abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185669023
En die toontjes, de woordkeuzes en het chronische slachtofferschap op zulke sites staat me gewoon niet aan.
Radio Espantoso
pi_185669028
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 13:04 schreef MrRatio het volgende:

[..]

Naar mijn mening verdienen argumenten van beide zijden, dus zowel de AGW hypothese als de natuurlijke klimaatvariatie om gehoord te worden. Dan kan er een koele en rationele afweginggemaakt worden. nujij.nl kiest daar niet voor, er mag maar een kant van debat aan het woord komen.
nujij.nl wordt dan nujijniet.nl
Het krijgt steeds meer religieuze trekjes. Twijfel is verboden.

Dat komt mede omdat er a) geen goede onderbouwing is voor de AGW hypothese en b) de verleiding om zo andere doelen dichterbij te halen zoals aandacht voor het milieu, afbouwen van bio-industrie, de vervuilende industrie kleiner maken en de multinational oliemaatschappijen pesten.
Het punt is: er is in dit geval helemaal niet zoiets als 'twee kanten' anders dan waar en onwaar.

En ja, je mag altijd aan alles twijfelen. Ook op Nu.nl. Nu.nl heeft alleen besloten dat ze geen ruimte meer willen bieden aan wetenschapsontkenning.
pi_185669090
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 13:04 schreef Peligrosso het volgende:

[..]

Als je het bedoelt in de zin van "dat zal ze leren" niet, maar ik bezoek geen sites als joop.nl, geenstijl, breitbart, infowars, indymedia enz. Ik heb geen zin om steeds door enorme bergen onzin te moeten ploegen.
Er is een verschil tussen gekleurde websites en websites die doen alsof ze objectief zijn, maar ondertussen censuur toepassen. Als je een site als Joop.nl of GeenStijl bezoekt, dan weet je dat er sprake is van een signatuur.
  zondag 17 maart 2019 @ 13:18:29 #279
80382 manny
30 is best veel
pi_185669191
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 12:44 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik heb er geen moeite mee dat bepaalde content, zoals haatzaaien of bloederige beelden van terreuraanslagen, wordt geweerd. Een site mag van mij ook huisregels opstellen en van gebruikers verwachten dat ze deze naleven.

Maar wat NU.nl doet, is een reactiemogelijkheid aanbieden en vervolgens de reacties inhoudelijk censureren.
Misschien willen ze geen platform voor gekkies worden dus mensen die wetenschap "een mening" vinden zijn niet welkom / mogen dat soort meningen niet ventileren. Ik kan me goed voorstellen dat je in een discussie niet zit te wachten op iemand bij wijze van spreke de zwaartekracht ontkent.

Fok! doet dat niet, dat is ook een keuze. En dus heb je hier allerlei lieden ronddwalen die denken dat de aarde plat is, global warming een hoax is, etc, etc.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_185669197
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 13:13 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen gekleurde websites en websites die doen alsof ze objectief zijn, maar ondertussen censuur toepassen. Als je een site als Joop.nl of GeenStijl bezoekt, dan weet je dat er sprake is van een signatuur.
Ah ok, zo bedoel je.

In dat geval denk ik er net zo over als Jigzoz. Volkomen terecht dat er geen plaats is voor wetenschapsontkenning, dat frustreert een constructieve discussie enorm.
Maar ik hoef nu.nl niet te boycotten, want ik kom er op een of andere manier nooit.
Radio Espantoso
pi_185669322
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 13:18 schreef manny het volgende:

[..]

Misschien willen ze geen platform voor gekkies worden dus mensen die wetenschap "een mening" vinden zijn niet welkom / mogen dat soort meningen niet ventileren. Ik kan me goed voorstellen dat je in een discussie niet zit te wachten op iemand bij wijze van spreke de zwaartekracht ontkent.

Fok! doet dat niet, dat is ook een keuze. En dus heb je hier allerlei lieden ronddwalen die denken dat de aarde plat is, global warming een hoax is, etc, etc.
De vraag is echter wanneer iets "wetenschap" mag heten. Ik heb bij klimaatwetenschap de sterke indruk dat het nog in de kinderschoenen staat. Er is enorm veel over het klimaat dat we niet weten of kunnen verklaren.

En zie ook dit verhaal:
Historische hittegolven ten onrechte geschrapt door het KNMI

Daadwerkelijke data worden aangepast om tot een wenselijke uitkomst te komen.
pi_185669429
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 13:24 schreef Elfletterig het volgende:

En zie ook dit verhaal:
Historische hittegolven ten onrechte geschrapt door het KNMI

Daadwerkelijke data worden aangepast om tot een wenselijke uitkomst te komen.
Goeie bron. Daar was gisteren bijvoorbeeld te lezen dat het kabinet allerlei boeken wil gaan verbieden.
pi_185670050
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 13:29 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Goeie bron. Daar was gisteren bijvoorbeeld te lezen dat het kabinet allerlei boeken wil gaan verbieden.
De stap van nieuwssites die meningen verbieden naar een kabinet dat boeken gaat verbieden is niet zo bijster groot. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

De genoemde onderzoekers zijn geen beginners of hobbyisten, maar gerenommeerde onderzoekers, onder wie iemand die door het ministerie werd ingeschakeld vanwege zijn expertise.

Het is een kwalijke zaak als data zodanig worden aangepast dat argumenten kracht kan worden bijgezet.
pi_185670333
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 13:56 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De stap van nieuwssites die meningen verbieden naar een kabinet dat boeken gaat verbieden is niet zo bijster groot. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

De genoemde onderzoekers zijn geen beginners of hobbyisten, maar gerenommeerde onderzoekers, onder wie iemand die door het ministerie werd ingeschakeld vanwege zijn expertise.

Het is een kwalijke zaak als data zodanig worden aangepast dat argumenten kracht kan worden bijgezet.
Ho. Er is bij Nu.nl helemaal geen sprake van het verbieden van meningen, maar van het weren van onwaarheden. Een wereld van verschil.
  zondag 17 maart 2019 @ 14:38:35 #285
80382 manny
30 is best veel
pi_185671109
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 13:24 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De vraag is echter wanneer iets "wetenschap" mag heten.

je bedoelt dat als de uitkomst wel in jouw straatje past is het wetenschap en anders niet ?
pi_185671127
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2019 14:05 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ho. Er is bij Nu.nl helemaal geen sprake van het verbieden van meningen, maar van het weren van onwaarheden. Een wereld van verschil.
Dat is alleen een "wereld van verschil" voor mensen die een bepaalde mening als zoete koek voor waarheid aannemen. Als je volstrekt kritiekloos tegenover "klimaatwetenschap" staat en alle bevindingen klakkeloos aanneemt, dan noem je dat inderdaad de "waarheid".

In werkelijkheid is er van alles onduidelijk. Het AD had laatst een groot, gedegen artikel waarin prima uiteen werd gezet welke facetten overtuigend zijn en waar nog onduidelijkheden en losse eindjes zitten.
pi_185671141
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 14:38 schreef manny het volgende:

[..]

je bedoelt dat als de uitkomst wel in jouw straatje past is het wetenschap en anders niet ?
Nee hoor, ik bedoel dat je de vraag kunt stellen in hoeverre we nu écht iets van het klimaat weten.
  zondag 17 maart 2019 @ 14:51:42 #288
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_185671360
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 13:18 schreef manny het volgende:

[..]

Ik wordt erg moe van lieden die klimaatsceptici indelen bij creationisten en aanhangers van de platte aarde. Het zijn eerder de klimaatalarmisten die trekjes hebben van dogmatisch denken.

Het grote verschil is dat een platte aarde makkelijk is te weerleggen, met tal van methoden en bewijzen.
Klimaatvoorspellingen daarentegen worden alleen gesteund door modellen gebaseerd op metingen uit het verleden. Wat geeft de zekerheid dat je zaken zomaar mag extrapoleren?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_185671448
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 14:51 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Ik wordt erg moe van lieden die klimaatsceptici indelen bij creationisten en aanhangers van de platte aarde. Het zijn eerder de klimaatalarmisten die trekjes hebben van dogmatisch denken.

Het grote verschil is dat een platte aarde makkelijk is te weerleggen, met tal van methoden en bewijzen.
Klimaatvoorspellingen daarentegen worden alleen gesteund door modellen gebaseerd op metingen uit het verleden. Wat geeft de zekerheid dat je zaken zomaar mag extrapoleren?
En zoals uit het KNMI-voorbeeld blijkt, worden die (daadwerkelijke) metingen ook nog doodleuk bijgesteld op ondeugdelijke wijze, om richting een wenselijke uitkomst te leiden. Zo zijn er de afgelopen decennia meer hittegolven geweest dan in de periode daarvoor. Maar dat komt dan niet door klimaatverandering, maar door het veranderen van eerdere data.
pi_185671456
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 14:39 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat is alleen een "wereld van verschil" voor mensen die een bepaalde mening als zoete koek voor waarheid aannemen. Als je volstrekt kritiekloos tegenover "klimaatwetenschap" staat en alle bevindingen klakkeloos aanneemt, dan noem je dat inderdaad de "waarheid".

Het is geen mening. Het is wetenschapsontkenning. Dat is niet verboden verder, maar Nu.nl heeft liever dat je dat ergens anders doet. Niburu of zo.

Bovendien is het een onafhankelijke, commerciële site en het staat ze dus vrij om wetenschapsontkenning al dan niet toe te staan, net zoals het jou vrij staat om die site niet meer te bezoeken. Iedereen blij.
pi_185671575
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2019 14:56 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Het is geen mening. Het is wetenschapsontkenning. Dat is niet verboden verder, maar Nu.nl heeft liever dat je dat ergens anders doet. Niburu of zo.

Bovendien is het een onafhankelijke, commerciële site en het staat ze dus vrij om wetenschapsontkenning al dan niet toe te staan, net zoals het jou vrij staat om die site niet meer te bezoeken. Iedereen blij.
De stelligheid waarmee je klimaatwetenschap "wetenschap" noemt, zegt veel. Net als je neiging om kritiek onmiddellijk ontkenning te noemen.

Een gezonde discussie kan bij NU.nl niet plaatsvinden. En nieuws over de manipulatie van KNMI-meetdata wordt bewust verzwegen. Daarmee fungeert NU.nl niet als een kritisch nieuwsmedium, maar als poortwachter van de "klimaatwetenschap".

Overigens bestrijd ik niet dat NU.nl zelf mag weten welke content ze wel en niet op hun site toelaten, maar laten we censuur wel gewoon censuur noemen. Want dat is het namelijk.

Ik kan prima zonder NU.nl; een site die weinig anders doet dan ANP-berichtjes doorplaatsen. De eigen artikelen die ze schrijven zijn doorgaans sowieso al niet van een hoog niveau.
pi_185671646
Oké, dit geef ik op. Als het begrijpen van het verschil tussen een feit en een mening al te hoog gegrepen is, dan hoeven we het volgens mij niet te proberen om helder te krijgen wat wel of geen wetenschap is.

Jij kunt Nu.nl prima missen en zij jou. Probleem opgelost.
pi_185671990
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2019 15:04 schreef Jigzoz het volgende:
Oké, dit geef ik op. Als het begrijpen van het verschil tussen een feit en een mening al te hoog gegrepen is, dan hoeven we het volgens mij niet te proberen om helder te krijgen wat wel of geen wetenschap is.

Jij kunt Nu.nl prima missen en zij jou. Probleem opgelost.
Je neemt iets slaafs als "wetenschap" aan, of je stelt kritische vragen.
pi_185672020
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 15:20 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je neemt iets slaafs als "wetenschap" aan, of je stelt kritische vragen.
Niks mis met kritische vragen en die zijn op Nu.nl gewoon toegestaan.
  zondag 17 maart 2019 @ 15:23:20 #295
80382 manny
30 is best veel
pi_185672039
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 14:40 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee hoor, ik bedoel dat je de vraag kunt stellen in hoeverre we nu écht iets van het klimaat weten.
ah ok. dat zou je aan wetenschappers moeten vragen. Die hebben er voor doorgeleerd en moeten dingen bewijzen voor ze iets roepen.
  zondag 17 maart 2019 @ 15:29:03 #296
80382 manny
30 is best veel
pi_185672161
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 14:51 schreef Oud_student het volgende:

[..]
de metingen uit de toekomst konden ze niet vinden, usb stick zoek, dus hebben ze maar een model gebouwd. Armoe. Schijnwetenschappers.
pi_185672196
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 15:23 schreef manny het volgende:

[..]

ah ok. dat zou je aan wetenschappers moeten vragen. Die hebben er voor doorgeleerd en moeten dingen bewijzen voor ze iets roepen.
En als dat bewijs als sneeuw voor de zon verdwenen is?
pi_185672314
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 15:23 schreef manny het volgende:

[..]

Ja, dat kan dus niet, want er is al besloten dat dat geen wetenschap is, dus is elke kreet gelijkwaardig en zijn meningen en feiten volstrekt inwisselbaar.
  zondag 17 maart 2019 @ 15:38:32 #299
80382 manny
30 is best veel
pi_185672350
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 15:31 schreef john2406 het volgende:

[..]

En als dat bewijs als sneeuw voor de zon verdwenen is?
Dat is het mooie aan wetenschap. Dat bewijs houdt stand. En sterker nog: door nieuwe datapunten en analyses worden de modellen beter en meer geavanceerd.

Nogmaals: dat we op internet denken dat er nog een discussie loopt over flat earth, global warming en de maanlanding; dat wil niet zeggen dat er ook daadwerkelijk een wetenschappelijk debat is over die onderwerpen.
  zondag 17 maart 2019 @ 15:39:41 #300
80382 manny
30 is best veel
pi_185672388
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2019 15:37 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, dat kan dus niet, want er is al besloten dat dat geen wetenschap is, dus is elke kreet gelijkwaardig en zijn meningen en feiten volstrekt inwisselbaar.
en nu begin je echte wartaal uit te slaan. Het was vermakelijk vandaag. doei !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')