abonnement Unibet Coolblue
pi_188718152
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 22:00 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Welke Sony gebruik je :?

De A6300. Heb de officiële benaming van dat menuwieltje even opgezocht, ik bedoel de control wheel: 1 druk naar onder en je stelt de exposure compensation in, rechts en het is iso, links voor de shooting mode, etc...
Misschien dat het aan mij ligt maar ik vind het allemaal wat lastig en het gaat soms dus mis.
En inderdaad gelukkig kun je de knoppen anders definieren en ook de beetje bijzondere defaults waar je toch nooit aan zit (creative style? flash compensation? metering mode?) onder de Fn zijn aanpasbaar naar wat nuttigers.

Owja het lenzenarsenaal: standaard zat er natuurlijk de 16-50 OSS kitlens bij, later er een 55-210mm, een 30mm macrolens en een 16mm F2.8 prime bij gekocht. Daar doe ik nu dus al het 'serieuze werk' mee: museums, zonsonder- en opgangen, in dierentuinen, botanische tuinen, you name it. Ik heb de handel eigenlijk altijd bij me.
En ik had de 16mm eigenlijk gekocht om mooie scherpe foto's te kunnen maken in museums maar eigenlijk gebruik ik daarvoor nog steeds de kitlens. :+

[ Bericht 3% gewijzigd door gebrokenglas op 31-08-2019 19:30:23 ]
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 31 augustus 2019 @ 11:55:30 #52
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_188719416
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 09:50 schreef gebrokenglas het volgende:
menuwieltje....
Ik neem aan dat het het wieltje is dat er op mijn A6000 ongeveer zo uitziet


Dat wieltje vergt inderdaad wat fingerspitzengefühl. Het enige confict dat ik met dat wieltje heel soms heb is dat ik er bij een verkeerde beweging een onbedoelde correctie in draai.
Gelukkig zie je aan het beeld in zoeker of op monitor direct dat er iets niet deugt en heb je het snel weer verholpen
op een Canon kan je het achterwiel indien gewenst uitschakelen

Overigens is dit wiel al een enorme vooruitgang als je hem vergelijkt met de NEX5n waarin je alles met menu's in combinatie met een supergevoelig wiel moet instellen. Gelukkig maakt de NEX geluid als je per ongeluk het wiel laat draaien.

quote:
Owja het lenzenarsenaal: standaard zat er natuurlijk de 16-50 OSS kitlens bij, later er een 55-210mm, een 30mm macrolens en een 16mm F2.8 prime bij gekocht. Daar doe ik nu dus al het 'serieuze werk' mee: museums, zonsonder- en opgangen, in dierentuinen, botanische tuinen, you name it. Ik heb de handel eigenlijk altijd bij me.
En ik had de 16mm eigenlijk gekocht om mooie scherpe foto's te kunnen maken in museums maar eigenlijk gebruik ik daarvoor nog steeds de kitlens. :+
Ik heb die 16-50mm 'kitlens' ook en hij performt in alle opzichten bijzonder goed. Kijk je dan naar zijn reputatie op internet, dan zie je dat mensen er nogal klachten over hebben al vrees ik dat meer dan de helft van die klachten er staat omdat men zich nogal verplicht voelt om over 'kitlenzen' te klagen. Vergelijk ik hem met andere kitlenzen dan is het kitlenzentechnisch wel een van de betere als in lekker compact, lekker rap en best wel scherp én een 16mm groothoekstand die toch groothoek genoeg is.
Die 55-210mm heb ik ook, ook een hele brave lens. Ik heb hem er meer bij voor wanneer een van de gezinsleden met een van de e-mount-camera's op stap is

Heel handig bij een e-mount is een LA-EA4 adapter waarmee je A-mount lenzen kunt gebruiken op een e-mount. Kost een paar centen maar je hebt dan ineens toegang tot alles wat er vanaf 1985 voor de A-mount is gebouwd en met dat adapter werkt het alsof het voor elkaar gemaakt is.
Inmiddels zijn de smart-adapters van Canon EF naar e-mount ook op een punt aangekomen dat ik er weer eens eentje wil gaan proberen, daarmee past het hele Canon-EF-arsenaal ook op je kleine Sony. Degene die ik heb is van de eerste generatie waarbij diafragma goed gekoppeld en gestuurd wordt maar de AF het nog aardig laat afweten. De huidige generatie zou ook goeie, of in elk geval betere AF moeten geven.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  donderdag 3 oktober 2019 @ 14:34:43 #53
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_189245906
Smartphone. Op safari is die te zwak.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_190948299
Ik heb sinds december een Sony a7 iii met een ‘kitlens’ en een mooie Sony 50mm 1.8 (waar ik vrijwel continu mee fotografeer. Nu sparen voor een fatsoenlijke standaard zoom.
Ik heb de Tamron 28-75mm 2.8 fe op het oog :9
pi_190951671
Ik ben me de laatste tijd wat serieuzer aan het verdiepen in fotograferen. Een online cursusje gekocht enzo :)
Fotografeer nu met een Nikon D3100 en heb een analoog cameraatje gekocht, een Lomography Diana mini. Analoog fotograferen is iets wat ik ook heel erg leuk vind merk ik, dus binnenkort krijg ik nog een oude camera van mijn vader. Een Nikon f50 uit mijn hoofd. :7 8-)
pi_191152304
Ik heb een Olympus FE 190, 6.0 megapixel. Inmiddels iets van 10 jaar oud. Klein cameraatje met wat leuke mogelijkheden. Doet het erg goed met foto's in en rondom de natuur, zoals deze foto. Gebruik em wekelijks, herten en ander wild dat wat hier rondloopt. En heel veel wolken partijen die hier geregeld verrassend anders zijn.

Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  Moderator woensdag 22 januari 2020 @ 23:21:58 #57
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191152507
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 17:33 schreef Roesha het volgende:
Analoog fotograferen is iets wat ik ook heel erg leuk vind merk ik
Dat is ook erg leuk :Y
Een Nikon F50 is van de laatste generatie analoge camera's. Behoorlijk modern dus. Autofocus, belichtingsmeting etc. Een geheel andere klasse dan die Diana's. Dat waren vroeger speelgoedcamera's die voor minder dan ¤5 kostten. Nu Lomography ze verkoopt zijn ze 'iets' duurder :+

FOT / Het analoge fotografie topic #1
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_191282765
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 23:21 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat is ook erg leuk :Y
Een Nikon F50 is van de laatste generatie analoge camera's. Behoorlijk modern dus. Autofocus, belichtingsmeting etc. Een geheel andere klasse dan die Diana's. Dat waren vroeger speelgoedcamera's die voor minder dan ¤5 kostten. Nu Lomography ze verkoopt zijn ze 'iets' duurder :+

FOT / Het analoge fotografie topic #1
haha die diana's zijn schofterig duur idd :') ik heb er een 2ehands via marktplaats gescoord voor een prikkie. Verder heeft mijn vader zijn oude analoge slr onder het stof vandaan getrokken en aan mij gegeven. Bleek een Nikon F801 te zijn. Super happy mee, fijne camera om mee in te stappen voor een n00b zoals ik :') autofocus e.d zit er allemaal al op. :)
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 2 februari 2020 @ 11:22:49 #59
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_191305566
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 18:53 schreef Roesha het volgende:

[..]

haha die diana's zijn schofterig duur idd :') ik heb er een 2ehands via marktplaats gescoord voor een prikkie.

Dat hele Lomography-ding heeft een paar leuke kanten maar ook een groot nadeel. Dingen die tot een bepaald moment spotgoedkoop waren worden bij de Lomografen ineens krankzinnig duur.

Deze kocht je in het guldentijdperk voor een tientje of zes ofwel een euro of 27 :')
quote:
Verder heeft mijn vader zijn oude analoge slr onder het stof vandaan getrokken en aan mij gegeven. Bleek een Nikon F801 te zijn. Super happy mee, fijne camera om mee in te stappen voor een n00b zoals ik :') autofocus e.d zit er allemaal al op. :)
De F801 van Nikon was best wel een revolutie in zijn tijd. Eigenlijk een van de eerste serieuze moderne spiegelreflexen en zo ongeveer everything Nikon past erop.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  Moderator zondag 2 februari 2020 @ 11:50:00 #60
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191306055
Ik weet niet hoe goed je Duits is

Maar ja, dat is om te huilen toch?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 2 februari 2020 @ 12:55:07 #61
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_191306921
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2020 11:50 schreef derLudolf het volgende:
Ik weet niet hoe goed je Duits is

Maar ja, dat is om te huilen toch?
Kennelijk is er een doelgroep voor en dan ben je eigenlijk gek als je het niet in de handel brengt :')

Ik heb dat met al die producten van Lomography, het lijkt niet voor mij gemaakt*. Tegelijkertijd kan ik me dan wél weer voorstellen dat mensen er een funfactor in zien om met dergelijke producten 'dingen' te maken en kijk je tussen alles wat er aan beeld uit die community komt dan durf ik te stellen dat er meer creativiteit uit komt dan wat je in de meeste traditionele community's ziet waar eigenlijk iedereen soms heel erg druk bezig lijkt om exact hetzelfde plaatje te maken.
*Nou zit dat natuurlijk ook een beetje in het prijskaartje zoals ik eerder bij die Lubitel liet zien, er zijn in de lomo-winkel best wel dingen te koop die ik wel eens zou willen uitproberen alleen vind ik voor 'iets uitproberen' de prijs veel te hoog met voor mij de inschatting dat ik op de meeste van die dingen na een rondje of drie wel zo ongeveer uitgekeken ben
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')