abonnement Unibet Coolblue
pi_185554255
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 00:10 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]

Het is prima dat bijvoorbeeld hoveniersbedrijven besteedt. Maar het moet wel voor persoon een passend zijn. Niet iedereen zijn in staat schoonmaken en of tuinwerk doen. Verkoper of administratie of technische. Er is zoveel mogelijk, alleen mensen oordeelt veel te snel. Of ze kijken alleen naar stomme papier.
Men kan niet ieder mens voor iets gebruiken, er zijn er die ontplooien zich in de zorg en ook in het groen, zelfs in de techniek.
pi_185554390
Maar dan komt het in die situatie komt men voor allerhande in aanmerking wat dan opeens vervalt, waarom zouden ze dan nog willen gaan?
Waar is de animo dan?

Werken moet gewoon meer opbrengen en al zeker nu met de Euro.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2019 01:16:03 ]
pi_185556157
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2019 23:29 schreef Gia het volgende:
[..]

Mensen in de bijstand hebben of nog nooit, of heel kort of al langere tijd niet gewerkt. Op deze manier worden ze beloond, 85 % minimumloon voor 50 % werken, kunnen in aanmerking komen voor (om)scholing, en zichzelf bewijzen.
Uiteindelijk kan dit dan een vaste baan worden.

Ik heb dit zien gebeuren bij iemand die morgen een contract krijgt en uit de bijstand gaat.
Het verleden leert dat een vaste baan in vrijwel alle gevallen er niet in zit. De werkgever heeft liever een nieuwe uit het bestand met subsidie.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 09:43:48 #124
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_185557394
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 16:25 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]

Ben je de hele dag thuis dan?
Ik heb daar personeel voor.

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 08:07 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]

Het verleden leert dat een vaste baan in vrijwel alle gevallen er niet in zit. De werkgever heeft liever een nieuwe uit het bestand met subsidie.
Het verleden leert, dat mensen liever lui dan moe zijn. Dat ze niet eens komen opdagen. Voordat de werkgever je kan inruilen voor een ander, moet je wel eerst opdagen. Liever lui dan moe subsidie.
pi_185557573
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 09:43 schreef mossad_agent het volgende:
[..]

Ik heb daar personeel voor.[..]

Het verleden leert, dat mensen liever lui dan moe zijn. Dat ze niet eens komen opdagen. Voordat de werkgever je kan inruilen voor een ander, moet je wel eerst opdagen. Liever lui dan moe subsidie.
En toen werd je wakker.

Mensen die niet komen opdagen krijgen drie maanden geen uitkering. Verdiep je maar eens in de materie.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 10:00:08 #126
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_185557731
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 09:52 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]

En toen werd je wakker.

Mensen die niet komen opdagen krijgen drie maanden geen uitkering. Verdiep je maar eens in de materie.
Je kán worden gekort,...er is geen sprake van volledige afschaffing, áls het al gebeurt. Reken er maar op dat dit niet zo vaak gebeurt. Zeker niet in de linkse bolwerken. Wordt het wel gedaan, dan krijgen ze vervolgens na korte tijd weer een volledige uitkering, verdiep je zelf eens.

quote:
Verder wil wethouder Torunoglu harder zijn voor inwoners die er met de pet naar gooien, en bijvoorbeeld bij trainingen en gesprekken niet komen opdagen. ‘Dat blijft niet zonder consequentes’. Voorheen, constateert de gemeente, was de aanpak op dit punt te 'vrijblijvend'.
https://www.studio040.nl/(...)content/item?1120619

Zelfs als ze met bussen worden gebracht komen ze niet opdagen.

https://www.telegraaf.nl/(...)et-opdagen-in-kassen
pi_185557834
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 23:38 schreef MakkieR het volgende:
[..]

Van oom agent mag dat, hij knijpt een oog toe, van de BOA mag dat niet, daar probeer ik je het verschil uit te leggen, het is toch niet zo moeilijk dit allemaal?
Dus omdat een agent je matst mag je nu altijd de regels breken? Man man.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 10:26:33 #128
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_185558194
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2019 23:29 schreef Gia het volgende:
[..]

Mensen in de bijstand hebben of nog nooit, of heel kort of al langere tijd niet gewerkt. Op deze manier worden ze beloond, 85 % minimumloon voor 50 % werken, kunnen in aanmerking komen voor (om)scholing, en zichzelf bewijzen.
Uiteindelijk kan dit dan een vaste baan worden.
Dat is de heilstaat die Buma graag wil verkopen, maar in de praktijk is het zo dat werkgevers graag de helft bieden en dus iedereen op straat trappen als de subsidiecontracten aflopen. Want plantsoenwerkers, plukkers en koffieschenkers zijn gewoon vervangbare handjes, net zoals vakkenvullers in de supermarkt die ontslagen worden zodra ze 18 zijn.

Tenzij je misschien extreem uitblinkt maar dat is echt maar een enkeling.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_185558307
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 10:00 schreef mossad_agent het volgende:
[..]

Zelfs als ze met bussen worden gebracht komen ze niet opdagen.

https://www.telegraaf.nl/(...)et-opdagen-in-kassen
Dat bleek te gaan om nepnieuws:

'Slechts 5 Rotterdammers vast contract in Westland'

Het bleek dat de Westlandse ondernemers al personeel hadden aangenomen voor de komende seizoensarbeid, en daarnaast dat ze de voorkeur gaven aan Poolse arbeidsmigranten.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_185558404
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 10:00 schreef mossad_agent het volgende:
[..]

Je kán worden gekort,...er is geen sprake van volledige afschaffing, áls het al gebeurt. Reken er maar op dat dit niet zo vaak gebeurt. Zeker niet in de linkse bolwerken. Wordt het wel gedaan, dan krijgen ze vervolgens na korte tijd weer een volledige uitkering, verdiep je zelf eens.[..]

Ik heb jarenlang gewerkt op Sociale Zaken, en werk nog altijd bij een gemeente. Ik heb regelmatig contact met collega's op Sociale Zaken, en reken maar dat mensen 3 maanden zonder uitkering worden gezet als zij werk weigeren. Dat is wettelijk vastgelegd in de Participatiewet.

Gemeenten hebben daar vrij weinig beleidsvrijheid in, aangezien er ook jaarlijks dubbele controle plaatsvindt of er wel rechtmatig met de gelden wordt omgesprongen.

Verdiep je dus zelf eens.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_185558740
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 10:00 schreef mossad_agent het volgende:
[..]

Je kán worden gekort,...er is geen sprake van volledige afschaffing, áls het al gebeurt. Reken er maar op dat dit niet zo vaak gebeurt. Zeker niet in de linkse bolwerken. Wordt het wel gedaan, dan krijgen ze vervolgens na korte tijd weer een volledige uitkering, verdiep je zelf eens.[..]

https://www.studio040.nl/(...)content/item?1120619

Zelfs als ze met bussen worden gebracht komen ze niet opdagen.

https://www.telegraaf.nl/(...)et-opdagen-in-kassen
Het is een geuniformeerde verplichting. Het is geen kan bepalingen. Gemeenten die het niet uitvoeren worden gekort door de overheid.

Dat artikel van de telegraaf is van voor de invoering participatiewet en derhalve niet meer relevant. En zoals boven aangekaart is het fakenews.

Je redeneert vanuit de onderbuik zonder enige kennis van de materie en de praktijk. Ik ben juridisch kwaliteitsmedewerker bij een sociale dienst. Hoef me helemaal niet te verdiepen.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 12:49:38 #132
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_185560788
hoe verklaar je dit dan?

https://www.binnenlandsbe(...)n-niet.9570821.lynkx

en dit:

quote:
Uit voorliggend onderzoek van de Inspectie blijkt dat veel gemeenten niet alle ar- beidsverplichtingen opleggen en de naleving daarvan niet handhaven. Ook niet bij bijstandgerechtigden die daar op grond van hun arbeidscapaciteit wel voor in aan- merking komen. Voorts legt een aantal van de onderzochte gemeenten, bij nalatig- heid van de klant, niet de minimale sanctie op die de wet voorschrijft.
Komt uit;

https://www.rijksoverheid(...)n-de-participatiewet

Leuk hoor dat roepen over 'ze horen te controleren' maar ja... of ze het doen is een tweede. Hoef je geen kwaliteitsmedewerker voor te zijn om dit te weten. Er is een burkaverbod in Amsterdam, maar handhaven doen ze niet. Het zijn net sociale diensten daar :)
pi_185562637
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 12:49 schreef mossad_agent het volgende:
hoe verklaar je dit dan?

https://www.binnenlandsbe(...)n-niet.9570821.lynkx

en dit:[..]

Komt uit;

https://www.rijksoverheid(...)n-de-participatiewet

Leuk hoor dat roepen over 'ze horen te controleren' maar ja... of ze het doen is een tweede. Hoef je geen kwaliteitsmedewerker voor te zijn om dit te weten. Er is een burkaverbod in Amsterdam, maar handhaven doen ze niet. Het zijn net sociale diensten daar :)

Wederom een oud rapport. Sindsdien zit de overheid er bovenop. En gaat om een aantal gemeenten. Niet duidelijk is hoeveel en welke.

Je boerkaverbod analogie is appels met peren vergelijken. Het niet handhaven van dat verbod heeft voor gemeenten geen verregaande gevolgen.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 15:29:11 #134
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_185564102
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 14:18 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]

Wederom een oud rapport. Sindsdien zit de overheid er bovenop. En gaat om een aantal gemeenten. Niet duidelijk is hoeveel en welke.

Je boerkaverbod analogie is appels met peren vergelijken. Het niet handhaven van dat verbod heeft voor gemeenten geen verregaande gevolgen.
September 2017 is anderhalf jaar geleden.... lijkt mij nog een vrij recent rapport. Is mij meer waard dan een 'medewerker' die aangeeft dat zijn werkgever wel goed fungeert. Toon mij maar eens aan dat er wel goed gehandhaaft wordt want meer dan roepen is het tot nu toe niet. Een slager die roept dat zijn vlees echt het beste is. Ik heb reeds rapporten aangeleverd, nu is het jullie beurt om aan te tonen dat ik er naast zit.
pi_185564540
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 16:57 schreef john2406 het volgende:
De kerk was wat mij betreft altijd al zo, houdt jij ze dom dan houd ik ze arm.

Wie voor een duppie geboren is wordt nooit een kwartje.
De fabrieksdirecteur hield de mensen arm en de pastoor hield de mensen dom, zo ging dat in Brabant.
I´m back.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 21:54:44 #136
3542 Gia
User under construction
pi_185573621
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 00:10 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]

Het is prima dat bijvoorbeeld hoveniersbedrijven besteedt. Maar het moet wel voor persoon een passend zijn. Niet iedereen zijn in staat schoonmaken en of tuinwerk doen. Verkoper of administratie of technische. Er is zoveel mogelijk, alleen mensen oordeelt veel te snel. Of ze kijken alleen naar stomme papier.
Ieder gezond persoon kan onkruid wieden, blad vegen en leren snoeien.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 21:56:02 #137
3542 Gia
User under construction
pi_185573656
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 01:10 schreef john2406 het volgende:

Werken moet gewoon meer opbrengen en al zeker nu met de Euro.
Het brengt toch meer op! 85% voor 50 % werken.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 21:57:39 #138
3542 Gia
User under construction
pi_185573700
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 08:07 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]

Het verleden leert dat een vaste baan in vrijwel alle gevallen er niet in zit. De werkgever heeft liever een nieuwe uit het bestand met subsidie.
De jongeman waar ik het eerder over had, heeft een contract gekregen.
Het kan dus wel.
pi_185577761
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 21:57 schreef Gia het volgende:
[..]

De jongeman waar ik het eerder over had, heeft een contract gekregen.
Het kan dus wel.
Voor onbepaalde tijd?
pi_185577957
langleve gratis geld *O*
metal up your ass
  woensdag 13 maart 2019 @ 10:09:39 #141
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_185580869
De rapporten die mijn ongelijk aantonen moeten nog worden gezocht neem ik aan? Van na september 2017 gaarne.
pi_185581784
dit soort acties doen mij altijd denken aan de gevangenisdirecteur in Shawshank Redemption
  donderdag 14 maart 2019 @ 10:20:48 #143
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_185602935
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 10:09 schreef mossad_agent het volgende:
De rapporten die mijn ongelijk aantonen moeten nog worden gezocht neem ik aan? Van na september 2017 gaarne.
Al gevonden?????
pi_185605359
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 10:20 schreef mossad_agent het volgende:
[..]

Al gevonden?????
Is nog geen nieuwe controle geweest nee. Waarschijnlijk dit jaar. Dan zal ik het posten.
  donderdag 14 maart 2019 @ 16:46:38 #145
3542 Gia
User under construction
pi_185609773
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 00:27 schreef john2406 het volgende:
[..]

Voor onbepaalde tijd?
Bij de gemeente. Hij gaat gedetacheerd worden bij een hoveniersbedrijf en de opleiding volgen. Het is de bedoeling dat hij uiteindelijk bij een bedrijf terecht komt. Zolang dat niet het geval is, blijft hij in dienst bij de gemeente.
  donderdag 14 maart 2019 @ 16:48:51 #146
3542 Gia
User under construction
pi_185609815
Andere optie is ze in dienst te nemen voor die 20 uur. Krijgen ze een half salaris, aangevuld tot bijstandsniveau. Is dat beter?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')