Ik heb er een paar minuten naar gekeken, maar zodra in de reportage direct wordt uitgegaan van de waarheid van wat de familie zegt, en Diane Sawyer over Neverland zegt: “which in FACT was a horror house”, is er wat mij betreft geen sprake meer van een objectieve reportage of van hoor en wederhoor. Ik zie daardoor weinig waarde in het verder afkijken ervan. Het heeft meer weg van een roddelprogramma dan van een professionele, journalistiek eerlijke reportage.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 05:52 schreef quirina het volgende:
Deze documentaire al gezien?
Wat jankt die Cascio trouwens lelijk.
Volgens mij hadden ze een soort gezamenlijk huis in LA (ze komen eigenlijk uit Indiana). En de Jacksons waren ook een soort familiebedrijf a la de Kelly Family, dus dat zal wel om praktische redenen zijn geweest. Sowieso was hij natuurlijk veel weg en had hij nog geen relatie. En loyaliteit zal ook wel spelen. Zijn vader was misschien wel een eikel. Aan de andere kant had MJ daar ook wel een deel van zijn succes aan te danken.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 10:43 schreef Peter88Online het volgende:
Ik heb gisteren de nieuwe film gezien. Vooropgesteld; mega fan ben ik niet. Ik kan zijn muziek tot Bad erg waarderen, maar daarna vind ik het persoonlijk allemaal wat minder. Maar ik ben niet een fan die alles van hem in de cd kast heb staan. Wel zijn beste albums Off The Wall, Thriller en Bad staan in mijn platenkast.
Ik las ook alle kritiek dat zijn duistere kant niet aanbod kwam. Maar klopt het, los van wat ervan waar is, dat die beschuldigingen niet allemaal na de tijdperiode van deze film kwamen?
Verder was ik eigenlijk verbaasd dat Michael blijkbaar nog ver tot in zijn twintiger jaren nog in hetzelfde huis heeft gewoond als zijn ouders. Omdat ik twijfelde of het echt zo was (in veel biopics wordt immers toch weleens een loopje met de waarheid genomen) zocht ik het op, maar het blijkt echt zo geweest te zijn. Weet iemand eigenlijk waarom dat was? Want had hij na het enorme succes van Off The Wall en Thriller niet genoeg verdiend om daar weg te kunnen? Omdat zijn vader immers een enorme tiran was.
Ik heb mezelf wel vermaakt. Want het behandelde precies de muzikale periode die ik van hem kan waarderen. Het viel mij ook op hoeveel verschillende leeftijdscategorieën in de zaal zaten. Naast mij zat een echtpaar van in de zestig, terwijl er achter mij twee tienermeisjes zaten die zich echt zaten te verheugen tijdens de pauze op Billie Jean en Beat It. De muziek leeft dus echt nog door bij nieuwe generaties.
Wat betreft het thuis wonen had het ook met zijn moeder te maken, die wilde hij niet alleen laten. En met het feit dat de hele familie een moreel beroep op hem deed om bij de familie te blijven. Dat hele gezin was voor een groot gedeelte afhankelijk van hem.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 11:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Volgens mij hadden ze een soort gezamenlijk huis in LA (ze komen eigenlijk uit Indiana). En de Jacksons waren ook een soort familiebedrijf a la de Kelly Family, dus dat zal wel om praktische redenen zijn geweest. Sowieso was hij natuurlijk veel weg en had hij nog geen relatie. En loyaliteit zal ook wel spelen. Zijn vader was misschien wel een eikel. Aan de andere kant had MJ daar ook wel een deel van zijn succes aan te danken.
Maar de kritiek is juist dat de film in 1988 stopt en zij hele neergang en alle vragen die er over zij levenswandel na die tijd te stellen zijn niet aan bod komen.
De beschuldigden kwamen inderdaad later, maar de periode waar de beschuldigen over gingen zit wel in de film. Ook toen omring hij zich al met kinderen.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 10:43 schreef Peter88Online het volgende:
Ik heb gisteren de nieuwe film gezien. Vooropgesteld; mega fan ben ik niet. Ik kan zijn muziek tot Bad erg waarderen, maar daarna vind ik het persoonlijk allemaal wat minder. Maar ik ben niet een fan die alles van hem in de cd kast heb staan. Wel zijn beste albums Off The Wall, Thriller en Bad staan in mijn platenkast.
Ik las ook alle kritiek dat zijn duistere kant niet aanbod kwam. Maar klopt het, los van wat ervan waar is, dat die beschuldigingen niet allemaal na de tijdperiode van deze film kwamen?
Verder was ik eigenlijk verbaasd dat Michael blijkbaar nog ver tot in zijn twintiger jaren nog in hetzelfde huis heeft gewoond als zijn ouders. Omdat ik twijfelde of het echt zo was (in veel biopics wordt immers toch weleens een loopje met de waarheid genomen) zocht ik het op, maar het blijkt echt zo geweest te zijn. Weet iemand eigenlijk waarom dat was? Want had hij na het enorme succes van Off The Wall en Thriller niet genoeg verdiend om daar weg te kunnen? Omdat zijn vader immers een enorme tiran was.
Ik heb mezelf wel vermaakt. Want het behandelde precies de muzikale periode die ik van hem kan waarderen. Het viel mij ook op hoeveel verschillende leeftijdscategorieën in de zaal zaten. Naast mij zat een echtpaar van in de zestig, terwijl er achter mij twee tienermeisjes zaten die zich echt zaten te verheugen tijdens de pauze op Billie Jean en Beat It. De muziek leeft dus echt nog door bij nieuwe generaties.
Ook zijn zus Rebbie en broer Randy zijn niet te zien. Kennelijk wouden die dat niet.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 17:58 schreef DrDentz het volgende:
Zijn vriendschap met Emmanuel Lewis hebben ze eruit gelaten idd.. maar ook Brooke Shields en Diana Ross, en zusje Janet. In plaats daarvan heeft hij echt alleen dieren als vrienden. Bubbles, zijn lama en zijn giraffe.
Hmm, ook niet echt relevant toch. Gemiddelde kijkers kennen die Rebbie en Randy niet. Janet missen ze wel.quote:Op maandag 22 juni 2026 14:57 schreef R456798 het volgende:
[..]
Ook zijn zus Rebbie en broer Randy zijn niet te zien. Kennelijk wouden die dat niet.
Rebbie zorgde vroeger voor Michael als oudere zus en Randy heeft vroeger veel met Michael samen gewerkt aan o.a het album Off The Wall wat toch een doorbraak in zijn carriére was.quote:Op maandag 22 juni 2026 15:04 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Hmm, ook niet echt relevant toch. Gemiddelde kijkers kennen die Rebbie en Randy niet. Janet missen ze wel.
Hahah, ben nu momenteel American Dream uit 1992 aan het kijken.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 19:40 schreef Hexagon het volgende:
Een film is ook eigenlijk te kort voor een dergelijke carrière, een miniserie zou beter zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |