Dwangzorg is juist goed geregeld in Nederland.quote:Op maandag 11 maart 2019 18:44 schreef Serhfood het volgende:
[..]
Bij een RM kun je wel langdurig (een aantal jaar) in een gesloten inrichting verblijven tegen je wil in. En ja dan krijg je wel een naald en wel met dwang.
Waar baseer je deze overtuiging op? Is hij überhaubt opgenomen geweest?quote:Op maandag 11 maart 2019 19:29 schreef Serhfood het volgende:
[..]
Die krijg je heel snel als je loopt te schreeuwen dat je niet ziek bent en geen medicatie wilt innemen. Ik gun hem zoiets niet. Moeilijke situatie maar het is eenmaal zo niks aan te doen.
Dat is echt niet waar. Ik vraag me echt af hoe je daarbij komt.quote:Op maandag 11 maart 2019 19:29 schreef Serhfood het volgende:
[..]
Die krijg je heel snel als je loopt te schreeuwen dat je niet ziek bent en geen medicatie wilt innemen. Ik gun hem zoiets niet. Moeilijke situatie maar het is eenmaal zo niks aan te doen.
nee absoluut niet.quote:Op maandag 11 maart 2019 18:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En hoe zou jij het dan voor je zien? Dat ze hem thuis opsluiten in een kamertje? Af en toe eruit om te douchen?
Heb zelf ook een urgentie-verklaring gekregen maar dat was echt niet zomaar.quote:Op maandag 11 maart 2019 16:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Onze woningbouwvereniging heeft expliciet op de website staan dat urgentie niet bestaat, behalve als je je huidige woning (van deze wbv) moet verlaten omdat ze die willen afbreken oid.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bescherm wonen is geen gesloten inrichting. Het is wonen in een huis met mensen die psychische of verslavings problematiek hebben gehad. En die begeleiding krijgen en waar wat toezicht op is. Dmv afspraken met een persoonlijke begeleider en je ondersteunt in aspecten van het zelfstandig wonen.quote:
Volgens TS meent zijn broer dat er niks met hem aan de hand is, slikt hij dus zijn medicatie niet goed en wil hij niet naar een dokter. TS en zijn familie wijzen zelf niet alle hulpverlening af. Van de huisarts hebben ze geen grote verwachtingen, maar hulp van een psychiater daar staan ze wel achter.quote:Op maandag 11 maart 2019 19:34 schreef freak1 het volgende:
[..]
nee absoluut niet.
de huidige situatie is dat de ouders hem niet aankunnen en hem als een gevaar zien.
de oplossing voor hun was, dat ze hem op straat gooiden.
een correcte oplossing voor iemand met waanideen, stemmen in zijn\haar hoofd, is de aandacht van een psychiater of tenminste van een persoon dan wel instituut die hem niet opsluiten, maar hem de aandacht geven die hij verdiend. Werken aan zijn problemen. een oplossing vinden.
dat is de juiste aanpak en zo zie ik het voor me.
maar volgens TS zijn alle hulpverleners Nazis die zijn broer willen platspuiten en op willen experimenteren dan wel opsluiten in een kamer, en is het beste voor iedereen om hem een eigen plek om te leven geven, waar de ouders en hijzelf om de zoveel tijd van veilige afstand kunnen kijken of hij al iemand heeft neergestoken. beetje een dierentuin effect.
daar walg ik van.
hopelijk is dit wat duidelijker
ik lees wat anders..quote:Op maandag 11 maart 2019 19:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Volgens TS meent zijn broer dat er niks met hem aan de hand is, slikt hij dus zijn medicatie niet goed en wil hij niet naar een dokter. TS en zijn familie wijzen zelf niet alle hulpverlening af. Van de huisarts hebben ze geen grote verwachtingen, maar hulp van een psychiater daar staan ze wel achter.
en dat is onder een brug????quote:Op maandag 11 maart 2019 20:01 schreef Serhfood het volgende:
Ik vind dat ook hij recht heeft op een menswaardig leven.
Nee hij zal waarschijnlijk een mooi sociaal huurwoning krijgen. Tenminste daar gaan we wel vanuit.quote:
Denk t ook.quote:Op maandag 11 maart 2019 20:03 schreef Brybry het volgende:
Ik begin te vermoeden dat dit niet om de broer gaat maar om ts zelf....Dat verklaart de aparte perceptie over beschermd wonen en/of psychiatrische zorg..
Ik herken me broer als ik je reactie zo lees. Compleet van de pot gerukt.quote:Op maandag 11 maart 2019 20:03 schreef Brybry het volgende:
Ik begin te vermoeden dat dit niet om de broer gaat maar om ts zelf....Dat verklaart de aparte perceptie over beschermd wonen en/of psychiatrische zorg..
en waar slaapt ie vannacht dan?quote:Op maandag 11 maart 2019 20:03 schreef Serhfood het volgende:
[..]
Nee hij zal waarschijnlijk een mooi sociaal huurwoning krijgen. Tenminste daar gaan we wel vanuit.
Als ie lang genoeg staat ingeschreven, vast wel.quote:Op maandag 11 maart 2019 20:03 schreef Serhfood het volgende:
[..]
Nee hij zal waarschijnlijk een mooi sociaal huurwoning krijgen. Tenminste daar gaan we wel vanuit.
En de vermoedens zijn zojuist groter gewordenquote:Op maandag 11 maart 2019 20:05 schreef Serhfood het volgende:
[..]
Ik herken me broer als ik je reactie zo lees. Compleet van de pot gerukt.
Hij heeft ergens ingebroken en daar verblijft die nu. Soort van kraker/dakloze achtig iets.quote:Op maandag 11 maart 2019 20:05 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
en waar slaapt ie vannacht dan?
quote:Op maandag 11 maart 2019 20:06 schreef Brybry het volgende:
[..]
En de vermoedens zijn zojuist groter geworden
Snap ik eerlijk gezegd wel. Vind het een moeilijke discussie. Gaat over autonomie van de mens hè?quote:Op maandag 11 maart 2019 20:01 schreef Serhfood het volgende:
Dwang dat kun je niet maken. Dat vind ik persoonlijk te ver gaan. Het moet vanuit zijn eigen wil zijn en niet met dwang. Je vrijheid van levensrecht wordt dan afgepakt. Daar wil ik niet over nadenken. Ik vind dat ook hij recht heeft op een menswaardig leven.
En dit vinden wij volkomen normaal en helemaal prima, toch?quote:Op maandag 11 maart 2019 20:06 schreef Serhfood het volgende:
[..]
Hij heeft ergens ingebroken en daar verblijft die nu. Soort van kraker/dakloze achtig iets.
Uiteraard. En niemand belt de politie als er ingebroken wordtquote:Op maandag 11 maart 2019 20:09 schreef Brybry het volgende:
[..]
En dit vinden wij volkomen normaal en helemaal prima, toch?
Eigenaar op vakantie?quote:Op maandag 11 maart 2019 20:06 schreef Serhfood het volgende:
[..]
Hij heeft ergens ingebroken en daar verblijft die nu. Soort van kraker/dakloze achtig iets.
Dat is correct. Ik vroeg aan hem hoe hij dat wist dat die mensen dus op vakantie zijn en hij zegt dat hij facebook ging afstruinen naar mensen die blije foto's maakten op vakantie.quote:
Wel de OP lezen, treinquote:Op maandag 11 maart 2019 20:25 schreef trein2000 het volgende:
TS, hoe oud ben je zelf en wie wonen er nog meer thuis?
quote:Op zondag 10 maart 2019 19:59 schreef Serhfood het volgende:
Mijn broer die 2 jaar ouder als mij is (hij is 26 jaar oud) lijdt aan een medisch aandoening schizofrenie(diagnose gekregen van een psychiater een aantal jaar terug). Laatste tijd ontwikkeld hij allerlei wanen waarin die dan in gelooft die gevaarlijk zijn. Mijn kleinste broertje zou tot een complot behoren om hem te doden samen met bepaalde instanties. Mijn broertje is nog maar 9 jaar oud.
We zijn bang dat hij vanwege zijn waan mijn broertje iets zal aandoen. Er is door dit gedoe heel veel ruzie thuis dus het is echt volledig uit de hand gelopen waarna hij dus uit huis is gezet. Hij leeft nu letterlijk op straat omdat hij nergens naar toe kan gaan en niemand wilt hem helpen.
Nu zijn wij van plan om een urgentie aan te vragen voor een woning. Is dit denken jullie haalbaar in onze situatie want ik weet dat het niet makkelijk is om urgentie te krijgen.
Hij is 2 jaar ouder als mij. We wonen met in totaal 7 personen thuis. Sinds dat me broer het huis is uitgetrapt , 6 personen in totaal. Hoezo wil je dit weten?quote:Op maandag 11 maart 2019 20:25 schreef trein2000 het volgende:
TS, hoe oud ben je zelf en wie wonen er nog meer thuis?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |