje aan het zoeken op het net maar denk dat ik iedergeval even kijkje ga nemen in de jamesdeanbar ( http://www.jamesdeanbaralanya.com )
Verder hoor ik graag ook nog wat tips.. Heb de topics doorgebladerd maar zie geen namen van toko's waar je zeker geweest moet zijn.
Meer info over onze vakantie en info over alanya zal komen op www.alanya2003.tk (geef me ff een weekje)
  woensdag 8 januari 2003 @ 18:47:49 #9
28590 I_are_Rudeboy
Elmo kan vliegen!!!
pi_7782545
Was vorig jaar een paar keer uitgeweest in Alanya, vond het zelf nogal KUT.....

Had van veel mensen gehoord dat het uitgaansleven daar helemaal te gek was en dat je vooral naar de Robin Hood moest gaan (bij de haven). Dus wij naar Alanya, naar de Robin Hood, was wel een mooie kroeg/disco. Maar echt ranzige bier, local beer, en ze hadden geen Heineken, alleen ongekoelde Carlsberg....
Verder was Alanya ook wel saai vond ik.... hoorde echt van iedereen dat het DE uitgaansplek van turkijke was.... ZWAAR overdreven dus

Kortom, mijn advies is om niet naar ALanya te gaan

Fingerbang... BANG! BANG!
  woensdag 8 januari 2003 @ 18:50:46 #10
28590 I_are_Rudeboy
Elmo kan vliegen!!!
pi_7782612
quote:
Op zondag 5 januari 2003 19:25 schreef mliez het volgende:
Maar goed, leuke uitgaanstips? Lekkere drankjes? Wat moet ik vooral niet doen? Zulke tips heb ik dus nodig.
Enne, ik ga niet alleen hoor..
Wat je ook doet, NIET een "Orgasme" nemen.... is net melk met water en wat alcohol....

Een vriend van me had een "Sex on the beach", was wel lekker zei hij...

Fingerbang... BANG! BANG!
  woensdag 8 januari 2003 @ 18:52:43 #11
24417 OviivO
** - KONING - **
pi_7782659
**AUDITORIUM** zeker aan te raden!!! Openluchtdiscotheek, WERELDS, je gaat er heen met een cabriobus met DJ, eerst gewoon in alanya blijven en om een uur of 2 daarheen gaan met de bus zeker doen!!
Je bent het type meisje dat de wereld best kan missen. Te dom en te lelijk om tegenaan te pissen. Ik heb naar je geluisterd naar je zielige gezeik. Er is maar één conclusie, schat: je vriendje had gelijk
pi_7821948
Alanya viel mij zwaar tegen, het enige grappige was die openlucht disco, Auditorium. Robin Hood is het net niet en verder is er niet zoveel. Het enige bier wat er te krijgen is Efes, maar dat wordt geschonken in glazen waar ook de Cola of 7-up ingaat. Dus het slaat direct dood, echt ranzig.
Verder koelde het nooit af, het was echt ongelooflijk heet. En al die vieze uitlaatgassen daaro.

Nah, geef mij Salou maar!

pi_7830584
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 18:47 schreef I_are_Rudeboy het volgende:
Was vorig jaar een paar keer uitgeweest in Alanya, vond het zelf nogal KUT.....

Had van veel mensen gehoord dat het uitgaansleven daar helemaal te gek was en dat je vooral naar de Robin Hood moest gaan (bij de haven). Dus wij naar Alanya, naar de Robin Hood, was wel een mooie kroeg/disco. Maar echt ranzige bier, local beer, en ze hadden geen Heineken, alleen ongekoelde Carlsberg....
Verder was Alanya ook wel saai vond ik.... hoorde echt van iedereen dat het DE uitgaansplek van turkijke was.... ZWAAR overdreven dus

Kortom, mijn advies is om niet naar ALanya te gaan

Oke Alanya zelf vonden wij ook wat saai maar ga bijvoorbeeld eens naar Gumbet toe, dat is echt heel erg leuk!!!! En over dat bier...........................goh, als je in Turkije bent lijkt het me niet zo vreemd dat je Efes bier krijgt he!!? Als je persee Heiniken hebben wil moet je of gewoon in Nederland blijven of naar Lloret gaan ofzo!
pi_7830607
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 23:19 schreef quincy het volgende:

[..]

Oke Alanya zelf vonden wij ook wat saai maar ga bijvoorbeeld eens naar Gumbet toe, dat is echt heel erg leuk!!!! En over dat bier...........................goh, als je in Turkije bent lijkt het me niet zo vreemd dat je Efes bier krijgt he!!? Als je persee Heineken hebben wil moet je of gewoon in Nederland blijven of naar Lloret gaan ofzo!

pi_7926742
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 18:52 schreef OviivO het volgende:
**AUDITORIUM** zeker aan te raden!!! Openluchtdiscotheek, WERELDS, je gaat er heen met een cabriobus met DJ, eerst gewoon in alanya blijven en om een uur of 2 daarheen gaan met de bus zeker doen!!
* Gerdo meldt: helemaal met OviivO eens! Auditorium rocks major!

Tot een uurtje of 11 in de "easy going bar" van super-turk Alex (tegenover hotel Palmiye Beach, Kleopatra Strand) blijven en voor weinig geld half-om-half bacootjes naar binnen tikken, dan richting centrum (Robin Hood voor ontzettend lekkere zweedse/deense/finse dames, Murphy's voor de weinige maar dan ook gelijk erg knappe engelse vrouwen die in Alanya rondlopen, en James Dean voor een overvloed aan inlanders....) En dan, als aflsluiter van weer een avondje feesten om een uur of 2/half 3 richting Auditorium met de cabrio-bus en om 7 uur eens gaan kijken of je hotel nog bestaat! Heej, have fun in Alanya!!

Ik ben gewoon lomp, tactloos, huisheteroow en Gerdo!
pi_8316493
Zijn vandaag wezen informeren bij het (turkse) reisbureau, we wilden nl. eigenlijk naar alanya gaan, maar voor het uitgaan werd ons dat afgeraden, is echt een familievakantie zoals hij het noemde, veel gezinnen met kinderen. Voor het echte uitgaansleven waar mensen tot de late uurtjes doorfeesten enz. moet je schijnbaar naar Kusadasi gaan. Vandaag ook gelijk de boeken doorgenomen en het wordt inderdaad erg veel genoemd (het uitgaansleven en de boulevard). FF kijken wat we nu gaan doen.
( ((><)) )
pi_8395393
Wij hebben ook geboekt, met 8 man! Ik hoop echt dat het te gek word, maar ik begin een beetje te twijfelen als ik sommige reactie hier lees..
Maar dat zouden natuurlijk ook mensen kunnen zien die gewoon niet KUNNEN feesten.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_8401260
Belangrijk: Weet iemand hoe duur 't bier daar is?
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_8401322
quote:
Op maandag 10 februari 2003 23:04 schreef American_Nightmare het volgende:
Wat kost dat in het buitenland?!
pi_8401540
quote:
Op maandag 10 februari 2003 23:06 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Wat kost dat in het buitenland?!

Dank je
  donderdag 20 februari 2003 @ 12:43:18 #21
34629 El-Rico
nee kan morgen wel
pi_8605189
Ik ga naar Alanya, gister geboekt
pi_8609706
Kijk dat was ook mijn bedoeling, als het aan mij lag hadden we allang geboekt, maar nee, ik zit met een stelletje mietjes in de groep die bang zijn dat er een scudraket over het hotel vliegt.

Zoals je begrijpt hebben wij onze optie op een appartement in Alanya laten vallen vanwege bovenstaand probleem

( ((><)) )
pi_8615452
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 15:45 schreef superdave het volgende:
Kijk dat was ook mijn bedoeling, als het aan mij lag hadden we allang geboekt, maar nee, ik zit met een stelletje mietjes in de groep die bang zijn dat er een scudraket over het hotel vliegt.

Zoals je begrijpt hebben wij onze optie op een appartement in Alanya laten vallen vanwege bovenstaand probleem

De afstand tussen Irak en de toeristische westen van Turkije is net zo ver als Nederland tot Bosnie.
pi_9795533
ik ga ook, met z'n 13en ofzo. Heb er nu al weer zin in!
  woensdag 16 april 2003 @ 09:58:09 #25
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_9809934
quote:
Op maandag 10 februari 2003 23:04 schreef American_Nightmare het volgende:
2 miljoen lira.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_9810330
Wat ik me nu afvraag, gaan jullie daar ook nog iets bekijken of gaat het alleen om uitgaan, zon en zee?
*OUD heilige*
pi_9824581
quote:
Op woensdag 16 april 2003 09:58 schreef hollander172 het volgende:

[..]

2 miljoen lira.

2 miljoen lira = 1 euro (aankomende zomer dan)
Dit is waarschijnlijk de prijs in bars en diskotheken want
bij supermarkten kost een half liter fles bier slechts 750.000 lira.
En dat is dus minder dan 50 cent.
pi_9878935
quote:
Op woensdag 16 april 2003 09:58 schreef hollander172 het volgende:

[..]

2 miljoen lira.

Zo goedkoop ? In Istanbul is het in de meeste bars het dubbele. De bars die de moeite waard zijn tenminste.
  maandag 21 april 2003 @ 16:41:29 #29
34375 Gerdo
Ja joh! }:|
pi_9916842
quote:
Op woensdag 16 april 2003 10:19 schreef YPPY het volgende:
Wat ik me nu afvraag, gaan jullie daar ook nog iets bekijken of gaat het alleen om uitgaan, zon en zee?
Ik vrees het laatste, alhoewel ik persoonlijk afgelopen zomer ook nog een poging heb gedaan het 1 en ander te zien in de omgeving van Alanya... Is overigens wel aardig gelukt ook, ondanks het ontzettend hete weer wat je toch snel op het strand houdt...
  zondag 15 juni 2003 @ 12:16:26 #30
32635 MOOI
Kutstudent
pi_11120299
Heeft iemand hier er een idee van hoe duur (of goedkoop) taxis in Alanya/Side zijn???
pi_11134643
Klopt het ook dat er in Alanya nederlandse kroegen en restaurants zijn?

* fratsman weigert om 8 dagen kebab te eten....

maandag 16 juni 2003 @ 10:52:30 #32
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_11137290
quote:
Op maandag 16 juni 2003 01:31 schreef fratsman het volgende:
Klopt het ook dat er in Alanya nederlandse kroegen en restaurants zijn?

* fratsman weigert om 8 dagen kebab te eten....

Ja die zijn er en nee je hoeft geen 8 dagen lang kebab te eten want de Turkse Cuisine heeft veel meer te bieden dan frikandel en balgehakt!
.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.
pi_11155009
Zoals? wil wel eens weten dan wat de Turkse cuisine allemaal te bieden heeft

Wie van jullie die naar Alanya gaan, gaat er ook van te voren naar de GGD om een spuit te halen?

pi_11156815
de robin hood is saai en bediening is verschrikkelijk irritant, om de halve minuut komen ze kijken of je alweer een slok genomen hebt
biertje kost je omgerekend 5 gulden ongeveer
daarbij de andere genoemde dingen...

james dean is geinig, voor even de rest is echt saai en niet modern

en als je wat wil doen: de boottocht is wel geinig lekker van de berg af springen

en idd ga niet alleen over straat

dinsdag 17 juni 2003 @ 13:39:45 #35
32635 MOOI
Kutstudent
pi_11166925
Vraagje over "All Inclusive":

Wie heeft daar ervaring mee? In de reisgids staat namelijk "van 08.00 tot 23.00 lokale alcoholvrije en alcoholische drankjes". Dan vraag ik mij af: Zijn die lokale drankjes überhaupt wel te zuipen?

dinsdag 17 juni 2003 @ 16:04:46 #36
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_11171271
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 13:39 schreef MOOI het volgende:
Vraagje over "All Inclusive":

Wie heeft daar ervaring mee? In de reisgids staat namelijk "van 08.00 tot 23.00 lokale alcoholvrije en alcoholische drankjes". Dan vraag ik mij af: Zijn die lokale drankjes überhaupt wel te zuipen?

Zolang het gratis is zuipt iedere centenneuker het gewoon op! Daarom is een AI bijzonder geliefd bij een Hollander
.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.
pi_11174712
quote:
Op zondag 15 juni 2003 12:16 schreef MOOI het volgende:
Heeft iemand hier er een idee van hoe duur (of goedkoop) taxis in Alanya/Side zijn???
Twee jaar geleden ben ik in Alanya geweest, toen was ik 19 jaar. ik heb het erg naar mijn zin gehad daar, het is een erg mooie streek. Het is erg aan te raden om van die dagtripjes te maken, dan zie je namelijk wat meer dan alleen het commerciele gedeelte. Zo zie je ook nog wat van de binnenlanden, met een jeepsafari mee ofzoiets, of een boot tocht.

Voor uitgaan zijn er een paar leuke discotheken in de haven, waar je lekker uit je dak kan gaan. Maar als je alleen voor stappen op vakantie wil gaan kan je beter naar Spanje ofzo gaan, het is niet echt een uitgaansgebied. Van te voren moet je wel indrinken want het drinken binnen is superduur.

Het vervoer is prima te doen daar, er zijn busjes die je voor heel weinig geld heel erg ver weg brengen. Taxi valt ook wel te doen, maar daar wordt je snel door afgezet, en ze zijn iets duurder. Met die busjes moet je ook uitkijken dat je geen prive busje pakt, die proberen je heel vaak vreselijk af te zetten. Maar omgerekend naar Nederland is zelfs de prijs van zulke busjes nog wel goedkoop.

Eten is daar ook redelijk goedkoop, alleen ik vond de smaak wel tegenvallen. Soms kan je nog beter een goedkope maaltijd van de aldi eten. Maar na goed zoeken kan je wel lekker eten. Wanneer dat turkse eten je neus uitkomt dan kan je altijd nog naar de Burger King
Voor de rest is het erg leuk in Turkije absoluut een aanrader, ik zal er vast nog wel een keer heengaan. Alleen dit jaar naar Rimini.

pi_11181570
Ik ga dit jaar ook naar alanya (18 juli vertrek ik voor 2 weken lang).
Had er eerst erg vveel zin in, maar nu ik een paar reacties van jullie heb gelezen toch wel wat minder.

Uitgaan is voor mij niet nummer 1 maar toch zeer zeker wel belangrijk. Nu ik zo hoor dat het uitgaansleven niet al te best is, ben ik best wel teleurgesteld.:(

Ach ja blijkt Alanya niet leuk te zijn, dan ga ik maar hard zitten studeren voor mijn herkansingen

It doesnt matter what your name is!!!!!
  woensdag 18 juni 2003 @ 00:16:54 #39
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_11182829
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 23:21 schreef Tjen het volgende:
Had er eerst erg vveel zin in, maar nu ik een paar reacties van jullie heb gelezen toch wel wat minder.

Uitgaan is voor mij niet nummer 1 maar toch zeer zeker wel belangrijk. Nu ik zo hoor dat het uitgaansleven niet al te best is, ben ik best wel teleurgesteld.:(

Ach ja blijkt Alanya niet leuk te zijn, dan ga ik maar hard zitten studeren voor mijn herkansingen

Ga gewoon en bekijk Alanya vanuit jouw ogen!
Smaken verschillen en ik heb altijd hele goede ervaringen gehad met Alanya...
pi_11201701
Ik vertrek 2 aug. naar Alanya.
Ik ben benieuwd We gaan met 6 kameraden.

Onze Alanya 2003 site :)

I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
  woensdag 18 juni 2003 @ 21:13:05 #41
34375 Gerdo
pi_11203424
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 23:21 schreef Tjen het volgende:

Afgelopen zomer in Alanya geweest in ik heb me er persoonlijk zeer goed vermaakt, ook qua uitgaan. Meestal tot een uurtje of 2 in Robin Hood, waar ik het overigens wel leuk vond (mensen leren kennen en het is geheid feest) en het goed kon vinden met bediening (Mustapha was wel ok, evenals het nederlandse meisje waarvan ik nu de naam kwijt ben)...

En daarna tot vroeg in de morgen feesten in 't Auditorium, een grote openlucht discotheek buiten de stad. Ontzettend lekkere muziek, zwembadje, coctails, etc etc! . Er rijden gratis bussen (heen en terug). Heen rijden ze af en aan, terug op vaste tijden. Bij de uitgang staan er echter ook veel taxi's en dolmus-busjes die je tegen zeer weinig geld weer "veilig" naar je hoteletje brengen!

Al met al gewoon een top vakantie gehad, dusseh: veel plezier! .

woensdag 18 juni 2003 @ 21:40:11 #42
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_11204158
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 21:13 schreef Gerdo het volgende:

En daarna tot vroeg in de morgen feesten in 't Auditorium, een grote openlucht discotheek buiten de stad. Ontzettend lekkere muziek, zwembadje, coctails, etc etc! . Er rijden gratis bussen (heen en terug). Heen rijden ze af en aan, terug op vaste tijden. Bij de uitgang staan er echter ook veel taxi's en dolmus-busjes die je tegen zeer weinig geld weer "veilig" naar je hoteletje brengen!

Auditorium is the number one place to be!
Als een afterparty is het echt daar super. Zeer mooie dames en een leuke sfeer zorgen er voor dat je het naar je zin hebt. Ik hoop dat ik de komende vakantie tijd kan vrijmaken om voor een week naar Alanya te kunnen. Alleen dat is weer zo ver weg vanuit Bodrum!
  zondag 22 juni 2003 @ 11:27:13 #43
21210 Paladin82
In Black and White
pi_11286819
Ik ga dit jaar ook richting Alanya, ben ook zeer beneiuwd hoe het gaat worden. Nu is mijn vraag wat voor muziek er gedraaid wordt in die disco's, want als ik cyprus van vorig jaar bekijk overheersde R&B en funky house bijde niet echt mijn muziek stijlen. Is dit in turkije anders of mag ik me op gaan maken voor een hoop schuddende billen

Owja is er al wat meer bekend over de drank en etens prijzen kan ik ff kijken hoeveel geld ik mee moet nemen.

yesterday is History , Today is a Gift , Tomorrow a mystery
  zondag 22 juni 2003 @ 17:12:55 #44
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_11294054
quote:
Op zondag 22 juni 2003 11:27 schreef Paladin82 het volgende:
Ik ga dit jaar ook richting Alanya, ben ook zeer beneiuwd hoe het gaat worden. Nu is mijn vraag wat voor muziek er gedraaid wordt in die disco's, want als ik cyprus van vorig jaar bekijk overheersde R&B en funky house bijde niet echt mijn muziek stijlen. Is dit in turkije anders of mag ik me op gaan maken voor een hoop schuddende billen

Owja is er al wat meer bekend over de drank en etens prijzen kan ik ff kijken hoeveel geld ik mee moet nemen.

Trance/House - RnB en populair muziek - het is maar net welk tent je binnen stapt. Eten en drank is voor een NL'er relatief goedkoop. Reken zelf maar dan maar uit
(ik kan niet bepalen hoeveel jij op een dag eet omdat ik je eetgewontes niet ken)
  zondag 22 juni 2003 @ 22:42:55 #45
26023 -En4Cer-
Ducati 749
pi_11302219
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 18:41 schreef ruudboon het volgende:
Meer info over onze vakantie en info over alanya zal komen op www.alanya2003.tk (geef me ff een weekje)
Grrrr, jij was dus die gemenerik die mijn domeinnaam al ingepikt had

Nu heb ik deze moeten nemen: www.Alanya-2003.tk

Maar site is wel leuk geworden, staat alleen nog niet zoveel op.
Maar dat komt nog wel

I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
  donderdag 26 juni 2003 @ 16:13:50 #46
21210 Paladin82
In Black and White
pi_11393115
quote:
Op zondag 22 juni 2003 17:12 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:
Trance/House - RnB en populair muziek - het is maar net welk tent je binnen stapt. Eten en drank is voor een NL'er relatief goedkoop. Reken zelf maar dan maar uit
(ik kan niet bepalen hoeveel jij op een dag eet omdat ik je eetgewontes niet ken)
Naja ik ben dus de cyprus prijzen gewend en ik ben geen extreme eter meestal een ontbijt en een avond eten en gewoon wat drank tijdens het uitgaan, maargoed als het voor een nl goedkoop is danne red ik het wel thnx iig
pi_11399218
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 18:52 schreef OviivO het volgende:
ik kan dit verhaal dik bevestigen !!!

en neem je zwembroek mee !!!

pi_11401476
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 11:24 schreef Gerdo het volgende:

[..]

* Gerdo meldt: helemaal met OviivO eens! Auditorium rocks major!

Tot een uurtje of 11 in de "easy going bar" van super-turk Alex (tegenover hotel Palmiye Beach, Kleopatra Strand) blijven en voor weinig geld half-om-half bacootjes naar binnen tikken, dan richting centrum (Robin Hood voor ontzettend lekkere zweedse/deense/finse dames, Murphy's voor de weinige maar dan ook gelijk erg knappe engelse vrouwen die in Alanya rondlopen, en James Dean voor een overvloed aan inlanders....) En dan, als aflsluiter van weer een avondje feesten om een uur of 2/half 3 richting Auditorium met de cabrio-bus en om 7 uur eens gaan kijken of je hotel nog bestaat! Heej, have fun in Alanya!!

Kijk hier heb ik wat aan *print* *print*! heb geen behoefte aan tientallen discotheken..je weet op een gegeven moment gewoon niet meer waar je het zoeken moet gewoon 1 goeie, wat barretjes om je in te drinken..en gaan met die banaan! meer heb ik niet nodig..ja, mooi strand, wat terrasjes en een hoop vrouwelijk schoon natuurlijk!
Jeepsafarietje lijkt me ook lachen..en wat jetskieen. 12 juli zit in in het vliegtuig wheeee

Hoest kwa taal daaro eigenlijk? volgen ze je een beetje als je engels lult of snappen ze ondertussen ook nederlands?

zaterdag 28 juni 2003 @ 01:32:19 #49
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_11424619
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 22:39 schreef ReneVR6 het volgende:

[..]

Kijk hier heb ik wat aan *print* *print*! heb geen behoefte aan tientallen discotheken..je weet op een gegeven moment gewoon niet meer waar je het zoeken moet gewoon 1 goeie, wat barretjes om je in te drinken..en gaan met die banaan! meer heb ik niet nodig..ja, mooi strand, wat terrasjes en een hoop vrouwelijk schoon natuurlijk!
Jeepsafarietje lijkt me ook lachen..en wat jetskieen. 12 juli zit in in het vliegtuig wheeee

Hoest kwa taal daaro eigenlijk? volgen ze je een beetje als je engels lult of snappen ze ondertussen ook nederlands?

Ik denk dat een Engelsman jouw manier van Engels 'lullen' amper zou snappen Als je het beschaaft houdt en duidelijk praat zullen ze zeker in staat om het te kunnen volgen. Kan jij ondertussen al Turks?
pi_11548384
quote:
Opmerkingen
Voorwaarden bij deze reis zijn:
Verblijf 6 nachten in Hotel Muratan en 1 nacht in Pamukkale.
De Pamukkale excursie is verplicht, wanneer u hieraan niet deelneemt komen er ter plaatse 50,- Euro p.p. aan extra kosten bij.
De kosten voor de excursie naar Pamukkale bedraagt 30 Euro p.p. Dit is inclusief entreegeld en 2 luches onderweg. (Dit bedrag dient ter plaatse aan de reisleiding bij de info coctail betaald te worden)
Wegens de lange transfers naar Pamukkale is deze reis is het niet mogelijk om deze reis met kinderen te boeken.
De dag dat de Pamukkale excursie zal plaatsvinden wordt doorgegeven tijdens de info coctail.
Tijdens de excursie dient u uw kamer te verlaten. Bagage kan eventueel geplaatst worden in een daarvoor bestemd depot.
wat moet die pamukkale excursie inhouden..iemand die dit gedaan heeft? dit zat bij een reis in alanya bij suntrex.nl
  maandag 7 juli 2003 @ 14:47:44 #51
36461 Joppy
geen colaboy
pi_11619298
Ik ben net terug van een weekje alanya. Het is me erg goed bevallen. We zaten in Angoro Apart Hotel, 200 meter van cleopatra beach en met de taxi was je voor 5 miljoen lira in het centrum. Op het strand kon je de gebruikelijke dingen doen als een jetski huren en parsailen.

Uitgaan vond ik ook wel top we zaten eerst altijd op het terras bij Crazy Horse in het centrum, gewoon beetje mensen kijken enzo. Om een uurtje of half 1, richting Robin Hood, gezellige kroeg. (al was het maar dat we 20% korting kregen). Soms nog eens door naar James Dean.
En daarna naar het Auditorium. Waarschijnlijk kwam het omdat het nog vroeg in het seizoen is, maar mijn indruk was dat het daar vrij rustig was.
Muziek was vrij veel R'nB en turkse popmuziek, niet geheel mijn stijl, maarja ik pas me wel weer aan.

Let the beat control your body!
pi_11634046
En hoe waren de vrouwen, mooie vrouwen???
En het eten is dat lekker daar?
Uit welk land komen de meeste touristen daar?
Is het een beetje daar uit te houden met de huidige temperaturen?
Spreken ze een beetje engels?
Wat voor leuke dingen kan je er overdag doen behalve op strand liggen?

Vertel eens wat meer.
Ik ga volgende week zaterdag en kan bijna niet slapen van de spanning

dinsdag 8 juli 2003 @ 11:25:51 #53
36461 Joppy
geen colaboy
pi_11637620
Mooie vrouwen lopen er zeker rond, maar er zijn wel veel stelletjes . En die turken, dat zijn een stelletje glijers eerste klas die vliegen af op alles wat blond is.
Er zijn nogal wat Nederlanders, Zweden, Duitsers, Engelsen, Russen, Denen, Noren enzovoort. Van alles wat dus.
Het engels dat wordt gesproken is vrij redelijk.
Wat betreft het eten is er genoeg keus, ook voor degene die niet van het plaatselijke voer houden. En over het algemeen is het wel goed.
En de hitte is er eigenlijk een beetje te erg, maar als je af en toe een verkoelende duik in zwembad/zee neemt is het wel uit te houden.
Een dagje auqapark is ook wel aan te bevelen, lekker verkoelend en toch actief. Veel glijbanen!
Verders kan je nog een boottocht doen, of een excursie naar de binnenlanden. Maar daar heb ik geen ervaring mee, daarvoor was die ene week eigenlijk net even te kort.
Let the beat control your body!
  dinsdag 8 juli 2003 @ 21:35:20 #54
21210 Paladin82
In Black and White
pi_11652465
Goh dan komt toch weer ff de oerhollandse cultuur boven drijven wat zijn de prijzen?? want ik hoorde al 3,50 voor een biertje vink toch wel erg heftig voor een land dat als goedkoop te boek staat

Dus wie ligt me in

pi_11670734
Ik ga over 6 daagjes alweer Blijf 15 dagen daaro, kep dr superveel zin in!! Vandaag spuit gehad
Gaan dr nog meer mensen rond deze tijd??
  woensdag 9 juli 2003 @ 20:56:11 #56
34375 Gerdo
pi_11671736
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 20:05 schreef mliez het volgende:
Ik ga over 6 daagjes alweer Blijf 15 dagen daaro, kep dr superveel zin in!! Vandaag spuit gehad
Ik ga op de 20e 15 dagen...

...naar Marmaris! .

Vorig jaar in Alanya geweest, erg goed bevallen, dusseh: veel plezier! .

pi_11715071
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 20:05 schreef mliez het volgende:
Ik kom volgende week zaterdag in ALanya aan.
Misschien zie ik je wel daar rondhuppelen
pi_11720387
nog 4 weken wachten......
pi_11752265
quote:
Op vrijdag 11 juli 2003 19:41 schreef Tjen het volgende:

[..]

Ik kom volgende week zaterdag in ALanya aan.
Misschien zie ik je wel daar rondhuppelen

jeuj tot dan
pi_11804965
quote:
[..]
wat moet die pamukkale excursie inhouden..iemand die dit gedaan heeft?
Weet iemand al wat dit inhoud kwam ook eentje tegen met deze excursie er verplicht bij.
Is dit zo'n commerciele verkoop van rotzooi die je ook bij dagtours naar Duitsland hebt?
  woensdag 16 juli 2003 @ 13:59:22 #61
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_11808527
Ben 3 jaar geleden geweest... was wel een goeie vakantie. Euhm, die Turken zijn alleen wel opdringerig; je wordt zowat de winkels ingetrokken om onder het genot van een glaasje appelthee de spullen te bekijken en natuurlijk te kopen.

Btw.. ik vond de Tequila Sunrise wel goed te drinken

"There is a moment of sheer panic when I realize that Paul's apartment overlooks the park... and is obviously more expensive than mine."
pi_11836470
Jah mensen hoe duur is 't bier nou? Want dat wordt toch de grootste kostenpost van onze vakantie.

Hoe duur is 't in de bars en in de disco (auditorium?)?

Ik ga trouwens volgende week zondag.. maaan wat heb ik er zin in

pi_11877765
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 16:00 schreef American_Nightmare het volgende:
Jah mensen hoe duur is 't bier nou? Want dat wordt toch de grootste kostenpost van onze vakantie.

Hoe duur is 't in de bars en in de disco (auditorium?)?

Ik ga trouwens volgende week zondag.. maaan wat heb ik er zin in

'lo??
pi_11993643
Zal lekker rustig zijn in Alanya zonder al die Fokkers.
  donderdag 24 juli 2003 @ 19:48:14 #65
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_11993697
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 19:45 schreef American_Nightmare het volgende:
Zal lekker rustig zijn in Alanya zonder al die Fokkers.
ben vorige week teruggekomen! biertje= in de disco`s 2 euro
op het terras betaalde ik 1 euro! (efes)
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
pi_11993744
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 19:48 schreef fotoloog het volgende:

[..]

ben vorige week teruggekomen! biertje= in de disco`s 2 euro
op het terras betaalde ik 1 euro! (efes)

Thanx! Da's nou nog es goeie info! En wat betaal je zo 's avond in de kroegen?
Is dat te drinken, dat Efes??
  donderdag 24 juli 2003 @ 19:58:00 #67
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_11993893
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 19:50 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Thanx! Da's nou nog es goeie info! En wat betaal je zo 's avond in de kroegen?
Is dat te drinken, dat Efes??

ikzelf vind het bagger! dus heb ik maar carlsberg en beck`s gedronken! da`s goed te doen! btw it`s very hot,at the moment in turkye.
met welke vliegmaatschappij vlieg je?
pi_11993996
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 19:58 schreef fotoloog het volgende:

[..]

ikzelf vind het bagger! dus heb ik maar carlsberg en beck`s gedronken! da`s goed te doen! btw it`s very hot,at the moment in turkye.
met welke vliegmaatschappij vlieg je?

Met een of andere Turkse maatschappij vanuit Eindhoven Airport. Ik dacht dat het al iets minder warm was nu.. 30-35 graden??
  donderdag 24 juli 2003 @ 20:05:07 #69
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_11994054
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 20:02 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Met een of andere Turkse maatschappij vanuit Eindhoven Airport. Ik dacht dat het al iets minder warm was nu.. 30-35 graden??

jah,in de schaduw! als jij met je pan in de zon gaat liggen,is het al gauw 40-45 graden! goed insmeren dus.
vlieg je toevallig met "interairlines" ?
pi_11994111
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 20:05 schreef fotoloog het volgende:

[..]

jah,in de schaduw! als jij met je pan in de zon gaat liggen,is het al gauw 40-45 graden! goed insmeren dus.
vlieg je toevallig met "interairlines" ?

Ja dat wordt heel stil op een terrasje blijven zitten in de schaduw

Ik weet niet hoe die maatschappij heet, 't is wel een goeie volgens mij.

donderdag 24 juli 2003 @ 20:13:28 #71
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_11994271
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 20:07 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Ja dat wordt heel stil op een terrasje blijven zitten in de schaduw

Ik weet niet hoe die maatschappij heet, 't is wel een goeie volgens mij.

als het idd interairlines is,dan word het een teleurstelling!
kleine stoeltjes,heel weinig beenruimte,alleen het eten en water! is gratis.
als je een biertje wilt bestellen tijdens de vlucht(en wie wil dat nou niet?
want je zit toch 4 uur in die plane!,mot gvd 3 euro betalen voor een blik
turks bocht ), maar goed ,ik hoop voor jou dat je niet met deze maatschappij vliegt,en wens je een keigave vakantie! ohja,vergeet niet af te dingen,als je kleren enzo koopt! kan een hoop schelen!
pi_11994509
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 20:13 schreef fotoloog het volgende:

[..]

als het idd interairlines is,dan word het een teleurstelling!
kleine stoeltjes,heel weinig beenruimte,alleen het eten en water! is gratis.
als je een biertje wilt bestellen tijdens de vlucht(en wie wil dat nou niet?
want je zit toch 4 uur in die plane!,mot gvd 3 euro betalen voor een blik
turks bocht ), maar goed ,ik hoop voor jou dat je niet met deze maatschappij vliegt,en wens je een keigave vakantie! ohja,vergeet niet af te dingen,als je kleren enzo koopt! kan een hoop schelen!

Ik zie vanavond degene die de reis heeft geboekt dus dan zal ik es vragen om welke maatschappij het gaat.
Verder vergeet ik nooit om af te dingen Heb je nog tips verder over waar we heen moeten gaan (bars/disco's) of bezienswaardigheden enzo?? Thanx!
  donderdag 24 juli 2003 @ 20:29:17 #73
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_11994669
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 20:22 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Ik zie vanavond degene die de reis heeft geboekt dus dan zal ik es vragen om welke maatschappij het gaat.
Verder vergeet ik nooit om af te dingen Heb je nog tips verder over waar we heen moeten gaan (bars/disco's) of bezienswaardigheden enzo?? Thanx!

ja hoor,side is een heel leuk historisch stadje, met het apollon monument,en de watervallen van manavgat,ook mooi,en aspendos met z`n amfitheater,ik zou een jeepie huren(kost niet zoveel,voor 1 dag, en dan in 1 dag naar side,manavgat en aspendos rijden,echt heel mooi om te fotograferen! ,als je in antalya, landt is het ongeveer 2 uur rijden met de bus naar alanya,en de genoemde plaatsen liggen allemaal tussen antalya en alanya
pi_11994746
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 20:29 schreef fotoloog het volgende:

[..]

ja hoor,side is een heel leuk historisch stadje, met het apollon monument,en de watervallen van manavgat,ook mooi,en aspendos met z`n amfitheater,ik zou een jeepie huren(kost niet zoveel,voor 1 dag, en dan in 1 dag naar side,manavgat en aspendos rijden,echt heel mooi om te fotograferen! ,als je in antalya, landt is het ongeveer 2 uur rijden met de bus naar alanya,en de genoemde plaatsen liggen allemaal tussen antalya en alanya

Goeie tips! Komt m'n A60 ook nog es van pas We waren al van plan om een auto te huren .. en nou hebben we dus ook al wat plekken om heen te gaan
  donderdag 24 juli 2003 @ 20:34:59 #75
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_11994786
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 20:33 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Goeie tips! Komt m'n A60 ook nog es van pas We waren al van plan om een auto te huren .. en nou hebben we dus ook al wat plekken om heen te gaan

1e keer in turkije?
pi_11994897
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 20:34 schreef fotoloog het volgende:

[..]

1e keer in turkije?

Jep! Ben benieuwd en ik heb er ook heel erg veel zin in. We gaan met een groep van 8 man en we zitten in 2 appartementjes in complex "Oxford" (weet niet of je dat wat zegt).
  donderdag 24 juli 2003 @ 20:48:31 #77
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_11995064
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 20:41 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Jep! Ben benieuwd en ik heb er ook heel erg veel zin in. We gaan met een groep van 8 man en we zitten in 2 appartementjes in complex "Oxford" (weet niet of je dat wat zegt).

nee, hou er alleen wel rekening mee dat je bij de turkse douane 1 briefje van 10 euro moet betalen(gepast) voor een visum!
pi_12019813
Hallo iedereen!
ik zit nu in Alanya en heb et echt heel erg naar mn zin
Uitgaan is hier heel goed te doen, James Dean, Robin Hood en even buiten de stad Auditorium. Zelf vind ik de Zapf Hahn het leukste, zit vlak naast de James Dean.
Afgelopen maandag naar de watervallen van Manavgat geweest, was wel mooi, niet echt geweldig ofzo. Ook kroegentocht gedaan dat was wel erg lache, 80 nederlanders achter elkaar. Vorige week nog naar hamam geweest, ben lekker gescrubt, in het sop gezet en gemasseerd
iig tis hier heel leuk en zeker aan te raden
  maandag 28 juli 2003 @ 17:33:48 #79
21210 Paladin82
In Black and White
pi_12072057
Aarrg het duurt nog een hele week voordat ik weg mag maar gelukkig weet ik wel wat prijzen ondertussen.

dus voor iedere fokker die ook van 5 tot 19 aug in alanya aanwezig is er lopen nog meer fokkers

maandag 28 juli 2003 @ 19:37:45 #80
61288 Duna
Still Going Strong
pi_12074320
Wij gaan 19 augustus dus misschien komen we je tegen op het vliegveld
Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal.
  maandag 28 juli 2003 @ 20:01:39 #81
61288 Duna
Still Going Strong
pi_12074788
Allemachtig wat een temperatuur!!!!!!

Volgende week 47 graden das wel errrruuuugggg heet

Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal.
pi_12120195
quote:
Op maandag 28 juli 2003 17:33 schreef Paladin82 het volgende:
Aarrg het duurt nog een hele week voordat ik weg mag maar gelukkig weet ik wel wat prijzen ondertussen.

dus voor iedere fokker die ook van 5 tot 19 aug in alanya aanwezig is er lopen nog meer fokkers

Ik ben ook van 5 tot 19 augustus in alanya, nou ja eigenlijk vanaf 6 augustus, want we vliegen vrij laat weg uit nederland.
maar, over de prijzen in turkije: dat zit wel goed hoor, ben al 3 keer in turkije geweest en eten en drinken is gewoon niet duur! oja, en ik vind efes- bier best lekker..
  woensdag 30 juli 2003 @ 18:51:05 #83
21210 Paladin82
In Black and White
pi_12121507
hehe kewl
ik mag dinsdag 5 aug om 16:15 met het vliegtuig van transavia de lucht in. om daar om 21:00 uur aan te komen en dan nog lekker stukkie met de bus.

Iig ik ben erg benieuwd

donderdag 31 juli 2003 @ 14:22:10 #84
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_12140520
hoe er rekening mee dat als je terugkeert,alles op het vliegveld van antalya reteduur is.een simpel ijsje 3,60 !!!
een broodje kaas 5 euro!!! enz.....
pi_12155428
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 14:22 schreef fotoloog het volgende:
hoe er rekening mee dat als je terugkeert,alles op het vliegveld van antalya reteduur is.een simpel ijsje 3,60 !!!
een broodje kaas 5 euro!!! enz.....
Burger King daar... tering wat een rip-off was dat...
  vrijdag 1 augustus 2003 @ 21:48:31 #86
12893 maartenoei
<<Enzyme infected>>
pi_12172341
ik vertrek aanstaande zondag met 3 vrienden naar alanya voor een weekie. 'k vertrek vanaf eindhoven, kweet niet met welke maatschappij maar iig een turkse. heb het hele reisje voor 272 euro geboekt, een weekje geleden.
ben er dus van 3-9 augustus..
ben benieuwd!
techno&hardcore 4 life
pi_12219597
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 18:51 schreef Paladin82 het volgende:
hehe kewl
ik mag dinsdag 5 aug om 16:15 met het vliegtuig van transavia de lucht in. om daar om 21:00 uur aan te komen en dan nog lekker stukkie met de bus.

Iig ik ben erg benieuwd

Geinig, dan zit ik bij je in het vliegtuig morgen. Ook met sunweb, gogotours?? ikke wel.
  dinsdag 5 augustus 2003 @ 09:08:01 #88
21210 Paladin82
In Black and White
pi_12230103
Nee ik ga met D-Tours maargoed al die reisorganisaties boeken in op een zelfde vliegtuig, Maar wel geinig hoor

nog ff en der kan in turkije een fok meeting gehouden worden

pi_12291744
Nou ben nu ongeveer een week terrug van mijn vakantie en zal hier een "kort" verslagje geven.

Ik ben er voor 2 weken geweest. Het heeft gedurende die 2 weken totaal niet geregend en de temp was gemiddeld 42 graden. Extreem heet dus. Het was dan ook niet erg slim om te lang in de zon te blijven.
Zolang je af en toe de schaduw of het water in sprong was het toch redelijk goed uit te houden. Slapen ging ook wel lekker vanwege de airco.

We gingen erheen met vliegmaatschappij fly air. Het was enorm krap in die vliegtuig, was dan ook erg blij toen ik er na 3.5 uur eruit mocht. In alanya zaten we in appartementencomplex Golden Sun. Kamers zagen er netjes uit personeel was vriendelijk, eigenlijk niks te klagen dus. Enigste nadeel was dat er vaak geen warm water uit de kraan kwam, maar ja dat was met de temp niet zo een enorme ramp.

Heb verschillende activiteiten gedaan en waren eigenlijk allemaal de moeite waard. (de een wel meer dan de ander). Als eerst een boottocht, die duurde bijna de hele dag. Komt erop neer dat je zo langs de kust van alanya vaart en zo af en toe het water inspringt. Ook krijg je de mogelijkheid om hoog van de bergen te springen. Heb ik maar niet gedaan aangezien veel mensen er niet zonder kleerscheuren ervan af kwamen. Ook werd er voor eten gezorgd aan boord maar dat was niet te eten helaas.

Verder ben ik ook wezen waterscooteren. Echt helemaal te gek, de power die zo een ding heeft. Het geeft echt een enorme kick om zo over de golven te vliegen. Kost wel veel. Betaalde 30 pleurow voor maar 15 minuten. En die vlogen letterlijk voorbij.

Verder ook nog op jeep safari geweest. Komt erop neer dat je met een groepje jeeps door de bergen rijd en elkaar nat maakt met water gedurende die gehele tocht. Klinkt misschien saai maar was erg leuk. Aan het eind kwam je bij een restaurant in de bergen waar je in het water kon eten. Het lag namelijk bij of beter gezecht op een riviertje dat uit de bergen stroomde. Het water was ook enorm helder en lekker koel.

Als laatst zijn we nog naar het aquapark geweest. Een groot glijbanen paradijs. Was best wel leuk, alleen ik kreeg een splinter in mijn poten en toen was de pret voor mij voorbij. Maar er zaten zeker wel toffe glijbanen bij. En als je daar geen zin in had, waren er ook genoeg chil mogelijkheden.

De rest van de tijd heb ik vooral gesleten bij mijn eigen appartement. Meestal bij het zwembad (kijkend naar de ongelofelijk mooie vrouwen die zich daarin bevonden En anders inzuipend op het balkon.

Het verkeer in Alanya is echt 1 grote chaos. Volgens mij kennen ze daar geen verkeersregels, alleen stoplichten. Maar regels zoals rechts gaat voor of rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg gaat voor, zijn totaal onbekend bij de turken. Ook is er bijna nergens sprake van een snelheidslimiet, iedereen gast er maar tuterend op los. Eigenlijk best een wonder dat er niet enorm veel ongelukken gebeuren.

Het eten vond ik niet zo erg fantatisch. Ben ook 2 keer geweest naar de burger king, maar kreeg daarna altijd enorm veel last van mijn buik. Ook bij de meeste andere restaurants waar ik had gegeten kreeg ik buikpijn. Daarom heb ik zoveel mogelijk het turks eten geprobeerd te weren.

Heel veel water gedronken. Door de enorme hitte zwete je echt enorm veel en was veel water drinken een must. Best wel grappig was dat je echt enorm veel dronk maar vrijwel niet naar de wc hoefde.

Het winkelen is in het begin wel leuk in ALanya. Vrijwel alle winkels spreken je aan of je uit holland komt en of je iets wil kopen enz enz.
Maar na een dag of 2 begint het gezeur van de winkel lieden toch erg uit je neus te komen. Mijn mottow werd "kijken betekent kopen". Dus als ik zow langs de winkels liep keek ik gewoon recht voor mij uit en deed alsof ik doof was.

Uitgaan was best wel leuk. Aan het begin van de avond gingen we een terasje pakken en daarna meestal naar James Dean. Aan het begin van de avond lopen er erg veel mooie dames rond daar. Maar wil je scoren moet je wel snel zijn want binnen een uur zijn vrijwel alle dames door een turk overgehaald om een potje te gaan "pim pam petten". Ja die turken zijn toch enorme goeie gladjakkers. Heb vaak genoeg gezien dat ze iets van 3 zinnen spraken en de dames waren al overgehaald om te gaan pim pam petten. Maar verder vond ik de muziek wel leuk. Ik begon zelfs ook die turkse liedjes leuk te vinden.
Om 3 uur gaat alles dicht in het centrum en kon je alleen verder in het auditorium. Ben er 2 keer geweest. Was wel aardig maar vond 2 keer genoeg.

Wist trouwens ook niet dat er zulke knappe turkse vrouwen bestaan. Echt enorm lekkere blondes lopen daar rond. Niet normaal. Waarom komen die niet in Nederland wonen

Verder echt een toptijd gehad en ga er zeker weer een keer heen. Mochten er vragen zijn; vraag maar los!!!!!

pi_12408954
Ben ook net terug. Dat van die vrouwen was inderdaad wel een tegenvaller.. Ongelofelijk hoeveel Nederlandse meiden zich daar zo gemakkelijk door een Turk laten palen. En ondertussen maar denken hoeveel ze wel niet om hun geven Domme snollen gewoon.

Da's ook een van de redenen waarom ik een schijthekel had aan het Auditorium. Als disco is 't zeker wel een gave tent. Maar op de 10 Nederlandse (of Europese) toeristen heb je daar 20 Turkse jongens rondlopen. Als er een blonde meid gaat dansen dan staan ze er binnen no-time met z'n 3en of 4en omheen. Turkse meiden zie je er wel, maar je moet erg goed zoeken. Fatima mag lekker thuisblijven terwijl Achmed op stap achter de wijven aan gaat.

Wij zijn echt vaak naar bar The Doors geweest, ongeveer de enige tent in Alanya waar ze rockmuziek draaiden. We werden goede maatjes met de eigenaar en enkele obers, waar we veel gratis shooters aan overhielden (maar we gaven er ook veel uit natuurlijk). Verder liepen er lekkere meiden rond en -het beste van alles- bijna geen Turken!

Verder moet je in de winkeltjes natuurlijk nooit geven wat ze vragen. Betaal je 75% dan ben je waarschijnlijk nog getild. Maar ja, als ik voor 9,- een broek koop, dan lig ik niet wakker van die ene euro die er nog wel af had gekund.
Bij een bar of restaurant is het altijd slim om even door te lopen, en te wachten totdat ze je een gratis drankje oid aanbieden. Dit lukt zeker als het niet al te druk is. (zoals in de tenten langs de zee).

Als activiteit was de kroegentocht zoals ik hier boven al las, idd erg leuk. Flink gezopen werd er, tenminste door ons, en je leert de voornaamste kroegen toch wel kennen (helaas werd The Doors overgeslagen).
Raften was ook wel leuk, alleen was het geen 2 uur maar bijna 4 uur rijden. Dat hadden die hufters van de reisorganisatie wel eerlijker mogen vertellen. Heel erg wild was het niet, maar wel lekker om er een dagje tussenuit te zijn.
Duiken was ook leuk, alleen kon dat voor mij op het laatste moment niet doorgaan, wegens oorontsteking.

Wat erg tegenviel was het gekwakkel met de gezondheid. Wij waren met 8 man, en zonder uitzondering heeft iedereen of last gehad van z'n oren (paar man zelfs oorontsteking) of is aan de schijterij geweest. Of het aan het warme weer lag, of het zwembadwater is niet echt helemaal duidelijk..

pi_12409692
poeh poeh wat was het heet daar!!! echt niet normaal!!!
Ti voglio bene!
pi_12419132
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 16:52 schreef American_Nightmare het volgende:
Ben ook net terug. Dat van die vrouwen was inderdaad wel een tegenvaller.. Ongelofelijk hoeveel Nederlandse meiden zich daar zo gemakkelijk door een Turk laten palen. En ondertussen maar denken hoeveel ze wel niet om hun geven Domme snollen gewoon.
Ja heh inderdaad. Dat was iets wat ik echt nooit verwacht had.
Daar kunnen de jongens hier op stratumseind (op donderdagavond) nog wat van leren (inclusief mij)
pi_12423209
Aiaiai... vrouwen zijn dus moeilijk te vinden en helemaal moeilijk te krijgen! Wil iemand me alsjeblieft zeggen dat dit NIET WAAR is? Anders ga ik erg balen. Een spoedige reactie wordt erg op prij gesteld, ik vertrek zaterdag al!

Thanks amigos!

pi_12428024
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 10:11 schreef Hedges het volgende:
Aiaiai... vrouwen zijn dus moeilijk te vinden en helemaal moeilijk te krijgen! Wil iemand me alsjeblieft zeggen dat dit NIET WAAR is? Anders ga ik erg balen. Een spoedige reactie wordt erg op prij gesteld, ik vertrek zaterdag al!

Thanks amigos!

Als je er gewoon goed uitziet valt het echt wel mee volgensmij....
Ti voglio bene!
pi_12429941
Vrouwen zijn er genoeg, je moet er alleen voor zorgen dat je de lokale turken daar voor bent.

Je moet dus heel snel zijn, zo snel die turken het doen heb ik nog nooit gezien

pi_12430192
Bedankt Tjen, ik zal eraan denken. Jammer, ik dacht toch dat ik een land zou bezoeken dat niet vol zat met ´te´ spontane gasten en popi-jopi´s. Al weer je van te voren wel dat die Turkse gasten wel gladde jongens zijn.

Maar net als Saskia al zei, als je er goed uit ziet komt het allemaal wel goed!!!

pi_12430514
quote:

Thanks amigos!

Hé ik ga ook zaterdag?

Hoe laat vlieg je...of ga je met de auto???
Ik kwart voor 8. vlucht inx-602..nog meer mensjes???

pi_12430805
Ik ga zaterdag, om een uurtje of 11 vlieg ik. Ik zit in appartement Orient, schijnt een mooi appartement te zijn, heb ik via andere forum´s bevestigd gekregen. Welk hotel/appart. zit jij dan?

Maaruh... wat verwacht je van Alanya? Ik hoor zoveel tegenstrijdige dingen, en het geen wat me het meest verontrust is het feit dat alle vrouwen al bezet zijn voordat je opstaat (bij wijze van spreke uiteraard). Dat is toch niet geheel onbelangrijk voor een man he!

pi_12461306
quote:

Thanks amigos!

Mij is 't in ieder geval niet gelukt.. maar ja dat zegt ook nix

Hou je van rockmuziek (TMF-rock voornamelijk + wat Metallica, SOAD etc..) dan MOET je gewoon ff naar The Doors gaan. Geen Turken, lekkere meiden dus daar valt zeker wel wat te scoren als je je best doet.

En reis je met HTC reizen, ga dan mee op de kroegentocht!!

pi_12470061
Ik ben zelf voor mijn afstudeeropdracht bijna 2 maanden in Alanya geweest. In één woord geweldig. We verbleven in het gastenverblijf van de Burgermeester aan het Kleopatra strand en aten elke avond in het hotel van de neef van de Burgermeester. Ik deed samen met een klasgenoot een onderzoek naar het culturrtoerisme in en rondom Alanya, omdat Alanya zichzelf een ander imago wil gaan aanmeten. Wij specialiseerden ons met name in het huidige excursieaanbod dat dringen aan vernieuwing toe is. We hebben echt een te gekke tijd gehad met veel media exposure. We stonden elke week wel in de krant of waren op TV. Het was zo'n big item omdat natuuriljk alles samenhangt met het toerisme, waar bijna iedereen van leeft. Tuurlijk waren er ook mindere kanten. Het opdringerige gedrag van de Turken blijft schrijnend. Ook werd een meisje van ons groepje door een buschauffeur naar een bosrijk plekje meegenomen, waar zij zichzelf nog ternauwerdood in veiligheid kon brengen door weg te rennen. Het bleek te gaan om een illegale buschauffeur. Door ons connecties kon hij meteen opgepakt worden, maar attentie is nog steeds gevraagd. Ook na het voorval met de andere Nederlandse meisjes.

Natuurlijk hebben we ook genoten van het uitgaansleven. Vooral Robin Hood is érg leuk waar nog veel lokale Turken komen. Wij ervaarden het daar als prettig en daarom gaan we 23 augustus weer terug om alles nog eens dunnetjes over te doen. We gaan onze resultaten presenteren aan de media, dus voor de mensen die daar zitten: Misschien zien jullie ons wel in de kranten of op de TV.

The way that you live your life doesn't come close to your own truth
pi_12531375
Ben zelf met mijn vriendin vorige week in Alanya geweest, en moet zeggen dat het me 100 % is meegevallen!
We verbleven in Appartement Glaros 400 meter van het Cleopatrastrand, dus dat was wel ideaal.
Appartement was eenvoudig doch zeer schoon.

Enige minpunt vond ik het constante geroep van die Turken bij het passeren van winkels en restaurants. Waar je ook kwam was het direct: "Hallo, asjeblieft goedeavond Holland, kijke kijke, jij komen hier"
begrijp zowiezo niet hoe die gasten dat telkens zagen, ik had niet echt een t-shirt aan met groot "HOLLAND erop!

Nog meer Fokkers trouwens die bij restaurant Carla zijn wezen eten?

pi_12602511
Ook ik ben dit jaar in Alanya geweest, samen met mijn vader en zusje.
Was echt te gek!
Jammergenoeg ook ziek geweest, dat was ik al voordat we vertrokken vanuit NL...
We hadden een last minute geboekt, en ik wist totaal niet wat ik kon verwachten...
Niet eens tijd gehad om op Fok! te kijken haha
Maar het was een geweldige vakantie!
Hier een vakantiefototje:

Ik met het oranje hoofddoekje, hehe, hoezo HOLLAND?
Ik ga er zeker nogmaals heen, misschien met de vrienden die ik daar ontmoet heb.

[Dit bericht is gewijzigd door Ferret1983 op 21-08-2003 13:44]

pi_12605747
Zo, alle voorgaande verhalen gelezen...

De boottocht hebben wij ook gedaan, was erg leuk! Ben niet van de rots afgesprongen omdat ik me oa niet helemaal lekker voelde.
Ook wij 3en zijn ziek geweest, met nog meer gasten in het appartement, maar ook enkele mensen van de lokale bevolking waren ziek....
De Jeep Safari jammergenoeg niet gedaan wegens ziekte, en ook naar het aquapark zijn we niet geweest, had ik wel graag heen gewilt!
Wij zijn 8 dagen weggeweest (waarvan 2 reizen) en dat is eigenlijk te kort, 2 weken is beter!

En over die dames/turken: ook mijn zusje en ik werden een beetje gek van de turkse bevolking...
Maar ach, als je zegt dat je het niet wilt houden ze ook gewoon op.
Zo merkte mijn vader dat als hij een hand op een turk zn schouder legde en zei dat hij het niet wilde, maar dat die turk toch zijn vriend was (omgekeerd gedrag?!) die turk het dan onmiddelijk respecteerde.

Ook hebben we met een Turkse jongen 'vrienden' gemaakt.
Hij was totaal niet opdringerig (heeft ons nooit aangeraakt enz) en heeft ons wat verteld over het leven & de stad.
Toen we met hem pratend door de stad liepen werd er heel anders gereageerd (verbaast/zeiden niks meer..)
Best apart.

En hollandse jongens, als jullie bij het meiden 'scoren' goed jullie best doen is er niks aan de hand hoor.
Zo ben ik ook lekker verliefd geworden op een hollandse gozer, ik zie hem misschien morgen, en ik ga woensdag naar hem toe!!

Achja, mijn eerste vakantieliefde heeft bijna 4 jaar geduurd (tot vorig jaar) dus wie weet....

pi_12780018
ik ben vorige week terug gekomen uit alanya. vond het een beetje tegenvallen hoor. ik ben in marmaris en bodrum geweest en dat vond ik toch leuker dan alanya. bijv: in alanya is het drinken echt duur!!! een biertje voor 3 euro, asociaal!! dat betaal je er in amsterdam niet eens voor... ik weet niet of alanya vorig jaar al zo duur was, maar in bodrum betaalde ik vorig jaar 2 miljoen lira voor een biertje en in alanya 5 miljoen lira, 2 keer zo duur dus.
pi_12801609
Als je kunt feesten is Bosnie, Marokko ook wel leuk ;-)
Als je 's middags wil zwemmen en 's avonds uit wil gaan is advies: BODRUM...
pi_12848939
Zat iedereen hier echt in alanya of in parken daar omheen? Ik zelf zat een paar kilometer van alanya af in een soort vakantiepark complex (club nena).
Ti voglio bene!
  donderdag 4 september 2003 @ 00:29:23 #107
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_12929502
quote:
[b] maar in bodrum betaalde ik vorig jaar 2 miljoen lira voor een biertje en in alanya 5 miljoen lira, 2 keer zo duur dus.
Je moet niet vergeten dat de Turkse economie heel wat anders is als die van Nederland. Ze hebben een jaarlijkse inflatie van 50%. Dus het is heel normaal dat iets twee keer zo duur is, een jaar later. 5miljoen voor een buitenlandse bier is niet duur. Als je gewoon voor Efes had gekozen had je 3miljoen ervoor moeten betalen.
  donderdag 4 september 2003 @ 00:32:56 #108
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_12929551
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 14:55 schreef Tjen het volgende:
Vrouwen zijn er genoeg, je moet er alleen voor zorgen dat je de lokale turken daar voor bent.

Je moet dus heel snel zijn, zo snel die turken het doen heb ik nog nooit gezien

Misschien gaan de Hollandse dames JUIST voor de Turkse mannen?
Heb je misschien daar rekening mee gehouden?
  zondag 28 september 2003 @ 22:06:37 #109
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_13508233
2 vraagjes:

- Wie is wel eens in Hotel Golden Dreams Suite geweest en hoe was het?

- Is iemand wel eens in de winter in Alanya geweest en hoe is de temperatuur daar rond de jaarwisseling?

***I have an attitude and I'm not afraid to use it***
Angelic1 since 2001
  maandag 29 september 2003 @ 00:34:29 #110
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_13511818
quote:
Op zondag 28 september 2003 22:06 schreef Angelic1 het volgende:
2 vraagjes:

- Wie is wel eens in Hotel Golden Dreams Suite geweest en hoe was het?

- Is iemand wel eens in de winter in Alanya geweest en hoe is de temperatuur daar rond de jaarwisseling?

Vraag 1 kan ik helaas niet beantwoorden maar vraag 2 wel. Tijdens de jaarwisseling is het zo rond de 15 graden. Nederland tijdens de herfst bijvoorbeeld.
  maandag 29 september 2003 @ 10:06:13 #111
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_13514304
quote:
Op maandag 29 september 2003 00:34 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:

[..]

Vraag 1 kan ik helaas niet beantwoorden maar vraag 2 wel. Tijdens de jaarwisseling is het zo rond de 15 graden. Nederland tijdens de herfst bijvoorbeeld.

Oh, dus niet echt zonnig meer. Jammer...
Angelic1 since 2001
  maandag 29 september 2003 @ 20:28:18 #112
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_13529261
quote:
Op maandag 29 september 2003 10:06 schreef Angelic1 het volgende:

[..]

Oh, dus niet echt zonnig meer. Jammer...

Hmmm noordelijk halfrond in begin januari kun je niet verwachten dat het zomer is
  maandag 29 september 2003 @ 20:45:01 #113
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_13529615
quote:
Op maandag 29 september 2003 20:28 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:

[..]

Hmmm noordelijk halfrond in begin januari kun je niet verwachten dat het zomer is

Ik heb wel eens met de kerst met 24 graden op Cyprus gezeten, dus het kan wel
Angelic1 since 2001
  maandag 29 september 2003 @ 20:53:50 #114
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_13529841
quote:
Op maandag 29 september 2003 20:45 schreef Angelic1 het volgende:

[..]

Ik heb wel eens met de kerst met 24 graden op Cyprus gezeten, dus het kan wel

Als we over 'kunnen' gaan praten dan wil ik je best geloven hoor
Ik gaf alleen 't gemiddelde aan je door. Ik weet van twee jaartjes terug dat ik met 20 graden aan zee 't jaarwisseling had gevierd bij IZMIR (dus Alanya was niet veel anders.
pi_14127385
ik ga 1 november naar een of ander All-in hotel in de buut van Alanya Megaron heet het hotel, zijn er meer mensen die dan gaan ? Of die het Hotel kennen??
Life sucks
  zaterdag 25 oktober 2003 @ 18:49:39 #116
68293 Visfriet
Is weg en kom nooit meer terug
pi_14130891
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 15:57 schreef mr.marcus het volgende:
ik ga 1 november naar een of ander All-in hotel in de buut van Alanya Megaron heet het hotel, zijn er meer mensen die dan gaan ? Of die het Hotel kennen??
jep ik ken het ziet er wel goed uit
Post noooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooit meerhrrrrr
  dinsdag 28 oktober 2003 @ 01:25:57 #117
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_14188181
Ik ben net terug van Alanya..het is daar nog lekker 29 graden en hier is het KOUD ....
Maar het was daar wel leuk. Boottochtje gemaakt, lekker gegeten voor weinig geld. Daar kunnen de restaurants hier nog wat van leren! Gratis brood met kruidenboter/tzaziki en gratis mayo en ketchup en daarna nog gratis een drankje van het huis...en dat alles voor minder dan 9 euro gemiddeld. Ook de mensen zijn daar veel vriendelijker en vrijgeviger dan ik had verwacht.. echt top. Volgend jaar weer!
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  dinsdag 28 oktober 2003 @ 08:30:29 #118
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_14189250
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 01:25 schreef jpg97 het volgende:
Ik ben net terug van Alanya..het is daar nog lekker 29 graden en hier is het KOUD ....
Maar het was daar wel leuk. Boottochtje gemaakt, lekker gegeten voor weinig geld. Daar kunnen de restaurants hier nog wat van leren! Gratis brood met kruidenboter/tzaziki en gratis mayo en ketchup en daarna nog gratis een drankje van het huis...en dat alles voor minder dan 9 euro gemiddeld. Ook de mensen zijn daar veel vriendelijker en vrijgeviger dan ik had verwacht.. echt top. Volgend jaar weer!
Ik hoorde het van vrienden die daar ook zijn dat het erg mooi weer is. 29 graden shit dat is veel zeg vergeleken met hier
  dinsdag 28 oktober 2003 @ 09:41:54 #119
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_14190330
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 08:30 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:

[..]

Ik hoorde het van vrienden die daar ook zijn dat het erg mooi weer is. 29 graden shit dat is veel zeg vergeleken met hier

Ja echt een contrast...eergister lag ik nog in mijn zwembroek op het strand en nu dikke trui en winterjas

Maar goed...volgend jaar weer!

PieAir
pi_14371427
Ben nu ýn Alanya, en het ýs hýer echt keý relaxed, geen wolkje aan de lucht en elke dag zeker 25 graden
Life sucks
  dinsdag 4 november 2003 @ 12:54:49 #121
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_14372102
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 12:27 schreef mr.marcus het volgende:
Ben nu ýn Alanya, en het ýs hýer echt keý relaxed, geen wolkje aan de lucht en elke dag zeker 25 graden
Ik ben jaloers!

Neem voor mij ff wat diesel truien mee!

PieAir
pi_14555319
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 12:54 schreef jpg97 het volgende:

[..]

Ik ben jaloers!

Neem voor mij ff wat diesel truien mee!

Haha al die ralle Nederlanders daar lopen in van die nep Diesels,
ik loop liever in iets van de Zeeman dan in een nep ding!
Als ik Diesel wil koop ik die wel in NL.
Ik had btw een Armani shirtje mee genomen, een échte wel te verstaan, zie ik daar jan en alleman in armani shirtjes lopen. Heb ik toen ook maar niet meer aangedaan......
Life sucks
  dinsdag 11 november 2003 @ 16:17:33 #123
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_14556413
Ach het valt wel mee.Soms hebben ze er wel leuke kleren van niet eens zo slechte kwaliteit. Mij boeit het niet of je iets van diesel, armani, zeeman of h&m aandoet.

Maar om ff ontopic te blijven: is het nog goed toeven daar in Alanya?

PieAir
pi_14575556
Het was er wel heel goed toeven, maar volgens mij wel einde seizoen, want toen wij weggingen uit het Hotel ging die dicht
Life sucks
pi_14618422
Ik ben er tweemaal geweest maar ik vond de muggenaanvallen in de zomer te storend om er echt een leuke vakantie te hebben... Ik heb liever de Turkse westkust!
  donderdag 13 november 2003 @ 23:57:02 #126
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_14620557
hmm..geen mug gezien...
PieAir
pi_14633387
GVD daar had ik ook last van man, die tering muggen....
Life sucks
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')