abonnement Unibet Coolblue
  maandag 8 april 2019 @ 00:22:18 #226
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_186095121
Sebas was overall de duidelijke winnaar, qua talent (autodidact) en ontwikkeling en leeftijd (21 jaar pas).
Meesterwerk van Nard vond ik het mooiste en meest Rembrandtiaans.

Ben benieuwd wat ze er volgend jaar van gaan maken en welke schilder dan centraal staat.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 8 april 2019 @ 00:29:53 #227
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_186095188
Project Appel, aub. Lekker 'aanrotzooien' met z'n allen.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_186095240
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 00:08 schreef TheHappyPrince het volgende:
Kun je de schilderijen ergens online terug bekijken? Ik vond die van Nard zo ongelofelijk mooi. De Rembrandtse speling tussen schaduw en licht, de warmte, het gezicht van zijn zoontje. Echt weergaloos. Sebas was ook mooi maar ik vond het teveel techniek en te kil. Ik vermoed dat het heeft gewonnen omdat Sebas een stuk jonger is (belangrijke doelgroep aanspreken), het werk een stuk groter is (meer Nachtwacht) in tegenstelling tot het ingetogen werk van Nard, en het een belangrijk thema aanspreekt (lees: beetje belangrijk doen). Ik denk dat (oudere) mensen die een roerig leven hebben gehad of veel verdriet hebben gekend, dat herkennen in het werk van Nard, en zijn werk meer waarderen, en jongeren juist dat van Sebas.
https://projectrembrandt.ntr.nl/nard/
  maandag 8 april 2019 @ 09:42:10 #229
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_186097553
Terechte winnaar over het hele seizoen gezien. Eindstukken van beide vond ik beide geweldig en heel close, die van Nard had op het eerste oog meer Rembrandt feel, vond die van Sebas qua compositie beter.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  maandag 8 april 2019 @ 11:18:59 #230
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_186098913
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_186099363
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 09:42 schreef TAV74 het volgende:
Terechte winnaar over het hele seizoen gezien. Eindstukken van beide vond ik beide geweldig en heel close, die van Nard had op het eerste oog meer Rembrandt feel, vond die van Sebas qua compositie beter.
Alleen dat grote been vooraan had niet gehoeven voor mij. Die van Nard was iets te veel Jozef Israels ipv Rembrandt en die van Suzana had iemand met traantjes, jammer.
Ruben's schilderij vond ik de mooiste.

Waarom eigenlijk geen vier geldprijzen ipv 1 winnaar? Doe eens gek, het is een kunstprogramma, wijk eens af van de cliche-paden. 'Terechte winnaar' blalblabla. Wat was de geldprijs eigenlijk? Ik zou vier prijzen doen, 1e 100.000, 2e 75.000 3e 50.000 4e 25.000.
Ze hebben allevier zo hard gewerkt, zijn zo in de spotlights gezet. Daar mag wat tegenoverstaan.
  maandag 8 april 2019 @ 11:52:59 #232
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_186099491
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 11:46 schreef Loekie1 het volgende:

Waarom eigenlijk geen vier geldprijzen ipv 1 winnaar? Doe eens gek, het is een kunstprogramma, wijk eens af van de cliche-paden. 'Terechte winnaar' blalblabla. Wat was de geldprijs eigenlijk? Ik zou vier prijzen doen, 1e 100.000, 2e 75.000 3e 50.000 4e 25.000.
Ze hebben allevier zo hard gewerkt, zijn zo in de spotlights gezet. Daar mag wat tegenoverstaan.
Leuk dat jij die bedragen bij de publieke omroep beschikbaar gaat stellen. :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator maandag 8 april 2019 @ 13:16:09 #233
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_186100860
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 11:18 schreef PzKpfw het volgende:
[ afbeelding ]
Heerlijke cameltoe ook.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_186104505
quote:
10s.gif Op zondag 7 april 2019 23:05 schreef Voxs het volgende:

[..]

Je weet mijn naam? Als ze er nog op staan.Weet het niet zeker.
Er staat genoeg op haha. 40 pagina's lopen doorzoeken maar je staat er tussen ;)











Vond deze de mooiste van alle thuisinzendingen.
mag het weten
pi_186104765
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2019 17:16 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Er staat genoeg op haha. 40 pagina's lopen doorzoeken maar je staat er tussen ;)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Vond deze de mooiste van alle thuisinzendingen.
Goed gekozen! :D Ik sta er idd echt tussen ;)
...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
  PR en moderator maandag 8 april 2019 @ 17:30:07 #236
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_186104769
Ik vind Sebas en Nard zeker de top 2 vanaf het begin.

Maar baal stiekem wel dat Nard niet heeft gewonnen!
Gun het Sebas net zo zeer, maar vond Nard echt wel de betere schilder.
Zijn meesterwerk _O_ hij beheerst het oude ambacht echt.
Vond dat echt het winnende schilderij.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_186104871
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2019 17:30 schreef Moira. het volgende:
Ik vind Sebas en Nard zeker de top 2 vanaf het begin.

Maar baal stiekem wel dat Nard niet heeft gewonnen!
Gun het Sebas net zo zeer, maar vond Nard echt wel de betere schilder.
Zijn meesterwerk _O_ hij beheerst het oude ambacht echt.
Vond dat echt het winnende schilderij.
Vond ik ook. Eigenlijk is hij het meest gegroeid.. Zijn master copy van de Rembrandt, zijn laatste werk, ze laten het zien. Licht, techniek, en niet onbelangrijk: emotie en de kijker een blik gunnen op een intieme situatie, iets waar Rembrandt echt meester in was.
De jury ging alweer af van wat ze vroegen. Hele programma hameren op Rembrandt-schildertechnieken en hups, in de finale, zo over boord gegooid.
...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
  PR en moderator maandag 8 april 2019 @ 18:38:12 #238
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_186105853
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 17:38 schreef Voxs het volgende:

[..]

Vond ik ook. Eigenlijk is hij het meest gegroeid.. Zijn master copy van de Rembrandt, zijn laatste werk, ze laten het zien. Licht, techniek, en niet onbelangrijk: emotie en de kijker een blik gunnen op een intieme situatie, iets waar Rembrandt echt meester in was.
De jury ging alweer af van wat ze vroegen. Hele programma hameren op Rembrandt-schildertechnieken en hups, in de finale, zo over boord gegooid.
Ja zodra ze begonnen over ‘dat ze op zoek waren naar iets nieuws’ dacht ik gelijk al dat ze Nard dus gewoon de winst ontnamen ;(
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  maandag 8 april 2019 @ 19:54:09 #239
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_186107224
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2019 17:30 schreef Moira. het volgende:
Ik vind Sebas en Nard zeker de top 2 vanaf het begin.

Maar baal stiekem wel dat Nard niet heeft gewonnen!
Gun het Sebas net zo zeer, maar vond Nard echt wel de betere schilder.
Zijn meesterwerk _O_ hij beheerst het oude ambacht echt.
Vond dat echt het winnende schilderij.
Ik vind Sebas wel een veelzijdiger moet ik zeggen. Ik was wel heel erg positief verrast door finalewerk van Nard, die is inderdaad wel enorm gegroeid.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_186108181
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 17:29 schreef Voxs het volgende:

[..]

Goed gekozen! :D Ik sta er idd echt tussen ;)
Ook de enige die een 'zacht' portret toont ipv messcherp zoals de rest. (Bij gebrek aan betere omschrijving) Het oogt zo rustiger ^O^
mag het weten
pi_186108212
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2019 20:45 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Ook de enige die een zacht portret toont ipv messcherp zoals de rest. Het oogt zo rustiger ^O^
Ze is al 'strak/hard' genoeg van zichzelf zonder al die harde, scherpe randen. :Y
...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
pi_186108238
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2019 18:38 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ja zodra ze begonnen over ‘dat ze op zoek waren naar iets nieuws’ dacht ik gelijk al dat ze Nard dus gewoon de winst ontnamen ;(
Ja, ik dacht precies hetzelfde.
...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
pi_186108406
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 20:47 schreef Voxs het volgende:

[..]

Ze is al 'strak/hard' genoeg van zichzelf zonder al die harde, scherpe randen. :Y
Beetje zoals Van Gaal uiteindelijk voor Ruben zijn portret koos. Het geeft beter de persoon achter de 'media' versie van een BNer weer.

quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2019 18:38 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ja zodra ze begonnen over ‘dat ze op zoek waren naar iets nieuws’ dacht ik gelijk al dat ze Nard dus gewoon de winst ontnamen ;(
Ja dit. Het gaf het al weg. Dat icm jong genoeg voor de meeste ontwikkeling oid.
mag het weten
pi_186304747
Op BBC 1 op donderdagavond is momenteel The Celebrity Painting Challenge en dat is zeer de moeite waard. Drie afleveringen geweest inmiddels, na te zien op Youtube.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 22:29:54 #245
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_195755837
Nieuw seizoen! https://projectrembrandt.ntr.nl/over/

quote:
Over
Eind oktober 2020 komt de NTR met het langverwachte tweede seizoen van het succesvolle TV programma Project Rembrandt. In de geest van Rembrandt en andere grote meesters zoals Breitner, Van Gogh en Vermeer, gaat Project Rembrandt in acht afleveringen wederom op zoek naar de beste amateur kunstschilder van Nederland.

Uit 30 kersverse kandidaat-leerlingen worden 10 gepassioneerde talenten gekozen die zich in een half jaar tijd het oude ambacht van kunstschilder meester proberen te maken. Gecoacht door bevlogen docenten, kunstenares Iris Frederix en kunstenaar Tyas Leeuwerink, krijgen ze de kans hun talent in figuratieve kunst te ontdekken of verder te ontwikkelen. Tyas vervangt daarbij docent Jaap Godrie uit seizoen 1.

Iedere aflevering moeten de amateurschilders opdrachten uitvoeren, waarbij ze de grote meesters niet kopiëren en imiteren, maar hun werk erdoor laten inspireren en zo hun eigen stijl ontwikkelen. De opdrachten brengen de schildertalenten naar prachtige locaties in Nederland, waaronder Paleis het Loo en Paleis Soestdijk, en ontmoetingen met bijzondere figuren zoals Gerard Joling en Simone Kleinsma. De hierbij gemaakte werken worden beoordeeld door een vakkundige jury, bestaande uit Pieter Roelofs, hoofd Schilder- en Beeldhouwkunst bij het Rijksmuseum, en Lita Cabellut, kunstenares. Zij bepalen: wie gaat er door en wie valt er af?

De presentatie van Project Rembrandt is wederom in handen van Annechien Steenhuizen. De opnames zijn inmiddels gestart en het programma zal vanaf 25 oktober uitgezonden worden door de NTR op NPO 1.

Naast het programma op TV zijn er 18 oktober op deze website masterclasses te volgen, zodat ook de kijkers thuis zich (verder) kunnen bekwamen in de schilderkunst. In de loop van het programma zal er weer een thuiscompetitie georganiseerd worden, waarbij iedereen de mogelijkheid heeft zijn werk in te sturen.

Dit programma wordt mede mogelijk gemaakt door ING.
Zondag 20.25 op NPO 1
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_195756175
Ik sla dit jaar over.
pi_195756990
Ik dacht dit jaar met bn-ers of is dat eenmalig, zo niet ben ik ook weg.
pi_195757123
Langverwacht, ik was het al lang vergeten. De appetijt voor seizoen 2 is bij mij ook weg, mss een aflevering op het einde eens meepikken.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 23:45:17 #249
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_195757189
Ik ga wel weer kijken. Vond het een leuk format.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 21 oktober 2020 @ 11:34:29 #250
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')