Een wat bredere inhoudelijke discussie kan geen kwaad.quote:Op maandag 11 maart 2019 18:18 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ga jij nou weer proberen het topic te kapen?
Natuurlijk. Alleen niet op zo een middeleeuwse methode. Behalve als die iemand iets aan doet ja dan wel. Zolang dat niet gebeurd nee ik keur zoiets absoluut af. RM voor je familie lid weet je hoe erg dat is. Dat gun ik echt mijn ergste vijand nog niet eens.quote:Op maandag 11 maart 2019 18:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wil je dat je broer geholpen wordt of niet?
Heb je nou nog niet door dat er experts met je broer aan de slag moeten? Hem op straat flikkeren in zijn toestand, dat is onmenselijk.quote:Op maandag 11 maart 2019 18:19 schreef Serhfood het volgende:
[..]
Nee dat gaan we dus niet doen. Dat is echt onmenselijk. Leven we in de middeleeuwen ofzo?
Hij deed al iemand wat aanquote:Op maandag 11 maart 2019 18:21 schreef Serhfood het volgende:
[..]
Natuurlijk. Alleen niet op zo een middeleeuwse methode. Behalve als die iemand iets aan doet ja dan wel. Zolang dat niet gebeurd nee ik keur zoiets absoluut af. RM voor je familie lid weet je hoe erg dat is. Dat gun ik echt mijn ergste vijand nog niet eens.
Juist ja, spoor jij zelf wel helemaal?quote:Op maandag 11 maart 2019 18:21 schreef Serhfood het volgende:
[..]
Natuurlijk. Alleen niet op zo een middeleeuwse methode. Behalve als die iemand iets aan doet ja dan wel. Zolang dat niet gebeurd nee ik keur zoiets absoluut af. RM voor je familie lid weet je hoe erg dat is. Dat gun ik echt mijn ergste vijand nog niet eens.
Even heel simpel geredeneerd, je wil hulp. Maa hij wil geen hulp terwijl dat wel noodzakelijk is. Dan blijft er toch maar een optie over.quote:Op maandag 11 maart 2019 18:21 schreef Serhfood het volgende:
[..]
Dus jullie gaan wachten tot het een keer echt fout gaat en er gewonden/doden vallen, voordat jullie ingrijpen?quote:Op maandag 11 maart 2019 18:21 schreef Serhfood het volgende:
[..]
Met een beetje pech loopt hij het 9jarige broertje tegen het lijfquote:Op maandag 11 maart 2019 18:23 schreef madam-april het volgende:
[..]
Dus jullie gaan wachten tot het een keer echt fout gaat en er gewonden/doden vallen, voordat jullie ingrijpen?
Oprechte vraag : wat bedoel je met middeleeuwse methode en wat denk je wat voor methode /hulp je broer wel nodig heeft?quote:Op maandag 11 maart 2019 18:21 schreef Serhfood het volgende:
[..]
War denk je dat er gebeurt na een RM? Als hij eenmaal zijn pillen weer slikt, kan hij gewoon weer naar huis.quote:Op maandag 11 maart 2019 18:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Even heel simpel geredeneerd, je wil hulp. Maa hij wil geen hulp terwijl dat wel noodzakelijk is. Dan blijft er toch maar een optie over.
En anders gaat vroeg of laat de politie dat wel voor je doen. maar dan is het dus al misgegaan. Wil je dat echt?
Als hij nog steeds zn broertje als vijand ziet? Bovendien is ie thuis niet welkomquote:Op maandag 11 maart 2019 18:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
War denk je dat er gebeurt na een RM? Als hij eenmaal zijn pillen weer slikt, kan hij gewoon weer naar huis.
Niks doen en enkel onderdak zoeken is in ieder geval niet de juiste oplossing.quote:Op maandag 11 maart 2019 18:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
War denk je dat er gebeurt na een RM? Als hij eenmaal zijn pillen weer slikt, kan hij gewoon weer naar huis.
Als hij de goede pillen slikt, worden die wanen wel minder, als het goed is. Maar hij blijft schizofreen. En de kans is groot dat hij niet trouw zijn pillen blijft slikken.quote:Op maandag 11 maart 2019 18:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als hij nog steeds zn broertje als vijand ziet? Bovendien is ie thuis niet welkom
Ik koester de hoop dat ze een bewezen gevaarlijke patiënt die zo maar naar huis sturen.quote:Op maandag 11 maart 2019 18:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als hij de goede pillen slikt, worden die wanen wel minder, als het goed is. Maar hij blijft schizofreen. En de kans is groot dat hij niet trouw zijn pillen blijft slikken.
Dus die rm gaat ook niet iets oplossen, hooguit vrij tijdelijk.
Onderdak zoeken is tenminste nog iets. En als hij zijn eigen adres heeft, is er ook de optie dat hij daar ambulante begeleiding krijgt.quote:Op maandag 11 maart 2019 18:31 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Niks doen en enkel onderdak zoeken is in ieder geval niet de juiste oplossing.
Dan wordt het hoog tijd dat je je eens goed realiseert dat mensen zonder veroordeling niet langdurig van hun vrijheid beroofd mogen worden.quote:Op maandag 11 maart 2019 18:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik koester de hoop dat ze een bewezen gevaarlijke patiënt die zo maar naar huis sturen.
Dat weet ik wel. Maar het is niet voor niks dat een RM opgelegd wordt door een rechter...quote:Op maandag 11 maart 2019 18:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan wordt het hoog tijd dat je je eens goed realiseert dat mensen zonder veroordeling niet langdurig van hun vrijheid beroofd mogrn worden.
Bij een RM kun je wel langdurig (een aantal jaar) in een gesloten inrichting verblijven tegen je wil in. En ja dan krijg je wel een naald en wel met dwang.quote:Op maandag 11 maart 2019 18:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan wordt het hoog tijd dat je je eens goed realiseert dat mensen zonder veroordeling niet langdurig van hun vrijheid beroofd mogen worden.
NEE. NONSENSquote:Op maandag 11 maart 2019 18:44 schreef Serhfood het volgende:
[..]
Bij een RM kun je wel langdurig (een aantal jaar) in een gesloten inrichting verblijven tegen je wil in. En ja dan krijg je wel een naald en wel met dwang.
Nee, echt niet zomaar. Daar voor zijn hele zware eisen. En als daar aan voldaan is dan is het kennelijk nodig...quote:Op maandag 11 maart 2019 18:44 schreef Serhfood het volgende:
[..]
Bij een RM kun je wel langdurig (een aantal jaar) in een gesloten inrichting verblijven tegen je wil in. En ja dan krijg je wel een naald en wel met dwang.
Die krijg je heel snel als je loopt te schreeuwen dat je niet ziek bent en geen medicatie wilt innemen. Ik gun hem zoiets niet. Moeilijke situatie maar het is eenmaal zo niks aan te doen.quote:Op maandag 11 maart 2019 18:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee, echt niet zomaar. Daar voor zijn hele zware eisen. En als daar aan voldaan is dan is het kennelijk nodig...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |