abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185264106
Men is gestoord in dit kabinet, dit kun je aan geen enkele kiezer uitleggen, voor 680 miljoen aan staatsschuld erbij, dit wordt gestoken in een enorme fluctuerende sector waarbij only god knows what will happen in de toekomst er gegokt wordt met dit enorme bedrag, er een grote last bijkomt voor volgende kabinetten en er een nog grotere ketting om de nek van de gemiddelde Nederlander wordt gelegd.

Waarom verkwist dit kabinet zijn financiele positie in zo'n erbarmelijke wijze zoals er nu gebeurt, en dat terwijl de lasten met zo'n gemiddeld 340 euro per Nederlander per jaar omhoog gaat?

Ik zit echt met mijn handen in het haar van treurnis , ik stond juist achter de meer conservatieve houding die het kabinet had na de financiele crisis. Helaas, men vergeet maar weer al te snel om niet zomaar geld te verspillen, en dat is echt hetgeen wat dit is, geldverspilling over de ruggen van de Nederlanders.
  dinsdag 26 februari 2019 @ 22:04:04 #2
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_185264165
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 22:01 schreef zetalore het volgende:
dit kun je aan geen enkele kiezer uitleggen
Dat hoeft toch ook niet, sinds wanneer is het kabinet verantwoording schuldig aan de burger.
pi_185264208
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 22:04 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Dat hoeft toch ook niet, sinds wanneer is het kabinet verantwoording schuldig aan de burger.
Waar is die 1000 euro gebleven, en nog vele beloftes.. Men dacht dat VVD hun economische voorspoed zou brengen. Nu is het niets waard.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  dinsdag 26 februari 2019 @ 22:06:30 #4
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_185264213
"If you want to become a Millionaire, start with 680 Million Euros and buy an airline." :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_185264459
Schopje KLB?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 26 februari 2019 @ 22:24:08 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_185264608
Je kunt je afvragen of het tot de kerntaken van de overheid behoort om in vliegmaatschappijen te beleggen. Ik denk het niet.
En zoals gebruikelijk koopt de staat op het hoogste punt in. Als belegger zou ik er niet blij mee zijn, de overheid als mede-aandeelhouder.
The End Times are wild
  dinsdag 26 februari 2019 @ 22:39:50 #7
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_185265039
Maar waarom precies nu deze invloed? En waarom dit geld dus naar de KLM? Waarom niet verspreid in het MKB? Of in DSM? Of Akzo?
Het is niet zo dat de vliegindustrie nu zo hoogwaardige werkgelegenheid biedt. Het is gewoon een zeer vervuilend en overlastgevend transportbedrijf. Verder helemaal niks.
The End Times are wild
pi_185265910
Hoezo is dit geldverspilling? Kan iemand dit uitleggen of is dat ook zo'n kan-je-aan-niemand-uitleggen-dingetje?
  dinsdag 26 februari 2019 @ 23:14:15 #9
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_185265935
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 23:13 schreef opgebaarde het volgende:
Hoezo is dit geldverspilling? Kan iemand dit uitleggen of is dat ook zo'n kan-je-aan-niemand-uitleggen-dingetje?
Je weet niet of het geldverspilling is, of het een positief rendement oplevert zal pas later blijken. Maar het is in ieder geval geen overheidstaak om te beleggen in KLM
The End Times are wild
pi_185265996
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 22:06 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Waar is die 1000 euro gebleven, en nog vele beloftes.. Men dacht dat VVD hun economische voorspoed zou brengen. Nu is het niets waard.
'de economie' groet behoorlijk hard, al een aantal jaren. Zelfs een hogere groei dan Duitsland.

Wat bedoel je met niets waard?
pi_185266054
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 23:16 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

'de economie' groet behoorlijk hard, al een aantal jaren. Zelfs een hogere groei dan Duitsland.

Na jaaaaren het slechtste jongetje van de Noord Europese klas te zijn geweest ja :)
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_185266059
Wat zijn de regels eigenlijk? Is dit staatssteun?
In elk geval heeft de Franse staat al een tijdje hetzelfde percentage aandelen in handen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_185266062
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 23:14 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je weet niet of het geldverspilling is, of het een positief rendement oplevert zal pas later blijken. Maar het is in ieder geval geen overheidstaak om te beleggen in KLM
Dus als KLM over een aantal jaren volledig zou opgaan in AirFrance en zou verdwijnen uit Nederland, dan had dat ons niks kunnen schelen?
Ik kan me dat moeilijk voorstellen
pi_185266079
20 maart kan je afrekenen.
  dinsdag 26 februari 2019 @ 23:22:12 #15
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_185266148
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 23:19 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dus als KLM over een aantal jaren volledig zou opgaan in AirFrance en zou verdwijnen uit Nederland, dan had dat ons niks kunnen schelen?
Ik kan me dat moeilijk voorstellen
Misschien kan ons het wel wat schelen, de vraag is of we er wat aan moeten doen. Ik niet, ik ben economisch vrij liberaal. De VVD is hier gewoon van de staatssteun/bemoeienis.
The End Times are wild
pi_185266315
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 23:22 schreef LXIV het volgende:

[..]

Misschien kan ons het wel wat schelen, de vraag is of we er wat aan moeten doen. Ik niet, ik ben economisch vrij liberaal. De VVD is hier gewoon van de staatssteun/bemoeienis.
Vraag is of je Schiphol enorme schade wilt aan doen. Kennelijk wel, en daar heeft de hele economie last van. Maar goed, dan is de kans wel groter dat migratie naar nul gaat, dat is dan economisch liberaal ofzo.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_185266428
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 23:22 schreef LXIV het volgende:

[..]

Bemoeienis eens. Staatssteun is natuurlijk lariekoek

Ik vind het wel een interessant dilemma. Zoals je wel vaker als overheid het dilemma hebt hoe om te gaan met belangrijke bedrijven. Zoals dat dividenddebacle of eigenlijk ook het nederland-belatingparadijs-gebeuren.

Je moet aan de ene kant ook wel want het alternatief, bedrijf vertrekt (gedeeltelijk), daar heb je ook niks aan, integendeel.

Officieel leren wij, dat het vanzelf oplost. En dat is een theorie waarbij elk land een economie had. Tegenwoordig kan de plaatselijke boer niet.meet concurreren tegen een concurrent die 10.000 km verderop zit.
pi_185266650
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 23:16 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dan zouden meeste mensen wel aan zijn portemonnee wel merken.
Werkelijkheid zijn iedereen nu alweer aan inleveren. Terwijl de grote bedrijven buiten de shot staan.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  woensdag 27 februari 2019 @ 01:25:22 #19
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_185268431
quote:
Men is gestoord in dit kabinet, dit kun je aan geen enkele kiezer uitleggen, voor 680 miljoen aan staatsschuld erbij, dit wordt gestoken in een enorme fluctuerende sector waarbij only god knows what will happen in de toekomst er gegokt wordt met dit enorme bedrag, er een grote last bijkomt voor volgende kabinetten en er een nog grotere ketting om de nek van de gemiddelde Nederlander wordt gelegd.
Het is idd diep triest dat men uitgaven kan doen zonder dat daarover door kiezers wordt (in)gestemd.
quote:
Waarom verkwist dit kabinet zijn financiele positie in zo'n erbarmelijke wijze zoals er nu gebeurt, en dat terwijl de lasten met zo'n gemiddeld 340 euro per Nederlander per jaar omhoog gaat?
Yep, niet omdat het zinnig is maar omdat het leuk kan en de mensen platgeslagen er toch niets meer van (willen) begrijpen.
quote:
Ik zit echt met mijn handen in het haar van treurnis , ik stond juist achter de meer conservatieve houding die het kabinet had na de financiele crisis. Helaas, men vergeet maar weer al te snel om niet zomaar geld te verspillen, en dat is echt hetgeen wat dit is, geldverspilling over de ruggen van de Nederlanders.
Trek het je niet persoonlijk aan. Zie het als investering..... niet zo zeer van jou (of mij) maar voor het goede bedrijfsdoel... wat dat dan ook - voor wie dan ? - moge zijn. Er wordt vast iemand heel veel beter van dit beleid en dat moet je dan toch als betrokken burger goed doen (in)stemmen..... of toch.... nee, het is vast goed.....
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_185268870
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 22:01 schreef zetalore het volgende:
Men is gestoord in dit kabinet, dit kun je aan geen enkele kiezer uitleggen,

Is prima uit te leggen, misschien dat de kiezer het niet begrijpt, maar dat ligt dan niet aan de uitleg...
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_185268879
Gezien de timing en dat debacle met de directeur zal er wel wat op de achtergrond gespeeld hebben waarna KLM aan de bel heeft getrokken.

Ben benieuwd wat er speelde. Verdere coup van de Fransen?
pi_185268923
Deze investering in KLM is misschien wel het verstandigste wat het kabinet tot nu toe gedaan heeft, als je dat niet kunt begrijpen dan ben je pas oliedom!

AirFrance wil vluchten van klm schrappen en onder brengen onder AF, deze vluchten verdwijnen dan vsn Schiphol naar Charles-de-Gaulle en Nederland raakt zijn spot als belangrijke overstap hub kwijt met KLM/Schiphol. Schiphol is een van de grootste belangrijkste economische motor van Nederland met direct en indirect ruim 110.000 arbeidsplaatsen, als Schiphol 30% van zijn inkomsten aan KLM kwijt raakt, 3x raden wat er dan gaat gebeuren, ik denk dat de kosten aan ww uitkeringen dan heel wat hoger zullen zijn dan deze 650miljoen aan aandelen, die men mogelijk in de toekomst weer kan verkopen.
pi_185269695
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 23:19 schreef capricia het volgende:
Wat zijn de regels eigenlijk? Is dit staatssteun?
In elk geval heeft de Franse staat al een tijdje hetzelfde percentage aandelen in handen.
Voor zover wordt het niet als staatssteun gezien als er een realistisch vooruitzicht op een redelijke return on investment is. Tenminste zo is het bij banken geregeld.
  Redactie Frontpage woensdag 27 februari 2019 @ 08:04:59 #24
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_185269960
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 22:06 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Een verkiezingsbelofte 3 verkiezingen geleden van een enkele lijsttrekker heeft het huidige kabinet niets mee te doen.

Gaat het wel goed met je???
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_185270066
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 08:04 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Een verkiezingsbelofte 3 verkiezingen geleden van een enkele lijsttrekker heeft het huidige kabinet niets mee te doen.

Gaat het wel goed met je???
Er zijn legio verzuurde babyboomers die nog dagelijks over het kwartje van Kok klagen, hoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')