Of individuele hokjes die goed geïsoleerd zijn zodat je wel lekker kan bellen terwijl je wel data op je beeldscherm kan raadplegen omdat je niet hoeft weg te lopen.quote:Op woensdag 6 maart 2019 18:46 schreef Sodeknetters het volgende:
Kantoortuinen zijn een verschrikking.
Bij ons gelukkig erg kleinschalig opgezet en er zijn ook veel concentratiewerkplekken. Kleine ruimtes met hooguit zes bureau’s. Met als belangrijkste regel, als je wil bellen of kletsen ga je de ruimte uit.
Verder is thuiswerken nooit een probleem.
De bekende cubicals.quote:Op woensdag 6 maart 2019 20:42 schreef Chia het volgende:
[..]
Of individuele hokjes die goed geïsoleerd zijn zodat je wel lekker kan bellen terwijl je wel data op je beeldscherm kan raadplegen omdat je niet hoeft weg te lopen.![]()
Naar mijn idee is een kantoortuin dus juist dat je keuze hebt tussen open ruimte en kleine ruimte. Niet een of andere herrieplek zoals in Wolf of Wall street.
Iedereen ontvlucht zo vaak mogelijk dat kantoor. Schiet lekker op met je goedkope oplossing. Pennywise, pound foolish.quote:Op woensdag 6 maart 2019 21:54 schreef Linkse_krijger het volgende:
De meeste klanten waar ik zit hebben een kantoortuin. Bij de klant waar ik op woensdag zit is de woensdag een nogal populaire thuiswerk dag. Van de ongeveer 40 werkplekken waren er 5 in gebruik
Ik las laatst nog een artikel dat de productiviteit zeker 15% omlaag gaat in een kantoortuin. Dat betekent al gauw dat je zo meer verliest dan je bespaart ten opzichte van een ruimere opzet die meer rust biedt aan de werknemers.quote:Op woensdag 6 maart 2019 22:43 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Iedereen ontvlucht zo vaak mogelijk dat kantoor. Schiet lekker op met je goedkope oplossing. Pennywise, pound foolish.
quote:Op woensdag 6 maart 2019 22:52 schreef Renesite het volgende:
Ik lees kantoortuinen met 7 medewerkers. Lijkt me heerlijk!! #48opeenrij
Uit ervaring kan ik zeggen dat het heel wat uitmaakt of je die 48 op 2200 m2 zet, of op 500 m2. En dat andere zaken ook helpen om het rustig te houden, zoals juiste plaatsing koffieapparaat, waar de doorlopende route is, aparte scrumruimte, kleine afgezonderde werkplekken/vergaderruimtes, plaatsing van kasten en planten.quote:Op woensdag 6 maart 2019 23:39 schreef TwenteFC het volgende:
[..]Een kantoortuin wilde ik het nog niet noemen maar ik werd van 7 al gek. Met 48 zou ik waarschijnlijk direct in de auto stappen en een nieuwe werkgever zoeken.
Maar op dinsdag mudjevol?quote:Op woensdag 6 maart 2019 21:54 schreef Linkse_krijger het volgende:
De meeste klanten waar ik zit hebben een kantoortuin. Bij de klant waar ik op woensdag zit is de woensdag een nogal populaire thuiswerk dag. Van de ongeveer 40 werkplekken waren er 5 in gebruik
Hoe de plekken zijn ingericht heeft toch weinig te maken met of je elke dag naast dezelfde mensen zit of niet?quote:Op donderdag 7 maart 2019 13:10 schreef Morrigan het volgende:
In tegenstelling tot de rest zit ik liever in een kantoortuin dan elke dag met dezelfde 3 collega's in een kantoortje. Sowieso kan ik thuis werken en op kantoor zijn er ook plekken waar je je kunt afzonderen. Of gewoon in een hokje zitten. Ik vraag me af of die laatste twee mogelijkheden er nog wel zijn wanneer je een kantoortuin laat inwisselen voor kleinere werkruimtes waar max 4 mensen kunnen werken. Volgens mij heb je dan veel meer sociale controle (oh, ga je niet mee lunchen) of wordt er sneller geroddeld.
Sorry..quote:Op donderdag 7 maart 2019 13:10 schreef Morrigan het volgende:
.... Volgens mij heb je dan veel meer sociale controle (oh, ga je niet mee lunchen) of wordt er sneller geroddeld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |