abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185488710
Mn contract gaat niet verlengt worden en heb nog 30 dagen vakantie open staan.

Hoe hard word ik genaaid door de fiscus zodra ik ze uit laat betalen??
pi_185488733
Niet, dat trek je bij de aangifte weer recht
zie email 27 oktober
pi_185488777
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 00:38 schreef trein2000 het volgende:
Dus het wordt niet als inkomsten gezien begrijp ik?
  zaterdag 9 maart 2019 @ 00:43:57 #4
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_185488789
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 00:42 schreef vuurvliegie het volgende:
[..]

Dus het wordt niet als inkomsten gezien begrijp ik?
jawel
pi_185488795
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 00:43 schreef hugecooll het volgende:
[..]

jawel
Dan kan het toch invloed hebben op je toeslagen? Dus als TS daardoor boven de grens komt kan hij heel veel terug moeten betalen als hij toeslagen ontving, ik noem maar iets.
pi_185488838
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 00:45 schreef vuurvliegie het volgende:
[..]

Dan kan het toch invloed hebben op je toeslagen? Dus als TS daardoor boven de grens komt kan hij heel veel terug moeten betalen als hij toeslagen ontving, ik noem maar iets.
Ja natuurlijk kan dat. Maar het is niet anders dan ‘gewoon’ salari oid.
zie email 27 oktober
pi_185488873
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 00:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]

Ja natuurlijk kan dat. Maar het is niet anders dan ‘gewoon’ salari oid.
Nee oke duidelijk, maar zolang dat maar aan TS gezegd wordt. I.p.v. 30 vrije dagen heb je dan dus geen vrije dagen maar wel 30 dagen aan inkomsten die je kan naaien als je boven bepaalde grenzen komt. Mezelf flink genaaid gevoeld omdat ik vanwege 300 euro teveel 'verdienen' (was een klein pensioen uitkering van 500 euro) duizenden euro's terug moest betalen. Dus ja TS dan weet je ervanaf, je kan genaaid worden, maar je kan van te voren wel enigszins berekenen of het gaat gebeuren of niet

En vast nog wel andere manieren waarop je genaaid kan worden maar die ervaringen ga ik waarschijnlijk pas in de toekomst opdoen
  zaterdag 9 maart 2019 @ 01:13:37 #8
476281 Butjekef
Put met keren
pi_185489111
Ik heb gehoord dat vakantiedagen dubbel belast worden.
pi_185489167
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 01:13 schreef Butjekef het volgende:
Net als overuren.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  zaterdag 9 maart 2019 @ 01:39:22 #10
476281 Butjekef
Put met keren
pi_185489394
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 01:18 schreef jeroen25 het volgende:
[..]

Net als overuren.
Nee want die worden driedubbel belast. Die moet je nooit uit laten betalen want dan maak je verlies.
pi_185490237
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 01:13 schreef Butjekef het volgende:
Was vast op een verjaardagsborrel.
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 01:39 schreef Butjekef het volgende:
[..]

Nee want die worden driedubbel belast.
Was vast laat op die verjaardagsborrel.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_185490597
tja, je vraag is een beetje dubbel;
dus een dubbel antwoord;
allereerst, nee je wordt niet genaaid in het grote Plaatje. het kan zijn dat je bij uitbetaling teveel belasting betaald, maar bij aangifte over 2019 geef je je volledige inkomen op en wordt die extra uitbetaling over het gehele jaar "gesmeerd" en betaal je de juiste hoeveelheid belasting

echter;

als jij nu een uitkering krijgt, toeslag, of iets anders gebaseerd op een inkomen van, laten we zeggen, 10K, en deze vakantiedagen was je niet van plan uit te laten betalen maar op te nemen, dan krijg je idd 30 dagen meer salaris dit jaar dan dat je gedacht had. en waar evt. toeslagen op gebaseerd zijn.
en ja, dan kan het dus zo zijn dat je over een toeslag grens heen gaat en heftig moet terugbetalen.

wat zei je werkgever toen je dit voorlegde?
ik zou zelf desnoods vragen het contact met 1 maand te verlengen en dan die gehele maan d vakantie op te nemen..
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_185490724
De vakantiedagen worden uitbetaald inclusief het vakantiegeld wat bij je loon hoort. Voor de meeste mensen zal het dus je dag/uurloon zijn met 8% er bovenop. Daarnaast wordt ook direct je vakantiegeld uitbetaald.

Over de vakantiedagen wordt net als bij het uitbetalen van overuren een bijzondere belastingtabel gebruikt met hogere percentages. Dit is slechts bij het uitbetalen vanuit je werkgever zo. Uiteindelijk is het in je jaaraangifte zoals hierboven ook meerdere keren gezegd, gewoon normaal loon en betaal je hier niet meer of minder belasting over. Die extra belasting in je maandloon is om te voorkomen dat je achteraf moet bijbetalen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan voor je gevoel. Als je iets meer belasting betaalt over je vakantiedagen, maar je wel die opslag van je vakantiegeld er bij krijgt, is het net alsof je een bonus krijgt.
  zaterdag 9 maart 2019 @ 07:58:31 #14
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_185490754
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 00:38 schreef trein2000 het volgende:
Ja, dat is volgend jaar juli pas. Ik ben geen bank :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_185490758
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 07:09 schreef freak1 het volgende:
ik zou zelf desnoods vragen het contact met 1 maand te verlengen en dan die gehele maan d vakantie op te nemen..
Zelfde effect voor de toeslagen. Inkomen wordt hoger.
pi_185490864
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 07:59 schreef djh77 het volgende:
[..]

dan doe je de aanname dat terwijl dat contrct een maand doorloopt er meteen met een Nieuwe baan gestart wordt en dus dubbel salaris betaald wordt.
ik ga er vanuit dat men dan een maand vakantie neemt..
en dank u meneer Dood,
pi_185491763
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 07:59 schreef djh77 het volgende:
[..]

stel je krijgt 100 euro extra ivm uitbetalen vakantiedagen dan zal je nooit meer dan 100 euro moeten terugbetalen aan toeslagen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_185491868
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 09:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]

stel je krijgt 100 euro extra ivm uitbetalen vakantiedagen dan zal je nooit meer dan 100 euro moeten terugbetalen aan toeslagen.
Dat is niet per definitie waar. Als je door de uitbetaling van vakantiedagen bij einde dienstverband boven de inkomensgrens van huur- of zorgtoeslag uitkomt (al is het maar een euro) moet je het volledige bedrag wat je aan toeslagen ontvangen hebt dat jaarterugbetalen. Nu is het pas maart en zul je dan nog niet zoveel aan toeslagen ontvangen hebben, maar als je onverwachts in november zoiets hebt, kan het terugbetalen aardig in de papieren lopen.
pi_185491871
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 09:54 schreef NanaMidi het volgende:
[..]

Dat is niet per definitie waar. Als je door de uitbetaling van vakantiedagen bij einde dienstverband boven de inkomensgrens van huur- of zorgtoeslag uitkomt (al is het maar een euro) moet je het volledige bedrag wat je aan toeslagen ontvangen hebt dat jaarterugbetalen. Nu is het pas maart en zul je dan nog niet zoveel aan toeslagen ontvangen hebben, maar als je onverwachts in november zoiets hebt, kan het terugbetalen aardig in de papieren lopen.
klopt, maar vlakbij de grens is de toeslag maar een paar euro.
3 euro per maand is maar 36 euro per jaar.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_185492471
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 09:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]

klopt, maar vlakbij de grens is de toeslag maar een paar euro.
3 euro per maand is maar 36 euro per jaar.
even ervan uitgaande dat TS desnoods een minimumloonkrijgt, 1615 bruto, en hij dus 30 vakantiedagen open heft staan, dat is bijna anderhalve maand, dan hebben we het over, laten we zeggen, 2400 euro.
als je dat als bruto salaris krijgt ipv vrije dagen, want daar gaat het hier om, dan is dat wel heel wat tikjes meer dan 36 euro
en als dat bedrag je over een zorg of huurtoeslag grens heen duwt, dan mag je het geheel ontvangen bedrag terugbetalen. niet zozeer het bedrag wat je meer hebt gehad aan salaris.

nu even ogneacht van mijn mening over toeslagen en dat het een debiel systeem is, ik vind het zeker wel onterecht als je werkgever je ontslaat, je bij wijze forceert je vrije dagen als salaris te krijgen ipv dagen vrij, dat dat je dan een toeslag kost..

dus wellicht had je t niet begrepen, maar het hele punt is;

als TS 10K per jaar verdiend, en 20 vrije dagen krijgt, dan zijn daar toeslagen en alles op gebaseerd.
als zijn werkgever genoeg van TS heeft, en hem er dus uitgooit, en werkgever dan besluit joh, je hebt nog 30 vrije dagen, die krijg je niet vrij, maar betaal ik je, dan heeft TS dus voor de belastingdienst niet 10K verdiend, maar 11.5K. en dan worden dus achteraf al je toeslagen herberekend op 11.5K ipv 10K.
en dank u meneer Dood,
pi_185492486
technisch gelijk, op korte termiojn, je loonstrook, zie je idd overuren en vakantiegeld zwaarder belast worden (bijzonder tarief of hogere belastingschaal ten opzichte van je normale salaris) wat logisch is.
maar het stukje eindafrekening in het grote Plaatje wordt weer eens overgeslagen.

[ Bericht 47% gewijzigd door Nizno op 09-03-2019 11:11:07 ]
en dank u meneer Dood,
pi_185492548
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 00:36 schreef hoechst het volgende:
Mn contract gaat niet verlengt worden en heb nog 30 dagen vakantie open staan.

Hoe hard word ik genaaid door de fiscus zodra ik ze uit laat betalen??
Maar voor een eventueel financieel antwoord geef je veel te weinig informatie.
Zijn het overuren of wettelijke vakantie dagen? En dan van vorig jaar of dit jaar?

Maar ze worden niet extra zwaar belast door de fiscus. Het lijkt er wel eerst op, maar wordt volgend jaar verrekend met je belasting aangifte.

EDIT Peejtur: onnodige zin verwijderd.

[ Bericht 8% gewijzigd door Peejtur op 10-03-2019 14:33:27 ]
pi_185492586
Heb geen toeslagen subsidies of renteaftrekposten.
pi_185492780
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 10:57 schreef hoechst het volgende:
Heb geen toeslagen subsidies of renteaftrekposten.
Dan gaat niemand jou naaien.
pi_185492923
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 07:58 schreef daNpy het volgende:
[..]

Ja, dat is volgend jaar juli pas. Ik ben geen bank :P
Dat het zich recht trekt wil niet zeggen dat je ook daadwerkelijk iets terug krijgt. Over het algemeen wordt gewoon het juiste percentage toegepast. Ook bij deze eenmalige beloningen. Als TS straks 2 maanden zonder ww thuis zit krijgt ie misschien nog wat extra's terug. Anders dus niet.
Eerst denken, dan typen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')