abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185430486
De kantoortuin is inmiddels niet meer weg te denken bij veel bedrijven. Het was ooit verzonnen als een positief initiatief om communicatie en teamspirit te bevorderen tussen medewerkers, echter waren er voor bedrijven ook andere aspecten een motivatie om het concept te omarmen. Qua ruimte en kosten zijn kantoortuinen een stuk goedkoper dan individuele kantoren, met stagnerende lonen en stijgende vastgoedprijzen is de kostenfactor voor vastgoed een belangrijke factor. Naarmate steeds meer duidelijk werd dat de kantoortuin in veel gevallen toch niet het geschikte middel was voor productiviteit en samenwerking, zeker niet voor kenniswerkers die lange tijd geconcentreerd zonder afleiding moeten kunnen werken, kunnen bedrijven daarom maar moeilijk afscheid nemen van het concept kantoortuin.

In de balans tussen communicatie en productiviteit slaat de balans in negatieve zin vaak door qua productiviteit in een kantoortuin. Dat staat natuurlijk nog los van andere mogelijke ergernissen, die vanzelfsprekend volgen op het samenzijn van diverse mensen met hun gewoontes, gedrag, etc in een open ruimte. Maar er zijn ook mensen die wel het vermogen hebben om zich te kunnen concentreren in een kantoortuin en het concept juist positief vinden.

Aangezien de veel mensen wel ervaring hebben met het werken in een kantoortuin en er nog geen topic over was, is het een goed idee om hierover de discussie te starten en ervaringen uit te wisselen. Bijvoorbeeld, wat zijn je positieve en negatieve ervaring, of zijn er tips die helpen met productiviteit in een kantoortuin. Of is het qua negatieve ervaring inmiddels zo'n belangrijke factor dat je het meeweegt bij de sollicitatie naar een nieuwe baan?
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
pi_185430507
TS trapt af: werk meestal offshore, dus niks te klagen ^O^

Voor de rest maakt het ook wel uit met wie je zit. Met gezellige mensen is het een stuk beter te doen dan met saaie mensen.
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
pi_185431315
Een kantoortuin is alleen prettig bij routinematig werk of als je lekker zit te flierefluiten. Als je veel moet bellen of veel na moet denken is het een hel.

Bij mijn vorige werk zat de engineering zelfs samen met sales en klantenservice in een ruimte. Zit je zwaar na te denken zitten er 10 man om je heen te bellen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_185434553
Ik vind het ook een hel, omdat ik voortdurend afgeleid word door geklets, gebel en langs wandelende mensen. Dat ik mijn werk niet meer interessant vind helpt ook niet mee. Al met al schat ik in dat ik zeker minder dan 50% productieve uren heb.
  woensdag 6 maart 2019 @ 18:09:24 #5
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_185434613
Het is de definitie van hel. Als je werk gedaan wil krijgen, moet je niet in een kantoortuin gaan werken. Alle onderzoeken wijzen ook uit dat het absoluut niet werkt.
Don't let my username fool you...
  woensdag 6 maart 2019 @ 18:46:15 #6
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_185435310
Kantoortuinen zijn een verschrikking.
Bij ons gelukkig erg kleinschalig opgezet en er zijn ook veel concentratiewerkplekken. Kleine ruimtes met hooguit zes bureau’s. Met als belangrijkste regel, als je wil bellen of kletsen ga je de ruimte uit.
Verder is thuiswerken nooit een probleem.
pi_185435381
Helemaal kut. Gelukkig heb ik een kantoor met vergadertafel en beeldscherm. Fuck de kantoortuin.
Whatever...
  Moderator woensdag 6 maart 2019 @ 20:29:14 #8
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_185437761
Verschrikkelijk. Heb er twee waarmee ik moet werken. Eentje met een vide. Is het rustig beneden, hoor je de herrie van boven en vise versa. Alles moet ook gebeuren in die tuin.
De andere locatie veel mensen die allemaal het leuk vinden om hardop te bellen. Er zijn maar een paar hokjes wat dus vooral niet voldoende is..
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 6 maart 2019 @ 20:34:08 #9
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185437900
De huidige kantoortuin voldoet zelden aan de regels die er ooit voor waren. O.a. dat als er aan het bureau naast het jouwe een gesprek werd gevoerd, dat je het dan niet woordelijk kon verstaan (door geluidsdempende materialen en door bijvoorbeeld een kabbelend fonteintje). Daardoor is de kantoortuin véél groter dan een kantoor met kamers. Je zit vrij letterlijk in een tuin, met planten voor nog wat privacy. Dát is het idee van de kantoortuin.
Heb er in een gewerkt en dat was wel fijn. Beter dan 7 man op 30 m2 nu.

Zoveel mogelijk bureaus in één ruimte stouwen is géén kantoortuin maar een ongezonde fabriek.

Helaas zijn de arbo-regels voor bureauruimte ook niet meer wat ze waren :{

Edit: bij mijn weten hadden ze in het tijdperk van de kantoortuin nog niet allemaal een telefoon op het bureau, laat staan mobiel. En ook zeker niet allemaal een schrijfmachine.

[ Bericht 8% gewijzigd door Lunatiek op 06-03-2019 20:39:10 ]
pi_185438112
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2019 18:46 schreef Sodeknetters het volgende:
Kantoortuinen zijn een verschrikking.
Bij ons gelukkig erg kleinschalig opgezet en er zijn ook veel concentratiewerkplekken. Kleine ruimtes met hooguit zes bureau’s. Met als belangrijkste regel, als je wil bellen of kletsen ga je de ruimte uit.
Verder is thuiswerken nooit een probleem.
Of individuele hokjes die goed geïsoleerd zijn zodat je wel lekker kan bellen terwijl je wel data op je beeldscherm kan raadplegen omdat je niet hoeft weg te lopen. _O_

Naar mijn idee is een kantoortuin dus juist dat je keuze hebt tussen open ruimte en kleine ruimte. Niet een of andere herrieplek zoals in Wolf of Wall street. :')
  Moderator woensdag 6 maart 2019 @ 20:43:36 #11
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_185438131
Ik heb in ieder geval structureel mijn koptelefoon bij me :') !
  woensdag 6 maart 2019 @ 20:59:16 #12
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_185438505
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2019 20:42 schreef Chia het volgende:
[..]

Of individuele hokjes die goed geïsoleerd zijn zodat je wel lekker kan bellen terwijl je wel data op je beeldscherm kan raadplegen omdat je niet hoeft weg te lopen. _O_

Naar mijn idee is een kantoortuin dus juist dat je keuze hebt tussen open ruimte en kleine ruimte. Niet een of andere herrieplek zoals in Wolf of Wall street. :')
De bekende cubicals.
In Nederland nog niet echt gemeengoed geloof ik. Zou wel kunnen werken.
pi_185438826
Ik zit met in totaal 4 man op een kamer, en wij hoeven niet continu te bellen, dan vind ik het niet zo storend.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_185440276
De meeste klanten waar ik zit hebben een kantoortuin. Bij de klant waar ik op woensdag zit is de woensdag een nogal populaire thuiswerk dag. Van de ongeveer 40 werkplekken waren er 5 in gebruik :')
pi_185441116
Ik kan mij niet voorstellen dat er ook maar iemand is die met droge ogen durft te beweren dat deze productiever en creatiever bezig kan zijn in een kantoorruimte.

Ben na een verhuizing van een kantoor met 3 mensen naar een kantoor met 7 mensen gegaan voor bijna een jaar en dat was een absolute hel. Zit je daar tussen inkopers, een marketingspipo en de kachel op 27 graden omdat de designster schijnbaar geen trui kan betalen terwijl de inkoper aan de telefoon voor de 6e keer gaat vertellen hoe zijn niet heel erg interessante weekend was.

Schiet mij maar lek :P Gelukkig hebben we met zijn 3en nu weer een eigen kantoor, anders was ik daar nu ook al weg geweest want 7 uur per dag met een koptelefoon op zitten of altijd thuis werken is ook niet alles.
  FP Moderator / Spellchecker woensdag 6 maart 2019 @ 22:35:23 #16
380371 crew  Anakha
Without Destiny
pi_185441396
Ik sluit mij aan bij de tegenstanders van de hel die kantoortuin heet. Terwijl je probeert je te concentreren zitten er mensen te bellen, kletsen en lopen er mensen langs. Verder is het ook nog veel te warm en de lucht te droog.

En als je zelf eens moet bellen en daarbij je computer nodig hebt (en dus niet ergens anders heen kunt gaan) kun je de ander niet eens verstaan en moet je met je vinger in je vrije oor zitten.

In één woord: verschrikkelijk!
The One Whose Fate The Gods Do Not Know
pi_185441669
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2019 21:54 schreef Linkse_krijger het volgende:
De meeste klanten waar ik zit hebben een kantoortuin. Bij de klant waar ik op woensdag zit is de woensdag een nogal populaire thuiswerk dag. Van de ongeveer 40 werkplekken waren er 5 in gebruik :')
Iedereen ontvlucht zo vaak mogelijk dat kantoor. Schiet lekker op met je goedkope oplossing. Pennywise, pound foolish.
Whatever...
pi_185442001
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 22:43 schreef Spanky78 het volgende:
[..]

Iedereen ontvlucht zo vaak mogelijk dat kantoor. Schiet lekker op met je goedkope oplossing. Pennywise, pound foolish.
Ik las laatst nog een artikel dat de productiviteit zeker 15% omlaag gaat in een kantoortuin. Dat betekent al gauw dat je zo meer verliest dan je bespaart ten opzichte van een ruimere opzet die meer rust biedt aan de werknemers.
  Moderator woensdag 6 maart 2019 @ 22:52:38 #19
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_185442084
Ik lees kantoortuinen met 7 medewerkers. Lijkt me heerlijk!! #48opeenrij
pi_185443450
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 22:52 schreef Renesite het volgende:
Ik lees kantoortuinen met 7 medewerkers. Lijkt me heerlijk!! #48opeenrij
:D Een kantoortuin wilde ik het nog niet noemen maar ik werd van 7 al gek. Met 48 zou ik waarschijnlijk direct in de auto stappen en een nieuwe werkgever zoeken. _O-
  donderdag 7 maart 2019 @ 05:03:49 #21
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185445361
quote:
19s.gif Op woensdag 6 maart 2019 23:39 schreef TwenteFC het volgende:
[..]

:D Een kantoortuin wilde ik het nog niet noemen maar ik werd van 7 al gek. Met 48 zou ik waarschijnlijk direct in de auto stappen en een nieuwe werkgever zoeken. _O-
Uit ervaring kan ik zeggen dat het heel wat uitmaakt of je die 48 op 2200 m2 zet, of op 500 m2. En dat andere zaken ook helpen om het rustig te houden, zoals juiste plaatsing koffieapparaat, waar de doorlopende route is, aparte scrumruimte, kleine afgezonderde werkplekken/vergaderruimtes, plaatsing van kasten en planten.
pi_185445386
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2019 21:54 schreef Linkse_krijger het volgende:
Maar op dinsdag mudjevol?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_185450922
In tegenstelling tot de rest zit ik liever in een kantoortuin dan elke dag met dezelfde 3 collega's in een kantoortje. Sowieso kan ik thuis werken en op kantoor zijn er ook plekken waar je je kunt afzonderen. Of gewoon in een hokje zitten. Ik vraag me af of die laatste twee mogelijkheden er nog wel zijn wanneer je een kantoortuin laat inwisselen voor kleinere werkruimtes waar max 4 mensen kunnen werken. Volgens mij heb je dan veel meer sociale controle (oh, ga je niet mee lunchen) of wordt er sneller geroddeld.
ROBODEMONS..................|:(
pi_185451331
quote:
11s.gif Op donderdag 7 maart 2019 13:10 schreef Morrigan het volgende:
In tegenstelling tot de rest zit ik liever in een kantoortuin dan elke dag met dezelfde 3 collega's in een kantoortje. Sowieso kan ik thuis werken en op kantoor zijn er ook plekken waar je je kunt afzonderen. Of gewoon in een hokje zitten. Ik vraag me af of die laatste twee mogelijkheden er nog wel zijn wanneer je een kantoortuin laat inwisselen voor kleinere werkruimtes waar max 4 mensen kunnen werken. Volgens mij heb je dan veel meer sociale controle (oh, ga je niet mee lunchen) of wordt er sneller geroddeld.
Hoe de plekken zijn ingericht heeft toch weinig te maken met of je elke dag naast dezelfde mensen zit of niet?

Als het akoestisch een beetje goed geregeld is kan ik ook wel prettig werken in een kantoortuin.

Alleen met bellen houd ik dus erg van een rustige omgeving waarin ik weinig last heb van omgevingsgeluid en anderen weinig van mijn belgeluid. Een klein kantoortje van 4 vind ik daarin dus niet per se fijner dan een kantoortuin.
pi_185451569
quote:
11s.gif Op donderdag 7 maart 2019 13:10 schreef Morrigan het volgende:
.... Volgens mij heb je dan veel meer sociale controle (oh, ga je niet mee lunchen) of wordt er sneller geroddeld.
Sorry..
Maar typisch vrouwen.. druk maken over 'sociale' dignen op werk.
Je bevestigd maar weer dat ik blij ben dat er bij mij bijna geen vrouwen op de werkvloer zitten..

:D
newb
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')