abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185547833
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 18:44 schreef Serhfood het volgende:
[..]

Bij een RM kun je wel langdurig (een aantal jaar) in een gesloten inrichting verblijven tegen je wil in. En ja dan krijg je wel een naald en wel met dwang.
Dwangzorg is juist goed geregeld in Nederland.

Een eerste RM is vaak maar voor 3 maanden bijvoorbeeld. Dat hoeft niet perse met medicamenteuze behandeling te zijn. Soms zorgt de structuur van de afdeling door verbetering van symptomen.
Als er geen zicht is op verbetering zonder medicatie, kan er wel dwangmedicatie toegevoegd worden, als anders genezing en terugkeer in de maatschappij niet waarschijnlijk is.

Wat ik me ook kan voorstellen is dat je broer na verbetering van deze psychose een RM met voorwaarden krijgt: zolang hij medicatie krijgt en het gaat goed, hoeft hij niet opgenomen te zijn, schendt hij de voorwaarden, dan is er grond hem op te nemen.
pi_185547863
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 19:29 schreef Serhfood het volgende:
[..]

Die krijg je heel snel als je loopt te schreeuwen dat je niet ziek bent en geen medicatie wilt innemen. Ik gun hem zoiets niet. Moeilijke situatie maar het is eenmaal zo niks aan te doen.
Waar baseer je deze overtuiging op? Is hij überhaubt opgenomen geweest?
pi_185547871
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 19:29 schreef Serhfood het volgende:
[..]

Die krijg je heel snel als je loopt te schreeuwen dat je niet ziek bent en geen medicatie wilt innemen. Ik gun hem zoiets niet. Moeilijke situatie maar het is eenmaal zo niks aan te doen.
Dat is echt niet waar. Ik vraag me echt af hoe je daarbij komt.
pi_185547941
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2019 18:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]

En hoe zou jij het dan voor je zien? Dat ze hem thuis opsluiten in een kamertje? Af en toe eruit om te douchen?
nee absoluut niet.
de huidige situatie is dat de ouders hem niet aankunnen en hem als een gevaar zien.
de oplossing voor hun was, dat ze hem op straat gooiden.

een correcte oplossing voor iemand met waanideen, stemmen in zijn\haar hoofd, is de aandacht van een psychiater of tenminste van een persoon dan wel instituut die hem niet opsluiten, maar hem de aandacht geven die hij verdiend. Werken aan zijn problemen. een oplossing vinden.
dat is de juiste aanpak en zo zie ik het voor me.

maar volgens TS zijn alle hulpverleners Nazis die zijn broer willen platspuiten en op willen experimenteren dan wel opsluiten in een kamer, en is het beste voor iedereen om hem een eigen plek om te leven geven, waar de ouders en hijzelf om de zoveel tijd van veilige afstand kunnen kijken of hij al iemand heeft neergestoken. beetje een dierentuin effect.
daar walg ik van.

hopelijk is dit wat duidelijker :)
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_185547969
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 16:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]

Onze woningbouwvereniging heeft expliciet op de website staan dat urgentie niet bestaat, behalve als je je huidige woning (van deze wbv) moet verlaten omdat ze die willen afbreken oid.
Heb zelf ook een urgentie-verklaring gekregen maar dat was echt niet zomaar.

In principe wist ik al dat ik die zou krijgen maar dan nog heb je een hoop regeltjes na te leven.

En een woningbouw of een advocaat of weetikwat gaat niet over de toewijzing. Daar gaat via een commissie NADAT je aan alles hebt voldaan.

En reken maar dat er een berg papierwerk bij komt kijken en nog wat instanties.

Wil nieteens weten hoe het voor iemand gaat die schizofreen is met gewelddadige gedachten en blijkbaar zonder enige achterban :X

Tussen het toekennen vd urgentie en uiteindelijk een kale woning betrekken heeft iets van 4 maanden gezeten geloof ik. Dus al krijg je een urgentie. Je hebt niet 1-2-3 niet gelijk zomaar een woning.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 11 maart 2019 @ 19:44:38 #156
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_185548214
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 18:11 schreef Allures het volgende:
[..]

dat is niet humaan
Bescherm wonen is geen gesloten inrichting. Het is wonen in een huis met mensen die psychische of verslavings problematiek hebben gehad. En die begeleiding krijgen en waar wat toezicht op is. Dmv afspraken met een persoonlijke begeleider en je ondersteunt in aspecten van het zelfstandig wonen.

Humamer kan bijna niet 🤣
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 11 maart 2019 @ 19:48:08 #157
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_185548296
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 19:34 schreef freak1 het volgende:
[..]

nee absoluut niet.
de huidige situatie is dat de ouders hem niet aankunnen en hem als een gevaar zien.
de oplossing voor hun was, dat ze hem op straat gooiden.

een correcte oplossing voor iemand met waanideen, stemmen in zijn\haar hoofd, is de aandacht van een psychiater of tenminste van een persoon dan wel instituut die hem niet opsluiten, maar hem de aandacht geven die hij verdiend. Werken aan zijn problemen. een oplossing vinden.
dat is de juiste aanpak en zo zie ik het voor me.

maar volgens TS zijn alle hulpverleners Nazis die zijn broer willen platspuiten en op willen experimenteren dan wel opsluiten in een kamer, en is het beste voor iedereen om hem een eigen plek om te leven geven, waar de ouders en hijzelf om de zoveel tijd van veilige afstand kunnen kijken of hij al iemand heeft neergestoken. beetje een dierentuin effect.
daar walg ik van.

hopelijk is dit wat duidelijker :)
Volgens TS meent zijn broer dat er niks met hem aan de hand is, slikt hij dus zijn medicatie niet goed en wil hij niet naar een dokter. TS en zijn familie wijzen zelf niet alle hulpverlening af. Van de huisarts hebben ze geen grote verwachtingen, maar hulp van een psychiater daar staan ze wel achter.
The love you take is equal to the love you make.
pi_185548488
Volgens mij heeft TS een beetje te vaak naar de film One Flew Over the Cuckoo's Nest gekeken.
pi_185548492
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2019 19:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]

Volgens TS meent zijn broer dat er niks met hem aan de hand is, slikt hij dus zijn medicatie niet goed en wil hij niet naar een dokter. TS en zijn familie wijzen zelf niet alle hulpverlening af. Van de huisarts hebben ze geen grote verwachtingen, maar hulp van een psychiater daar staan ze wel achter.
ik lees wat anders..
ik lees regelmatig dat een instelling cq een dokter dan wel een psychiater hem inhuman gaan behandelen..
als hij zelf niet wil dan ja, dan maar dwang.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_185548606
Dwang dat kun je niet maken. Dat vind ik persoonlijk te ver gaan. Het moet vanuit zijn eigen wil zijn en niet met dwang. Je vrijheid van levensrecht wordt dan afgepakt. Daar wil ik niet over nadenken. Ik vind dat ook hij recht heeft op een menswaardig leven.
  maandag 11 maart 2019 @ 20:02:52 #161
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_185548620
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 20:01 schreef Serhfood het volgende:
Ik vind dat ook hij recht heeft op een menswaardig leven.
en dat is onder een brug????
Tot nooit .......
pi_185548634
Ik begin te vermoeden dat dit niet om de broer gaat maar om ts zelf....Dat verklaart de aparte perceptie over beschermd wonen en/of psychiatrische zorg..
pi_185548637
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 20:02 schreef Speekselklier het volgende:
[..]

en dat is onder een brug????
Nee hij zal waarschijnlijk een mooi sociaal huurwoning krijgen. Tenminste daar gaan we wel vanuit.
pi_185548649
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2019 20:03 schreef Brybry het volgende:
Ik begin te vermoeden dat dit niet om de broer gaat maar om ts zelf....Dat verklaart de aparte perceptie over beschermd wonen en/of psychiatrische zorg..
Denk t ook.
pi_185548662
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2019 20:03 schreef Brybry het volgende:
Ik herken me broer als ik je reactie zo lees. Compleet van de pot gerukt.
  maandag 11 maart 2019 @ 20:05:26 #166
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_185548674
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 20:03 schreef Serhfood het volgende:
[..]

Nee hij zal waarschijnlijk een mooi sociaal huurwoning krijgen. Tenminste daar gaan we wel vanuit.
en waar slaapt ie vannacht dan?
Tot nooit .......
  maandag 11 maart 2019 @ 20:05:57 #167
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_185548687
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 20:03 schreef Serhfood het volgende:
[..]

Als ie lang genoeg staat ingeschreven, vast wel.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_185548699
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 20:05 schreef Serhfood het volgende:
[..]

Ik herken me broer als ik je reactie zo lees. Compleet van de pot gerukt.
En de vermoedens zijn zojuist groter geworden :W
pi_185548700
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 20:05 schreef Speekselklier het volgende:
[..]

en waar slaapt ie vannacht dan?
Hij heeft ergens ingebroken en daar verblijft die nu. Soort van kraker/dakloze achtig iets.
pi_185548712
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2019 20:06 schreef Brybry het volgende:
[..]

En de vermoedens zijn zojuist groter geworden :W
:D
Somebody that I used to know
pi_185548737
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 20:01 schreef Serhfood het volgende:
Dwang dat kun je niet maken. Dat vind ik persoonlijk te ver gaan. Het moet vanuit zijn eigen wil zijn en niet met dwang. Je vrijheid van levensrecht wordt dan afgepakt. Daar wil ik niet over nadenken. Ik vind dat ook hij recht heeft op een menswaardig leven.
Snap ik eerlijk gezegd wel. Vind het een moeilijke discussie. Gaat over autonomie van de mens hè?
Somebody that I used to know
pi_185548760
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 20:06 schreef Serhfood het volgende:
[..]

Hij heeft ergens ingebroken en daar verblijft die nu. Soort van kraker/dakloze achtig iets.
En dit vinden wij volkomen normaal en helemaal prima, toch?

:Y
pi_185548786
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2019 20:09 schreef Brybry het volgende:
[..]

En dit vinden wij volkomen normaal en helemaal prima, toch?

:Y
Uiteraard. En niemand belt de politie als er ingebroken wordt
  Moderator maandag 11 maart 2019 @ 20:11:36 #174
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_185548790
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 20:06 schreef Serhfood het volgende:
[..]

Eigenaar op vakantie?
Don't be surprised what the night brings.
When you search the dark, you get dark things.
Wat wij kijken
pi_185548824
quote:
3s.gif Op maandag 11 maart 2019 20:11 schreef Armani XL het volgende:
[..]

Eigenaar op vakantie?
Dat is correct. Ik vroeg aan hem hoe hij dat wist dat die mensen dus op vakantie zijn en hij zegt dat hij facebook ging afstruinen naar mensen die blije foto's maakten op vakantie. :N _O-
  maandag 11 maart 2019 @ 20:16:10 #176
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_185548900

[ Bericht 100% gewijzigd door Armani XL op 11-03-2019 20:17:06 (Lees de nieuwe policy nog eens ;)) ]
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_185548943
Ik denk dat als hij nu opgepakt zou worden dat ze hem wel naar een psychiatrische ziekenhuis zouden brengen. Dus even afwachten wat er zal gebeuren. Inbreken is strafbaar.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 11 maart 2019 @ 20:25:31 #178
408813 crew  trein2000
pi_185549070
TS, hoe oud ben je zelf en wie wonen er nog meer thuis?
zie email 27 oktober
  Moderator maandag 11 maart 2019 @ 20:30:30 #179
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_185549171
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 20:25 schreef trein2000 het volgende:
Wel de OP lezen, trein :P

quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 19:59 schreef Serhfood het volgende:
Mijn broer die 2 jaar ouder als mij is (hij is 26 jaar oud) lijdt aan een medisch aandoening schizofrenie(diagnose gekregen van een psychiater een aantal jaar terug). Laatste tijd ontwikkeld hij allerlei wanen waarin die dan in gelooft die gevaarlijk zijn. Mijn kleinste broertje zou tot een complot behoren om hem te doden samen met bepaalde instanties. Mijn broertje is nog maar 9 jaar oud.

We zijn bang dat hij vanwege zijn waan mijn broertje iets zal aandoen. Er is door dit gedoe heel veel ruzie thuis dus het is echt volledig uit de hand gelopen waarna hij dus uit huis is gezet. Hij leeft nu letterlijk op straat omdat hij nergens naar toe kan gaan en niemand wilt hem helpen.

Nu zijn wij van plan om een urgentie aan te vragen voor een woning. Is dit denken jullie haalbaar in onze situatie want ik weet dat het niet makkelijk is om urgentie te krijgen.
Don't be surprised what the night brings.
When you search the dark, you get dark things.
Wat wij kijken
pi_185549185
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 20:25 schreef trein2000 het volgende:
Hij is 2 jaar ouder als mij. We wonen met in totaal 7 personen thuis. Sinds dat me broer het huis is uitgetrapt , 6 personen in totaal. Hoezo wil je dit weten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')