abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185545318
Sinds vorige week heb ik een setje torische lenzen om uit te proberen, maar ik zie totaal niet scherp. Vooral dichtbij lijkt het alsof ik gewoon niet scherp kan stellen. Mijn zicht is voornamelijk slecht door een cilinderafwijking. De sterkte is verwaarloosbaar. Ik dacht dat het +0.25 en +0.50 is. Bijna niks dus. Is dit een kwestie van gewenning of kan ik beter even terug naar de opticien gaan?
pi_185545415
ff je opticien bellen en hun ff voorleggen of dit ok is.

Ik heb ook ja-ren lenzen gedragen en wat ik mij kan herinneren is dat vooral mn ogen moesten wennen aan iets in mn oog (elke dag paar uurtjes langer). Maar wazig zien heb ik alleen gedaan toen ik ze per ongeluk in t verkeerde oog had zitten.
Was overigens - (en geloof geen cilinder)
pi_185546019
Ik heb ook een cilinder en lenzen met een cilinder het werd bij mij niks. Ik zag beter zonder :')
I solemnly swear i'm up to no good
pi_185546071
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 18:00 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb ook een cilinder en lenzen met een cilinder het werd bij mij niks. Ik zag beter zonder :')
Ja, dat idee heb ik dus ook. Heb jij meerdere soorten geprobeerd?
pi_185546241
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 18:02 schreef Dj-delphi het volgende:
[..]

Ja, dat idee heb ik dus ook. Heb jij meerdere soorten geprobeerd?
Ja verschillende merken. Zitten ze verder wel lekker? Ik kreeg echt vreselijk jeukende ogen
pi_185546593
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 18:11 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]

Ja verschillende merken. Zitten ze verder wel lekker? Ik kreeg echt vreselijk jeukende ogen
Ja, heb er verder geen last van. In en uitdoen is ook geen probleem.
pi_185546632
Ik zou gewoon eens even contact opnemen met je opticien :)
  maandag 11 maart 2019 @ 18:46:50 #8
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_185546980
Waar heb jij je ogen laten opmeten? In een vlaag van verstandsverbijstering ben ik ooit bij de Pearle geweest voor een nieuwe bril, en daar zaten ze 1 punt naast wat voor mij goed was.
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_185548487
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 18:46 schreef davako het volgende:
Waar heb jij je ogen laten opmeten? In een vlaag van verstandsverbijstering ben ik ooit bij de Pearle geweest voor een nieuwe bril, en daar zaten ze 1 punt naast wat voor mij goed was.
Specsavers. Pearle vraagt 35 euro voor de eerste meting. Vind ik belachelijk.
pi_185556212
quote:
5s.gif Op maandag 11 maart 2019 17:24 schreef Dj-delphi het volgende:
Sinds vorige week heb ik een setje torische lenzen om uit te proberen, maar ik zie totaal niet scherp. Vooral dichtbij lijkt het alsof ik gewoon niet scherp kan stellen. Mijn zicht is voornamelijk slecht door een cilinderafwijking. De sterkte is verwaarloosbaar. Ik dacht dat het +0.25 en +0.50 is. Bijna niks dus. Is dit een kwestie van gewenning of kan ik beter even terug naar de opticien gaan?
Kan zijn dat je lens niet op de juiste manier op je oog zit. Heb je niet van die streepjes op je lens die aangeven hoe je de lens moet plaatsen zodat de cilinder goed zit?
pi_185568607
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 08:16 schreef stokj het volgende:
[..]

Kan zijn dat je lens niet op de juiste manier op je oog zit. Heb je niet van die streepjes op je lens die aangeven hoe je de lens moet plaatsen zodat de cilinder goed zit?
De lens zou vanzelf goed moeten draaien, het is een kwestie van inzetten en dan moet het vanzelf goed draaien. Kan zijn dat hij gedraaid zit, maar daar heb je zelf weinig invloed op.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_185568611
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 19:56 schreef Dj-delphi het volgende:
[..]

Specsavers. Pearle vraagt 35 euro voor de eerste meting. Vind ik belachelijk.
Want? Jij wilt ook niet betaald worden voor het werk wat je doet?
pi_185568653
Ik zou contact opnemen met de opticiën, als het niet lekker kijkt zouden zij moeten kunnen zien of ze uberhaupt goed zitten.
Dat komt bij een cylinder sterkte vrij nauw omdat die verdraaid kan zitten en hoe hoger je cylinder, hoe meer het merkbaar is als die verdraaid zit.

Dus even bellen en teruggaan om te laten controleren.

Zou het nog kunnen dat je ze hebt omgewisseld misschien?
pi_185570248
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 18:52 schreef Nijna het volgende:
[..]

Want? Jij wilt ook niet betaald worden voor het werk wat je doet?
Ik neem aan dat de medewerkers bij de concurrentie ook gewoon salaris gestort krijgen. Daar kan het wel gratis...
35 euro betalen om iets te proberen, vind ik nogal veel.
pi_185571314
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 19:57 schreef Dj-delphi het volgende:
[..]

Ik neem aan dat de medewerkers bij de concurrentie ook gewoon salaris gestort krijgen. Daar kan het wel gratis...
Dit soort mensen :') Werk jij gratis? Er wordt een aanmeting gedaan: kost tijd. Je moet ze leren inzetten. Er worden lenzen en vloeistof meegegeven en die moeten nog eens gecontroleerd en evt. nogmaals aangepast worden (zeker bij cilinders) en weer gecontroleerd. 35 euro dan belachelijk vinden....
anyway dit ga je online niet oplossen. Terug naar je opticien. Heb je wat ingewikkelde cilinders, kan het met zachte ctl lastig worden, dan zijn harde ctl beter. Maar dit zal je kostentechnisch niet bevallen vermoed ik.
Too much is never enough!
pi_185571477
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 19:57 schreef Dj-delphi het volgende:
[..]

Je kan in de supermarkt toch ook niet iets gratis meenemen omdat je het wilt proberen?
pi_185574665
Mijn opticien zon gerenommeerde zelfstandige, dus geen keten. Rekent uit mn hoofd 15 euro voor oogmeting. Maar zodra er aankoop van glazen, bril of lenzen op uitvloeit dan vervalt dat. En wordt met passen van bril of lenzen zeeën van tijd genomen. En nadien als je bril niet goed zit of je zicht met je lenzen niet kloppen, geen probleem om nog eens te controleren.

Het is volstrekt logisch dat ze een bedrag aanrekenen als je enkel laat meten, anders staat de halve stad bij je dagelijks voor de deur om ogen gratis op te meten en online of ergens anders een bil/lenzen aan te schaffen.

Bel ff en leg uit wat er aan de hand is en maak een afspraak voor een nameting. Het zijn je ogen he, niet een beschadiging op een kastje welke je ergens gekocht hebt en een mailtje naar de klantenservice doet.
pi_185577495
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 20:39 schreef Nijna het volgende:
[..]

Je kan in de supermarkt toch ook niet iets gratis meenemen omdat je het wilt proberen?
Klopt. Bij Specsavers dus wel.
pi_185577775
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 22:28 schreef Roosgeluk het volgende:
Mijn opticien zon gerenommeerde zelfstandige, dus geen keten. Rekent uit mn hoofd 15 euro voor oogmeting. Maar zodra er aankoop van glazen, bril of lenzen op uitvloeit dan vervalt dat. En wordt met passen van bril of lenzen zeeën van tijd genomen. En nadien als je bril niet goed zit of je zicht met je lenzen niet kloppen, geen probleem om nog eens te controleren.

Het is volstrekt logisch dat ze een bedrag aanrekenen als je enkel laat meten, anders staat de halve stad bij je dagelijks voor de deur om ogen gratis op te meten en online of ergens anders een bil/lenzen aan te schaffen.

Bel ff en leg uit wat er aan de hand is en maak een afspraak voor een nameting. Het zijn je ogen he, niet een beschadiging op een kastje welke je ergens gekocht hebt en een mailtje naar de klantenservice doet.
Oogmeting is toch echt bij de meeste opticiens gratis. Ik heb mijn bril wel bij Pearle aan laten meten. De oogmeting was helemaal gratis. Ik ben een dag later teruggegaan om een bril uit te zoeken, dus ik had inderdaad net zo goed online kunnen kopen.
Voor het aanmeten van contactlenzen rekenen ze dan ineens 35 euro. Dat vind ik vreemd want bij de concurrenten is dat gratis.
Bij Specsavers zijn dus mijn ogen gemeten en kreeg ik een setje maandlenzen zonder een cent te betalen. Zaterdag heb ik een afspraak voor een nameting. Ook daar zijn geen kosten aan verbonden.
pi_185577885
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 20:32 schreef The6thgate het volgende:
[..]

Dit soort mensen :') Werk jij gratis? Er wordt een aanmeting gedaan: kost tijd. Je moet ze leren inzetten. Er worden lenzen en vloeistof meegegeven en die moeten nog eens gecontroleerd en evt. nogmaals aangepast worden (zeker bij cilinders) en weer gecontroleerd. 35 euro dan belachelijk vinden....
anyway dit ga je online niet oplossen. Terug naar je opticien. Heb je wat ingewikkelde cilinders, kan het met zachte ctl lastig worden, dan zijn harde ctl beter. Maar dit zal je kostentechnisch niet bevallen vermoed ik.
Zie mijn verhaal hierboven. Alles wat je beschrijft, hebben ze bij mij kosteloos gedaan. Als alle andere opticiens hier ook een bedrag voor zouden vragen, had je mij hier niet over gehoord. Maar als Pearle er geld voor wil hebben, en de Specsavers tien meter verderop hetzelfde voor niks doet, waarom zou ik dan in godsnaam naar Pearle gaan!?
pi_185580604
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 00:28 schreef Dj-delphi het volgende:
[..]

Oogmeting is toch echt bij de meeste opticiens gratis. Ik heb mijn bril wel bij Pearle aan laten meten. De oogmeting was helemaal gratis. Ik ben een dag later teruggegaan om een bril uit te zoeken, dus ik had inderdaad net zo goed online kunnen kopen.
Voor het aanmeten van contactlenzen rekenen ze dan ineens 35 euro. Dat vind ik vreemd want bij de concurrenten is dat gratis.
Bij Specsavers zijn dus mijn ogen gemeten en kreeg ik een setje maandlenzen zonder een cent te betalen. Zaterdag heb ik een afspraak voor een nameting. Ook daar zijn geen kosten aan verbonden.
Succes ermee
pi_185585310
liever wat duiten neerleggen voor deftige meting, informatie en opvolging en goed zicht dan hoop gezeik voor niets.
pi_185589560
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 13:48 schreef Roosgeluk het volgende:
liever wat duiten neerleggen voor deftige meting, informatie en opvolging en goed zicht dan hoop gezeik voor niets.
Helemaal mee eens. Als dit niet goed uitpakt, ga ik ook zeker op zoek naar een kleinere zelfstandige opticien.
Mijn vraag was alleen of er een gewenningsperiode is bij torische lenzen , zoals als bij een bril met cilinder, of dat het meteen goed zou moeten zijn.
pi_185595212
dat kan je opticien je vertellen :-)
Maar als je van sterkte verandert is t altijd ff terug wennen. Maar kan mij niet herinneren dat dat meer was dan een paar uur/dag of 2. Zowel bril als lenzen als ik mij goed herinner (draag al ff geen lenzen meer ivm allergie en te droge ogen).
pi_185603393
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 17:22 schreef Dj-delphi het volgende:
[..]

Helemaal mee eens. Als dit niet goed uitpakt, ga ik ook zeker op zoek naar een kleinere zelfstandige opticien.
Mijn vraag was alleen of er een gewenningsperiode is bij torische lenzen , zoals als bij een bril met cilinder, of dat het meteen goed zou moeten zijn.
Volgens mij zou je in principe, ook bij torische lenzen, gelijk goed moeten zien.
Als je sterkte veranderd is kan het wel even wennen zijn met kijken. Maar het moet niet onwijs wazig zijn, dan lijkt het mij dat de cylinder niet in de goede stand zit.

Althans, dat is mijn eigen ervaring...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')