abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_185363271
quote:
10s.gif Op zondag 3 maart 2019 14:09 schreef wimderon het volgende:
Poging 2 dan maar.

[..]

Dat is ginder heel normaal.

“Naar de Tour du Congo ga ik niet meer. Wat ik daar allemaal heb meegemaakt... De laatste rit moest er absoluut een Congolees winnen. Maar dat was onmogelijk. Die jongen kon niet eens tegen 30 kilometer per uur fietsen. Op een gegeven moment springt die kerel toch weg uit het peloton en staken ze hem gewoon in een auto. We hebben hem pas aan de finish teruggezien.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
^O^
  Moderator zondag 3 maart 2019 @ 14:52:51 #177
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_185363320
quote:
10s.gif Op zondag 3 maart 2019 14:09 schreef wimderon het volgende:
Poging 2 dan maar.

[..]

Dat is ginder heel normaal.

“Naar de Tour du Congo ga ik niet meer. Wat ik daar allemaal heb meegemaakt... De laatste rit moest er absoluut een Congolees winnen. Maar dat was onmogelijk. Die jongen kon niet eens tegen 30 kilometer per uur fietsen. Op een gegeven moment springt die kerel toch weg uit het peloton en staken ze hem gewoon in een auto. We hebben hem pas aan de finish teruggezien.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi verhaal wel. ^O^
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  zondag 3 maart 2019 @ 16:44:33 #178
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_185365386
Put these foolish ambitions to rest.
pi_185368254
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 23:11 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Die negers zijn net zo goed te vertrouwen als het geboortejaar in hun paspoort.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mera heeft zich ook nog misdragen en er is geschipperd in de strafmaat. Je verwacht het niet.
  zondag 3 maart 2019 @ 19:24:06 #180
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_185368350
quote:
10s.gif Op zondag 3 maart 2019 14:09 schreef wimderon het volgende:
Poging 2 dan maar.

[..]

Dat is ginder heel normaal.

“Naar de Tour du Congo ga ik niet meer. Wat ik daar allemaal heb meegemaakt... De laatste rit moest er absoluut een Congolees winnen. Maar dat was onmogelijk. Die jongen kon niet eens tegen 30 kilometer per uur fietsen. Op een gegeven moment springt die kerel toch weg uit het peloton en staken ze hem gewoon in een auto. We hebben hem pas aan de finish teruggezien.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Schitterend verhaal _O_
  zondag 3 maart 2019 @ 19:39:59 #181
194695 franklop
Fran knock
pi_185368703
Volgende week start Parijs tegen Nice met een rit in lijn. Daarbij een tussensprint met boni's op 3 km van de meet:')
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_185375450
SamBewley twitterde op zondag 03-03-2019 om 17:22:42 I said to @kluge_roger 15hrs ago in a hotel lobby in Dubai “I hope you win so I can tell this story” he flew this morning from Dubai to Poland, arrived 3hrs before the Madison and defended his title. Not to mention the day after a 7day stage race. Incredible. reageer retweet
pi_185381372
quote:
“Bob is al elfde geweest in de Tour, zesde in de Giro, maar feit is dat hij zijn gewicht niet laag genoeg krijgt om competitief te zijn tegen gasten die zestig, vijfenzestig kilo wegen. Vorig jaar heeft hij maanden met een diëtist gewerkt, maar het lukte niet. Je kan dat ook niet eindeloos rekken of je riskeert met een anorexia­patiënt te zitten. Enric Mas was vorig jaar in de Vuelta zo mager dat ik hem niet durfde aan te raken. Schrik dat hij in twee zou breken.”
~Pat
  maandag 4 maart 2019 @ 12:35:20 #184
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_185381468
Eens met Pat, kappen met kleurloze Bora klassementen rijden Bob.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_185382432
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 12:30 schreef wimderon het volgende:

[..]

~Pat
Wat een onzin.
  maandag 4 maart 2019 @ 13:36:57 #186
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_185382806
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2019 13:20 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Wat een onzin.
Hoezo is dat onzin?
pi_185383376
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 13:36 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Hoezo is dat onzin?
Dumoulin weegt 71 kg, Froome 68, Thomas 71. Het probleem van Jungels is dat 'ie niet lang genoeg hard kan trappen.
  maandag 4 maart 2019 @ 14:09:45 #188
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_185383439
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2019 14:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dumoulin weegt 71 kg, Froome 68, Thomas 71. Het probleem van Jungels is dat 'ie niet lang genoeg hard kan trappen.
Nou Jungels is geen klassementsrenner in een grote ronde zoals de TDF of de Giro omdat hij niet droog genoeg staat. Daar heeft Pat wel gelijk in. Kan je wel met cijfertjes gaan smijten maar dat zijn toch appels en peren.
  maandag 4 maart 2019 @ 14:13:33 #189
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_185383488
Als het niet gaat dan gaat het niet. Het is een prima renner voor een ronde met wat heuveltjes en een ITT. Er zijn in grote rondes ook genoeg etappe's waar hij wat kan als hij zich gewoon op half uur zet in eerste ritten.
  maandag 4 maart 2019 @ 15:23:43 #190
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_185384616
quote:
In vergelijking met alle andere Afrikaanse wielerrondes is Rwanda een klasse apart. Dit is van hetzelfde niveau als een wielerwedstrijd in Europa. De wegen zijn beter geasfalteerd dan in België.
Moest wel lachen om dit stukje, omdat het me helemaal niets verbaast en het vooral heel veel zegt over België :')
  maandag 4 maart 2019 @ 16:06:16 #191
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_185385340
https://www.ad.nl/wielren(...)weg-scoren~a78a0696/

Puck gaat de top bestormen binnen nu en vijf jaar! Dat u het even weet.
pi_185385425
Pffff, je kunt zo 30 clubrensters opnoemen die veel harder fietsen en talentvoller zijn dan Puck.
  maandag 4 maart 2019 @ 16:13:21 #193
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_185385464
Puck is gewoon keigoed, jullie gewoon knetterjaloers. Omdat ik even knap ben als haar weet ik wat zij doormaakt.
pi_185386668
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 14:09 schreef kaasplankje het volgende:
[..]

Nou Jungels is geen klassementsrenner in een grote ronde zoals de TDF of de Giro omdat hij niet droog genoeg staat. Daar heeft Pat wel gelijk in. Kan je wel met cijfertjes gaan smijten maar dat zijn toch appels en peren.
Maar dan is het alsnog wel onzin dat Lefevere zo de nadruk op het gewicht legt toch?

Maar vindt het sowieso wel een goede zaak dat dit soort renners zich niet blindstaren op een klassement in grote rondes waar ze maximaal op plek 6/7 uit kunnen komen als alles meezit.
  maandag 4 maart 2019 @ 17:38:23 #195
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_185386903
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 17:20 schreef Marcoss het volgende:
[..]

Maar dan is het alsnog wel onzin dat Lefevere zo de nadruk op het gewicht legt toch?

Maar vindt het sowieso wel een goede zaak dat dit soort renners zich niet blindstaren op een klassement in grote rondes waar ze maximaal op plek 6/7 uit kunnen komen als alles meezit.
Ik vind dat zelf geen onzin maar feitelijke waarheid, die ronderenners zitten 's avonds stil een bol sla en een tomaat weg te kauwen en de renners uit de klassieke ploeg die drinken een biertje en er wordt veel gelachen aan tafel. Dat heeft Naesen zelf gezegd.

Dus ik zie het niet als een verwijt van Don Pat.
  Redactie Sport / Supervogel maandag 4 maart 2019 @ 18:11:02 #196
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_185387468
Rolland pols gebroken, geen Parijs tegen Nice voor hem.
  maandag 4 maart 2019 @ 18:15:32 #197
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_185387536
Interview met Ganna in de Gazzetta gelezen @showtimer? Hij heeft nog nooit enige focus gelegd op lange(re) tijdritten. Desalniettemin komt hij op het nationale kampioenschap bijna Appelboer kloppen, die op dat moment midden in een piek zit voor Innsbruck, en rijdt hij heel acceptabele uitslagen in rittenkoersen of andere standalone tijdritten. Daar moet een winst te behalen zijn die z'n wiedeweerga niet kent. En hij speelt nog steeds met lego.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_185389541
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 18:15 schreef Koffieplanter het volgende:
Interview met Ganna in de Gazzetta gelezen @:showtimer? Hij heeft nog nooit enige focus gelegd op lange(re) tijdritten. Desalniettemin komt hij op het nationale kampioenschap bijna Appelboer kloppen, die op dat moment midden in een piek zit voor Innsbruck, en rijdt hij heel acceptabele uitslagen in rittenkoersen of andere standalone tijdritten. Daar moet een winst te behalen zijn die z'n wiedeweerga niet kent. En hij speelt nog steeds met lego.
Nu wel 14.gif Ook een beetje merkwaardig natuurlijk die beperkte focus.
pi_185389959
Burt Carvillage:

quote:
In de Volkskrant maakte Paul Onkenhout onlangs de balans op: er zijn in Nederland op de publieke en commerciële zenders zes voetbaltalkshows: VTBL, Inside (tweemaal per week), DTVK, Natafelen, Studio Voetbal en Rondo. Ze trekken niet allemaal vele honderdduizenden kijkers, maar dat is ook niet zo gek. Persoonlijk zit ik met één voetbaltalkshow per week wel aan mijn tax; gezamenlijk hebben de programma’s een miljoenenpubliek.

Hier tegenover staan nul wielertalkshows. Natuurlijk is de omvang van het wielerpubliek veel kleiner dan dat voor voetbal, maar hé, één wielertalkshow tegenover zes voetbalprogramma’s, is dat zoveel gevraagd? En zou zo’n praatprogramma tijdens de periode van de klassiekers en de grote rondes niet ook minimaal een half miljoen kijkers trekken? Ongetwijfeld.

Hoe ik dat zo zeker weet? Door de Avondetappe, de wielertalkshow die nu tijdens de Tour al een jaar of vijftien elke avond een miljoen kijkers scoort. Toegegeven, de omstandigheden zijn bijzonder, de Avondetappe hoort bij het gouden succestrio Vakantie, Zomer, Tour; maar daarom had ik het ook bescheiden over een half miljoen gegarandeerde kijkers voor een wielertalkshow. Dat zijn er een stuk meer dan bij de inmiddels gesneefde talkshow van Twan Huys.

Het Nederlandse wielrennen beleeft zowel bij de mannen als bij de vrouwen hoogtijdagen – iets wat je van het voetbal moeilijk kunt beweren. De hoogconjunctuur zal nog zeker een paar jaar aanhouden. Het is eigenlijk onbegrijpelijk dat ik hier een pleidooi moet houden voor een serieus wieler-praatprogramma dat aansluit bij dat succes. Wat is er aan de hand, in Hilversum?

Ik weet toevallig dat er bij Studio Sport mensen werken die maar al te graag Studio Wielrennen van de grond zouden willen tillen. Maar het lukt ze niet. De focus bij alle sportredacties van Nederland ligt nu eenmaal eerst op voetbal, daarna op voetbal en vervolgens op voetbal. Pas dan komen de andere sporten die er qua belangstelling bij het grote publiek nog enigszins toe doen, schaatsen en wielrennen. Er komt zodoende nog eerder een zevende voetbalshow bij, dan een tafel met wielerinsiders.

Als wielerliefhebber pik ik dat niet langer. Over de commerciëlen ga ik niet, al zou ik het wel weten als ik John de Mol was. De Tour du Jour van RTL was niet zo’n succes, maar dat kwam doordat het een liefdeloos gemaakt kutprogramma was, ondanks de aanwezigheid van ’s lands beste wieleranalist Michael Boogerd.

Maar wat de publieke omroep betreft ligt de zaak anders. Ik betaal daar niet voor niks aan mee. De publieke zenders bedienen mij slecht wat de koers betreft (De Omloop Het Nieuwsblad werd zaterdagmiddag niet uitgezonden, voor de Giro moeten we straks ook weer naar Eurosport), maar zou dat verzuim kunnen compenseren door mij tijdens het seizoen een wieler-praatprogramma op niveau aan te bieden.

Het argument dat je geen talkshow kunt maken zonder de rechten op tv-beelden, gaat niet op. Een talkshow is een talkshow en geen beeldenshow. Wanneer er op de radio over wielrennen wordt gesproken zitten er ook geen beelden bij, en toch kan dat zeer onderhoudend zijn.

Ik stel voor dat Herman van der Zandt de presentatie op zich neemt en dat de tafelbezetting verder variabel is. Er zijn in Nederland meer dan voldoende goedgebekte coureurs, oud-renners, wielerjournalisten en andere liefhebbers om er één keer per week een feestje van te maken. Goedkopere tv dan een talkshow is er niet, dus geldgebrek is geen excuus.

Bovendien wil De Muur de pinda’s op tafel wel sponsoren.
https://uitgeverijdemuur.nl/waar-blijft-dat-wielerpraatprogramma/

Gelukkig wel weer Extra Time Koers vanaf woensdag.
pi_185390473
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 20:05 schreef TargaFlorio het volgende:
Burt Carvillage:[..]

https://uitgeverijdemuur.nl/waar-blijft-dat-wielerpraatprogramma/

Gelukkig wel weer Extra Time Koers vanaf woensdag.
Is dit serieus? Bescheiden over een half miljoen gegarandeerde kijkers? _O-
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')