Dan krijg je de invul mogelijkheid en daar onder:quote:Had u onroerende zaken, zoals een eigen woning, een vakantiewoning, een verhuurd pand of een terrein?
Als ik het goed lees bedoelen ze dan op 1 januari 2018? Want toen leefde mijn vader nog dus was er niks veranderd aan de situatie.quote:Was u op 1 januari 2018 eigenaar van deze onroerende zaak?
Je was geen eigenaar inderdaad.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 06:57 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik ben nu de vooringevulde aan het invullen. Normaal gesproken is er hier altijd weinig in te vullen dus is het zo gedaan. Nu is dit jaar het geval dat mijn vader vorig jaar is overleden en er nu dus een erfenis is. Het verdelen daarvan is nog niet klaar. Het gaat ook om een woning die ik erf.
Dus ben nu bij de vraag of ik een woning had.
[..]
Dan krijg je de invul mogelijkheid en daar onder:
[..]
Als ik het goed lees bedoelen ze dan op 1 januari 2018? Want toen leefde mijn vader nog dus was er niks veranderd aan de situatie.
Hopelijk heeft iemand het antwoord. Ben als de dood iets fout te doen
Ik begrijp niet wanneer die vermogensbelasting dan komt. Komt die pas in 2020 dan?quote:Op vrijdag 1 maart 2019 07:29 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Je was geen eigenaar inderdaad.
Staat het huis niet in Duitsland? Kan me dat herinneren dat hij daar woonde... of staat het huis in Nederland en woonde hij in Duitsland?
Wanneer je de woning zelf bewoond als 1e woning heeft het weinig met vermogen te maken.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 07:54 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik begrijp niet wanneer die vermogensbelasting dan komt. Komt die pas in 2020 dan?
Ja er zijn 2 huizen. 1 in Duitsland die niet naar mij gaat en 1 hier die naar mij gaat.
Ik ben alleen wat bang dat ik dus iets verkeerds doe omdat de notaris heeft gezegd dat ik vanaf het moment van overlijden van mijn vader al eigenaar ben dus ook belasting moet betalen.
Hij woonde in Duitsland en ik woon in dit huis dus.
quote:Op vrijdag 1 maart 2019 08:00 schreef djh77 het volgende:
[..]
Wanneer je de woning zelf bewoond als 1e woning heeft het weinig met vermogen te maken.
Je betaald wel deze belasting toch?quote:Het eigenwoningforfait is een bedrag dat wij in uw belastingaangifte bij uw inkomen tellen. Maar alleen als u een koopwoning hebt die uw hoofdverblijf is. Wij berekenen dit bedrag voor u.
Ja, maar dat heeft nog steeds niets met vermogen te maken. Dit zijn fictieve inkomsten.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 08:15 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
[..]
Je betaald wel deze belasting toch?
Ja dat klopt maar naast het huis is er ook geld. En die notaris heeft gezegd dat ik dit jaar al belasting moet betalen over de erfenis ook al heb ik het nog niet ontvangen.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 08:26 schreef djh77 het volgende:
[..]
Ja, maar dat heeft nog steeds niets met vermogen te maken. Dit zijn fictieve inkomsten.
Over 2018 betaal je erfbelasting. Vanaf peildatum 1-1-2019 (dus aangifte in 2020) betaal je vermogensbelasting.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 08:30 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja dat klopt maar naast het huis is er ook geld. En die notaris heeft gezegd dat ik dit jaar al belasting moet betalen over de erfenis ook al heb ik het nog niet ontvangen.
Maar er staat in de app duidelijk 1 januari 2018 dus dan zal ik dit wel zonder problemen kunnen versturen.
Oke thnxquote:Op vrijdag 1 maart 2019 08:44 schreef djh77 het volgende:
[..]
Over 2018 betaal je erfbelasting. Vanaf peildatum 1-1-2019 (dus aangifte in 2020) betaal je vermogensbelasting.
https://www.belastingdien(...)lasting/erfbelasting
Normaal vink ik deze niet aan en krijg ik geld terug. Als ik deze nu aanvink en de bedragen invul die ik vorig jaar terug heb gekregen voor de inkomstenbelasting dan moet ik ineens geld bij betalen. Daarom twijfel ik of ik dit goed doe of gewoon niet moet aanvinken.. want technisch gezien is het geen aanslag maar een teruggave toch? Dus mijn vraag is concreet:quote:Welke onderwerpen zijn van toepassing:
- Voorlopige aanslag 2018 gehad. Dit kan zijn:
een voorlopige aanslag inkomstenbelasting en ...
Nee.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 11:09 schreef Thrilled het volgende:
Elk jaar vul ik de aangifte in en krijg ik geld terug. Nu valt mij pas in het kopje 'aanvullende vragen' de volgende vraag op:
[..]
Normaal vink ik deze niet aan en krijg ik geld terug. Als ik deze nu aanvink en de bedragen invul die ik vorig jaar terug heb gekregen voor de inkomstenbelasting dan moet ik ineens geld bij betalen. Daarom twijfel ik of ik dit goed doe of gewoon niet moet aanvinken.. want technisch gezien is het geen aanslag maar een teruggave toch? Dus mijn vraag is concreet:
Als ik in 2018 geld terug heb gekregen over 2017, moet ik deze vraag dan aanvinken?
Geld alleen als je een voorlopige aangifte gedaan hebt (een teruggave/voorschot per maand)quote:Op vrijdag 1 maart 2019 11:09 schreef Thrilled het volgende:
Elk jaar vul ik de aangifte in en krijg ik geld terug. Nu valt mij pas in het kopje 'aanvullende vragen' de volgende vraag op:
[..]
Normaal vink ik deze niet aan en krijg ik geld terug. Als ik deze nu aanvink en de bedragen invul die ik vorig jaar terug heb gekregen voor de inkomstenbelasting dan moet ik ineens geld bij betalen. Daarom twijfel ik of ik dit goed doe of gewoon niet moet aanvinken.. want technisch gezien is het geen aanslag maar een teruggave toch? Dus mijn vraag is concreet:
Als ik in 2018 geld terug heb gekregen over 2017, moet ik deze vraag dan aanvinken?
Nogmaals mijn noobvraag dan:quote:Op vrijdag 1 maart 2019 10:35 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Even een domme vraag, hoor.
Reiskosten kan je invullen onder het kopje “inkomsten uit loondienst -> reiskosten”.
Wordt hier dan ook automatisch de aftrek berekend en toegepast?
quote:Op vrijdag 1 maart 2019 15:10 schreef Seven. het volgende:
Ik kon de app niet gebruiken omdat ik nog een bouwdepot had in 2018.
Verder een paar vragen over wanneer ik de rente uit het bouwdepot had ontvangen, zo'n bouwdepot is een half jaar geldig. Ik kon het niet vinden dus aangegeven dat alles in het eerste half jaar ontvangen was.
En wat was die onzin op het laatst, over de voorlopige aanslag zorgverzekeringen?! Ik heb overal maar 0 ingevuld.
quote:Op vrijdag 1 maart 2019 15:17 schreef tetsuo-shima het volgende:
net gedaan! ik probeer altijd lekker vroeg te zijn, dan heb je het maar gehad. en daarbij ik krijg toch altijd een flink pak geld terug omdat ik geen loonheffingskorting laat toepassen. voor mij is het dus geen straf om aangifte te doen
Hoeveel heb je bruto verdiend en hoeveel belasting heb je al betaald?quote:Op vrijdag 1 maart 2019 17:05 schreef Faux. het volgende:
Hallon, makkelijke vraag met waarschijnlijk een heel simpel antwoord maar jong en belasting en ingewikkeld en eng etc.
Ik heb in 2018 volgens de app voor iets meer dan 10.000 euro gewerkt. Naar mijn idee heb ik daar elke maand al vrij veel belasting over betaald (zeker als je leeftijdsgenoten hoort die maar een tientje per maand belasting op hun loonstrook hebben staan), maar alsnog moet ik nu 62 euro betalen aan de belastingdienst. Waar komt die 62 euro vandaan? En hoe komt het dat anderen 500 euro terugkrijgen? Niet dat ik het idee heb dat er iets fout gaat hoor, maar ben gewoon nieuwsgierig
Alle kosten die gemaakt zijn om de financiering rond te krijgen. Ik heb zelf destijds gewoon de hele factuur van de notaris opgevoerd. Als je allemaal losse facturen hebt denk ik dat de kadastrale inzages niet aftrekbaar zijn.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 17:37 schreef investeerdertje het volgende:
Notariële kosten
Tarief akte van levering (btw-belast) ¤ 200,00
Tarief akte van hypotheek (btw-belast) ¤ 200,00
Kadaster kosten
Inschrijving kadaster akte van levering geheel perceel (KIK) ¤ 77,00
Kadastrale inzage levering (btw-belast) ¤ 25,00
Inschrijving kadaster hypotheekakte (GEEN KIK) ¤ 126,00
Kadastrale inzage hypotheek (btw belast) ¤ 25,00
Snel vraagje:
Welke van deze kosten waren ook al weer de kosten bij aanschaf woning. SOwieso die waar het woord hypotheek in voor komt toch?
Overigens, je moet hier niet de financieringskosten invullen, dus de hypotheekadviseur komt later?
Inkomsten uit werk is 10.557 euro (bruto denk ik?)quote:Op vrijdag 1 maart 2019 21:21 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Hoeveel heb je bruto verdiend en hoeveel belasting heb je al betaald?
Dan moet je een kleine 175 euro bijbetalen denk ik?quote:Op vrijdag 1 maart 2019 21:25 schreef Faux. het volgende:
[..]
Inkomsten uit werk is 10.557 euro (bruto denk ik?)
Ik heb al 942 euro betaald (voorheffingen toch?)
Nee, 62 euro.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 21:30 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Dan moet je een kleine 175 euro bijbetalen denk ik?
Als je een vraag hebt over je aangifte van 2018 zit je hier goed inderdaad.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 21:27 schreef Geldzaken het volgende:
Hoi, kan ik hier een vraag stellen over bepaalde geldzaken?
Thanks!quote:Op vrijdag 1 maart 2019 21:40 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Hmm ok, zal het morgen eens door m'n excelsheets gooien, dan kan ik het exact uitrekenen
je maakt gewoon naar het algemene nummer over als je het over maakt?quote:Op vrijdag 1 maart 2019 22:18 schreef maikel112 het volgende:
Ik heb voor mijn zoon een spaarplan bij Dela. De waarde moet ik opgeven bij spaarrekeningen. Daar moet ik echter een IBAN nummer opgeven. Ik heb alleen een algemeen IBAN nummer van dela maar dat lijkt me niet de bedoeling. Wat te doen?
quote:Op vrijdag 1 maart 2019 22:22 schreef Nizno het volgende:
[..]
je maakt gewoon naar het algemene nummer over als je het over maakt?
staat er geen directe tegenrekening op je afschriften waar vandaan het geld er naar toe gaat?
topquote:Op vrijdag 1 maart 2019 22:28 schreef maikel112 het volgende:
Het is al opgelost, het is een kapitaalverzekering. Deze kun je met polisnummer plaatsen. Te snel geroepen!
[..]
Dat heb ik toen ik jong en onbezonnen was ook gedaan bij mijn eerste huis. Maar voor de verkoop van die woning had die notaris (een andere dan bij aankoop nieuwe woning) dit expliciet genoemd op de factuur. Vandaar dat ik twijfel. Ik ga gewoon de delen die hypotheek bevatten opvoeren. Het gaat om een minimale aftrekpost in vergelijking met de rest. Eequote:Op vrijdag 1 maart 2019 21:24 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Alle kosten die gemaakt zijn om de financiering rond te krijgen. Ik heb zelf destijds gewoon de hele factuur van de notaris opgevoerd. Als je allemaal losse facturen hebt denk ik dat de kadastrale inzages niet aftrekbaar zijn.
Maar pin me er niet op vast
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |