HK altijd kwaliteit.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 19:34 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Lekker boeiend, laat gaan. Laat hem lekker genieten.
Klopt, maar ik vind dat ze uit respect voor zijn vrouw heel duidelijk moet maken wat er aan de hand is.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 19:33 schreef Tinkepink het volgende:
Je vriendin gaat niet vreemd. Die man wel.
Als ze het weet en het toelaat is het prima. Maar ze moet het wetenquote:Op dinsdag 12 maart 2019 19:34 schreef opgebaarde het volgende:
Dus omdat jij iets weet, moet de ander er wat mee. Ik vind dat een beetje ridicule argumentatie.
En wat ik ook heb geleerd, misschien weet de vrouw van die man er wel van. Wat dan, zou zij het ineens tof vinden dat jij je er mee bemoeit?
Maar misschien vindt zij het helemaal best en is zij in een fase waar sexualiteit niet meer het belangrijkste in een relatie is.
Ik vind het respectloos dat je je met het leven bemoeit van mensen die je niet eens kent.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 19:36 schreef StevieW0nder het volgende:
[..]
Klopt, maar ik vind dat ze uit respect voor zijn vrouw heel duidelijk moet maken wat er aan de hand is.
Ik ken iemand die in identiek dezelfde situatie zat. Heeft toen tegen de man (die zijn vrouw bedroog) gezegd dat hij het aan zijn vrouw moest zeggen, en moest kiezen "ofwel ik ofwel je vrouw". Dat wilde hij niet, en toen was zijn affaire afgelopen.
Hier is het gewoon zo dat de vriendin deel wil blijven uitmaken van bedrog.
Het blijkbaar oke vindt dat hij van 2 walletjes eet
Ken je die man ook dan?quote:Op dinsdag 12 maart 2019 19:37 schreef StevieW0nder het volgende:
[..]
Als ze het weet en het toelaat is het prima. Maar ze moet het weten
Dus als je geld geeft voor slachtoffers van een Tsunami (mensen die je niet kent) is het raar dat je je bemoeit.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 19:38 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik vind het respectloos dat je je met het leven bemoeit van mensen die je niet eens kent.
Jouw voorbeelden zijn van een andere orde. Die vrouw gaat zich niet beter voelen als jij haar “helpt”.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 19:44 schreef StevieW0nder het volgende:
[..]
Dus als je geld geeft voor slachtoffers van een Tsunami (mensen die je niet kent) is het raar dat je je bemoeit.
Als er een stokoude vrouw (die je niet kent) valt op het voetpad en je helpt haar opstaan, is het raar dat je je bemoeit.
Als een man zijn vriendin (die je niet kent) op straat een klap verkoopt, is het raar dat je je bemoeit.
Dit is waarom ik dus niks heb met de meeste mensen. We evolueren naar een samenleving waarin mensen geen fuck begaan zijn met mensen om hen heen.
Ik vind dat we die vrouw het verdriet moeten besparen van energie te steken in een leugenachtige vent die vreemdgaat. Ik had een bijna - familielid die gedurende 2 jaar bedrogen werd door mijn nicht. Dan nog met een vriend van hem, die ook 2 kinderen had.
Toen hij erachter kwam werd hij depressief en was hij compleet gebroken.
Ik wens het niemand toe en ik word kotsmisselijk van mensen die van zoiets deel uitmaken
Vind jij, is zijzelf misschien wel helemaal mee oneens.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 19:37 schreef StevieW0nder het volgende:
[..]
Dat moet je echt per onderwerp bekijken.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 19:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Vind jij, is zijzelf misschien wel helemaal mee oneens.
En dan sta jij of je vriendin met jullie blije bakkus bij haar aan de voordeur, meld je trots het grote nieuws en dan? Hoe denk jij dat ze reageert als zij het wel best vindt? Je beledigt haar daar waar je bij staat hé, in beide gevallen.
Maar ben je alleen zo principieel als het om monogamie gaat of vind je eerlijkheid bij meer onderwerpen belangrijk? Dus als een verre buurman schijnbaar veel weedplantjes teelt, dvd's verkoopt met films, valsspeelt met zijn belastingaangifte, zonder kinderen wel veel rondhangt bij speeltuintjes etc etc
Heb je zelf wel een leven?quote:Op dinsdag 12 maart 2019 19:51 schreef StevieW0nder het volgende:
[..]
Dat moet je echt per onderwerp bekijken.
Als iemand een uitkering trekt die wij allemaal met belastinggeld betalen, en die persoon gaat ondertussen lekker in het zwart werken waardoor hij meer verdient dan wij allemaal, dan vind ik dat dat gemeld moet worden ja.
Omdat we er allemaal hinder door ondervinden.
In jouw voorbeeld ben jij wel de persoon die betaalt voor het leven van je verre buur
Waarom, wellicht heeft ze zoiets van "als hij het doet, wil ik er niets van weten" en weet ze het onbewust al lang. Waarom moet jij voor haar beslissen wat goed voor haar is? Misschien is het wel beter als ze het niet weet.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 19:37 schreef StevieW0nder het volgende:
Ik zit in de hoogste belastingsschaal van alle werkende mensen. Werk 12u per dag en houd minder dan de helft van mijn brutosalaris over. Die ruime helft die ik afgeef dient om de niet (legaal) werkenden te voorzien van een uitkering.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 19:52 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Heb je zelf wel een leven?
Hoe ondervind jij hinder aan deze situatie?
Om haar het leed te besparen dat ik bij andere bedrogen mensen heb gezien. Je kan er beter zo snel mogelijk achter komen met de korte pijn dan dat je jaren al je tijd investeert in iemand die je alleen maar bedriegt. Mijn nicht heeft het jaren gedaan met haar toenmalige vriend. Die was en is er totaal gebroken doorquote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:02 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Waarom, wellicht heeft ze zoiets van "als hij het doet, wil ik er niets van weten" en weet ze het onbewust al lang. Waarom moet jij voor haar beslissen wat goed voor haar is? Misschien is het wel beter als ze het niet weet.
Dus jij gaat er maar vanuit dat dat leed oplevert. Misschien vindt zij het wel helemaal prima en weet ze het al lang. Nogmaals: waarom moet jij voor haar bepalen wat goed voor haar is?quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:04 schreef StevieW0nder het volgende:
[..]
Om haar het leed te besparen dat ik bij andere bedrogen mensen heb gezien. Je kan er beter zo snel mogelijk achter komen met de korte pijn dan dat je jaren al je tijd investeert in iemand die je alleen maar bedriegt.
Omdat hij in de hoogste belastingschijf zitquote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:05 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dus jij gaat er maar vanuit dat dat leed oplevert. Misschien vindt zij het wel helemaal prima en weet ze het al lang. Nogmaals: waarom moet jij voor haar bepalen wat goed voor haar is?
Als ze het weet en het haar nogmaals gezegd wordt, verandert er niets.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:05 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dus jij gaat er maar vanuit dat dat leed oplevert. Misschien vindt zij het wel helemaal prima en weet ze het al lang. Nogmaals: waarom moet jij voor haar bepalen wat goed voor haar is?
Woorden van mijn boekhouder. Ik ben een zelfstandige.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:09 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Omdat hij in de hoogste belastingschijf zit
En denkt minder dan de helft van zijn salaris over te houden haha
Ja, dat trek ik in twijfel ja.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:11 schreef StevieW0nder het volgende:
[..]
Als ze het weet en het haar nogmaals gezegd wordt, verandert er niets.
Als ze het prima vindt dan blijft dat zo.
Als ze het niet weet, word haar leed bespaard door er nu achter te komen ipv over enkele jaren.
En dat laatste is iets goeds. Of trek je dat in twijfel?
Antwoord op deze vraagquote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:13 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ja, dat trek ik in twijfel ja.
En wat heeft in godsnaam je belastingschijf met dit onderwerp te maken? Daarbij: ik weet wel zeker dat je niet kunt rekenen...
En nee je weet het niet zeker. Ik houd tussen 33 en 50% van m'n brutosalaris over (pre belastingen en sociale bijdragen), afhankelijk van hoeveel kosten ik maak (opleiding, auto, werkruimte in huis..). Moet eigenlijk zo veel mogelijk kosten maken want anders verdampt alles in belastingen. BE is wat dat betreft wsl anders dan NLquote:En dan sta jij of je vriendin met jullie blije bakkus bij haar aan de voordeur, meld je trots het grote nieuws en dan? Hoe denk jij dat ze reageert als zij het wel best vindt? Je beledigt haar daar waar je bij staat hé, in beide gevallen.
Maar ben je alleen zo principieel als het om monogamie gaat of vind je eerlijkheid bij meer onderwerpen belangrijk? Dus als een verre buurman schijnbaar veel weedplantjes teelt, dvd's verkoopt met films, valsspeelt met zijn belastingaangifte, zonder kinderen wel veel rondhangt bij speeltuintjes etc etc
En hoe dacht je dat te bewerkstelligen?quote:Op dinsdag 12 maart 2019 19:37 schreef StevieW0nder het volgende:
[..]
Dit. Ik zou misschien nog wel eerder boos worden op een wildvreemde die me zoiets uit het niets komt vertellen dan op die vreemdgaande vrouw.quote:
In het beste geval hou ik me er inderdaad buiten, al vind ik het totaal verkeerd.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:20 schreef Mariocash het volgende:
Niet mee bemoeien.
Dat die gozert een buitenvrouw heeft, zijn niet jouw zaken.![]()
Wat niet weet, wat niet deert.
Je zou met een nep facebook account zijn vrouw als vriendin kunnen toevoegen en zeggen wat er allemaal aan de hand is. Details geven over waar en wanneer, eventueel een foto van de 2 toevoegen. Dan is het nog anoniem gemeld en weet niemand van wie het komtquote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
En hoe dacht je dat te bewerkstelligen?
Als iemand naar mij toe komt met de mededeling dat mijn man vreemdgaat, denk je dat ik die persoon dan geloof omdat die wildvreemde persoon graag wil dat ik het weet?
Ik weet het niet beter dan jouw boekhouder, maar in NL is er bij enorm veel mensen de verkeerde indruk van het NL belastingsysteem. Pas vanaf een salaris hoger dan ¤ 600.000 (zeshonderdduizend) draag je in Nederland meer dan de helft van je bruto salaris af aan de belastingdienst en niet zoals veel mensen denken vanaf 40.000 per jaar.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:18 schreef StevieW0nder het volgende:
[..]
Antwoord op deze vraag[..]
En nee je weet het niet zeker. Ik houd tussen 33 en 50% van m'n brutosalaris open (pre belastingen en sociale bijdragen), afhankelijk van hoeveel kosten ik maak (opleiding, auto, werkruimte in huis..). Moet eigenlijk zo veel mogelijk kosten maken want anders verdampt alles in belastingen. BE is wat dat betreft wsl anders dan NL
Als je echt denkt dat je het beter kan dan mijn boekhouder, wil ik je er flink voor betalen.
Maar da's off topic
Ik heb de gevolgen gezien bij een bijna - familielied die 5 jaar samen was met mijn nicht. Met haar wilde trouwen maar erachter kwam dat ze hem al 2 jaar bedroog met iemand die hij goed kent.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:28 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik weet het niet beter dan jouw boekhouder, maar in NL is er bij enorm veel mensen de verkeerde indruk van het NL belastingsysteem. Pas vanaf een salaris hoger dan ¤ 600.000 (zeshonderdduizend) draag je in Nederland meer dan de helft van je bruto salaris af aan de belastingdienst.
En ik vind ontopic dat jij je niet moet bemoeien met zaken van onbekenden. Als het nu echte vrienden van jou waren... Daarom dat ik jou ook vroeg aar je beweegredenen en die kan je niet echt goed aangeven.
En zo begrijp jij ook niet dat als jij de situatie wel forceert, jij de vrouw (slachtoffer) in een situatie manoeuvreert waar zij misschien helemaal niet op zit te wachten. Maar jij wil dat omdat jij vindt dat de ander het moet willen weten, gek dat je alleen aan jezelf kan denken.
En misschien is die vrouw helemaal niet op de hoogte van haar man en gaat hij ook echt vreemd, dan zou je haar heel misschien helpen. Maar ook in die situatie, wil jij het en vind je de gevolgen onbelangrijk
Dat zie ik inderdaad gebeuren ja. In die zin wil ik me er noodgedwongen buiten houden.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
Niet mee bemoeien. In dit soort situaties komt het regelmatig voor dat degene die eerlijk probeert te zijn (in dit geval jij dus) zelf de Sjaak is.
En als hij na twee maanden een mailtje van een onbekende had gehad... Dan was er niks aan de hand geweest en was hij niet zo'n wrak geworden?quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:32 schreef StevieW0nder het volgende:
[..]
Ik heb de gevolgen gezien bij een bijna - familielied die 5 jaar samen was met mijn nicht. Met haar wilde trouwen maar erachter kwam dat ze hem al 2 jaar bedroog met iemand die hij goed kent.
Gevolg is dat hij bindingsangst heeft, geen relatie meer kan hebben wegens gebroken vertrouwen, jaren psychologisch begeleid moest worden en met onze hele familie niks meer te maken wil hebben.
Ik zou het geen mens toewensen.
We kunnen nu wel allemaal zwijgen, maar die vrouw komt er uiteindelijk toch achter.
Gebaseerd op je reactie heb je ook geen problemen met de holocaust.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 19:52 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Heb je zelf wel een leven?
Hoe ondervind jij hinder aan deze situatie?
Ik vind eerlijkheid het belangrijkste.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:37 schreef opgebaarde het volgende:
Je vindt zelf monogamie gewoon het allerbelangrijkste. Het zit bij jezelf
Ik heb geen FaceBook, en nu?quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:28 schreef StevieW0nder het volgende:
[..]
Je zou met een nep facebook account zijn vrouw als vriendin kunnen toevoegen en zeggen wat er allemaal aan de hand is. Details geven over waar en wanneer, eventueel een foto van de 2 toevoegen. Dan is het nog anoniem gemeld en weet niemand van wie het komt
Of via een mailtje.
Dat jij of een ander het niet gelooft is heel gezond. Je kan het maar vragen en zelf op ontdekking uitgaan. Of er niks mee doen, da's dan je vrije keuze
Onzinnige vergelijking. Hoe ondervind ts hinder van het feit dat een voor hem onbekende vrouw bedrogen wordt?quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:38 schreef FordSierra het volgende:
[..]
Gebaseerd op je reactie heb je ook geen problemen met de holocaust.
Als Joden met 7 miljoenen in Oost-Europa vergast worden, waarom zou men daar iets moeten doen, als ze geen hinder ervan ondervinden. Dat is geheel gerechtvaardigd volgens jouw logica.
En als het een goeie vriend was die het je vertelde zou je niet boos zijn?quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:22 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dit. Ik zou misschien nog wel eerder boos worden op een wildvreemde die me zoiets uit het niets komt vertellen dan op die vreemdgaande vrouw.
Ja. Leed zal ze er sowieso door hebben, en ja dat gaat haar kwaad maken. Maar je kan beter na 3 jaar huwelijk er achter komen en verder gaan met je leven, dan dat het pas na 8 jaar aan het licht komt als je er nog een kind bij hebt.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb geen FaceBook, en nu?
Maar serieus, denk je dat je haar (een totaal onbekende vrouw voor jou) helpt door haar te vertellen dat haar man vreemdgaat?
Stoer man.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:03 schreef StevieW0nder het volgende:
[..]
Ik zit in de hoogste belastingsschaal van alle werkende mensen. Werk 12u per dag en houd minder dan de helft van mijn brutosalaris over. Die ruime helft die ik afgeef dient om de niet (legaal) werkenden te voorzien van een uitkering.
Dus ja, werkende mensen hebben daar massaal hinder van.
quote:Op dinsdag 12 maart 2019 19:34 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Lekker boeiend, laat gaan. Laat hem lekker genieten.
Wie ben jij om voor haar te bepalen wat beter is? Mijn hemelquote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:29 schreef StevieW0nder het volgende:
[..]
Ja. Leed zal ze er sowieso door hebben, en ja dat gaat haar kwaad maken. Maar je kan beter na 3 jaar huwelijk er achter komen en verder gaan met je leven, dan dat het pas na 8 jaar aan het licht komt als je er nog een kind bij hebt.
Damage control
Jij dacht dat christenen anders waren dan niet-christenen?quote:Op dinsdag 12 maart 2019 20:36 schreef StevieW0nder het volgende:
[..]
Dat zie ik inderdaad gebeuren ja. In die zin wil ik me er noodgedwongen buiten houden.
Maar ik vind het wel verwerpelijk en wil met die vriendin nog weinig te maken hebben.
Lekker hypocriet ook hoe een "christen" hier deel van wil uitmaken.
Gelovigen zijn wel extra hypocriet omdat ze door vreemd te gaan ook nog eens tegen de regels van hun geloof in gaan, maar goed, dat kunnen we ook gewoon schijnheilig noemen, dat past ook beter bij religie.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:38 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Jij dacht dat christenen anders waren dan niet-christenen?Mensen zijn hypocriet, ongeacht geloof. En ja, ook jij bent vast wel eens hypocriet.
Altijd maar dat argument dat ik zou bepalen wat beter is.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wie ben jij om voor haar te bepalen wat beter is? Mijn hemel![]()
Dit is de verantwoordelijkheid van haar man, dat hij hem niet neemt (of wel, je weet niet wat de afspraken tussen hen zijn) is zijn probleem, het is niet aan jou daar tussen te gaan zitten.
Ik vind het pas een probleem als mensen anderen de les lezen terwijl ze stiekem hetzelfde doen. Lang niet elke gelovige pretendeert dat ‘ie zich helemaal aan de “regels” houdt.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Gelovigen zijn wel extra hypocriet omdat ze door vreemd te gaan ook nog eens tegen de regels van hun geloof in gaan, maar goed, dat kunnen we ook gewoon schijnheilig noemen, dat past ook beter bij religie.
Dat zeg je toch letterlijk?quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:40 schreef StevieW0nder het volgende:
[..]
Altijd maar dat argument dat ik zou bepalen wat beter is.
Ik wil haar leed besparen, extra verloren jaren besparen.
Omdat ik al zo veel mensen heb gezien in een dergelijke situatie. Waarin trouwens ook niemand wat zei. Je bent beter af met 2 jaar bedrogen geweest te zijn dan 8 jaar.
Het argument dat ze gelukkiger zal zijn en blijven door te zwijgen is onzinnig. Ze zijn beiden U40 en uiteindelijk komt het toch aan het licht
quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:29 schreef StevieW0nder het volgende:
[..]
Ja. Leed zal ze er sowieso door hebben, en ja dat gaat haar kwaad maken. Maar je kan beter na 3 jaar huwelijk er achter komen en verder gaan met je leven, dan dat het pas na 8 jaar aan het licht komt als je er nog een kind bij hebt.
Damage control
True.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:44 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Ik vind het pas een probleem als mensen anderen de les lezen terwijl ze stiekem hetzelfde doen. Lang niet elke gelovige pretendeert dat ‘ie zich helemaal aan de “regels” houdt.
Ja de kinderen zullen vast wel over de vechtscheiding die hierop zal volgen heen komen. En je kent die mensen niet eens.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:40 schreef StevieW0nder het volgende:
[..]
Omdat ik al zo veel mensen heb gezien in een dergelijke situatie. Waarin trouwens ook niemand wat zei. Je bent beter af met 2 jaar bedrogen geweest te zijn dan 8 jaar.
Het argument dat ze gelukkiger zal zijn en blijven door te zwijgen is onzinnig. Ze zijn beiden U40 en uiteindelijk komt het toch aan het licht
Dan weet die goede vriend hoe ik erover denk en of me dat pijn doet of juist niet. Maar die laatste optie komt er bij jou gewoon niet in blijkbaar.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:27 schreef StevieW0nder het volgende:
[..]
En als het een goeie vriend was die het je vertelde zou je niet boos zijn?
Ik denk dat de meesten sowieso boos zijn, om wille van de inhoud van het bedrog. Niet omdat ze het te weten zijn gekomen.
Nogmaals: waarom meen jij te moeten bepalen wat goed en wat slecht is voor iemand anders die je niet eens kent? Je lult vanuit je eigen normen en waarden en begrijpt blijkbaar niet dat andere mensen andere normen en waarden kunnen hanteren. Ik vind het zelfs enorm egoïstisch van jou om je te moeten bemoeien met het privéleven van volwassen mensen die goed voor zichzelf kunnen zorgen.quote:Ik ben van mening dat je het beter eerder kan weten, vóór er kinderen zijn (in dit geval te laat), vóór je een financiële verbintenis bent aangegaan in de vorm van een huwelijk of een huis (in dit geval ook te laat) etc etc. Gewoon om de schade te beperken.
Maar schade zal er sowieso zijn. En wat die mensen betreft die denken "wat niet weet niet deert".. uiteindelijk komt het toch aan het licht
Dan vind ik niet dat ik daar enige verantwoordelijkheid in heb.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:35 schreef Leandra het volgende:
Wat als ze flipt, die vriendin van je verloofde om zeep helpt en zelf in de bak terecht komt?
Ben je dan nog zo trots op het feit dat je vond dat ze het moest weten, dat haar kinderen zonder haar opgegroeien?
Mooi is dat, het wel op de spits willen drijven en de gevolgen af doen met "ja, ze had er ook op een andere manier achter kunnen komen...."quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:48 schreef StevieW0nder het volgende:
[..]
Dan vind ik niet dat ik daar enige verantwoordelijkheid in heb.
Stel je nu eens voor dat je bovenstaande scenario werkelijkheid wordt. Niet omdat ik het zeg, maar (en da's behoorlijk realistisch) omdat zijn vrouw in zijn gsm zit te zoeken en uitkomt bij zijn minnares.
Dan is onze vriendin, laten we haar X noemen, dus om zeep geholpen.
Ik zou er gemengde gevoelens bij hebben maar kan het ergens begrijpen.
En dat die kinderen dan zonder moeder verder moeten is de verantwoordelijkheid van de man die koos om vreemd te gaan. Niet van zijn vrouw die over de rooie ging.
En X weet op dit moment verdomd goed dat dit boven haar hoofd hangt. Heeft ze zelf gezocht
Ik heb gewoon een pesthekel aan mensen die vreemdgaan, of die betrokken zijn bij het bewust bedriegen van een ander. Die man dus, maar X ook. Ik kan X enkel respecteren als ze die man voor de keuze zet tussen X of zijn vrouw.
Ik wil me hier noodgedwongen buiten houden maar ik kan geen oprechte vriendschap hebben met dit soort mensen.
Godver, ben ik het gewoon met je eensquote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:46 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Ja de kinderen zullen vast wel over de vechtscheiding die hierop zal volgen heen komen. En je kent die mensen niet eens.
Beter zeg je tegen die vriendin van je dat ze een verwerpelijke hoer is en het uitschot van de samenleving door het met een getrouwde man met kinderen aan te leggen. Niemand schiet er iets mee op als jij die vrouw in gaat lichten.
quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Godver, ben ik het gewoon met je eens
Dat je er beter na 2 of 3 jaar achter komt dan na 8 jaar dat stel ik ja. En wie dat ontkent heeft ze in mijn ogen niet allemaal op een rij. Ik denk ook niet dat iemand hier dat ontkent.quote:
Jij denkt te weten wat beter voor haar is.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:56 schreef StevieW0nder het volgende:
[..]
Dat je er beter na 2 of 3 jaar achter komt dan na 8 jaar dat stel ik ja. En wie dat ontkent heeft ze in mijn ogen niet allemaal op een rij. Ik denk ook niet dat iemand hier dat ontkent.
Maar over discutabele keuzes waar er argumenten pro en contra zijn (bvb wat voor partner iemand kiest, welke kleren je wil kopen, wat je vandaag wil doen) laat ik mensen echt volledig vrij.
Ik kan gewoon niet tegen onrecht.
Dit vetgedrukte denk ik echt. Wil ik ook graag zeggen, maar dan krijg ik problemen met de familie van m'n verloofde. Ik ga gewoon zo veel mogelijk afstand houden.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:46 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Ja de kinderen zullen vast wel over de vechtscheiding die hierop zal volgen heen komen. En je kent die mensen niet eens.
Beter zeg je tegen die vriendin van je dat ze een verwerpelijke hoer is en het uitschot van de samenleving door het met een getrouwde man met kinderen aan te leggen. Niemand schiet er iets mee op als jij die vrouw in gaat lichten.
Nee, ik ook niet, tenzij ze het allang weet.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:56 schreef Rose_Red het volgende:
[..]![]()
Ik denk trouwens niet dat ze ts zal geloven.
Ja je nichtje zal zich waarschijnlijk elke dag in slaap huilen omdat ze jou zo mist.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:59 schreef StevieW0nder het volgende:
[..]
Dit vetgedrukte denk ik echt. Wil ik ook graag zeggen, maar dan krijg ik problemen met de familie van m'n verloofde. Ik ga gewoon zo veel mogelijk afstand houden.
Mijn eigen nicht heeft trouwens hetzelfde gedaan. Ook met een getrouwde vent met 2 kinderen.
Ik heb nooit nog wat met haar te maken willen hebben. Is nu 10 jaar geleden en ze voelt dat verdomd goed.
Ha ha.... wel een wildvreemde vrouw willen vertellen dat haar man vreemdgaat, maar de vriendin van je verloofde niet durven vertellen dat ze een verachtelijke sloerie is.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:59 schreef StevieW0nder het volgende:
[..]
Dit vetgedrukte denk ik echt. Wil ik ook graag zeggen, maar dan krijg ik problemen met de familie van m'n verloofde. Ik ga gewoon zo veel mogelijk afstand houden.
Mijn eigen nicht heeft trouwens hetzelfde gedaan. Ook met een getrouwde vent met 2 kinderen.
Ik heb nooit nog wat met haar te maken willen hebben. Is nu 10 jaar geleden en ze voelt dat verdomd goed.
Van iemand die ik niet ken zou ik ook niks zomaar voor waarheid aannemen. En inderdaad zal ze vast wel vermoedens hebben.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, ik ook niet, tenzij ze het allang weet.
Want vrouwen weten het vaak wel, maar soms is het negeren van de hints prettiger.
Ik zie het vermijden van verloren jaren in een relatie met een bedrieger als iets positiefs en noodzakelijks. Het feit dat jij en anderen beweren dat sommigen er baat bij hebben om niet tijdig te weten dat ze bedrogen worden vind ik gewoon hallucinant. Ik denk ook niet dat er mensen zijn die zo redeneren. En dat ik daarmee anderen mijn normen en waarden opleg.. Als de vrouw weet dat ze bedrogen wordt en daar vrede mee heeft, vind ik het best. Maar ze heeft wel het recht om het te weten.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:46 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Nogmaals: waarom meen jij te moeten bepalen wat goed en wat slecht is voor iemand anders die je niet eens kent? Je lult vanuit je eigen normen en waarden en begrijpt blijkbaar niet dat andere mensen andere normen en waarden kunnen hanteren. Ik vind het zelfs enorm egoïstisch van jou om je te moeten bemoeien met het privéleven van volwassen mensen die goed voor zichzelf kunnen zorgen.
Nou ja, ervaring leert dat er vaak een hoop geluld wordt en er heel veel dingen anders zijn dan mensen denken, want men doet de verkeerde aannames.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:06 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Van iemand die ik niet ken zou ik ook niks zomaar voor waarheid aannemen. En inderdaad zal ze vast wel vermoedens hebben.
Pas geleden mezelf nog flink gebrand aan zoiets en heb er nu nog spijt van.
Wat ik dus niet begrijp aan jouw redenering, is waarom het dan kwaad kan dat iemand het haar vertelt. Als het bovenstaande klopt, prima.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:51 schreef Leandra het volgende:
Je hebt werkelijk geen flauw idee waarvan zij gelukkiger zal zijn of blijven.
Misschien is ze wel lesbisch en hebben zij en haar man afgesproken voor de kinderen bij elkaar te blijven, of misschien hebben ze een open huwelijk en ligt zij ook halve dagen in een hotelkamer met een lekkere vent.
Omdat je niet weet wat er speelt.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:09 schreef StevieW0nder het volgende:
[..]
Wat ik dus niet begrijp aan jouw redenering, is waarom het dan kwaad kan dat iemand het haar vertelt. Als het bovenstaande klopt, prima.
Dan raakt het haar kouwe kleren niet als iemand het zegt. Want ze wist het al.
Maar ze heeft wel het recht om het te weten
Ga vertellen dan en kom dan hier vertellen wat haar reactie was.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:09 schreef StevieW0nder het volgende:
[..]
Wat ik dus niet begrijp aan jouw redenering, is waarom het dan kwaad kan dat iemand het haar vertelt. Als het bovenstaande klopt, prima.
Dan raakt het haar kouwe kleren niet als iemand het zegt. Want ze wist het al.
Maar ze heeft wel het recht om het te weten
Bedrogen worden is geen onrechtquote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:03 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Wie zegt dat het onrecht is? Dat maak jij er alleen van...
Maar hoe is dit jouw probleem?quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:11 schreef StevieW0nder het volgende:
[..]
Bedrogen worden is geen onrecht
2 + 2 = 5
Stevie is het rekenwonder dat alle moeilijke sommen van de klas moet oplossen....quote:
Ik vind het niet gek dat ik m'n eigen relatie niet op het spel ga zetten door het op de spits te drijven. Heb m'n verloofde wel heel duidelijk gemaakt wat ik ervan vind.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ha ha.... wel een wildvreemde vrouw willen vertellen dat haar man vreemdgaat, maar de vriendin van je verloofde niet durven vertellen dat ze een verachtelijke sloerie is.
Man, man, man.... hoe laf kun je zijn, weg van de minste weerstand, het leven van een compleet onbekende vrouw op z'n kop zetten omdat je de ballen niet hebt de vriendin van je verloofde de waarheid te vertellen.
Voel je je ook niet verplicht haar familie te informeren wat voor verachtelijke sloerie ze is?
Een beetje ellende in je eigen familie kun je niet handelen, maar wel het leven van complete vreemden overhoop gooien... huwelijk naar de klote, kinderen die de hele week heen en weer moeten pendelen van papa naar mama en iedereen zit financieel beroerder dan voor de scheiding, nee echt.... maar de familie van die sloerie informeren geeft thuis zo'n rommel natuurlijk.
Jij wil graag de grote verlosser spelen? "het vermijden van verloren jaren". Wie zegt dat??? Jij bepaalt dat even voor iemand anders, mag diegene dat dus echt niet meer zelf bepalen? Ze heeft alleen het recht om er zelf met haar man uit te komen en achter te komen, daar ben jij helemaal geen partij in. Sterker nog: ik zou je hardhandig de deur uitschoppen als je zoiets als wildvreemde zou komen vertellen en ik ben echt niet gewelddadig aangelegd. Ik kan echt niet tegen die "ik vind dat het zo moet en iedereen moet dezelfde mening hebben" houding. En dan gooi je het maar over de schutting zodat JIJ je goed voelt, hoe dat stel zich voelt interesseert je dus geen ene reet.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:07 schreef StevieW0nder het volgende:
[..]
Ik zie het vermijden van verloren jaren in een relatie met een bedrieger als iets positiefs en noodzakelijks. Het feit dat jij en anderen beweren dat sommigen er baat bij hebben om niet tijdig te weten dat ze bedrogen worden vind ik gewoon hallucinant. Ik denk ook niet dat er mensen zijn die zo redeneren. En dat ik daarmee anderen mijn normen en waarden opleg.. Als de vrouw weet dat ze bedrogen wordt en daar vrede mee heeft, vind ik het best. Maar ze heeft wel het recht om het te weten.
Maar als jij in de positie van die vrouw beweert dat je liever over 8 jaar verneemt dat je bedrogen wordt, then go ahead.
Fijn voor je, dus je wil een beetje de boodschapper spelen alleen maar omdat je je zelf dan goed voelt? Bah, wat egoïstischquote:Ik heb dit letterlijk 20 keer gezien en ik wil het mensen besparen
Stevie moet gewoon tegen zijn verloofde zeggen dat ze die slet moet dumpen.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Stevie is het rekenwonder dat alle moeilijke sommen van de klas moet oplossen....
En alle relaties, en alle buitenechtelijke probleempjes van vriendinnen van zijn verloofde.
Jij bent sowieso geen partij hierin. Waar speelt dit verhaal zich af? Hier in Nederland of ergens in Verweggistan?quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:17 schreef StevieW0nder het volgende:
[..]
Ik vind het niet gek dat ik m'n eigen relatie niet op het spel ga zetten door het op de spits te drijven. Heb m'n verloofde wel heel duidelijk gemaakt wat ik ervan vind.
Dat huwelijk dat naar de kloten is.. ik vind het raar om die verantwoordelijkheid bij mij te leggen als ik het zou zeggen. Of bij de persoon, wie dan ook, die het zal zeggen. Want dit duurt volgens mij geen 3 maanden meer voor het aan het licht komt. Beetje gemakkelijk om dan de verantwoordelijkheid bij die derde partij te leggen.
Uiteindelijk gaat dit huwelijk naar de kloten en komen de kinderen inderdaad in de vechtscheiding terecht. Is trouwens schering in inslag in dat land. Overspelige negers die een hoop kinderen maken in tal van huwelijken
Gewoon laf.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:17 schreef StevieW0nder het volgende:
[..]
Ik vind het niet gek dat ik m'n eigen relatie niet op het spel ga zetten door het op de spits te drijven. Heb m'n verloofde wel heel duidelijk gemaakt wat ik ervan vind.
Dat huwelijk dat naar de kloten is.. ik vind het raar om die verantwoordelijkheid bij mij te leggen als ik het zou zeggen. Of bij de persoon, wie dan ook, die het zal zeggen. Want dit duurt volgens mij geen 3 maanden meer voor het aan het licht komt. Beetje gemakkelijk om dan de verantwoordelijkheid bij die derde partij te leggen.
Uiteindelijk gaat dit huwelijk naar de kloten en komen de kinderen inderdaad in de vechtscheiding terecht. Is trouwens schering in inslag in dat land. Overspelige negers die een hoop kinderen maken in tal van huwelijken
Klopt, maar de kans is groot dat zij niet weet wat er gaande is, en zich wel gerespecteerd voelt.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:06 schreef Marsenal het volgende:
En je vind dat de vreemdganger het ‘uit respect voor zijn vrouw’ moet opbiechten. Maar als er echt gebeurt wat jij denkt dat er gebeurd, dan is er gewoon een flinke kans dat hij haar uberhaupt niet respecteert.
Ik heb helemaal geen moeite met huwelijken waarin mensen met anderen naar bed gaan.quote:En getuige zijn van een slecht huwelijk, TS, is dat iets waar jij invloed op mag gaan uitoefenen? Met welke autoriteit?
Ik streef er wel naar om de wereld een betere plek te maken.quote:Dit zijn niet jouw problemen. De wereld is een oneerlijke plek, accepteer dat je niet alles kan oplossen. Er is een 99% kans dat je iets in gang zet waar je spijt van krijgt. Je weet gewoon niet waar je aan begint.
Joh laat hem doen, dan kan hij straks hier komen uithuilen dat ie nou toch de gebeten hond is, zijn verloofde boos is, en niemand hem ooit nog eens iets vertelt.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:26 schreef Leandra het volgende:
En als je dan toch de schijterig bent voor de reacties in je eigen omgeving cq schoonfamilie, hoe denk je dat ze gaan reageren als blijkt dat jij de echtgenote geïnformeerd hebt?
Dat gaat je verloofde je in dank afnemen?
Nog steeds die Zuid-Amerikaanse?
Het vloeit voort uit het streven naar een betere wereld. Martin Luther King had er een droom over.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Stevie is het rekenwonder dat alle moeilijke sommen van de klas moet oplossen....
En alle relaties, en alle buitenechtelijke probleempjes van vriendinnen van zijn verloofde.
Maar is het dan niet beter om die vriendin erop aan te spreken? Maar dat durft hij niet want hij is bang voor problemen met zijn verloofde en haar familie. Beetje krom toch om dit aan iemand die jou niet eens kent te gaan vertellen?quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:30 schreef xblahxblah het volgende:
Aparte reacties in dit topic wel. Is vreemdgaan dan echt zo geïntegreerd in de samenleving dat niemand TS begrijpt? Zouden jullie het oprecht niet willen weten als jullie partner vreemdgaat? Ik bedoel, een hele discussie over dat TS niet kan bepalen wat het beste is voor de vrouw. Maar zegt het woord vreemdgaan al niet genoeg dan? Als de vrouw het niet erg had gevonden dat haar man buiten de deur eet, dan had meneer het toch niet stiekem hoeven te doen? En ja, aangezien het hier om een goede vriendin van TS gaat, ga ik er voor het gemak vanuit dat TS weet dat de hele affaire stiekem gebeurt.
Ik begrijp iig dat je met een knoop in de maag zit, TS. Het vervelende is wel dat als je de man verklikt, jij jezelf ook in de problemen kunt brengen. Misschien niet direct met de vreemdgaander, maar wel met jouw partner en de betreffende vriendin. Mocht je toch overgaan tot het uitvoeren van je plan: zorg voor bewijs en doe dit anoniem.
Dan zeg je de vriendschap op.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:38 schreef xblahxblah het volgende:
Natuurlijk, dat is het eerste wat ik zou doen. Maar het lijkt me sterk dat zij zich daar verder iets van zou aantrekken. Ze trekt zich niks aan van het feit dat haar minnaar/vriend/whatever getrouwd is, dus wat moet ze met een mening?
Maar dit snapt Leandra dus niet. Omdat je je eigen relatie niet wil hypothekeren, ben je "een laffe hond"quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:30 schreef xblahxblah het volgende:
Ik begrijp iig dat je met een knoop in de maag zit, TS. Het vervelende is wel dat als je de man verklikt, jij jezelf ook in de problemen kunt brengen. Misschien niet direct met de vreemdgaander, maar wel met jouw partner en de betreffende vriendin. Mocht je toch overgaan tot het uitvoeren van je plan: zorg voor bewijs en doe dit anoniem.
Wie zegt dat zijn vrouw inlichten het vreemdgaan wel stopt? En sowieso na zich hier mee te bemoeien zal de vriendschap toch wel ten einde zijn en met een beetje pech zijn voorgenomen huwelijk ook. Ik kan me indenken dat verloofde niet heel blij wordt van dit onzinnige plan.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:43 schreef xblahxblah het volgende:
Dat is een andere kwestie. Het opzeggen van de vriendschap zorgt er niet voor dat het vreemdgaan plotsklaps ophoudt.
Ik snap het prima, je hebt principes of je hebt ze niet, en als je ze wel hebt schuif je ze niet aan de kant voor een boze schoonfamilie.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:47 schreef StevieW0nder het volgende:
[..]
Maar dit snapt Leandra dus niet. Omdat je je eigen relatie niet wil hypothekeren, ben je "een laffe hond"
Ik heb het in ieder geval heel duidelijk gemaakt aan m'n verloofde. Hebben we ook even woorden over gehad. Maar ik ga het niet zodanig op de spits drijven dat ik straks problemen met haar krijg.
Ik moet van haar vriendin gewoon nog weinig hebben. Trouwens niet de eerste keer dat ik haar op dat leugenachtige gedrag betrap
Ik zou van je vrouw eisen dat ze de vriendschap met dat leugenachtige verachtelijke schepsel onmiddellijk opzegt voor ze besmet raakt met hetzelfde gedrag.quote:
Mwah, men hoeft enkel onze schrijfstijl/wijze met elkaar te vergelijken om te concluderen dat ik geen kloon van TS ben.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:51 schreef Leandra het volgende:
Maar goed het is kennelijk kloontjesdag vandaag, dus veel plezier ermee!
Dat stel ik ook nergens, maar fijn dat je direct hapt, dat bewijst mijn gelijk.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:54 schreef xblahxblah het volgende:
[..]
Mwah, men hoeft enkel onze schrijfstijl/wijze met elkaar te vergelijken om te concluderen dat ik geen kloon van TS ben.
Ze is het totaal niet met X eens, maar wenst zich er verder niet mee te bemoeien.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:52 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Ik zou van je vrouw eisen dat ze de vriendschap met dat leugenachtige verachtelijke schepsel onmiddellijk opzegt voor ze besmet raakt met hetzelfde gedrag.
Hoe hypocriet van je verloofde.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:58 schreef StevieW0nder het volgende:
[..]
Ze is het totaal niet met X eens, maar wenst zich er verder niet mee te bemoeien.
De ouders van X zouden woedend zijn als ze het wisten. Zijn ook religieuze mensen, wat hen trouwens niet minder hypocriet maakt. Maar wat moet hun dochter met een getrouwde vent met kinderen.. Daar gaat het eerder over.
Anyway, ik hoef niet eens moeite te doen om het aan het licht te brengen. Haar broer weet het al, en dus is het een kwestie van tijd voor de ouders het weten. Dit kun je niet verborgen blijven houden
Dat je een kloon bent.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:58 schreef xblahxblah het volgende:
Sorry hoor, wat impliceerde je anders met ‘kloontjesdag’?
Nee, ik stelde niet dat je de kloon van TS bent.quote:Op woensdag 13 maart 2019 00:04 schreef xblahxblah het volgende:
Je stelt dat ik geen kloon ben, maar impliceert dat ik een kloon ben? K.
Volle bak binnenkomen met een nieuw account, gelijk roepen dat men hier dit dat zus en zo doet = 99 van de 100 keer een kloon, en je bent niet de eerste vandaag, en ik ben er wel klaar mee.quote:Op woensdag 13 maart 2019 00:10 schreef xblahxblah het volgende:
Laten we stellen dat je gelijk hebt, wat maakt het uit? TS en ik zijn twee verschillende personen, dus waarom zou het feit dat ik een kloon ben jou moeten weerhouden van een discussie met mij?
Ik kan je wel volgen hoor. Het meisje in je voorbeeld voelde zich waarschijnlijk extra bedrogen omdat iedereen het wist maar niemand die iets tegen haar zei. Ze werd dus niet alleen bedrogen door haar vriend maar door haar hele omgeving. Dat wil niemand.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:07 schreef StevieW0nder het volgende:
[..]
Ik zie het vermijden van verloren jaren in een relatie met een bedrieger als iets positiefs en noodzakelijks. Het feit dat jij en anderen beweren dat sommigen er baat bij hebben om niet tijdig te weten dat ze bedrogen worden vind ik gewoon hallucinant. Ik denk ook niet dat er mensen zijn die zo redeneren. En dat ik daarmee anderen mijn normen en waarden opleg.. Als de vrouw weet dat ze bedrogen wordt en daar vrede mee heeft, vind ik het best. Maar ze heeft wel het recht om het te weten.
Maar als jij in de positie van die vrouw beweert dat je liever over 8 jaar verneemt dat je bedrogen wordt, then go ahead.
In die zelfde vriendengroep van X zat trouwens een meisje met een overspelige vriend.
Wij wisten het allemaal, 2 jaar lang. Hij beweerde dat dat meisje wist van het bedrog. Dat hun relatie gewoon op seks gebaseerd was en verder niks. Dat ze gewoon dom was eigenlijk en dat ze niet emotioneel betrokken was. Het bleek allemaal gelogen te zijn. Ze mocht niks weten van de andere vrouw waar hij mee was. Toen ze na 2 jaar (die je toch in iemand investeert) er achter kwam, was ze totaal gebroken.
Ik heb dit letterlijk 20 keer gezien en ik wil het mensen besparen
Deels herkenbaar. Ik ken ook een goede vriend en vriendin die samen een relatie kregen. Ging met veel ups en downs bij hun op een gegeven moment. Zij raakte 2x zwanger van hem en hij ging toen vreemd buiten de deur. Na de geboorte van het tweede kind ging zij vreemd met 3 mannen waarvan ze bij de 2e zwanger werd. Nu zijn ze uit elkaar, zij kijkt haast niet naar de kinderen om maar loopt wel met een andere man nu aan te pappen die 4 kinderen heeft en getrouwd is met zijn vrouw. Als klap op de vuurpijl verwacht die vriendin voor haar kind nummer 4 van deze man. Bovendien is zij onbetrouwbaar geworden met afspraken, altijd laat komen of op het laatste moment afzeggen terwijl het een keurig nette vrouw was. Door vooral het laatste heb ik afstand genomen. Hoef geen onbetrouwbaarheid jegens afspraken om mij heen te hebben.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 19:31 schreef StevieW0nder het volgende:
True story
Goeie vriendin (van mijn verloofde) loopt nu al 3 maanden in het geheim af te spreken met een getrouwde man die 2 kinderen heeft. Zij zelf is wel single. Ze liegt erover tegen haar broers en haar ouders.
Ik vind het heel kut voor de vrouw van die getrouwde vent. Die heeft niks in de gaten en hij zou zijn verantwoordelijkheid moeten nemen voor die kinderen.
Ikzelf ben niet gelovig, maar die vriendin die met die kerel loopt wel. Mijn verloofde en alle omstaanders zijn ook Christenen.
Ondanks dat ik atheïst ben geef ik om mijn medemens, ook als ik die niet ken (sorry als dit raar klinkt). Ik vind dat die getrouwde vrouw moet weten dat haar man met een ander loopt vreemd te gaan, en iedereen die zwijgt is medeplichtig. Ik heb echt een pesthekel aan mensen die hun partner chronisch bedriegen.
Mijn verloofde vindt dat het totaal mijn zaken niet zijn en dus laat ze toe dat onze gezamenlijke goeie vriendin met een getrouwde vent blijft rondhossen. Ik denk dat veruit de meeste mensen zo denken. Voor mij is het een beetje zoals dat er een oud vrouwtje op straat valt en dat mensen reageren met "ach, waarom zou ik je helpen? ik ken je niet"
Wat vinden jullie?
Ik kan eigenlijk geen oprechte vrienden zijn met mensen die meedoen aan bedrog/ vreemdgaan
Dat was voor die bijna aangetrouwde neef alsnog te laat. Die heeft er ondanks geen kinderen en geen huis, tóch heel veel last van ondervonden.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:27 schreef StevieW0nder het volgende:
[..]
En als het een goeie vriend was die het je vertelde zou je niet boos zijn?
Ik denk dat de meesten sowieso boos zijn, om wille van de inhoud van het bedrog. Niet omdat ze het te weten zijn gekomen.
Ik ben van mening dat je het beter eerder kan weten, vóór er kinderen zijn (in dit geval te laat), vóór je een financiële verbintenis bent aangegaan in de vorm van een huwelijk of een huis (in dit geval ook te laat) etc etc. Gewoon om de schade te beperken.
Maar schade zal er sowieso zijn. En wat die mensen betreft die denken "wat niet weet niet deert".. uiteindelijk komt het toch aan het licht
Dat is een risico dat ik ook nog wel zou durven nemenquote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:35 schreef Leandra het volgende:
Wat als ze flipt, die vriendin van je verloofde om zeep helpt en zelf in de bak terecht komt?
Ben je dan nog zo trots op het feit dat je vond dat ze het moest weten, dat haar kinderen zonder haar opgegroeien?
Die kans is klein tot je het in je omgeving hebt meegemaakt, sindsdien neem ik dat wel mee als serieuze optie.quote:Op woensdag 13 maart 2019 07:44 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Dat is een risico dat ik ook nog wel zou durven nemen![]()
Die kans is zo klein dat je t wat mij betreft niet mee zou hoeven wegen in je beslissing zoiets wel of niet te vertellen .
En hoe denk je dat het voor de kinderen zal zijn?quote:Op woensdag 13 maart 2019 07:44 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Dat is een risico dat ik ook nog wel zou durven nemen![]()
Die kans is zo klein dat je t wat mij betreft niet mee zou hoeven wegen in je beslissing zoiets wel of niet te vertellen .
Die kans is ook klein als je het in je omgeving hebt meegemaakt. Ik snap dat je het dan mee gaat wegen, maar het is alsnog niet iets dat nou zo vaak voorkomt dat je het standaard mee zou moeten nemen in je overwegingen.quote:Op woensdag 13 maart 2019 08:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die kans is klein tot je het in je omgeving hebt meegemaakt, sindsdien neem ik dat wel mee als serieuze optie.
Mwah, als je je toch al wilt gaan bemoeien met zaken die je helemaal niet aangaan, en waarvan het je taak niet is je ermee te bemoeien dan mag je je best afvragen wat je verantwoordelijkheid is als er gevolgen zijn die niet zo prettig zijn.quote:Op woensdag 13 maart 2019 15:16 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Die kans is ook klein als je het in je omgeving hebt meegemaakt. Ik snap dat je het dan mee gaat wegen, maar het is alsnog niet iets dat nou zo vaak voorkomt dat je het standaard mee zou moeten nemen in je overwegingen.
Dus je wist al wat je moet doen voordat je het topic opende. Ik zou het ook willen weten voordat ik nog meer tijd kwijt was.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:40 schreef StevieW0nder het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |