Dus het wordt niet als inkomsten gezien begrijp ik?quote:Op zaterdag 9 maart 2019 00:38 schreef trein2000 het volgende:
Niet, dat trek je bij de aangifte weer recht
jawelquote:Op zaterdag 9 maart 2019 00:42 schreef vuurvliegie het volgende:
[..]
Dus het wordt niet als inkomsten gezien begrijp ik?
Dan kan het toch invloed hebben op je toeslagen? Dus als TS daardoor boven de grens komt kan hij heel veel terug moeten betalen als hij toeslagen ontving, ik noem maar iets.quote:
Ja natuurlijk kan dat. Maar het is niet anders dan ‘gewoon’ salari oid.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 00:45 schreef vuurvliegie het volgende:
[..]
Dan kan het toch invloed hebben op je toeslagen? Dus als TS daardoor boven de grens komt kan hij heel veel terug moeten betalen als hij toeslagen ontving, ik noem maar iets.
Nee oke duidelijk, maar zolang dat maar aan TS gezegd wordt. I.p.v. 30 vrije dagen heb je dan dus geen vrije dagen maar wel 30 dagen aan inkomsten die je kan naaien als je boven bepaalde grenzen komt. Mezelf flink genaaid gevoeld omdat ik vanwege 300 euro teveel 'verdienen' (was een klein pensioen uitkering van 500 euro) duizenden euro's terug moest betalen. Dus ja TS dan weet je ervanaf, je kan genaaid worden, maar je kan van te voren wel enigszins berekenen of het gaat gebeuren of nietquote:Op zaterdag 9 maart 2019 00:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja natuurlijk kan dat. Maar het is niet anders dan ‘gewoon’ salari oid.
Net als overuren.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 01:13 schreef Butjekef het volgende:
Ik heb gehoord dat vakantiedagen dubbel belast worden.
Nee want die worden driedubbel belast. Die moet je nooit uit laten betalen want dan maak je verlies.quote:
Was vast op een verjaardagsborrel.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 01:13 schreef Butjekef het volgende:
Ik heb gehoord dat vakantiedagen dubbel belast worden.
Was vast laat op die verjaardagsborrel.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 01:39 schreef Butjekef het volgende:
[..]
Nee want die worden driedubbel belast.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dan voor je gevoel. Als je iets meer belasting betaalt over je vakantiedagen, maar je wel die opslag van je vakantiegeld er bij krijgt, is het net alsof je een bonus krijgt.
Ja, dat is volgend jaar juli pas. Ik ben geen bankquote:Op zaterdag 9 maart 2019 00:38 schreef trein2000 het volgende:
Niet, dat trek je bij de aangifte weer recht
Zelfde effect voor de toeslagen. Inkomen wordt hoger.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 07:09 schreef freak1 het volgende:
ik zou zelf desnoods vragen het contact met 1 maand te verlengen en dan die gehele maan d vakantie op te nemen..
dan doe je de aanname dat terwijl dat contrct een maand doorloopt er meteen met een Nieuwe baan gestart wordt en dus dubbel salaris betaald wordt.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 07:59 schreef djh77 het volgende:
[..]
Zelfde effect voor de toeslagen. Inkomen wordt hoger.
stel je krijgt 100 euro extra ivm uitbetalen vakantiedagen dan zal je nooit meer dan 100 euro moeten terugbetalen aan toeslagen.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 07:59 schreef djh77 het volgende:
[..]
Zelfde effect voor de toeslagen. Inkomen wordt hoger.
Dat is niet per definitie waar. Als je door de uitbetaling van vakantiedagen bij einde dienstverband boven de inkomensgrens van huur- of zorgtoeslag uitkomt (al is het maar een euro) moet je het volledige bedrag wat je aan toeslagen ontvangen hebt dat jaarterugbetalen. Nu is het pas maart en zul je dan nog niet zoveel aan toeslagen ontvangen hebben, maar als je onverwachts in november zoiets hebt, kan het terugbetalen aardig in de papieren lopen.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 09:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
stel je krijgt 100 euro extra ivm uitbetalen vakantiedagen dan zal je nooit meer dan 100 euro moeten terugbetalen aan toeslagen.
klopt, maar vlakbij de grens is de toeslag maar een paar euro.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 09:54 schreef NanaMidi het volgende:
[..]
Dat is niet per definitie waar. Als je door de uitbetaling van vakantiedagen bij einde dienstverband boven de inkomensgrens van huur- of zorgtoeslag uitkomt (al is het maar een euro) moet je het volledige bedrag wat je aan toeslagen ontvangen hebt dat jaarterugbetalen. Nu is het pas maart en zul je dan nog niet zoveel aan toeslagen ontvangen hebben, maar als je onverwachts in november zoiets hebt, kan het terugbetalen aardig in de papieren lopen.
even ervan uitgaande dat TS desnoods een minimumloonkrijgt, 1615 bruto, en hij dus 30 vakantiedagen open heft staan, dat is bijna anderhalve maand, dan hebben we het over, laten we zeggen, 2400 euro.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 09:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
klopt, maar vlakbij de grens is de toeslag maar een paar euro.
3 euro per maand is maar 36 euro per jaar.
Maar voor een eventueel financieel antwoord geef je veel te weinig informatie.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 00:36 schreef hoechst het volgende:
Mn contract gaat niet verlengt worden en heb nog 30 dagen vakantie open staan.
Hoe hard word ik genaaid door de fiscus zodra ik ze uit laat betalen??
Dan gaat niemand jou naaien.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 10:57 schreef hoechst het volgende:
Heb geen toeslagen subsidies of renteaftrekposten.
Dat het zich recht trekt wil niet zeggen dat je ook daadwerkelijk iets terug krijgt. Over het algemeen wordt gewoon het juiste percentage toegepast. Ook bij deze eenmalige beloningen. Als TS straks 2 maanden zonder ww thuis zit krijgt ie misschien nog wat extra's terug. Anders dus niet.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 07:58 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, dat is volgend jaar juli pas. Ik ben geen bank
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |