quote:Op maandag 25 februari 2019 00:06 schreef Zith het volgende:
Een Suits carrière ga je niet krijgen en dat moet je ook niet willen. Maar er zijn zat (grote) kantoren in de provincie en je hebt het voordeel dat alles goedkoop is en er geen files zijn, is ook wat waard.
Eens met deze posts.quote:Op maandag 25 februari 2019 00:08 schreef LXIV het volgende:
Een carriére op de Zuidas met 65 uur per week werken en hevige competitie heb je misschien niet in Groningen.
Maar woningprijzen etc meegerekend denk ik dat je in Groningen het beter kunt hebben met minder geld, zeker wanneer je vrienden en familie daar ook nog wonen. Het is maar net wat je nastreeft.
Zelf vind ik het bijv idealer om 30 uur p/w te werken en in een groot huis te wonen dan om in de Randstad carriére te maken.
Dat laatste wat je zegt is ook precies mijn doel, ik hoef echt niet een topadvocaat te worden maar 30 uur per week kunnen werken en toch ruim kunnen leven lijkt mij perfectquote:Op maandag 25 februari 2019 00:08 schreef LXIV het volgende:
Een carriére op de Zuidas met 65 uur per week werken en hevige competitie heb je misschien niet in Groningen.
Maar woningprijzen etc meegerekend denk ik dat je in Groningen het beter kunt hebben met minder geld, zeker wanneer je vrienden en familie daar ook nog wonen. Het is maar net wat je nastreeft.
Zelf vind ik het bijv idealer om 30 uur p/w te werken en in een groot huis te wonen dan om in de Randstad carriére te maken.
Ja, maar je gaat niet én ruim leven én carriere maken én 30 uur per week werken in de eerste periode van je carriere. Dus dat kun je wel op je buik schrijven.quote:Op maandag 25 februari 2019 00:30 schreef Henrys het volgende:
maar 30 uur per week kunnen werken en toch ruim kunnen leven lijkt mij perfect
En vergeet niet dat ook je leercurve aan het begin van je carrière een stuk vlakker is wanneer je 30 uur werkt vs. 40-50 uur per week.quote:Op maandag 25 februari 2019 15:00 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja, maar je gaat niet én ruim leven én carriere maken én 30 uur per week werken in de eerste periode van je carriere. Dus dat kun je wel op je buik schrijven.
Lijkt me afhangen van wat je onder 'ruim leven' en 'carriere maken' verstaat.quote:Op maandag 25 februari 2019 15:00 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja, maar je gaat niet én ruim leven én carriere maken én 30 uur per week werken in de eerste periode van je carriere. Dus dat kun je wel op je buik schrijven.
Nou nee, als jij op laten we zeggen 2500 bruto obv 40 uur begint en lekker 32 uur gaat werken dan ga je niet ruim kunnen leven. Tenzij ruim leven al begint bij elke dag een warme maaltijd.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 08:18 schreef baskick het volgende:
[..]
Lijkt me afhangen van wat je onder 'ruim leven' en 'carriere maken' verstaat.
Ok. Je overdrijft. En verder onderschrijf je m'n punt.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 08:49 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Nou nee, als jij op laten we zeggen 2500 bruto obv 40 uur begint en lekker 32 uur gaat werken dan ga je niet ruim kunnen leven. Tenzij ruim leven al begint bij elke dag een warme maaltijd.
Al die vrienden zijn over 10-15 jaarquote:Op zondag 24 februari 2019 23:44 schreef Henrys het volgende:
Bijna klaar met mijn Master Nederlands Recht maar de meeste juridische vacatures zitten in de randstad en het liefste zou ik nooit meer uit Groningen weg willen. Heb hier al mijn vrienden en vaste adressen en je kan overal komen op de fiets en het is de enige stad waar ik nog nooit echt een conflict of overlast heb gehad.
Echter bijna alle openstaande vacatures zitten in de randstad en wil liever niet verhuizen of meer dan een uur reizen. Waardoor ik nog kan kiezen tussen Zwolle en Leeuwarden en alles water daar tussenin zit
Kan, maar hoeft niet.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 09:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Al die vrienden zijn over 10-15 jaar
Vertrokken
Getrouwd
Kinderen aan het krijgen
Carrière aan het maken
Denk je dat je die dan nog veel ziet?
Ik heb vrienden die na 10 jaar vanuit de randstad naar Groningen zijn verhuisd, andere vrienden zijn voor werk naar het buitenland gegaan. Het is niet alsof dit alleen daar gebeurt.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 09:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Al die vrienden zijn over 10-15 jaar
Vertrokken
Getrouwd
Kinderen aan het krijgen
Carrière aan het maken
Denk je dat je die dan nog veel ziet?
Gewoon een deel van volwassen wordenquote:Op dinsdag 26 februari 2019 12:26 schreef BOKA het volgende:
[..]
Ik heb vrienden die na 10 jaar vanuit de randstad naar Groningen zijn verhuisd, andere vrienden zijn voor werk naar het buitenland gegaan. Het is niet alsof dit alleen daar gebeurt.
Juist, dus dat is niet een specifiek probleem voor Groningen. Dus geen reden om maar niet in Groningen te willen blijven wonen.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 12:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gewoon een deel van volwassen worden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |