abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185264167
Omdat ik flinke afstand reis van thuis naar het werk (met de trein + bus), heb ik leuk gebruik kunnen maken van de regeling fiscale uitruil reiskosten woon-werkverkeer (cafetariamodel) waarbij mijn dertiende maand zo ongeveer volledig bruto = netto is uitbetaald.

Hiernaast bestaat ook nog de mogelijkheid om reiskosten woon-werk OV af te trekken van de inkomensbelasting. Ik vraag mij af of ik deze aftrekpost nog kan opvoeren op het moment dat ik al gebruik heb gemaakt van de uitruilregeling? Ik lees hier en daar wel dat het niet kan, maar nergens kom ik een officiële grondslag tegen waarom dit niet zou kunnen, bv ook niet op de site van de belastingdienst. Kan iemand mij hier meer duidelijkheid in geven? :)
pi_185264528
De ontvangen reiskostenvergoeding van de werkgever moet op de reiskostenaftrek in de aangifte inkomstenbelasting in mindering worden gebracht. De kans is dan zeer groot dat de vergoeding groter is dan de mogelijke aftrek en er geen aftrek mogelijk is in de aangifte inkomstenbelasting.
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_185264927
Is dat zo? Ik probeer dit te googlen maar vind hier niets over terug. Waar lees jij dit?

Buiten dit feit: ik heb afgelopen jaar maar zo'n 800 euro aan reiskostenvergoeding gehad en het af te trekken bedrag vanuit de tabel zit op ¤ 1.566. Dus het zou nog steeds schelen.
pi_185265732
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 22:35 schreef jens007 het volgende:
Is dat zo? Ik probeer dit te googlen maar vind hier niets over terug. Waar lees jij dit?
quote:
3 De op basis van de volgende leden bepaalde reisaftrek wordt verminderd met de voor de per openbaar vervoer afgelegde reisafstand ontvangen reiskostenvergoedingen.
Aritkel 3.87 Wet inkomstenbelasting 2001
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
  woensdag 27 februari 2019 @ 18:00:40 #5
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_185279989
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 23:05 schreef MyTiredFeet het volgende:

[..]

[..]

Aritkel 3.87 Wet inkomstenbelasting 2001
Dus zorgen dat de vergoeding niet voor het openbaar vervoer is ontvangen. ;)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_185280222
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 22:35 schreef jens007 het volgende:

Buiten dit feit: ik heb afgelopen jaar maar zo'n 800 euro aan reiskostenvergoeding gehad en het af te trekken bedrag vanuit de tabel zit op ¤ 1.566. Dus het zou nog steeds schelen.
Je hebt 800 euro + je volledige 13e maand als reiskostenvergoeding als reiskostenvergoeding ontvangen. Je zit dan echt wel over de 1566
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')