Dit. Ik ben bang dat je pech hebt.quote:Op woensdag 6 maart 2019 12:21 schreef dikke_donder het volgende:
Tenzij het op film staat of post met een naam in de vuilnis weinig kans. Heb vergelijkbaar iets gehad en werd keihard afgewezen, want geen bewijs
Als ik wist wie het was had ik zijn vuil allang teruggebracht uiteraard.quote:
Dat klinkt niet echt goed, dus ik moet nu gewoon betalen voor andermans troep? Is toch 90 euro.quote:Op woensdag 6 maart 2019 12:21 schreef dikke_donder het volgende:
Tenzij het op film staat of post met een naam in de vuilnis weinig kans. Heb vergelijkbaar iets gehad en werd keihard afgewezen, want geen bewijs
Je kan het ook niet doen, maar daar krijg je toch alleen maar ellende van.quote:Op woensdag 6 maart 2019 12:23 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Dat klinkt niet echt goed, dus ik moet nu gewoon betalen voor andermans troep? Is toch 90 euro.
Dat is lastig als deze op wordt gehaald tijdens je werktijden (of schooltijden of wat dan ook)quote:Op woensdag 6 maart 2019 12:27 schreef maily het volgende:
Op ophaaldag de vuilniswagen in de gaten houden en dan pas de kliko aan straat zetten?
Dat gaat niet, ik heb geen tijd om de hele dag op de vuilniswagen te wachten.quote:Op woensdag 6 maart 2019 12:27 schreef maily het volgende:
Op ophaaldag de vuilniswagen in de gaten houden en dan pas de kliko aan straat zetten?
Wat was er mis met mijn post? Ok dat is redelijk asociaal, maar vuil in iemand anders container gooien is dat ook.quote:Op woensdag 6 maart 2019 12:28 schreef noodgang het volgende:
[..]
Dat is lastig als deze op wordt gehaald tijdens je werktijden (of schooltijden of wat dan ook)
Gaat ook niet, de gewone kliko (huisvuil en GFT) wordt maar een keer in twee weken geleegd. Dus ik ben bijna verplicht om hem elke keer als ie geleegd wordt buiten te zetten.quote:Op woensdag 6 maart 2019 12:29 schreef Jordy-B het volgende:
De kliko pas aan de straat zetten als die vol is.
Mijn grijze container wordt eens per maand geleegd. Ik heb ongeveer drie maanden nodig om hem te vullen.quote:Op woensdag 6 maart 2019 12:31 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Gaat ook niet, de gewone kliko (huisvuil en GFT) wordt maar een keer in twee weken geleegd. Dus ik ben bijna verplicht om hem elke keer als ie geleegd wordt buiten te zetten.
Met hoeveel zijn jullie thuis?quote:Op woensdag 6 maart 2019 12:33 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Mijn grijze container wordt eens per maand geleegd. Ik heb ongeveer drie maanden nodig om hem te vullen.
Ruim je troep dan eens op.quote:Op woensdag 6 maart 2019 12:33 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Mijn grijze container wordt eens per maand geleegd. Ik heb ongeveer drie maanden nodig om hem te vullen.
Dat hebben we niet helaas, er zit wel een chip in de bak zodat je hem niet dubbel kunt aanbieden in geval van veel vuil.quote:Op woensdag 6 maart 2019 12:35 schreef nils7 het volgende:
Bij onze gemeente kun je een slotje kopen die de vuilnisman open kan doen.
één. Alles wordt gescheiden, dus de plastic- en papiercontainer gaan een stuk harder.quote:
Humm ik zou ze toch even bellen want je kan zo niet voorkomen dat dit gebeurt.quote:Op woensdag 6 maart 2019 12:37 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Dat hebben we niet helaas, er zit wel een chip in de bak zodat je hem niet dubbel kunt aanbieden in geval van veel vuil.
Op slot zetten.quote:Op woensdag 6 maart 2019 12:39 schreef nils7 het volgende:
[..]
Humm ik zou ze toch even bellen want je kan zo niet voorkomen dat dit gebeurt.
Ik heb zelf ook geen slot en heb zelf mijn vuil geregeld dus de vuil kliko blijft altijd leeg.
Toch vind ik er geregeld helaas wat in
Ja dat plastic en papier scheiden moet hier ook.quote:Op woensdag 6 maart 2019 12:37 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
één. Alles wordt gescheiden, dus de plastic- en papiercontainer gaan een stuk harder.
Dat doet hij ook, andere buren klagen ook. Maar ik heb als enige een boete gehad omdat het GFT gedeelte vol zat met gewoon huisvuil. Bij het huisvuil gedeelte kon niks meer bij.quote:Op woensdag 6 maart 2019 12:40 schreef maily het volgende:
En anders maar een tijdje zelf naar de stort rijden ..... eens kijken of die andere persoon dan zijn zooi bij iemand anders in de kliko gooit.
Heb ik gedaan en ze verwezen mij naar hun totaal nutteloze site.quote:Op woensdag 6 maart 2019 12:39 schreef nils7 het volgende:
[..]
Humm ik zou ze toch even bellen want je kan zo niet voorkomen dat dit gebeurt.
Ik heb zelf ook geen slot en heb zelf mijn vuil geregeld dus de vuil kliko blijft altijd leeg.
Toch vind ik er geregeld helaas wat in
Ben je lekker mee met zo'n buurman .....quote:Op woensdag 6 maart 2019 12:43 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Dat doet hij ook, andere buren klagen ook. Maar ik heb als enige een boete gehad omdat het GFT gedeelte vol zat met gewoon huisvuil. Bij het huisvuil gedeelte kon niks meer bij.
Je zou daar maar de hele dag de tijd voor hebbenquote:Op woensdag 6 maart 2019 12:27 schreef maily het volgende:
Dan hebben wij hier mazzel, want hij komt altijd rond half 8 's morgens .....quote:Op woensdag 6 maart 2019 12:44 schreef Embraer89 het volgende:
[..]
Je zou daar maar de hele dag de tijd voor hebben
Bij deze gemeente kennelijk niet, want ik kan er niets over vindenquote:Op woensdag 6 maart 2019 12:46 schreef redboyke het volgende:
je kan een slot kopen bij de gemeente zodat enkel jij en de vuilnisman je vuilbak open krijgt.
woon in belgie dacht dat nederland dat ook had.quote:Op woensdag 6 maart 2019 12:49 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Bij deze gemeente kennelijk niet, want ik kan er niets over vinden
Kijk hier eens: https://www.kliko.nl/productoverzicht/producten/kantelslot/quote:Op woensdag 6 maart 2019 12:49 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Bij deze gemeente kennelijk niet, want ik kan er niets over vinden
aan camera beelden heb je niks. een maat van mij had ook camera en kwam een onbekende vuilnis storten. en de politie doet er niks mee.quote:Op woensdag 6 maart 2019 12:51 schreef valentijn101 het volgende:
Zet er een wildcamera op. Die filmt alleen bij beweging. Daarna aangifte doen.
Misschien is het een idee om met de buren samen (die er ook last van hebben) slotjes te vragen voor op de klikos?
Wel weer 42 euro.quote:Op woensdag 6 maart 2019 12:51 schreef maily het volgende:
[..]
Kijk hier eens: https://www.kliko.nl/productoverzicht/producten/kantelslot/
Hebben ze bewijs dat het jouw grijze afval was?quote:Op woensdag 6 maart 2019 13:04 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Wel weer 42 euro.
Nog tips hoe ik onder die geheel onterechte boete uit kan?
Leuk, maar de week erop zit er weer huisvuil in zijn biobak en krijgt hij weer een boete.quote:Op woensdag 6 maart 2019 13:09 schreef Schanu het volgende:
Ik zou bewijs opvragen, foto's dat het jouw container was en welk afval daar in zat. Als jij aannemelijk kan maken dat het niet jouw afval was (bijvoorbeeld omdat er verpakkingsmateriaal voor dieren bij zat terwijl jij geen dieren hebt, etc), dan zou ik gewoon proberen in bezwaar te gaan en daarna zelfs in beroep. Maak het ze zo moeilijk mogelijk, soms is het ook een kwestie van de aanhouder wint.
De chip in de bak is geregistreerd op mijn adres. Dus dat wordt lastig om te bewijzen dat het niet van mij is.quote:Op woensdag 6 maart 2019 13:06 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Hebben ze bewijs dat het jouw grijze afval was?
Ik neem aan dat 'jouw bak' niet voldoende is als je hem netjes op de afgesproken tijd buiten zet.
Jij hoeft toch niet te bewijzen dat het NIET jouw afval is?
vind ook wel eens afval van een ander in mijn bak.
Bij ons staat er geen sanctie op verkeerd afval (behalve puin).
Moet ik het vreemde afval dan voortaan op straat flikkeren?
Als de bak open kan heeft de gemeente het ook lastig om te bewijzen dat het wel van jouw is.quote:Op woensdag 6 maart 2019 13:14 schreef Rose_Red het volgende:
Dus dat wordt lastig om te bewijzen dat het niet van mij is.
Omgekeerd geld dat ook natuurlijk. Zij kunnen niet bewijzen dat TS het er in heeft gedaan, aangezien je wordt gedwongen je vuilcontainer enige tijd buiten jouw terrein aan deopenbare weg te parkeren. Zij eisen dus mogen zij bewijzen.quote:Op woensdag 6 maart 2019 12:21 schreef dikke_donder het volgende:
De vraag hoe dit te voorkomen is een hele andere dan de vraag wat te doen met de boete die reeds is opgelegd. Ik antwoordde op de 2e vraag. Voor de 1e zijn al meerdere tips gegeven, maar is bijzonder lastig te voorkomen. Misschien indien mogelijk een soort van buurtwacht oprichten, waarbij je met meerdere buren de containers in de gaten houdt. Twee paar ogen zien meer dan 1.quote:Op woensdag 6 maart 2019 13:14 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Leuk, maar de week erop zit er weer huisvuil in zijn biobak en krijgt hij weer een boete.
Of ze legen die bak niet meer zodra er huisvuil bij zit. Kortom TS blijft een probleem houden.
Nu heb ik er niet direct een oplossing voor, maar ik zou eens met de gemeente gaan praten. Tenslotte is het een gezamenlijk probleem dus wie weet hebben zij wel goede ideeën.
De ideeën staan op hun sitequote:Op woensdag 6 maart 2019 13:14 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Leuk, maar de week erop zit er weer huisvuil in zijn biobak en krijgt hij weer een boete.
Of ze legen die bak niet meer zodra er huisvuil bij zit. Kortom TS blijft een probleem houden.
Nu heb ik er niet direct een oplossing voor, maar ik zou eens met de gemeente gaan praten. Tenslotte is het een gezamenlijk probleem dus wie weet hebben zij wel goede ideeën.
Ja want zo ontloopt je de boete wel bij de GFT container.quote:Op woensdag 6 maart 2019 12:49 schreef tombolafan het volgende:
Huishoudfolie erover spannen; dan kan er niks bij in en door t gewicht valt hij wel leeg bij legen
Helaas geldt er in het bestuursrecht geen formeel bewijsrecht.quote:Op woensdag 6 maart 2019 13:17 schreef sanger het volgende:
[..]
Omgekeerd geld dat ook natuurlijk. Zij kunnen niet bewijzen dat TS het er in heeft gedaan, aangezien je wordt gedwongen je vuilcontainer enige tijd buiten jouw terrein aan deopenbare weg te parkeren. Zij eisen dus mogen zij bewijzen.
Als in, dat ze zonder enige bewijs, alleen maar omdat er een chipje in een container zit willekeurig mensen mogen beboeten zonder hoor en wederhoor?quote:Op woensdag 6 maart 2019 13:19 schreef Schanu het volgende:
[..]
Helaas geldt er in het bestuursrecht geen formeel bewijsrecht.
Ze werken met een waarschuwingssysteem, eerst een gele kaart aan je bak, dan een oranje en tot slot een rode en dan geven ze de gegevens die bij die bak horen door aan de gemeente. Dit probleem speelt al een paar maanden nu.quote:Op woensdag 6 maart 2019 13:23 schreef Speekselklier het volgende:
Als[..]
Als in, dat ze zonder enige bewijs, alleen maar omdat er een chipje in een container zit willekeurig mensen mogen beboeten zonder hoor en wederhoor?
En ook als de persoon die de boete krijgt aangeeft hoe de afval mogelijk in de container is gekomen?
Ik denk dat je wel erg makkelijk denkt.
De gemeente zou dus standaard elke dinsdag iedereen kunnen beboeten en dan moet iedereen maar bewijzen dat ze zich aan de afspraken hebben gehouden.
Was een grapjequote:Op woensdag 6 maart 2019 13:19 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Ja want zo ontloopt je de boete wel bij de GFT container.
Ik neem aan dat je bij de gele al hebt gereageerd dat het niet jouw vuil is.quote:Op woensdag 6 maart 2019 13:25 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Ze werken met een waarschuwingssysteem, eerst een gele kaart aan je bak, dan een oranje en tot slot een rode en dan geven ze de gegevens die bij die bak horen door aan de gemeente. Dit probleem speelt al een paar maanden nu.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |