Het mag niet. Je mag hem wel op de weg zetten.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 09:35 schreef YoshiBignose het volgende:
Voor zover ik weet mag je niet op de stoep parkeren, of half op de stoep (tenzij aangegeven). Maar zijn de regels hiervoor op een industrieterrein anders dan bijv. een woonwijk? We hebben hier namelijk een grote bus die constant voor ons pand half op de stoep parkeert, maar volgens handhaving mag dat.
Wat zijn de regels precies, of mag ieder industrieterrein eigen regels hanteren?
Zie hem heel weinig, de bus staat meestal wel een week stil en als ie weg is dan zie ik niet wie het is. Uiteraard ga ik er wat van zeggen als ik hem tegenkom.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 10:29 schreef Roces18 het volgende:
Heb je de beste meneer al aangesproken op zijn gedrag??
Tja ze zeiden we hebben gecontroleerd en we hebben geen overtreding geconstateerd.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 10:30 schreef rival het volgende:
[..]
Het mag niet. Je mag hem wel op de weg zetten.
Als er al verkeershinder is terwijl de bus half op de stoep staat dan kan er dus helemaal geen verkeer meer door als hij niet half op de stoep staat of zie ik dat verkeerd?quote:Op dinsdag 5 maart 2019 10:26 schreef YoshiBignose het volgende:
We hebben er last van omdat die bus voor ons pand staat en dus niemand onze ingang meer ziet vanaf de weg en er komt bijna iedere dag PostNL langs die nu z'n bus ook niet voor de deur kan zetten. Los daarvan is het ook hinderlijk voor verkeer want het is een vrij smalle straat waar veel vrachtwagens langsrijden en die moeten dan elkaar voorlaten met allemaal rare acties tot gevolg.
Toevallig vandaag kwam ik hem tegen. Hij zei dat ie nergens anders kan parkeren dus moet wel. Ik zei zet hem dan liefst wat verder weg en niet voor m'n pand. Jaja zegt ie. Maar eind vd dag stond ie er weerquote:Op dinsdag 5 maart 2019 19:22 schreef Delenlill het volgende:
Heb je al met de eigenaar van de bus gesproken?
Kan je er nog met een rolstoel langs? Want anders is dat je argument.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 20:13 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Toevallig vandaag kwam ik hem tegen. Hij zei dat ie nergens anders kan parkeren dus moet wel. Ik zei zet hem dan liefst wat verder weg en niet voor m'n pand. Jaja zegt ie. Maar eind vd dag stond ie er weer
Maar ja blijkbaar staat hij in z'n recht als handhaving er ook geen boete voor geeft.
goeie tip.quote:Op woensdag 6 maart 2019 08:15 schreef Ivo1985 het volgende:
Handhaving blijven stalken en formeel een handhavingsverzoek indienen, met foto van de fout geparkeerde bus erbij. Met dat laatste moet de gemeente formeel actie ondernemen.
En als ze dan aangeven dat ze niet kunnen handhaven, dan moeten ze wel een héél goede reden hebben waarom het belang van de eigenaar van het busje groter is dan het simpelweg handhaven van de regelgeving. En dat lijkt me onmogelijk te beargumenteren. Er is immers altijd een andere plek voor die grote bus te vinden waar deze geparkeerd kan worden zonder regels te overtreden én zonder de doorgang te belemmeren. Alleen zal de eigenaar dan iets verder moeten lopen.
Of is de eigenaar/bestuurder mindervalide, waardoor een grotere afstand afleggen echt een probleem is? Zo ja, dan kan de gemeente een mindervaliden-parkeervak aanleggen voor deze meneer waarbinnen zijn bus kan staan. En is jouw probleem ook opgelost.
Maar dat staat toch volledig los van het (half) op de stoep parkeren? Jullie ingang wordt toch niet beter zichtbaar als meneer (volledig) op de rijbaan parkeert? Een PostNL kan dan nog steeds de bus niet bij jullie voor de deur kwijt?quote:Op dinsdag 5 maart 2019 10:26 schreef YoshiBignose het volgende:
We hebben er last van omdat die bus voor ons pand staat en dus niemand onze ingang meer ziet vanaf de weg en er komt bijna iedere dag PostNL langs die nu z'n bus ook niet voor de deur kan zetten. Los daarvan is het ook hinderlijk voor verkeer want het is een vrij smalle straat waar veel vrachtwagens langsrijden en die moeten dan elkaar voorlaten met allemaal rare acties tot gevolg.
Goed planquote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:02 schreef MaGNeT het volgende:
Als hij er een keer niet staat, zet er dan zelf een auto neer en laat 'm staan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |