Je ziet het resultaat hier en in de Cos,quote:Op woensdag 6 maart 2019 12:51 schreef Crabapple het volgende:
[..]
Is het zo onverdraaglijk dat de ene Mod zijn/haar rol iets anders uitvoert dan de anderen? Mods kunnen onderling verschillen net als users dat doen, het zijn net mensen
Van anderen kun je van tevoren op je klompen aanvoelen dat ze niet geschikt zijn.quote:Op woensdag 6 maart 2019 13:00 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Van sommigen weet je zo dat ze niet geschikt zijn. Maar eens, macht corrumpeert en dat vind ik de grootste ergernis.
Nu we toch aan het spuien zijn.
Wat ook ergelijk is, dat is dat je de mond gesnoerd kan worden, zonder geldige reden, maar gewoon omdat het kan. Zo voelt dat in ieder geval. Erg onbevredigend.
Wat bedoel je? Nvm, wat betekent dat?quote:Op woensdag 6 maart 2019 13:17 schreef mootie het volgende:
[..]
Van anderen kun je van tevoren op je klompen aanvoelen dat ze niet geschikt zijn.
Nvm, dat zei jij ook.
Nevermindquote:Op woensdag 6 maart 2019 13:20 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Nvm, wat betekent dat?
Dan zijn wij het daarover eens.quote:
En daar ligt dus het probleem............Daar gaat de discussie over.........Een discussie die mijn inziens al veel te lang duurt....Wanneer komt er een oplossing...Je hebt ontevreden users en je hebt mods die zich aan de regels dienen te houden volgens de statuten van het beleid...Ik denk dat dit een probleem is die echt opgelost dient te worden, anders zijn we over een half jaar nog aan het discussiëren....De users hebben hun onvrede kenbaar gemaakt de bal ligt nu bij het beleid(om het zo maar even te benoemen).....Wat mij wel opvalt en dat moet mij toch van het hart, dat er users zijn waar nooit geen problemen mee waren, nu opeens gezien worden als het probleem....Users die nooit opstandig waren, worden nu opstandig en gezien als het probleem...Nee die users zien het wel goed en voordat ze aan de noodklok beginnen te rammelen is het kwaad al geschied en zie je ze 1 of 2 weken niet meer....Ik denk dat dit fenomeen nu een maand of 3 bezig is......Daar ligt mijn inziens de zere vinger......quote:Op woensdag 6 maart 2019 12:52 schreef mazaru het volgende:
[..]
Het probleem is dat er straks een andere mod komt die er weer heel anders over denkt en compleet anders reageert.
Ik ookquote:Op woensdag 6 maart 2019 12:19 schreef mazaru het volgende:
[..]
Niet altijd dus. Ik heb notes om dat te bewijzen.
Ik heb niets met de cos en het huidige probleem aldaar, maar zie wel een verband met eerdere conflicten.quote:Op woensdag 6 maart 2019 12:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Tuurlijk. Dat klopt. Ieder mens is anders en zal op een andere manier reageren. Maar neem van me aan dat we ons best doen om zo objectief mogelijk te zijn.
Je grijpt terug op het verleden om dingen van nu te verklaren. Dit kan soms heel handig zijn om een situatie te verklaren of duidelijkheid te krijgen waarom bepaalde dingen zo gelopen zijn. Maar je geeft mij bijvoorbeeld heel weinig handvatten met deze post. Ik wil je best geloven maar wel met voorbeelden. Je neemt daarbij heel je gevoel van hoe het gelopen is mee in je post nu. Het is best gemeen om te zeggen 'je hebt het goed weten te verkopen bij de dienstdoende FAs', niet alleen is het een wantrouwen naar de mods dat zij het niet goed verwoorden het is een absoluut wantrouwen naar mij dat ik het niet zie of niet kan zien. Je kent mij niet en ik heb idd niet in Uto gepost voordat ik FA werd. Maar je doet mij of de FAs echt tekort met zo'n kleine opmerking.quote:Op woensdag 6 maart 2019 19:23 schreef sly-nl het volgende:
[..]
Ik heb niets met de cos en het huidige probleem aldaar, mar zie wel een verband met eerdere conflicten.
Als ik dit zo lees “zo objectief mogelijk zijn” moet ik toch nog even met terugwerkende kracht reageren. Vooral omdat mijns inziens de kern van het probleem toen, ook basaal is voor de huidige malaise.
Het hele slowchat-verhaal en hoe dat verlopen is was één en al persoonlijke strijd geworden. Een ieder (moi en anderen) die kritisch werden op jullie inmenging in de sc, werd monddood gemaakt, al dan niet gekoppeld aan eerder door jou of jullie ontvangen kritiek in andere periodes. Nu hebben jullie dat aardig weten te verkopen bij de dienstdoende FA’s, maar hetzelfde probleem ligt er, denk ik, nog.
Ik kan het me voorstellen echt dat het zo voelde (als een grondstrijd) ik denk echter dat beiden kampen dit ervaren hebben en daar wil ik iets aan doen. Niet met alleen de mods of alleen de users maar met ze allen.quote:En er werd inderdaad door een aantal mensen in een eerder stadium té vaak op jullie cos-gerelateerde modden gezeken, wat soms niet leuk was voor jullie, begrijpelijk. Maar daar stond o.a. het sc-verhaal -en het opblazen hiervan- los van. In deze ‘affaire’ werd na wat milde kritiek naar jullie toe opeens ook een streng en totalitair beleid ingevoerd, eigenlijk zonder enige grond, behalve dat het te persoonlijk werd ‘you’re either with us or against us’
Op een gegeven moment heb ik het zelf (met dus nog een aantal mensen) ervaren als een soort van drijfjacht . In de sc werden posts van me verwijderd die niets met jullie te maken hadden. Gewoon een grapje over Trump of een andere opmerking die echt niet te grof was. Reageerde ik in bijv. het ‘Tilly-topic’ werden er onschuldige (hooguit grappige haha) posts verwijderd etc. Plus soms in een topic vage dreigementen “de rotte appels gaan eruit”. Alsof het een grondoorlog betrof..
Duidelijkheid, niet zulke rare opmerkingen waar ieder in wil lezen wat hij of zij wil lezen.quote:Zo aardig als je nu in deze feedback bent heb ik je een paar keer eerder zien posten, ook toen lag er een ‘schuimpjes-revolutie’ op de loer..
Het zou toch jammer zijn als het hele probleem niet zo zeer de interpretatie van bijvoorbeeld cos-regels is, maar iets subjectiefs dat gemaskeerd wordt..
Grappig, ik ga er juist vanuit (op basis van je post # 258) dat jij wel openstaat voor een echte oplossing.quote:Op woensdag 6 maart 2019 19:40 schreef NanKing het volgende:
[..]
Je grijpt terug op het verleden om dingen van nu te verklaren. Dit kan soms heel handig zijn om een situatie te verklaren of duidelijkheid te krijgen waarom bepaalde dingen zo gelopen zijn. Maar je geeft mij bijvoorbeeld heel weinig handvatten met deze post. Ik wil je best geloven maar wel met voorbeelden. Je neemt daarbij heel je gevoel van hoe het gelopen is mee in je post nu. Het is best gemeen om te zeggen 'je hebt het goed weten te verkopen bij de dienstdoende FAs', niet alleen is het een wantrouwen naar de mods dat zij het niet goed verwoorden het is een absoluut wantrouwen naar mij dat ik het niet zie of niet kan zien. Je kent mij niet en ik heb idd niet in Uto gepost voordat ik FA werd. Maar je doet mij of de FAs echt tekort met zo'n kleine opmerking.
Ik sta open voor alles, ik ben geen FA alleen maar voor de mods, mijn grootste intentie zullen altijd de users zijn, zonder users geen forum, geen mod en al helemaal geen FA.
Ik post hier niet voor niets, ik zie ook strubbelingen hier. Alleen ga je er op voorhand al vanuit dat ik zo beperkt ben in mijn blik dat ik niet open zou staan voor iets.[..]
Ik kan het me voorstellen echt dat het zo voelde (als een grondstrijd) ik denk echter dat beiden kampen dit ervaren hebben en daar wil ik iets aan doen. Niet met alleen de mods of alleen de users maar met ze allen.[..]
Duidelijkheid, niet zulke rare opmerkingen waar ieder in wil lezen wat hij of zij wil lezen.
Serieuze vraag aan je, wat mocht je eerst wel wat je nu niet mocht? Wat aan de COS regels of nou ja de user policy is niet duidelijk voor je?
Excuses dan las ik het zinnetje fout over het aan de FAs verkopen, ik vond het een beetje en rare opmerking maar dat mag tochquote:Op woensdag 6 maart 2019 19:53 schreef sly-nl het volgende:
[..]
Grappig, ik ga er juist vanuit (op basis van je post # 258) dat jij wel openstaat voor een echte oplossing.
Ik zie geen 'rare opmerking' maar geef een persoonlijke mening. Wat een ander daar mee doet is niet aan mij natuurlijk..
Je laatste vraag is niet relevant daar ik niet meer post in de slow chat want deze (met z'n vorige users) is verplaatst.
Mag. Was misschien ietwat gechargeerd van me.quote:Op woensdag 6 maart 2019 19:58 schreef NanKing het volgende:
[..]
Excuses dan las ik het zinnetje fout over het aan de FAs verkopen, ik vond het een beetje en rare opmerking maar dat mag toch.
Fijn dat je mijn intentie goed ziet, dat meen ik ook echt oprecht!
Ik zou het t liefst zien dat iedereen gewoon post waar hij of zij blieft dus je jezelf niet uit een bepaald topic ontrekt omdat het je niet meer bevalt. We moeten het toch echt met alle mensne die op dit forum (uto) zitten doen. Ik vind het de charme van FOK! dat iedereen zo anders is, deze charme wordt heel snel als vervelend ervaren door sommige mensen omdat je heel veel dingen leest waar je je wenkbrauwen vast even bij moet fronsen of denktwtf post jij nou weer, het gaat voor mij fout als je dit niet meer alleen maar denkt maar ook gaat uiten
(elke je was algemeen he niet tegen jou persoonlijk bedoeld alleen quote ik jou )
Ik stel alle bijdrages op prijs! Ik post hier niet om een riedeltje af te spelen en het daar bij te laten. Ik wil graag ingesprek met een ieder en geen eenzijdige posts maken waar niemand op in kan gaan.quote:Op woensdag 6 maart 2019 20:08 schreef sly-nl het volgende:
[..]
Mag. Was misschien ietwat gechargeerd van me.
Ik hoopte iets bij te dragen, ook al is het wat te 'hard' gesteld en lijkt het misschien alsof ik te persoonlijk bezig ben.
Ik begrijp ook wel dat je voorgangers het hier opnamen voor de mods, zo werkt het nu eenmaal..
Daar jij je wel neutraler opstelt, denk ik dat de kans van slagen, als het gaat om een oplossing hier, aanzienlijk groter is.
Succes!
Ik denk dat grootste issue met praten over bans ed. is, dat jij bijvoorbeeld wel kan aangeven dat jij vind dat je een onterechte ban/note etc. hebt gehad(hypothetisch), maar als ik dan aangeef dat die wat ons uit wel terecht is, maar het word dan toch een soort welles/niettes verhaal.quote:Op woensdag 6 maart 2019 20:38 schreef ThunderBitch het volgende:
Ik ben bang dat dit probleem niet opgelost gaat worden. Ik hoop het wel, maar .....
De bottleneck is uiteindelijk dat er niet over bans e.d. gepraat mag worden (dat krijg je ook als je protesteert). Prima, maar dat is geen regel van de users. De user zit net zo goed met het probleem dat er niets gezegd kan worden. Sterker nog, er MAG niets gezegd worden.
Iedereen heeft elkaar dus in de tang (mods/users en users onderling)
Het zal wel om wat voor reden dan ook niet anders kunnen.
Stel dat de users toestemming geven om gewoon over een ban te praten, dan zal dat misschien niet mogen en dan zijn we weer bij af. Dus, het zijn de regels die de mods vleugellam maken, omdat ze alleen mantra's kunnen typen,en daar hebben de users aan de andere kant ook niets aan.
Als dingen onder de pet gehouden worden, loopt de druk op den duur altijd op en moet een clash neergeslagen worden.
Ik ga er dan maar vanuit dat de dingen zullen blijven zoals ze zijn, bijna niemand durft te reageren, want alles wat gezegd kan worden, is gezegd. De rest mag niet. Dat geeft het gevoel van monddood maken.
Dan komen we weer op het stukje objectiviteit, dan is het weer rond.quote:Op woensdag 6 maart 2019 21:01 schreef Soulraven het volgende:
[..]
Ik denk dat grootste issue met praten over bans ed. is, dat jij bijvoorbeeld wel kan aangeven dat jij vind dat je een onterechte ban/note etc. hebt gehad(hypothetisch), maar als ik dan aangeef dat die wat ons uit wel terecht is, maar het word dan toch een soort welles/niettes verhaal.
Er is dan ook niet voor niets de regel dat je dat met een fa opneemt. Een onpartijdige derde die prima kan zien wat er precies aan de hand is.
Ik kan wel aangeven waarom ik een bepaalde actie doe, maar als jij daar niet genoegen mee neemt(niet specifiek jij maar in het algemeen) en andersom ook. Jij kunt aangeven waarom jij vindt dat het niet terecht maar als ik niks met die uitleg kan, dan kom je er niet uit.
Maar dan gaan posten in het forum over hoe oneerlijk het allemaal is maar ook dat lost in feite niks op behalve dan dat de sfeer er niet leuker op word.
Bans worden niet besproken op FOK! dit is een letterlijke regel uit de policy. Dit is altijd al zo geweest en ik zie dit ook niet veranderen. Als je dit ziet als monddood maken vind ik het echt heel erg jammer. Dit is gewoon een regel van FOK! en nogmaals de FAs staan echt altijd voor je open op dit punt, maar niet openbaar. Ik vind het jammer dat dit onder het kopje monddood maken genoemd wordt. Ten eerste kijk je de mod aan op een algemene FOK!regel en ten tweede is dit niet bedoeld om jou monddood te maken.quote:Op woensdag 6 maart 2019 20:38 schreef ThunderBitch het volgende:
Ik ben bang dat dit probleem niet opgelost gaat worden. Ik hoop het wel, maar .....
De bottleneck is uiteindelijk dat er niet over bans e.d. gepraat mag worden (dat krijg je ook als je protesteert). Prima, maar dat is geen regel van de users. De user zit net zo goed met het probleem dat er niets gezegd kan worden. Sterker nog, er MAG niets gezegd worden.
Iedereen heeft elkaar dus in de tang (mods/users en users onderling)
Het zal wel om wat voor reden dan ook niet anders kunnen.
Stel dat de users toestemming geven om gewoon over een ban te praten, dan zal dat misschien niet mogen en dan zijn we weer bij af. Dus, het zijn de regels die de mods vleugellam maken, omdat ze alleen mantra's kunnen typen,en daar hebben de users aan de andere kant ook niets aan.
Als dingen onder de pet gehouden worden, loopt de druk op den duur altijd op en moet een clash neergeslagen worden.
Ik ga er dan maar vanuit dat de dingen zullen blijven zoals ze zijn, bijna niemand durft te reageren, want alles wat gezegd kan worden, is gezegd. De rest mag niet. Dat geeft het gevoel van monddood maken.
Neen en je hoeft die rol echt niet op je te nemen. Iedereen is hier even waardevol. Ik spreek niet alleen namens mezelf hier, ik spreek hier ook namens de mods. Het is niet eerlijk om te denken dat ik hier helemaal autonoom zit zonder maar iets met hen te bespreken.quote:Op woensdag 6 maart 2019 21:08 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Dan komen we weer op het stukje objectiviteit, dan is het weer rond.
Als je aangeeft waarom je dat vindt, geeft dat tenminste een gevoel dat je gehoord bent.
Prive word je soms afgebekt of wordt er verwezen naar fa's. Allemaal mooi en aardig, maar je begint al met 0-3 achterstand. Ga er dan maar aan staan. Ik moet je zeggen, persoonlijk word ik daar niet enthousiaster van. Kan wel zijn wat je zegt, maar die ervaring heb ik niet. Maar hey, ik ben een gast en heb niets te vertellen. Dat is waar het op neerkomt.
Als jij het gevoel hebt dat je prive afgebekt wordt dan is dat ook zeker niet de bedoeling, en dat lijkt me dan ook zeker een punt om aan te geven.quote:Op woensdag 6 maart 2019 21:08 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Dan komen we weer op het stukje objectiviteit, dan is het weer rond.
Als je aangeeft waarom je dat vindt, geeft dat tenminste een gevoel dat je gehoord bent.
Prive wordt je soms afgebekt of wordt er verwezen naar fa's. Allemaal mooi en aardig, maar je begint al met 3-0. Ga er dan maar aan staan. Ik moet je zeggen, persoonlijk word ik daar niet enthousiaster van. Kan wel zijn wat je zegt, maar die ervaring heb ik niet. Maar hey, ik ben een gast en heb niets te vertellen. Dat is waar het op neerkomt.
Daar ging ik al vanuit.quote:Op woensdag 6 maart 2019 21:16 schreef NanKing het volgende:
[..]
Neen en je hoeft die rol echt niet op je te nemen. Iedereen is hier even waardevol. Ik spreek niet alleen namens mezelf hier, ik spreek hier ook namens de mods. Het is niet eerlijk om te denken dat ik hier helemaal autonoom zit zonder maar iets met hen te bespreken.
Ik moet er echt vaker bijzetten dat ik in t algemeen verder praat als ik iemand quotequote:Op woensdag 6 maart 2019 21:23 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Daar ging ik al vanuit.
Wat ik mij toch wel afvraag, is waar ik het gevoel geef dat je hier niet autonoom zit?
Ik heb het niet perse over mezelf, maar ook de kritiek van anderen. Ik probeer het algemeen te houden.quote:Op woensdag 6 maart 2019 21:22 schreef Soulraven het volgende:
[..]
Als jij het gevoel hebt dat je prive afgebekt wordt dan is dat ook zeker niet de bedoeling, en dat lijkt me dan ook zeker een punt om aan te geven.
Ik kan daar ook eerlijk over zijn en dat wil ik ook best, als mod heb ik zelf regelmatig ook het idee best wel afgebekt te worden en dat is ook echt niet prettig als je voor jouw gevoel eerlijk handelt en vervolgens een lading ellende over je heen krijgt. En dan kan er gezegd worden "tja dan moet je maar geen moderator worden". Moderators zijn ook mensen. Iedereen kan een keer onredelijk boos zijn, of even moet ventileren, prima. Maar als het stelselmatig word dan zit er toch iets fout.
En het lastige met je eerste je eerste punt "het aangeven waarom" is dat ook dat lang niet altijd geaccepteerd word. Als jij vind dat een mod bijv. een hekel aan je heeft en daarop handelt, en die mod geeft aan dat dat niet zo is, dan ben je nog niks verder. Voor jouw gevoel is het zo en die ander kan in principe niks doen om dat gevoel bij jou weg te nemen.
Ik snap niet wat je daarmee bedoelt. Ik geloof wat je nu zegt, maar ik wil het nog steeds weten, want het lijkt alsof ik iets heb geschreven wat ik zeker niet bedoel. Wil het weten voor in het vervolg.quote:Op woensdag 6 maart 2019 21:27 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ik moet er echt vaker bijzetten dat ik in t algemeen verder praat als ik iemand quote
Sowwy
Het blijft altijd een lastige in die zijn dat je niet altijd een totale uitleg kan geven. Ik kan niet altijd uitleggen precies WAAROM ik in een bepaalde situatie op een bepaalde manier gehandelt heb, omdat je natuurlijk een stuk met privacy, omstandigheden, etc.quote:Op woensdag 6 maart 2019 21:29 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Ik heb het niet perse over mezelf, maar ook de kritiek van anderen. Ik probeer het algemeen te houden.
Ik ben geen modbasher, zal altijd proberen bij het probleem te blijven zonder de mod aan te vallen.
Als ik uit de bocht vlieg, dan weet ik dat zelf echt wel en zal dat niet ontkennen. Waar ik dan wel een probleem mee zal hebben, is wanneer bij anderen niet geveegd wordt. Het vegen vind ik persoonlijk over het algemeen een gruwel, maar goed dat is persoonlijk.
Je kunt ook niets meer bewijzen, want alles is weg.
Ik heb contact gehad met een fa en heb mij niet gehoord gevoeld, integendeel.
Pas een ban gekregen sinds jaren. Onbevredigend gevoel aan overgehouden, maar ook dat zal vast aan mij liggen. Ik heb het gevoel dat je nergens terecht kunt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |