Op zich een mooi streven, maar het betekent wel dat omdat de scheidsrechters moeite hebben om de wedstrijden in de hand te houden, de spelers zich braver gaan gedragen. Ik vraag me af of dat werkt.quote:Op woensdag 6 maart 2019 12:45 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Dat klopt, maar misschien kunnen wij ermee beginnen. dan wordt de rol van de mods duidelijker.
Sommige dingen zijn duidelijk en die zijn genoegzaam aan bod geweest. Ik richt mij dan op wat ook aandacht behoeft.
Nee en ook ik heb desnoods de notes om het te bewijzen. Nee, nee, niet zomaar notes, ik weet dat ik ze zo en nu en dan verdien en ik kan zelfs bij notes knikken en zeggen, Tsja Bloes die zat eraan te komen,.... Maar dit is echt van een andere orde.quote:Op woensdag 6 maart 2019 12:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Tuurlijk. Dat klopt. Ieder mens is anders en zal op een andere manier reageren. Maar neem van me aan dat we ons best doen om zo objectief mogelijk te zijn.
Dat dat niet werkt bewijst zichzelf wel de laatste tijd.quote:Op woensdag 6 maart 2019 12:48 schreef Sambalbaai het volgende:
[..]
Op zich een mooi streven, maar het betekent wel dat omdat de scheidsrechters moeite hebben om de wedstrijden in de hand te houden, de spelers zich braver gaan gedragen. Ik vraag me af of dat werkt.
Nou, wellicht helpt deze discussie. Alles ligt op tafel. Alles is besproken en iedereen heeft zich uit kunnen spreken. Ik beloof dat ik mijn best blijf doen al zal er best weleens een foutje tussendoor glippen. Daarvoor alvast mea culpaquote:Op woensdag 6 maart 2019 12:48 schreef Sambalbaai het volgende:
[..]
Op zich een mooi streven, maar het betekent wel dat omdat de scheidsrechters moeite hebben om de wedstrijden in de hand te houden, de spelers zich braver gaan gedragen. Ik vraag me af of dat werkt.
Is het zo onverdraaglijk dat de ene Mod zijn/haar rol iets anders uitvoert dan de anderen? Mods kunnen onderling verschillen net als users dat doen, het zijn net mensenquote:Op woensdag 6 maart 2019 12:36 schreef mootie het volgende:
[..]
Maar die twee zijn dus onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Stel de mods modereren op een andere manier, dan wordt de interactie tussen cossers ook weer anders.
Het gaat niet om iets, dan was deze hele discussie niet eens begonnen.quote:Op woensdag 6 maart 2019 12:51 schreef Crabapple het volgende:
[..]
Is het zo onverdraaglijk dat de ene Mod zijn/haar rol iets anders uitvoert dan de anderen? Mods kunnen onderling verschillen net als users dat doen, het zijn net mensen
Het probleem is dat er straks een andere mod komt die er weer heel anders over denkt en compleet anders reageert.quote:Op woensdag 6 maart 2019 12:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou, wellicht helpt deze discussie. Alles ligt op tafel. Alles is besproken en iedereen heeft zich uit kunnen spreken. Ik beloof dat ik mijn best blijf doen al zal er best weleens een foutje tussendoor glippen. Daarvoor alvast mea culpa
Ben het niet met je eens, maar objectiviteit is heel moeilijk. Om die reden is het niet handig om zoveel te vegen. Dat is heel drastisch, en verstoort de sfeer juist meer omdat mensen zich benadeeld voelen. Laat het wat meer gaan en pak iedereen aan, of het wellicht een 'vriendje' is of niet.quote:Op woensdag 6 maart 2019 12:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Tuurlijk. Dat klopt. Ieder mens is anders en zal op een andere manier reageren. Maar neem van me aan dat we ons best doen om zo objectief mogelijk te zijn.
quote:Op woensdag 6 maart 2019 12:52 schreef mazaru het volgende:
[..]
Het probleem is dat er straks een andere mod komt die er weer heel anders over denkt en compleet anders reageert.
quote:Op woensdag 6 maart 2019 12:52 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Ben het niet met je eens, maar objectiviteit is heel moeilijk. Om die reden is het niet handig om zoveel te vegen. Dat is heel drastisch, en verstoort de sfeer juist meer omdat mensen zich benadeeld voelen. Laat het wat meer gaan en pak iedereen aan, of het wellicht een 'vriendje' is of niet.
Ik weet het ook niet. Misschien bij het kiezen van de modjes, daarop selecteren.quote:Op woensdag 6 maart 2019 12:48 schreef Sambalbaai het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 6 maart 2019 12:54 schreef Sambalbaai het volgende:
[..]Met standaardantwoorden, die je ook in DM krijgt.
Waar ik trouwens niet van gediend ben, zeker niet op een toontje van een kleuterjuf. Ik ben geen kleuter, namelijk.
Iedere Mod draagt zijn eigen inzicht en kunde mee, dat is het 'iets' waar ik op doel.quote:Op woensdag 6 maart 2019 12:51 schreef Sambalbaai het volgende:
[..]
Het gaat niet om iets, dan was deze hele discussie niet eens begonnen.
quote:Op woensdag 6 maart 2019 12:55 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Ik weet het ook niet. Misschien bij het kiezen van de modjes, daarop selecteren.
Van te voren weet je niet of mensen geschikt zijn om mod te zijn. Leuke users worden ineens onuitstaanbare mods of andersom. Macht corrumpeert en je weet niet van te voren wie daar vatbaar voor is.quote:Op woensdag 6 maart 2019 12:55 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Ik weet het ook niet. Misschien bij het kiezen van de modjes, daarop selecteren.
Iets, iets? dacht je nu werkelijk dat er discussies als deze ontstaan over "iets anders"quote:Op woensdag 6 maart 2019 12:51 schreef Crabapple het volgende:
[..]
Is het zo onverdraaglijk dat de ene Mod zijn/haar rol iets anders uitvoert dan de anderen? Mods kunnen onderling verschillen net als users dat doen, het zijn net mensen
Door ervaren mods die zich bewezen hebben misschien. Ik zeg maar wat, ken ze niet allemaal.quote:Op woensdag 6 maart 2019 12:56 schreef Sambalbaai het volgende:
[..]en een scheidsrechterscursus geven en begeleiding.
Van sommigen weet je zo dat ze niet geschikt zijn. Maar eens, macht corrumpeert en dat vind ik de grootste ergernis.quote:Op woensdag 6 maart 2019 12:56 schreef mazaru het volgende:
[..]
Van te voren weet je niet of mensen geschikt zijn om mod te zijn. Leuke users worden ineens onuitstaanbare mods of andersom. Macht corrumpeert en je weet niet van te voren wie daar vatbaar voor is.
En dat ontkent Lavenderr dus. Ze staan op 1 lijn en zijn zo objectief mogelijk.quote:Op woensdag 6 maart 2019 13:00 schreef Crabapple het volgende:
[..]
Er werd gesproken over het verschil in 'modden' met een omschrijving erbij.
Dat zou al helpen denk ik. Tijdens BB en DGK waren er ook flinke discussies en verschillende meningen en toch was de sfeer meer dan prima en de notes waren op 1 hand te tellen. De moderatie bepaalt grotendeels de sfeer in de Cos.quote:Op woensdag 6 maart 2019 12:59 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Door ervaren mods die zich bewezen hebben misschien. Ik zeg maar wat, ken ze niet allemaal.
Ook als je met een groep mensen op 1 lijn staat en objectief kijkt, kan de uitvoer toch verschillend zijn. Dus ik vind niet dat Lavenderr dat ontkent, het ene sluit het andere niet uit want het blijft mensenwerk.quote:Op woensdag 6 maart 2019 13:01 schreef Sambalbaai het volgende:
[..]
En dat ontkent Lavenderr dus. Ze staan op 1 lijn en zijn zo objectief mogelijk.
Omdat een speler goed kan basketballen betekent dat nog niet dat hij de bal in zijn handen mag pakken bij een voetbalwedstrijd. Ieder vogeltje zingt zoals hij gebekt is, ja buiten op een tak van een boom. Mod zijn is een taak, weliswaar vrijwillig maar dat wil nog niet zeggen vrijblijvend. Je dient dus, zonder het nu heel zwaar te maken, wel over bepaalde set eigenschappen en vaardigheden te beschikken en zo niet dan wordt het gewoon een moeilijk verhaal.quote:Op woensdag 6 maart 2019 12:56 schreef Crabapple het volgende:
[..]
Iedere Mod draagt zijn eigen inzicht en kunde mee, dat is het 'iets' waar ik op doel.
Vond het toen wel plezieriger (DGK), al was af en toe ook niet alles koek en ei, maar toen was er een aparte plek voor het verslaan van de streams, en dat was de hoofdmoot van het cossen. Daar werd dan ook strikter gemod, wat dan ook beter te verhapstukken was.quote:Op woensdag 6 maart 2019 13:03 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dat zou al helpen denk ik. Tijdens BB en DGK waren er ook flinke discussies en verschillende meningen en toch was de sfeer meer dan prima en de notes waren op 1 hand te tellen. De moderatie bepaalt grotendeels de sfeer in de Cos.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |