Link: https://www.destentor.nl/(...)je-wilders~a5128f15/quote:De woede van een grote groep Urkers was maandagavond gericht op een persoon: de 18-jarige Soufyan Boukhizzou. Tientallen jongeren drongen het huis van zijn familie binnen. Zijn moeder werd tegen de grond gewerkt, zelf liep hij klappen op. ,,We zijn doodsbang’’.
Het liep maandag finaal uit de hand op Urk. Aan het begin van de avond drong een grote groep jongeren - schattingen lopen uiteen van 70 tot ver in de 100 - het huis van de familie Boukhizzou aan de Noorderpalen binnen. Op zoek naar Soufyan. Zijn moeder probeerde haar gezin te beschermen, maar werd tegen de grond gewerkt en raakte gewond. Soufyan kreeg klappen, zijn zus ook. De jongeren riepen ‘Geertje Wilders’, gooiden met vuurwerk en stenen. De politie op Urk riep de hulp in van collega’s uit andere gemeenten om de meute te verdrijven. Dat ging gepaard met de wapenstok.
Hij is twee jaar geleden in elkaar geslagen door een plaatsgenoot en heeft daarop aangifte gedaan met zijn moeder. ,,Nu denken mensen dat we een schadevergoeding hebben gekregen omdat mijn vader een poosje geleden een Mercedes heeft gekocht.’’ Een misvatting, zegt zijn vader Saïd. ,,Ik heb hard gewerkt voor die auto! We hebben nooit meer iets gehoord van de politie na die aangifte’’.
Soufyan kreeg maandag overdag al appjes die hem waarschuwden voor het naderend onheil. Ook werd hij naar eigen zeggen achtervolgd. Op weg naar de scooterwinkel besloot hij te ‘schuilen’ bij snackbar Willem de Boer. ,,Ik zag een agent rijden en die heeft me thuisgebracht.’’ Niet veel later stond een grote groep woedende jongeren voor de deur. ,,Dat doe je toch niet?’’ zegt zijn zus Ilham, die net als de rest van het gezin dinsdag thuis blijft, op advies van de politie. ,,We zijn niet veilig. We zijn doodsbang.’’
De politie onderzoekt de zaak. Voor zover bekend, zijn er nog geen aanhoudingen verricht. Soufyan en zijn familie gaan aangifte doen.
quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:06 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Link: https://www.destentor.nl/(...)je-wilders~a5128f15/
Holy shit man. Dit lijkt net alsof we in het zuiden van de VS zijn in de jaren vijftig. "Boy, don't you touch that white lady!".
Nou is Urk niet de meest progressieve plek in Nederland natuurlijk maar dit is onacceptabel. :-(
Doe morgen ff een livestreamquote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:10 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Dat was een interessante werkavond zo. Hoop verhalen en sensatievol geren. Hoop politie langs zien komen ook.
Wat een gedoe zeg en dat allemaal om een meid.
Ruzie om een meisje ofzoquote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:12 schreef HetDonkertAan het volgende:
Wat is t probleem dan precies geweest dat ze met z'n allen dat huis zijn binnengedrongen?
Überhaupt vrij vreemde actie maar we hebben het hier natuurlijk wel over brave christenknulletjes.
Dat verschil is dus al ontkracht nadat al die jongeren het huis van die Marrokaanse jongen binnenvielen.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:16 schreef LXIV het volgende:
Het verschil tussen Nederlanders en Marokkanen is dat wanneer Marokkanen met z'n allen een Nederlander bedreigen, de andere Nederlanders hooguit een boos berichtje op Facebook plaatsen. Die Marokkanen komen wel voor hun landgenoot op
Ik denk dat LXIV Urken of Urkers (?) terecht niet onder Nederlanders rekent.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:17 schreef HetDonkertAan het volgende:
Dat verschil is dus al ontkracht nadat al die jongeren het huis van die Marrokaanse jongen binnenvielen.
Mooie verbindingspraat sla je daar uit zeg. Nog meer van die verbindende gezegden in je hoofd?quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:17 schreef Mani89 het volgende:
[..]
We missen verbinding. Het christendom moet een comeback maken om een vuist te bieden tegen de islam.
Dat is Urk. Dat is anders.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:17 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Dat verschil is dus al ontkracht nadat al die jongeren het huis van die Marrokaanse jongen binnenvielen.
Wat ik heb gehoord van verschillende mensen (inc urkers) is dat een urkser meid vreemd is gegaan met die urkse mocro. Vriendje en mocro dus ruzie, hoop gedoe op social media. Urkse mocro gaat los met schelden, groep urkers komt verhaal halen en dramt dat huis binnen (dat is niet heel apart voor urkers, scheld opmurkers en je krijgt met meer urkers te maken).quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:12 schreef HetDonkertAan het volgende:
Wat is t probleem dan precies geweest dat ze met z'n allen dat huis zijn binnengedrongen?
Überhaupt vrij vreemde actie maar we hebben het hier natuurlijk wel over brave christenknulletjes.
Eerste zien, dan geloven. Voorlopig blijft het bij die Marokkanen ook alleen maar bij wat leeghoofdig gescheld op social media.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:16 schreef LXIV het volgende:
Het verschil tussen Nederlanders en Marokkanen is dat wanneer Marokkanen met z'n allen een Nederlander bedreigen, de andere Nederlanders hooguit een boos berichtje op Facebook plaatsen. Die Marokkanen komen wel voor hun landgenoot op
twitter:heturkerland twitterde op dinsdag 12-03-2019 om 22:10:55#nou Bij de carpoolstrook zijn in elk geval 2 mannen aangehouden die op weg waren naar Urk. https://t.co/5GvJTXS8xv reageer retweet
twitter:heturkerland twitterde op dinsdag 12-03-2019 om 22:22:10#nou Derde aanhouding bij carpoolstrook. https://t.co/Jtow4ynz7z reageer retweet
Zoiets zou in Juinen niet kunnen gebeuren.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:23 schreef WethouderHekking het volgende:
Waarom zijn die mensen daar dan ook gaan wonen?
Die hebben al niet op buitenstaanders van net buiten het dorp, laat staan mensen uit verre landen.
Zo lang ze maar niet uit Ter Weksel komen.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:25 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Zoiets zou in Juinen niet kunnen gebeuren.
maar goed dat die werd gejat dusquote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:07 schreef Jimbo het volgende:
[..]je jatte m'n tt
'Urk urk urk soep eet je met een marokkaan, want iedereen is lief (2)'
quote:
Wat ging je daar doen?quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:32 schreef Cronometer het volgende:
ik ging ook naar Urk maar mocht niet naar binnen
Woon gelukkig niet op Urk zelf. Maar als ik eind van de week weer moet werken zal ik alles wel horen. Misschien tussendoor ook wel wat, maar dan begeef ik me meer richting/net over de grens met Friesland waardoor het meer via via info is. En dat is nu al erg genoeg.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:12 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Doe morgen ff een livestreamCamera in het raam
Dan kunnen wij ook meegenieten.
Oww dat dacht ikquote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:33 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Woon gelukkig niet op Urk zelf. Maar als ik eind van de week weer moet werken zal ik alles wel horen. Misschien tussendoor ook wel wat, maar dan begeef ik me meer richting/net over de grens met Friesland waardoor het meer via via info is. En dat is nu al erg genoeg.
Popcornweek iig!
Marokkanen heb je overal. Zelfs in Staphorst.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:23 schreef WethouderHekking het volgende:
Die hebben al niet op buitenstaanders van net buiten het dorp, laat staan mensen uit verre landen.
Vaak lusten die wel gewoon shoarma of pizza. Rara wie gaat dak maken, de Palingboer?quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:23 schreef WethouderHekking het volgende:
Wat een zielig jochiequote:
Ik weet nog niets zeker, hoorde enkel wat mensen aan de balie zeiden. En had wat gestrande urkers die niet goed wisten hoe ze terug moesten komen nu.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:35 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Oww dat dacht ikSorry
Fijn dat je ons op de hoogte wilt houden met inside info
Maar het is dus echt zo heftig zoals we in de nieuwsberichten kunnen lezen?
Fakkels?quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:37 schreef Nikonlover het volgende:
Kerk in brand op Urk!
https://www.dumpert.nl/me(...)ertussen_op_urk.html
Edit: Laatmaar... zijn volgens de reacties fakkels onder een afdakje![]()
https://www.dumpert.nl/me(...)tvangst_bij_urk.htmlquote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:37 schreef Nikonlover het volgende:
Kerk in brand op Urk!
https://www.dumpert.nl/me(...)ertussen_op_urk.html
Edit: Laatmaar... zijn volgens de reacties fakkels onder een afdakje![]()
quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:46 schreef ootjekatootje het volgende:
Wijkagent roept op om de Urker jeugd naar binnen te halen. Volgens de telegraaf
quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:51 schreef Nikonlover het volgende:
[..]twitter:Diana_Urkjeugd twitterde op dinsdag 12-03-2019 om 20:53:39Beste ouders op Urk,Weet u waar uw kind nu is??? Niet thuis? Zorg dat ze thuis komen!Dit is niet normaal!! reageer retweet
twitter:DENK_Lelystad twitterde op dinsdag 12-03-2019 om 22:55:32@Rob4005 Je zegt het goed, lokale afdelingen gaan over lokale zaken. Dit op Urk is een lokale probleem. Wij keuren het af dat men met 100 “man” een huis binnenstormt en mensen in elkaar slaat. In de hoop dat je de ernst begrijpt en dit veroordeelt. reageer retweet
"een lokale probleem"quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:56 schreef Nikonlover het volgende:
twitter:DENK_Lelystad twitterde op dinsdag 12-03-2019 om 22:55:32@:Rob4005 Je zegt het goed, lokale afdelingen gaan over lokale zaken. Dit op Urk is een lokale probleem. Wij keuren het af dat men met 100 “man” een huis binnenstormt en mensen in elkaar slaat. In de hoop dat je de ernst begrijpt en dit veroordeelt. reageer retweet
Lokale probleemquote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:56 schreef Nikonlover het volgende:
twitter:DENK_Lelystad twitterde op dinsdag 12-03-2019 om 22:55:32@:Rob4005 Je zegt het goed, lokale afdelingen gaan over lokale zaken. Dit op Urk is een lokale probleem. Wij keuren het af dat men met 100 “man” een huis binnenstormt en mensen in elkaar slaat. In de hoop dat je de ernst begrijpt en dit veroordeelt. reageer retweet
"Een lokale probleem", godverdomme wat een turk weer.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:56 schreef Nikonlover het volgende:
2e spelfout van denk deze avond?quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:56 schreef Nikonlover het volgende:
twitter:rredouan106 twitterde op dinsdag 12-03-2019 om 15:28:49Soufian, jongen die in Urk is aangevallen, is zojuist via FB bedreigd met een pistool. @Urkburgemeester @PolitieNopUrk https://t.co/nCkEsLg4I4 reageer retweet
Ik bedoel, wtftwitter:Politie twitterde op dinsdag 12-03-2019 om 17:53:58@Zoraya_tb @rredouan106 Gezien! Dank. reageer retweet
Nee het probleem zit vooral bij denkquote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Is die taalfoit nou opeens het echte probleem? Kom op ...
Het echte probleem is dat er een hele club mensen een huis binnenvalt met geweld en dreiging...quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:04 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Nee het probleem zit vooral bij denk
Met z'n opstoken dat het wilders hooligans warenVieze partij is het.
Tering wat een inteeltkop.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:02 schreef RemcoW23 het volgende:
Ik vind het bizar en debiel trouwens dat dit allemaal zo op social media en Whatsapp besproken wordt. Puur sensatietrapperij. Als je echt iets van plan bent kun je beter even met een beknopter groepje via andere kanalen (IRC ofzo, weet ik veel) aan de slag.
'
De politie, inwoners en pers zitten nu gewoon doodleuk mee te lezen met die zogenaamde plannen en bedreigingen.twitter:rredouan106 twitterde op dinsdag 12-03-2019 om 15:28:49Soufian, jongen die in Urk is aangevallen, is zojuist via FB bedreigd met een pistool. @:Urkburgemeester @:PolitieNopUrk https://t.co/nCkEsLg4I4 reageer retweet
Ik bedoel, wtftwitter:Politie twitterde op dinsdag 12-03-2019 om 17:53:58@:Zoraya_tb @:rredouan106 Gezien! Dank. reageer retweet
. Lekker opzichtig.
Logisch toch als je vriendin is aangerand door die gozer? (als dat tenminste nog het verhaal is)quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:05 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Het echte probleem is dat er een hele club mensen een huis binnenvalt met geweld en dreiging...
Is dat zo dan?quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:07 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Logisch toch als je vriendin is aangerand door die gozer? (als dat tenminste nog het verhaal is)
Als dat zo is kan ik het goed begrijpen.
Met z'n allen een hele buurt slopen is veel beter natuurlijk. Alle huizen zonder ramen!quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:05 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Het echte probleem is dat er een hele club mensen een huis binnenvalt met geweld en dreiging...
Bron? Doe eens zo’n linkjequote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:07 schreef Nikonlover het volgende:
Op Twitter allemaal complottheorien dat het in scene gezet is door John de Mol als publiciteitsstunt
Geen idee, ik ken ze niet. Ik zit hier alleen als ramptoerist en provocerende dingen te posten.quote:
Ik zie op de beelden vooral veel nieuwsgierige pubers met puisten.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:08 schreef Sardu het volgende:
[..]
Met z'n allen een hele buurt slopen is veel beter natuurlijk. Alle huizen zonder ramen!
twitter:abouhafs52 twitterde op dinsdag 12-03-2019 om 23:18:27Krijg verontrustende berichten binnen van jongeren die door het lint gaan. Als er niet kordaat en hard opgetreden wordt tegen terreur op Urk vrees ik dat men het heft in eigen handen neemt. @Politie @SGPURK @Urkburgemeester https://t.co/VmsFWuFVaC reageer retweet
#VLAMINDEPAN!!!quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:20 schreef Nikonlover het volgende:
[ afbeelding ]twitter:abouhafs52 twitterde op dinsdag 12-03-2019 om 23:18:27Krijg verontrustende berichten binnen van jongeren die door het lint gaan. Als er niet kordaat en hard opgetreden wordt tegen terreur op Urk vrees ik dat men het heft in eigen handen neemt. @:Politie @:SGPURK @:Urkburgemeester https://t.co/VmsFWuFVaC reageer retweet
twitter:ZilteBotte twitterde op dinsdag 12-03-2019 om 23:12:20@adnl en @destentor hebben situatie Urk op schandalige wijze misbruikt om PVV te schaden. Resultaat: moslimfundamentalisten woedend, mocrobendes willen wraak nemen op Urkers.Dit is onaanvaardbaar. reageer retweet
twitter:Debklep1978 twitterde op dinsdag 12-03-2019 om 23:14:51@ZilteBotte @ADnl @DeStentor https://t.co/KG1LEky6vr reageer retweet
twitter:jnvtr twitterde op dinsdag 12-03-2019 om 23:21:39🤣🤣🤣 De Stentor opgeschort #urk #fakenieuws https://t.co/J7nXoiMAmG reageer retweet
https://twitter.com/De_Stentorquote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:25 schreef Nikonlover het volgende:
twitter:ZilteBotte twitterde op dinsdag 12-03-2019 om 23:12:20@:adnl en @:destentor hebben situatie Urk op schandalige wijze misbruikt om PVV te schaden. Resultaat: moslimfundamentalisten woedend, mocrobendes willen wraak nemen op Urkers.Dit is onaanvaardbaar. reageer retweet
[ afbeelding ]twitter:Debklep1978 twitterde op dinsdag 12-03-2019 om 23:14:51@:ZilteBotte @:ADnl @:DeStentor https://t.co/KG1LEky6vr reageer retweet
twitter:jnvtr twitterde op dinsdag 12-03-2019 om 23:21:39🤣🤣🤣 De Stentor opgeschort #urk #fakenieuws https://t.co/J7nXoiMAmG reageer retweet
Ohquote:
Intellectuelen + Inteelt = Inteeltlectuelenquote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:33 schreef EipNiC het volgende:
https://www.dumpert.nl/me(...)tvangst_bij_urk.html
Dit volk
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik zie in een oogopslag dat dat geen echt vuurwapen is.quote:
twitter:PolitieFlevo twitterde op dinsdag 12-03-2019 om 23:33:01Update #Urk: Bij een controle op één van de toegangswegen van Urk zijn vanavond twee mannen aangehouden. Eén man kon zich niet legitimeren. Bij de tweede persoon werd een honkbalknuppel gevonden. Deze is in beslag genomen. Grote incidenten op Urk zijn vanavond verder uitgebleven. reageer retweet
quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:15 schreef Faux. het volgende:
Iedereen die ook maar in de buurt komt van dat huis oppakken en vervolgen. Ongelooflijk dat dit mogelijk is in Nederland. We moeten als samenleving hier hard tegen optreden en laten zien dat dit absoluut niet acceptabel is.
twitter:heturkerland twitterde op dinsdag 12-03-2019 om 21:46:56#nou Een Urker vrachtwagenchauffeur is naar verluidt vanavond bedreigd langs de A27. Een groep mannen van vermoedelijk Marokkaanse komaf had URK op zijn trailer zien staan. reageer retweet
Hoe zie je dat dan?quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:36 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik zie in een oogopslag dat dat geen echt vuurwapen is.
quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:53 schreef indiaantje89 het volgende:
Ja of we laten justitie gewoon zijn werk doen. Een uit de hand gelopen jongeren ruzie.
Er zullen bij zo’n ruzie vast racistische uitspraken gedaan. Maar ook ziektes, het oudste beroep van de wereld wat tevens het beroep van iemands moeder wel zou zijn.
De media blaast het wel lekker op hoor.
Wijven zijn altijd de aanleiding voor oorlogen, Helen of Troy vergeten alweer?quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:56 schreef maryen65 het volgende:
Wat was nou de aanleiding voor deze ruzie? Over een meid? Hoe dan?
Zou zijn of kunnen zijn?quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:53 schreef indiaantje89 het volgende:
Ja of we laten justitie gewoon zijn werk doen. Een uit de hand gelopen jongeren ruzie.
Er zullen bij zo’n ruzie vast racistische uitspraken gedaan. Maar ook ziektes, het oudste beroep van de wereld wat tevens het beroep van iemands moeder wel zou zijn.
De media blaast het wel lekker op hoor.
Vergeet social media niet.quote:Op woensdag 13 maart 2019 00:46 schreef maan_man het volgende:
Spoufyan mag nog van geluk spreken spreken. Voor het zelfde geld nemen ze je mee een dagje "vissen" en kom je nooit meer terug.
Maar alle gekheid op een stokje. Ik ben wel benieuwd wat hieraan ten grondslag ligt. Dat verhaal over een nieuwe auto lijkt mij in ieder geval vrij onwaarschijnlijk.
Waar moeten die zetels dan vandaan komen? Of dacht je nou echt dat Nederlanders op die Turkse trollen gaan stemmen?quote:Op woensdag 13 maart 2019 02:09 schreef Atak het volgende:
Zal op z’n minst 2 zetels extra opleveren voor Denk als er niet sterk wordt opgetreden tegen witte terreur.
"Je gedragen als een stereotiepe marokkaan" is terreur ?quote:Op woensdag 13 maart 2019 02:09 schreef Atak het volgende:
Zal op z’n minst 2 zetels extra opleveren voor Denk als er niet sterk wordt opgetreden tegen witte terreur.
Helemaal eens met DENK. Ik ga er daarbij wel van uit dat ze ook bij 2000, 23, 42 en 2 man dit soort acties streng gaan veroordelen, zelfs als de daders moslims zijn. En dat ze dat in het verleden ook vaak gedaan hebben.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:56 schreef Nikonlover het volgende:
Naar alle waarschijnlijkheid had de mocro de ongeschreven regels van de plaatselijke mores overschreden.quote:Op woensdag 13 maart 2019 00:46 schreef maan_man het volgende:
Spoufyan mag nog van geluk spreken spreken. Voor het zelfde geld nemen ze je mee een dagje "vissen" en kom je nooit meer terug.
Maar alle gekheid op een stokje. Ik ben wel benieuwd wat hieraan ten grondslag ligt. Dat verhaal over een nieuwe auto lijkt mij in ieder geval vrij onwaarschijnlijk.
Er is geen 100 man een woning binnen gevallen. Ik keur dit allemaal niet goed, maar we schieten er niets mee op als er verhaaltjes gemaakt worden. De reden van de ruzie is ook nog niet duidelijk, er gaan verschillende verhalen rond. Het Marokkaanse gezien is trouwens goed geïntegreerd. Zijn vader werkt al jaren op een Urker kotter. Hieronder zal ik het verhaal proberen duidelijk te maken.quote:Op woensdag 13 maart 2019 07:22 schreef BeriBeri het volgende:
Hopelijk krijgen dat Urkse inteelttuig flinke klappen. Met honderd man een woning binnenvallen omdat zo’n Urkse snol wordt beledigt :’)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |