Lekker thuiswerken, lekker op je gemak..quote:Op donderdag 14 maart 2019 00:53 schreef Ambtenaartjee het volgende:
En mbt huiswerk nakijken enz ja dat kan je bv thuis doen dan ben je lekker thuis kan je op je gemak doen. Is anders dan heel de dag op kantoor tot 17.30 en dat elke dag dat is ook zwaar hoor.
Vriendin van me geeft wiskunde en is echt niet vaak voor 17.30 thuis en is echt nog heel vaak aan het nakijken thuis.quote:Op donderdag 14 maart 2019 00:53 schreef Ambtenaartjee het volgende:
Stage ging goed en wat ik zeg imhet doet mij goed als ik jongeren ergens mee kan helpen. Ben zelf 33 en heb snel klik met die doelgroep. Ze mochten mij al gauw was straight tegen ze. Moment van grapjes dan mag dat en moment van serieus dan kwam dat ook dus goede balans kreeg ik er wel in. Qua vakanties hoor ik bv dat de zomer laatste week je weer volop moet voorbeelden maar je bent wel al voor de zomer met afbouwen dus dan heb je ook al veel vrije tijd. En mbt huiswerk nakijken enz ja dat kan je bv thuis doen dan ben je lekker thuis kan je op je gemak doen. Is anders dan heel de dag op kantoor tot 17.30 en dat elke dag dat is ook zwaar hoor.
Hier idem, na even te zijn weggeweest.. is mijn vrouw is sinds 6 jaar weer terug in het bassis onderwijs.quote:Op woensdag 13 maart 2019 23:24 schreef Mr.Chippie het volgende:
Mijn wederhelft werkt in het basisonderwijs, dit jaar zijn er 2 mensen als zij-instromens erbij gekomen. 1 ziet het niet meer zitten omdat het te zwaar is. De ander wilt wel blijven maar heeft een assesment bij de Pabo niet gehaald en mag dus in principe niet meer blijven.
Nog meer antwoorden?quote:
quote:Op woensdag 13 maart 2019 22:49 schreef r_one het volgende:
[..]
Welk "gezeik etc."? En wat is dan je drijfveer om het onderwijs in te gaan? Denk je dat je daar niet "dat gezeik" ook tegen gaat komen (en misschien nog wel heftiger)?
Les geven is een, maar met kinderen om kunnen gaan is een ander verhaal.quote:
Dit inderdaad, des te lager het niveau des te minder het gaat om je vak maar meer om je relatie/pedagogische bandquote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:59 schreef Antaris het volgende:
[..]
Les geven is een, maar met kinderen om kunnen gaan is een ander verhaal.
Er zijn genoeg mensen afgehaakt doordat ze geen grip hebben op de kinderen.
Mijn wiskundedocent had twee uur na de toets het examen al nagekeken en de cijfers ingevoerd in Magister. Zo kan het dus ook!quote:Op donderdag 14 maart 2019 19:57 schreef Miss-X het volgende:
[..]
Vriendin van me geeft wiskunde en is echt niet vaak voor 17.30 thuis en is echt nog heel vaak aan het nakijken thuis.
Als men op een feestje vraagt wat je doet, en je zegt 'ik ben vuilnisman', wordt je toch wel anders aangekeken dan wanneer je docent bent.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 12:27 schreef Catch_me het volgende:
Tip: doe het niet.
In NL heb je het aanzien van een vuilnisman en zo wordt je ook behandeld.
Dat bedoel ik dus. Enkele hier kunnen naar mijn mening echt overdrijven. Ik onderschat het zeker niet weer dat er veel bij komt kijken maar dan nog qua vakanties zit je daar wel goed!quote:Op zaterdag 16 maart 2019 12:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Mijn wiskundedocent had twee uur na de toets het examen al nagekeken en de cijfers ingevoerd in Magister. Zo kan het dus ook!
Ah oke, je vraagt naar ervaringen omdat je die zelf niet hebt en vervolgens vind je dat de ervaringsdeskundigen overdrijven. Nee, helderquote:Op zondag 17 maart 2019 01:08 schreef Ambtenaartjee het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus. Enkele hier kunnen naar mijn mening echt overdrijven. Ik onderschat het zeker niet weer dat er veel bij komt kijken maar dan nog qua vakanties zit je daar wel goed!
Ik concludeer dit naar aanleiding van verschillende ervaringen. Hier lees ik alleen maar negatieve ervaringen. Mis te maken met welk soort onderwijs. Ik heb het 2e graads leraar economie.quote:Op zondag 17 maart 2019 02:55 schreef r_one het volgende:
[..]
Ah oke, je vraagt naar ervaringen omdat je die zelf niet hebt en vervolgens vind je dat de ervaringsdeskundigen overdrijven. Nee, helder![]()
En je drijfveer blijkt idd uitsluitend de riante vakantie te zijn. Goeie basis, jij komt er wel
Ik kom uit een onderwijsfamilie en ik kan de realistische ervaringen alleen maar beamen. Maar succes hoor, jij komt er wel, met je focus op de lange vakantiesquote:Op zondag 17 maart 2019 12:29 schreef Ambtenaartjee het volgende:
[..]
Ik concludeer dit naar aanleiding van verschillende ervaringen. Hier lees ik alleen maar negatieve ervaringen. Mis te maken met welk soort onderwijs. Ik heb het 2e graads leraar economie.
quote:Op zondag 17 maart 2019 02:55 schreef r_one het volgende:
[..]
Ah oke, je vraagt naar ervaringen omdat je die zelf niet hebt en vervolgens vind je dat de ervaringsdeskundigen overdrijven. Nee, helder![]()
En je drijfveer blijkt idd uitsluitend de riante vakantie te zijn. Goeie basis, jij komt er wel
Dit idd, wat is het nut van dit topic als je 75% er van in de wind slaat?quote:Op zondag 17 maart 2019 02:55 schreef r_one het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |