quote:Hardtail, dat houdt in dus alleen voorvering?
Op dinsdag 12 augustus 2003 16:15 schreef FHR het volgende:[..]
Ik zou doorsparen. Voor ¤500 heb je een fiets van een echt merk (Trek, Specialized). In dit prijssegment raad ik je ook zeer af om een full-suspension te kopen, die achtervering is altijd brak. Bovendien krijg je op een hardtail van de zelfde prijs meestal betere onderdelen etc.
Bovenstaande bike die ik noemde is overigens al 720 euro..... dus echt prut zal het niet zijn...
FF het gebruik van de fiets schetsen:
Ik zal hem gebruiken voor routes door het bos, met heuvels en mulzand, maar ook voor lange routes op de doorgaanse weggetjes van schelpen of asfalt.
quote:Onder de goeie omstandigheden is vering wel sneller: meer grip, meer controle, minder vermoeiing. Bovendien is de huidige veertechniek (bijv. FSR van Spesh, NRS van Giant etc etc) al zo ver gevorderd dat de vering bijna niet meer inveert bij het trappen. Zeker niet als je je vering goed afstelt. Als je op je pedalen gaat staan, veert 'ie inderdaad nog in, maar je moet je rij-stijl ook aanpassen. Eerder terugschakelen en gewoon blijven zitten. Ook bij het off-road klimmen kan je veel voordeel van vering hebben, je hoeft namelijk niet om hobbels en wortels etc heen te rijden, maar kan gewoon blijven zitten en eroverheen karren. Je achterwiel blijft toch wel goed aan de grond en dus grip houden.
Op dinsdag 12 augustus 2003 16:18 schreef WorstKaas het volgende:[..]
Yep, mee eens.
Vering kost je ook nog eens energie.
Merk je vooral als je gaat staan op de trappers.
Je hebt wel voorvorken waarvan je de vering uit kunt schakelen.Bergop vind ik vering niks, maar bergaf een pad met flinke keien afrausen is dan wel weer leuk met vering.
Bij deze fiets is de vering alleen niet zo geavanceerd en als 'ie 't doet, zal 'ie 't waarschijnlijk te veel doen. Zal waarschijnlijk ook veel onderhoud nodig hebben en belabberde lagers en van de 'instelling' hoef je ook niet veel te verwachten, dit zal alleen de 'pre-load' van de veer zijn (nuttig, maar zeker niet voldoende om goed af te kunnen stellen). IMHO hoef je onder de ¤1500 niet naar een full-suspension te kijken.
quote:Ja, hardtail is alleen voorvering. En ik vind ¤720 (nu afgeprijsd naar ¤360 volgens de site) echt veel te veel voor zo'n ding. Als je veel door zand en over schelpen etc rijdt, heb je ook geen achtervering nodig, daar heb je alleen wat aan bij hobbelig/ruw terrein. Je hebt dan wel baat bij wat duurzamere onderdelen ivm dat zand. Anders moet je in no-time onderdelen gaan vervangen die los opeens een stuk duurder zijn. Dit is bijvoorbeeld een aardige fiets, waar ik ook een zeer goeie test over heb gelezen, scoorde 5/5 met name door het goede frame.
Op dinsdag 12 augustus 2003 16:22 schreef Rekkie het volgende:[..]
Hardtail, dat houdt in dus alleen voorvering?
Bovenstaande bike die ik noemde is overigens al 720 euro..... dus echt prut zal het niet zijn...
FF het gebruik van de fiets schetsen:
Ik zal hem gebruiken voor routes door het bos, met heuvels en mulzand, maar ook voor lange routes op de doorgaanse weggetjes van schelpen of asfalt.
Edit: ik had trouwens mn eerste post over deze fiets ook ge-edit
quote:Inderdaad doorsparen want dit is niks (niet lullig bedoelt overigens maar tis gewoon zo) en ik zou niet gelijk voor een full-suspension gaan kijken..voorvork vering is voor in NL genoeg
Op dinsdag 12 augustus 2003 16:11 schreef Rekkie het volgende:
Ik ben dus ook van plan een nieuwe mountainbike aan te schaffen...
Mijn huidige Batavus van inmiddels een jaartje of 10 denk ik, rijdt niet meer soepel en hij slaat enkele versnellingen over.Nu ben ik niet helemaal thuis in "de fietsen" dus ik kan best tips gebruiken. Ik had zelf deze op het oog:
[afbeelding]
Met de volgende specs:code:Is dat wat of moet ik nog meer geld gaan sparen?Met EXCLUSIEVE VUELTA XRP WIELEN kleur zwart met
dubbelwandige velgen en 24 platte spaken !D type frame met instelbare achtervering en verende voorvork
Voorzien van aluminium V-brakes met power modulator
Shimano C-050 21 versnellingen schakelgroep met CI-deck en snelheidsmeter
Extra sterke dubbelwandige Aluminium Vuelta Airline velgen
Framekleur in Antraciet/Rood
Levering inclusier Bar-ends
quote:
'Morene' MountainBikes. Nieuw op de Nederlandse markt, biedt aan: topkwaliteit ATB's tegen zeer scherpe prijzen. Direct van importeur naar de fietser dus geen dure tussenhandel!! Afgemonteerd met shimano groepen en kwaliteitsmerken wielen en overige onderdelen. Voor een vergelijking print dit uit en kijk bij een wielerzaak of ze hetzelfde aan kunnen bieden voor die prijs niet dus!
'MORENE' Himalaya! frame aluminium 7005 series, afgemonteerd met Shimano Deore/Alivio mix groep,V-brakes, verende voorvork RST onderhoudsvrij, uno stuurpen, vuelta airline spitse velgen, compleet met bar-ends op stuur, bidonhouder en bidon.
Prijs 495 euro. Is het wat, of toch nog verder kijken?
quote:Ik denk dat 't een best aardige beginners-fiets is voor die prijs. Ken het merk verder niet dus kan je helaas niks vertellen over het frame ofzo.
Op woensdag 13 augustus 2003 15:01 schreef Rekkie het volgende:
Ik kwam op een site onderstaande fiets tegen:
[..]Prijs 495 euro. Is het wat, of toch nog verder kijken?
Ik heb trouwens een beetje het idee dat de fiets erg ver 'achterover' staat. Kan komen doordat het frame oorspronkelijk niet bedoeld is voor een verende voorvork. Probeer even een proefritje te maken en let er dan op of het stuur niet erg 'licht' is, kan namelijk erg vervelend zijn bij (steile) beklimmingen. Je kan het een beetje verhelpen door je zadel ver naar voren te zetten en een stuurpen met een kleine hoek (dus erg horizontaal) te nemen.
quote:En foto's zijn hier te zien klik
Specs:
--frame: 18,5" aluminium 7005
--voorvork: Suntour MG81 magnesium (stevig); instelbaar
--achtervering: RST 25; instelbaar
--remmen: Avid 2.5 V-brakes
--remhendels: Shimano Deore LX
--shifters: Shimano Deore LX
--derailleur voor: Shimano STX
--derailleur achter: Shimano Deore LX
--velgen: Ritchey OCR/Rock Comp
--banden: 26 x 2.0" Ritchey MegaBite Z-max
--naven: Shimano STX Parallax
--cassette/ketting: Sram 7.0 - 9spd/ PC69 powerlink (nieuw,recentelijk vervangen)
--trapas/crankstel: Shimano / Tracer Promax (nieuw,recentelijk vervangen)
--extra's: fietscomputer/bidonhouder/fietspomp(+houder)/barends
--Eventueel met helmBodemprijs: ¤500,- !!
quote:HAHA kikke. gezellig.
Op dinsdag 12 augustus 2003 11:21 schreef hellmondunited het volgende:[..]
Ik ga meeeee
quote:Die heeft als nederlandse richtprijs: ¤1420,- met DT Swiss SSD210L achterdemper (die zijn top trouwens).
Op donderdag 14 augustus 2003 02:03 schreef raimen het volgende:
Weet iemand hier wat een votec nc1 frame kost (heb al op de votec site gekeken maar daar staat niet precies bij wat het frame incl. demper kost) Alvast bedankt.
oja dit is de fiets [afbeelding]
quote:Ik ben er aanwezig met t HPCteam
Op donderdag 14 augustus 2003 10:06 schreef Trainspotter het volgende:
Doen er zaterdag nog mensen mee met het NK op de vuilnisbelt van Zoetermeer?
quote:Ik doe mee in de Funklasse, . Om 9.30, het is dat het bij mij om de hoek ligt...
Op donderdag 14 augustus 2003 11:11 schreef hellmondunited het volgende:[..]
Ik ben er aanwezig met t HPCteam
quote:Kijk.. Daar heb ik wat aan. Ik heb het frame zelf liever met een sid demper. Maar dat is persoonlijk. Ik weet wel dat die DT Swiss dempers ook heel erg goed zijn(prijs kwaliteit) thx
Op donderdag 14 augustus 2003 08:08 schreef FHR het volgende:[..]
Die heeft als nederlandse richtprijs: ¤1420,- met DT Swiss SSD210L achterdemper (die zijn top trouwens).
quote:1200 a 1300 euro. Fietsenmaker heeft er eentje besteld hier als showmodel voor in de winkel. Mooi frame !!
Op donderdag 14 augustus 2003 02:03 schreef raimen het volgende:
Weet iemand hier wat een votec nc1 frame kost (heb al op de votec site gekeken maar daar staat niet precies bij wat het frame incl. demper kost)
quote:Hmmm
Op dinsdag 12 augustus 2003 16:22 schreef Rekkie het volgende:[..]
Hardtail, dat houdt in dus alleen voorvering?
Bovenstaande bike die ik noemde is overigens al 720 euro..... dus echt prut zal het niet zijn...
FF het gebruik van de fiets schetsen:
Ik zal hem gebruiken voor routes door het bos, met heuvels en mulzand, maar ook voor lange routes op de doorgaanse weggetjes van schelpen of asfalt.
Ik heb al nieuwe specializeds gezien voor 600 euro, hardtail is dat.
Als je niet echt gaat afdalen, heb je weinig aan een fullsuspension hier, kun je beter een geveerde zadelpen kopen, werkt ook veel schokken weg.
geloof rond de 600 euro
Frame Jekyll, 135mm
Fork HeadShok Lefty DLR Titanium
Rear Shock Fox Float RL w/remote lockout
Rims Mavic X223, 32 hole
Hubs Cannondale Omega disc rear, Lefty front
Spokes DT Champion
Tires Continental Explorer foldable, 26 x 2.1"
Pedals Shimano PD-M515
Crank Shimano Hollowtech, 22/32/44, Octalink w/2 alloy rings
Chain Shimano 9-speed
Rear Cogs SRAM 7.0
Bottom Bracket Shimano Octalink
Front Derailleur Shimano Deore
Rear Derailleur Shimano XT
Shifters Shimano Deore
Handlebars Easton EA50 low rise
Stem Cannondale HeadShok Si
Headset Cannondale HeadShok Si
Brakeset Magura Louise
Brakelevers Magura Louise
Saddle Fi'zi:k Nisene
Seat Post Ritchey Comp
Colors Blood Red (gloss) (RED).White w/Silver HyperHighlight and Denim swingarm (gloss) (WHT).
Sizes S, M, L, X
Weight n/a
quote:Dit probleem heb ik ook gehad. Soms heb je mazzel en hebben ze er één in een winkel liggen voor de show, maar 't aanbod is bijzonder slecht in NL. Je kan het ook proberen bij sommige motor-winkels en dan een crossmotor-helm nemen. Hans van Wijk in Zoetermeer verkocht (weet niet helemaal zeker of ze dat nog steeds doen) ook allerlei BMX-jes en BMX-spullen en ook fullface helmen, dus je kan ook opzoek gaan naar speciale BMX winkels. Of de MBr (Mountainbike rider) kopen, een engels blad. Daar staan redelijk wat reclames in van winkels met fullface helmen die ook postorder doen.
Op woensdag 20 augustus 2003 03:00 schreef flippie_flink het volgende:
heeft iemand tips over waar ik in NL het beste een full face kan kopen, of is het handiger om uit het buitenland te bestellen, ik had bij bike-fun een aanbieding gezien van 85 euro, maar graag heb ik wat meer keuze
Ik heb trouwens die helm van ¤85 van Bike-fun en die bevalt goed. Het is wel aan te raden om 'em te passen want zo'n helm moet echt goed (strak) zitten. Succes!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |