Naast bovengenoemde reacties; waar komt die ¤20.000,- vandaan?quote:Op maandag 4 maart 2019 09:31 schreef darktower het volgende:
De rechtszaak gingen ze dus vol goede moed in, maar rechtbank heeft nu gezegd (dit is allemaal zoals zij het me vertelde) dat mijn tante onvoldoende aannemelijk kan maken dat de erfgrens bij de bouw van de garage NIET is verplaatst, dus schuldig, dus in totaal bijna 20.000 euro betalen.
Dat dusquote:Op maandag 4 maart 2019 09:32 schreef Postbus100 het volgende:
Huh, dit valt toch allemaal op te meten? Kadaster enzo?
Het hangt toch niet af van gebouwen?
Ik vermoed dat tante daar een beroep op gedaan heeft, en dan moet je het inderdaad aantonen. Dus dat de garage over de grens is gebouwd, tante zegt dat dat al zo lang zo is en dus de grens verplaatst isquote:Op maandag 4 maart 2019 09:41 schreef blomke het volgende:
Is er ook niet iets met verjaring http://www.wvtadvocaten.n(...)-van-een-stuk-grond/
Als dit al in de jaren '50 speelde?
Misschien iets meer informatie geven? De rechter zal zijn uitspraak op bepaalde informatie gedaan hebben.quote:Op maandag 4 maart 2019 09:31 schreef darktower het volgende:
Een tante van me vroeg gisteren of ik kon helpen: ze hebben sinds 1959 een woning met daarop vroeger een schuur aan de grens van het erf. De woning was toen van een opa, toen van zoon, nu van kleinzoon. De schuur is vervangen in die tijd door een garage, waarbij de grond een meter is opgehoogd. NIET verplaatst dus, maar opgehoogd. Ik geloof om aan te sluiten op de grond van de buren ofzo. Afijn: een of andere stichting die eigenaar is van de grond er naast heeft een rechtszaak aangespannen en gezegd dat de garage op hun grond is gezet. Mijn tante stelt: we hebben geen mm verplaatst, het is al zoals het was sinds 1959. De rechtszaak gingen ze dus vol goede moed in, maar rechtbank heeft nu gezegd (dit is allemaal zoals zij het me vertelde) dat mijn tante onvoldoende aannemelijk kan maken dat de erfgrens bij de bouw van de garage NIET is verplaatst, dus schuldig, dus in totaal bijna 20.000 euro betalen. Ik heb al gezegd: vraag luchtfoto's op bij kadaster, zoek foto's bij elkaar, zorg voor getuigen etc., maar heeft iemand anders nog andere tips? In ieder geval hoger beroep I'd say...
Vergunningaanvragen voor de (her)bouw, datum op bouwtekeningen, offertes en contracten van/met aannemers etc. Oude foto's zegt niets natuurlijk, want hoe zie aan de foto hoe oud iets is?quote:Op maandag 4 maart 2019 09:52 schreef Victoriaatje het volgende:
Ik zou niet weten hoe dat kan, behalve met oude foto's.
Een foto van de oude schuur naast die van de nieuwe garage leggen zou kunnen laten zien dat ze beide op precies dezelfde plek gebouwd zijn.quote:Op maandag 4 maart 2019 10:21 schreef blomke het volgende:
[..]
Vergunningaanvragen voor de (her)bouw, datum op bouwtekeningen, offertes en contracten van/met aannemers etc. Oude foto's zegt niets natuurlijk, want hoe zie aan de foto hoe oud iets is?
Als tante fotoboeken heeft waarop je de kinderen en kleinkinderen ziet opgroeien en spelen in de tuin met op de achtergrond die garage dan kan dat overtuigend zijn.quote:Op maandag 4 maart 2019 10:21 schreef blomke het volgende:
Oude foto's zegt niets natuurlijk, want hoe zie aan de foto hoe oud iets is?
Ja, want je ziet ook dat het toen de kinderen en nu die volwassenen zijn?quote:Op maandag 4 maart 2019 11:38 schreef jeroen25 het volgende:
Als tante fotoboeken heeft waarop je de kinderen en kleinkinderen ziet opgroeien en spelen in de tuin met op de achtergrond die garage dan kan dat overtuigend zijn.
Opmerking ging om de verjaring, i.c. het bouwjaar. Niet om de locatie.quote:Op maandag 4 maart 2019 11:33 schreef Delenlill het volgende:
Een foto van de oude schuur naast die van de nieuwe garage leggen zou kunnen laten zien dat ze beide op precies dezelfde plek gebouwd zijn.
Klopt. Er zijn ook wel eens stalen pijpjes in de grond geslagen bij een eerdere referentieuitzetting; die zou je kunnen gebruik i.c.m. de kadastrale kaart.quote:Op maandag 4 maart 2019 12:35 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:
Deze datasets zijn indicatief: voor een gerechtelijke basis zul je denk ik alsnog iemand van het kadaster een meting op locatie moeten laten uitvoeren
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |