abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185572258
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 21:01 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
[..]

Tot dat jij iedere ochtend voor de wekker al wakker wordt door geluid van de buren, wat door de buren makkelijk op te lossen zou zijn. Dan ga jij zeker gelijk oordoppen halen?

Je bent echt een ras-egoïst als een minutieuze aanpassing, om er voor te zorgen dat je buren kunnen slapen wanneer ze willen, al te veel is gevraagd.
Nee, ik haal geen oordoppen. Ik doe helemaal niets. Als ik gewekt word door een douche om half 8, dan draai ik me nog eens om en om kwart voor 8 slaap ik weer.
pi_185572421
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 21:08 schreef Mariocash het volgende:
[..]

Nee, ik haal geen oordoppen. Ik doe helemaal niets. Als ik gewekt word door een douche om half 8, dan draai ik me nog eens om en om kwart voor 8 slaap ik weer.
Dat zou voor mij ook gelden, echter weet ik dat er ook zat mensen zijn die echt niet meer in slaap komen als ze eenmaal wakker zijn.
pi_185572565
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 21:08 schreef Mariocash het volgende:
[..]

Ik heb oordoppen, maar die doe ik s nachts in mijn slaap weer uit. En als ik eenmaal wakker ben slaap ik niet meer in.
Mijn wekker gaat overigens om 6 uur maar wordt regelmatig gewekt door geluid van mijn buurman ergens tussen 5 en 5:30
Vandaar dat ik wel empathie heb voor mijn medemens denk ik
pi_185572721
Als je gaat douchen, dan keihard muziek opzetten. Horen ze die douche niet meer :P
Wheeeeeeee?
pi_185573421
Op koor gaan en elke ochtend gaan oefenen onder de douche.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 12 maart 2019 @ 21:49:57 #56
284411 crew  heywoodu
pi_185573461
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 21:26 schreef DeltaBlast het volgende:
Als je gaat douchen, dan keihard muziek opzetten. Horen ze die douche niet meer :P
Ja of om 7 uur gaan douchen, dan worden ze er om half acht niet wakker van, maar ja.
pi_185573485
Daarom niet naast Nederlanders gaan wonen, stelletje jankerds.

Lekker boeiend als je elkaar hoort, je bent toch geen gevangene in je eigen huis
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_185576485
Is het stromen van het water dat ze horen?

Of het klateren van het water in de douchebak?

Met de nieuwe regendouche vermoed ik dat je buren het stromem van het water horen.

Stromingsgeluiden krijg je wanneer de snelheid van het water te hoog wordt. In dat geval zou een waterbesparende kop de kortste klap zijn, omdat deze de snelheid naar benden haalt.

Check anders de onderstaande site, waar dit probleem uitgebreid besproken wordt.

https://www.bouwinfo.be/f(...)/water-horen-stromen
pi_185576563
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 21:50 schreef Aiciu het volgende:
Daarom niet naast Nederlanders gaan wonen, stelletje jankerds.

Lekker boeiend als je elkaar hoort, je bent toch geen gevangene in je eigen huis
Ben het met je eens .

Kom op de mensen hebben er last van ?
Zetten ze maar een wekker op de zelfde tijd.

En anders gaan ze hun huis maar isoleren.

Nu kan ts een matje zetten of kunstgras .
Ja kunstgras werkt ook.
Maar het probleem is gewoon dat het ouwe huizen zijn

Een huis van mij liggen de slaapkamer naast elkaar.
Als jij dan in bed lig en je buurman is een potje aan neuken hoor je het gekreun ook door de muren heen.

Dat heb je me ouwe klote huizen van vlak na de tweede wereld oorlog .
Die huizen zijn snel gebouwtje voor tijdelijke gebruik.
En dat was met beton gedaan omdat het goedkoper en sneller neer gezet kan worden .
Zodat de mensen weer een woning hadden .
  dinsdag 12 maart 2019 @ 23:48:26 #60
286575 Roces18
Chef de party
pi_185576956
Zijn natuurlijk leefgeluiden maar met de plaatsing van een nieuwe douchekop (vaak tegelijk met een nieuwe thermostaat) zijn er diverse oorzaken te noemen. Vaak heeft het te maken met de thermostaat maar vaak ook met de ketel. Klep warmtewisselaar, vuil in doseerventiel etc. Beste om een loodgieter hier te laten nakijken want je buren hebben uit ervaring wel gelijk dat het zeer storend kan zijn.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  woensdag 13 maart 2019 @ 01:16:47 #61
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_185578360
Ik begrijp hieruit dat ts een soort wasstraat gebouwd heeft waar hij 's morgens door heen en weer wandelt?
pi_185578415
Is wel erg gehorig daar dan. Dus als je je vriendin onder de douche staat te paalliften dan kunnen de buren ook vrolijk meegenieten.
pi_185578509
Bij ze aanbellen om 6 uur en vragen of je hun douche mag lenen
metal up your ass
pi_185578750
Als ze volgende keer weer komen zeiken dan moet je gewoon zeggen dat je naar je werk moet om hun pensioen te bekostigen. Daarnaast is half 8 gewoon een tijd waarop je niet meer stil hoeft te zijn.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_185579324
Zeg dat je best een rubberen douchematje wil proberen. Kunnen je buren halen bij de Blokker terwijl jij aan het werk bent.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2019 07:26:32 ]
pi_185579446
Dat zijn leefgeluiden... zolang je niet bewust ie muziek hard aan hebt staan tot 2 uur snachts moeten ze echt niet zeuren.
Ik was hier...
pi_185579808
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 07:41 schreef Nismo91 het volgende:
Dat zijn leefgeluiden... zolang je niet bewust ie muziek hard aan hebt staan tot 2 uur snachts moeten ze echt niet zeuren.
Dit is het wel zo’n beetje. Maar uit coulance kun je ze mogelijke oplossingen aan laten dragen, uiteraard voor hun rekening.
pi_185580122
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 08:35 schreef Silven het volgende:
[..]

Dit is het wel zo’n beetje. Maar uit coulance kun je ze mogelijke oplossingen aan laten dragen, uiteraard voor hun rekening.
Ja precies je moet met je buren door een deur kunnen. Het huis naast ons wordt particulier verhuurd, daar zitten nu dus echt tokkies in, Beh !
Maar ik krijg ze wel klein :6
Ik was hier...
  woensdag 13 maart 2019 @ 09:19:32 #69
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_185580225
Op een doordeweekse dag is het vrij normaal dat er na 07.30 geluid ontstaat. Als bejaarden daar last van hebben dan moeten ze maar ergens achter de geraniums gaan zitten.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_185580305
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 20:52 schreef slijkie het volgende:
Geef je buren een kado:

https://getsnooz.com
Shipped alleen in de US. Waar wat is het? :P
pi_185580739
Gevoellig puntje dit, het is best wel lastig om hier een goede oplossing voor te vinden. Je kan misschien een douche mat kopen en kijken of het helpt. Of misschien in de avond douchen? Al heb je dan wel in de ochtend al het slaap zweet nog op je zitten.
nah
pi_185582292
Het is voor mij simpelweg geen passende oplossing om op een ander tijdstip te douchen, minder te douchen of om de douche minder hard te zetten. Ik vind dat een inbreuk op de vrijheid in mijn eigen huis.

Verder ben ik van mening dat het geen abnormale tijd is, en als de buren niet gepensioneerd zouden zijn zouden ze er sochtends ook geen last van hebben.

Ter info; ik hoor mijn andere buren ook goed als ze onder de douche staan, maar daar heb ik niks van gezegd. Ik denk maar het hoort erbij.

Ik wil opzich nog wel een geluidsdempende douchemat proberen, maar is het gek dat ik niet verder dan dat wil gaan?
  woensdag 13 maart 2019 @ 11:41:23 #73
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_185582360
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 11:38 schreef Zolder het volgende:
maar is het gek dat ik niet verder dan dat wil gaan?
Nee, niet echt.
Where law ends, tyrrany begins.
  woensdag 13 maart 2019 @ 11:44:00 #74
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_185582409
quote:
Ik wil opzich nog wel een geluidsdempende douchemat proberen, maar is het gek dat ik niet verder dan dat wil gaan?
Ze kunnen je niks maken. Ouwe zeikers.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_185583292
Waarom worden die mensen direct weggezet als zeikerds?

Ze geven aan dat ze er nooit last van hadden en sinds 2 maanden ineens wel.
Buiten dat het gewoon normaal moet zijn om het aan te kunnen geven als je overlast hebt is het ook zo dat de situatie plots is veranderd dus ze misschien willen nagaan of er niet iets kapot is of ze hopen dat er eenvoudig iets aan gedaan kan worden. TS was immers zelf ook nog niet op de hoogte van het probleem.

Proberen om er wat aan te doen lijkt me dan zeer normaal, hoever je daarin wilt gaan in het redelijke is aan jezelf. Komen ze voortaan 3 keer per week aan de deur om te klagen, dan zijn het zeikerds.
pi_185583456
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 11:38 schreef Zolder het volgende:
Het is voor mij simpelweg geen passende oplossing om op een ander tijdstip te douchen, minder te douchen of om de douche minder hard te zetten. Ik vind dat een inbreuk op de vrijheid in mijn eigen huis.

Verder ben ik van mening dat het geen abnormale tijd is, en als de buren niet gepensioneerd zouden zijn zouden ze er sochtends ook geen last van hebben.

Ter info; ik hoor mijn andere buren ook goed als ze onder de douche staan, maar daar heb ik niks van gezegd. Ik denk maar het hoort erbij.

Heb je eigenlijk gevraagd waar ze precies van wakker worden?
Ik ging uit van kletterend water, vanwege de regendouche. In dat geval is rubberen mat een goed idee denk ik, en kleine moeite.
pi_185583832
Ze kunnen niet vragen dat hij zich s'ochtends dan maar niet douchet. Ze kunnen ook niet verlangen dat hij de oude douchekop er weer op zet. Zo'n regendouchekop is best duur dus dat kun je niet maken. Hij kan wel een douchematje proberen als dat niet teveel schuift (Mijn opa is ooit gevallen door zo'n douchematje). Maar meer kunnen ze niet vragen. Dan moeten ze zelf maar oordopjes in doen oid. Er zijn grenzen aan wat je van je buren kunt verwachten.
pi_185588737
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 09:58 schreef aaradorn het volgende:
Gevoellig puntje dit, het is best wel lastig om hier een goede oplossing voor te vinden. Je kan misschien een douche mat kopen en kijken of het helpt. Of misschien in de avond douchen? Al heb je dan wel in de ochtend al het slaap zweet nog op je zitten.
Ik kan echt de deur niet uit zonder gedoucht te hebben. Haar wil niet zitten, je voelt je niet fris, in de nacht zweet je ongeveer 2 liter, de hele dag kriebelt alles. Je voelt je gewoon niet wakker, fris en fruitig. Sochtends douchen is the only way to go!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')