https://www.avrotros.nl/e(...)al-2019-in-tel-aviv/quote:21 JAN 2019
Singer-songwriter Duncan Laurence gaat Nederland vertegenwoordigen op de 64ste editie van het Eurovisie Songfestival 2019 in Tel Aviv.
De Nederlandse inzending van het Songfestival heeft de afgelopen jaren een absolute kwaliteitsslag gemaakt. Met Duncan Laurence zet AVROTROS deze lijn voort. Algemeen directeur AVROTROS en lid van de selectiecommissie Eric van Stade: “We werden van onze stoel geblazen door deze song. Het is zo krachtig dat we unaniem hebben besloten dat Duncan onze man is.”
Over Duncan Laurence
Duncan Laurence ( Spijkenisse, 11 april 1994) studeerde afgelopen jaar af aan de Rockacademie in Tilburg. Hij ontwikkelde zich daar als zanger, songwriter en producer en deed tijdens zijn studie ervaring op in onder andere Londen en Stockholm.
Duncan Laurence: “De afgelopen jaren deden voor Nederland A-artiesten mee met grote naamsbekendheid. Voor mij geldt dat laatste niet maar dat is juist ook mooi: er zijn heel veel jonge muzikale talenten in Nederland. Mijn deelname bewijst dat je zomaar de kans kunt krijgen om op zo’n groot platform te laten zien wat je waard bent. Ik ben heel trots dat ik Nederland ga vertegenwoordigen en ik ga alles geven.”
Ilse DeLange – die de selectiecommissie wees op deze inzending: “Duncan is heel bijzonder. Wat hij schrijft is heel erg internationaal. Het is authentiek. Het raakt in alles vind ik. Verder heeft hij ook de persoonlijkheid die bij zo’n groot avontuur hoort. Zijn prioriteiten liggen altijd bij de muziek.”
Alle details rondom de Nederlandse inzending worden op donderdag 7 maart bekend gemaakt. Duncan zal zich tot die tijd in alle rust volledig focussen en voorbereiden op zijn inzending.
Ben ik ook wel benieuwd naar! Even kijkenquote:
quote:DUNCAN LAURENCE MET ARCADE NAAR HET EUROVISIE SONGFESTIVAL
Duncan Laurence gaat Nederland vertegenwoordigen met het nummer Arcade op het Eurovisie Songfestival in Tel Aviv. De singer-songwriter, die Arcade zelf ook geschreven heeft, maakt dit zojuist bekend in De Wereld Draait Door en via de live premiere op het officiele YouTube kanaal van het Eurovisie Songfestival.
Duncan Laurence gaat Nederland vertegenwoordigen met het nummer Arcade op het Eurovisie Songfestival in Tel Aviv. De singer-songwriter, die Arcade zelf ook geschreven heeft, maakt dit zojuist bekend in De Wereld Draait Door.
Arcade
“Love can be a crazy thing. We run into it, we dance, we fall… blindly. And when it’s gone, all we do is hope for it to ever come back. Until we realize, mostly when it’s too late, that like a small town boy in a big arcade, we’ve been addicted to a losing game.” – Duncan Laurence
Duncan Laurence over Arcade: “Tijdens mijn opleiding aan de Rockacademie leerde ik dat je een groot publiek kunt aanspreken zonder je eigen verhaal te verliezen. Ik ging op zoek naar verhalen die ontroeren en iets betekenen, uit mijn eigen leven of dat van een ander. De inspiratie vond ik in het verhaal van een dierbare die op jonge leeftijd is gestorven. De song die toen ontstond doopte ik Arcade - de woorden en akkoorden kwamen als vanzelf, vanuit het hart. Daarom klonk het, ondanks de wisselingen in de song, toch zo organisch. Bij de totstandkoming van Arcade kreeg ik hulp van Joel Sjöö en Wouter Hardy en werd het niet alleen mijn verhaal maar ook een gedeeld verhaal. Arcade is een verhaal over de zoektocht naar de liefde van je leven. Het is de hoop naar datgene wat onbereikbaar lijkt.
"ARCADE IS EEN VERHAAL OVER DE ZOEKTOCHT NAAR DE LIEFDE VAN JE LEVEN. HET IS DE HOOP NAAR DATGENE WAT ONBEREIKBAAR LIJKT." - DUNCAN LAURENCE
Ik heb na Arcade veel songs geschreven, maar Arcade voelt voor mij als de kern en als het begin van mijn zoektocht hoe ik met mijn songs iets kan betekenen voor anderen. Natuurlijk was ik al jaren bezig, toch voelt Arcade voor mij als de start van mijn carrière. Ik wil met mijn muziek mensen bereiken, ze misschien kunnen helpen en iets meegeven. In het geval van Arcade heb ik een advies voor mezelf en hopelijk ook voor anderen gecreëerd. Een levensles: je eigen geluk bepaal je zelf.”
Duncan focust zich de komende periode op het perfectioneren van de act. Dit doet hij samen met zijn creatieve team, bestaande uit onder anderen Hans Pannecoucke (regie), Ignace d’Haese (licht) en Ilse DeLange.
Op donderdag 16 mei staat Duncan Laurence in de tweede halve finale van het Eurovisie Songfestival in Tel Aviv.
Ja, Duncan staat al meteen 3-0 achterquote:Op donderdag 7 maart 2019 19:08 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Maar hij is man en wit!Is ie ook heteroseksueel? Dan krijgt hij geen zieligpunten he
Johnny zei het net ook
Op ESCforum meldt iemand van wel, ik hou m'n hart al vastquote:Op donderdag 7 maart 2019 19:35 schreef Gerard-Joling het volgende:
Wie wordt de regisseur?
Pannenkoek?
Inderdaad, goed teken!quote:Op donderdag 7 maart 2019 19:35 schreef Niels93 het volgende:
We worden groen! Dus dat is goed
Bij de bookies
Ik had vannacht gedroomd dat Bilal naakt stond in een zwembadachtig iets (het was nog een rehearsal) en dat ie een geel hesje aan had van luchtbeddenstof opgepompt, maar die zakte steeds af.quote:Op donderdag 7 maart 2019 19:34 schreef Momo... het volgende:
Wat als Duncan in Tel Aviv ook naakt gaat in een waterbak?
quote:Op donderdag 7 maart 2019 19:36 schreef Momazie het volgende:
[..]
Ik had vannacht gedroomd dat Bilal naakt stond in een zwembadachtig iets (het was nog een rehearsal) en dat ie een geel hesje aan had van luchtbeddenstof opgepompt, maar die zakte steeds af.
Gek, I know.
Kan me voorstellen dat mensen daar eerder vandaag geld op inzetten hoor, want tis een van de betere tot nu toe.quote:Op donderdag 7 maart 2019 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Inderdaad, goed teken!
En wat the neuk zit Zwitserland gigaveel te stijgen. Dat is toch helemaal niet zo ontzettend goed?
Wat wil dat zeggen als je groen wordt ? ik heb er niet zoveel verstand vanquote:Op donderdag 7 maart 2019 19:35 schreef Niels93 het volgende:
We worden groen! Dus dat is goed
Bij de bookies
twitter:NielsonMusic twitterde op donderdag 07-03-2019 om 19:35:34Sterk liedje! Daar gaat het niet aan liggen in elk geval. #songfestival reageer retweet
Al een plekje gestegen naar plaats 5!quote:Op donderdag 7 maart 2019 19:37 schreef Greys het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat mensen daar eerder vandaag geld op inzetten hoor, want tis een van de betere tot nu toe.Maar ik denk dat Duncan nog flink gaat stijgen.
Juist met dit sfeertje kan ie wel wat denk ik. CATS deed ie ook heel sfeervol.quote:Op donderdag 7 maart 2019 19:36 schreef Jesper23 het volgende:
[..]
Op ESCforum meldt iemand van wel, ik hou m'n hart al vast
Hatseflats! Ik denk dat ie nog meer gaat stijgen.quote:Op donderdag 7 maart 2019 19:38 schreef Gerard-Joling het volgende:
[..]
Al een plekje gestegen naar plaats 5!
quote:Op donderdag 7 maart 2019 19:38 schreef Greys het volgende:
[..]
Juist met dit sfeertje kan ie wel wat denk ik. CATS deed ie ook heel sfeervol.
quote:Op donderdag 7 maart 2019 19:38 schreef Momo... het volgende:
twitter:NielsonMusic twitterde op donderdag 07-03-2019 om 19:35:34Sterk liedje! Daar gaat het niet aan liggen in elk geval. #songfestival reageer retweet
altijd al hoog ingeschat, die wiwi'stwitter:wiwibloggs twitterde op donderdag 07-03-2019 om 19:37:47The Dutch #Eurovision entry is among the most beautiful tracks of the year https://t.co/otufXj5eZK reageer retweet
Iets in de sfeer van de clip, met blauw, mist, schaduwenquote:Op donderdag 7 maart 2019 19:39 schreef Dave het volgende:
Ik hoop op een “verstilde” staging a la CATS. Dat kan pannekoek vast nog een keer.
quote:Op donderdag 7 maart 2019 19:38 schreef Greys het volgende:
[..]
Juist met dit sfeertje kan ie wel wat denk ik. CATS deed ie ook heel sfeervol.
quote:Op donderdag 7 maart 2019 19:40 schreef Em31 het volgende:
altijd al hoog ingeschat, die wiwi'stwitter:wiwibloggs twitterde op donderdag 07-03-2019 om 19:37:47The Dutch #Eurovision entry is among the most beautiful tracks of the year https://t.co/otufXj5eZK reageer retweet
Ja hequote:Op donderdag 7 maart 2019 19:39 schreef Niels93 het volgende:
Jongens ik ben zo gelukkig.
Gelukkig dat ze voor een goed lied hebben gekozen EN DAT DIT OOK ZO BLIJKT TE ZIJN
Gelukkig dat iedereen enthousiast is
Gelukkig dat ik enthousiast ben.
Zo intens trots.
Wauw.
Dat was voor de Belgenquote:
Die slaan later weer om als Duncan iets zegt wat ze niet aanstaat.quote:Op donderdag 7 maart 2019 19:40 schreef Em31 het volgende:
twitter:Jeremy10036 twitterde op donderdag 07-03-2019 om 19:40:51@wiwibloggs Switzerland: look at our guyNetherlands: hold our beer https://t.co/Qp4cqB5eJj reageer retweet
Holy wow.quote:Op donderdag 7 maart 2019 19:40 schreef Em31 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |