Als het een spannende stemming zou zijn geworden, waren er denk ik nog best wel wat Labour-leden geweest die tegen de lijn van Corbyn in waren gegaan.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 13:36 schreef westwoodblvd het volgende:
DUP laat weten tegen te zullen stemmen. Zelfs met alle Tories erbij, waar haalt May dan nog een meerderheid vandaan? Waarom zou Labour haar nu uit de brand gaan helpen?
Tja, als no-deal zo slecht uitpakt als algemeen verwacht dan is er voor de nee stemmers weinig politiek kapitaal meer in de nabije toekomst, reken maar dat er afgerekend gaat worden bij de volgende verkiezingen.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 13:44 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Als het een spannende stemming zou zijn geworden, waren er denk ik nog best wel wat Labour-leden geweest die tegen de lijn van Corbyn in waren gegaan.
Maar nu toch al op voorhand duidelijk is dat May de stemming gaat verliezen, is er weinig reden om hun politiek kapitaal te verspelen met een stem voor de deal
Ik zag laatst een filmpje van ondernemer die bloemen exporteert naar europa , vol trotst heeft hij leave gestemd en pas maanden na de verkiezingen is hij gaan opzoeken wat leave nu eigenlijk betekend en dan vooral voor zijn bedrijf.......quote:Op dinsdag 12 maart 2019 13:45 schreef Tijger_m het volgende:
Nou ja, het is nog niet dood maar het hangt wel aan de beademing, ja.
Maar goed, als de MP's zo graag een no-deal situatie willen dan kunnen ze dat krijgen, ik denk niet dat de kiezers ze dat in dank gaan afnemen
Je kunt van niks niet iets maken. Simpel, dat document is niks en wordt niks.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 13:46 schreef westwoodblvd het volgende:
Cox nu genuanceerder maar ik kan niet helpen te denken dat dit te weinig en te laat is.
Absoluut. Ik heb familie die voor Leave gestemd hebben en ik kan je verzekeren dat geen van de Leave stemmers die ik ken ook maar enig idee hadden waar men nu eigenlijk over stemde en wat de gevolgen zouden zijn, als je de volkomen logische gevolgen op een rijtje zette was het antwoord altijd "They wont let that happen!".quote:Op dinsdag 12 maart 2019 13:48 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ik zag laatst een filmpje van ondernemer die bloemen exporteert naar europa , vol trotst heeft hij leave gestemd en pas maanden na de verkiezingen is hij gaan opzoeken wat leave nu eigenlijk betekend en dan vooral voor zijn bedrijf.......
De britten hebben het zelf gewild.
Een ongeinformeerde of onjuist geïnformeerde keuze is geen daadwerkelijke keuze. Niemand die Leave stemde wist waar hij daadwerkelijk voor koos omdat dat niet gedefinieerd was. "Ze hebben het zelf gewild" vind ik dan ook altijd wat kort door de bocht.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 13:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Absoluut. Ik heb familie die voor Leave gestemd hebben en ik kan je verzekeren dat geen van de Leave stemmers die ik ken ook maar enig idee hadden waar men nu eigenlijk over stemde en wat de gevolgen zouden zijn, als je de volkomen logische gevolgen op een rijtje zette was het antwoord altijd "They wont let that happen!".
Wat ik meer een argument vind in dat kader is dat er anders gezeik blijft uit london. Het is niet alsof het gros spijt heeft.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 13:52 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Een ongeinformeerde of onjuist geïnformeerde keuze is geen daadwerkelijke keuze. Niemand die Leave stemde wist waar hij daadwerkelijk voor koos omdat dat niet gedefinieerd was. "Ze hebben het zelf gewild" vind ik dan ook altijd wat kort door de bocht.
Ja en nee. Men was in staat om zich correct te informeren en heeft dat nagelaten, ofwel bewust ofwel onbewust. En uiteindelijk is het wel zo dat in een democratie je als burger de verplichting hebt om jezelf te informeren, als je ervoor kiest dat niet te doen en dan stemt dan ben je nog steeds verantwoordelijk voor die keuze.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 13:52 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Een ongeinformeerde of onjuist geïnformeerde keuze is geen daadwerkelijke keuze. Niemand die Leave stemde wist waar hij daadwerkelijk voor koos omdat dat niet gedefinieerd was. "Ze hebben het zelf gewild" vind ik dan ook altijd wat kort door de bocht.
Het was geen bindend referendum, dus mijns inziens kun je dit als politicus prima betrekken bij de weging van dit referendum.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 13:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja en nee. Men was in staat om zich correct te informeren en heeft dat nagelaten, ofwel bewust ofwel onbewust. En uiteindelijk is het wel zo dat in een democratie je als burger de verplichting hebt om jezelf te informeren, als je ervoor kiest dat niet te doen en dan stemt dan ben je nog steeds verantwoordelijk voor die keuze.
"Wir haben es nicht gewusst" is geen verdediging meer die stand houd.
In Groot-Brittannië hebben ze ook internet. Sterker nog: ze lezen allemaal Engels dus hebben een hele kleine drempel om zich wel goed te informeren.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 13:52 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Dat zegt denk ik vooral dat een hoop er niet over peinzen om no deal te laten gebeuren.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 14:00 schreef Tijger_m het volgende:
Overigens, volgens een freedom of information verzoek hebben slechts 100 Britse MP's de documentatie opgevraagd bij het ministerie waarin de gevolgen van no-deal worden beschreven.
100 van de 650. Dat zegt wel wat, denk ik.
Het referendum was natuurlijk raadgevend en de meerderheid was flinterdun. Dus sowieso is het politiek erg vreemd om dat referendum zo bepalend te laten zijn en dan ook nog eens allerlei zaken er aan te hangen als zijnde "Dat is waar de mensen voor gestemd hebben"quote:Op dinsdag 12 maart 2019 14:03 schreef capricia het volgende:
Het geeft gewoon aan dat dit soort ingewikkelde, verstrekkende beslissingen, wellicht niet per simpel referendum beslecht moeten worden.
Een referendum is het juiste instrument hiervoor niet.
Ik ben bang dat je nu heel erg positief bent over de kwaliteit van britse MP's.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 14:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat zegt denk ik vooral dat een hoop er niet over peinzen om no deal te laten gebeuren.
Mochten nu alle 3 de stemmingen niet lukken, dan blijven ze net zo lang stemmingen houden deze 2 weken tot ze wel voor de deal/uitstel/een nieuw referendum zijn.
Weet ik niet hoor, je kunt ook afgaan op het oordeel van een collega natuurlijk.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 14:00 schreef Tijger_m het volgende:
Overigens, volgens een freedom of information verzoek hebben slechts 100 Britse MP's de documentatie opgevraagd bij het ministerie waarin de gevolgen van no-deal worden beschreven.
100 van de 650. Dat zegt wel wat, denk ik.
quote:ERG legal team advises member to reject deal tonight
Finally, the ERG's legal team known as the "Star Chamber" say they will call on MPs to vote down the deal.
Sir Bill Cash says: “In the light of our own legal analysis and others we do not recommend accepting the government’s motion today.”
ERG tegentwitter:bbclaurak twitterde op dinsdag 12-03-2019 om 14:06:06ERG says no - 'In the light of our own legal analsyis and others we do not recommend accepting the Government's motion today' - Dodds up now in Commons, seems v unlikely they will come on board now reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |