Heb ik jou afgelopen vrijdag aan de telefoon gehad ofzo?quote:Op zondag 24 februari 2019 20:36 schreef Armani XL het volgende:
https://www.svb.nl/int/nl(...)loonheffingskorting/
Die hebben ze al. de voorlopige aanslag 2019quote:Op zondag 24 februari 2019 21:19 schreef papillion het volgende:
Dit is waarschijnlijk niet het antwoord waar je naar op zoek was maar wellicht wel een oplossing. Een familie lid van mij heeft om deze reden vanuit de belastingdienst een soort betaalregeling gekregen waardoor hij elke maand automatisch vooruit betaald omdat alle losse partijen er niet aan konden / wilden meewerken.
*bloos* woops dus nooit een link gelegd tussen de voorlopige aanslag voor mensen met HRA en dit.quote:Op zondag 24 februari 2019 21:21 schreef Nizno het volgende:
[..]
Die hebben ze al. de voorlopige aanslag 2019
*zucht* er IS geen probleem. Ik zou het gewoon makkelijker willen hebben voor m'n moeder.quote:Op zondag 24 februari 2019 21:36 schreef robbietobbie het volgende:
Pas de bedragen in de voorlopige aanslag anders gewoon aan tot de uitkomst wel is wat je wil? Zo moeilijk is het niet. Of betaal gewoon die 1800 en krijg als je aangifte doet een teruggave. Geen enkel pensioenfonds zal afwijken van de normale groene tabel.
Ik zie het probleem niet zo?
Haha hra is ook IBquote:Op zondag 24 februari 2019 21:24 schreef papillion het volgende:
[..]
*bloos* woops dus nooit een link gelegd tussen de voorlopige aanslag voor mensen met HRA en dit.
Ah! Mensen kijken me nogal gek aan hierover, maar m'n moeder heeft gewoon best een goed pensioen.quote:Op zondag 24 februari 2019 21:24 schreef Syrena het volgende:
Ik denk dat je pech hebt.
Indien niet, lees ik mee, want mijn moeder heeft hetzelfde.
quote:Op zondag 24 februari 2019 22:31 schreef MyTiredFeet het volgende:
Ik heb een cliënt die met zijn (meerdere) pensioenen in de hoogste schijf terechtkomt. Die mag op jaarbasis ruim ¤ 10.000 bijbetalen. De enige manier is een voorlopige aanslag aanvragen. De pensioeninstanties beginnen allemaal vanaf de eerste schijf met loonheffing inhouden. Dat is helaas niet aan te passen.
Vierde schijf in 2019 is 51,75%. Eerste schijf is 18,75%. Een extra "pensioentje" van ¤ 10.000 levert dan al een naheffing op van ¤ 3.300.quote:
quote:Hoe kunt u een naheffing voorkomen?
U voorkomt een naheffing door bij de Belastingdienst om een voorlopige aanslag te vragen. Met een voorlopige aanslag betaalt u de belasting per maand. Zo voorkomt u dat u na afloop van het jaar de belasting in 1 keer moet betalen.
Dit KAN dus WEL, door het inkomen aan te passen waardoor je de uitkomst krijgt die je wil hebben..quote:Op zondag 24 februari 2019 22:21 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
EN wat ik dus ook al heb gezegd, dit KAN je dus NIET zelf online corrigeren, daarover heb ik al contact gehad met de belastingdienst. Dit kan alleen handmatig worden aangepast door de inspecteur. Daar ga ik dus ook achteraan. Maar goed, alsnog moet ze betalen, dus er is geen sprake van een teruggave nadat ik handmatige aanpassing heb geregeld. In dat gebal moet ze TERECHT nog 1300 euro betalen. Ik zou liever zien dat de svb dat al grotendeels inhoudt en afdraagt.....
Haar moeder kan wel uitzoeken welke uitkering ervoor zorgt dat ze in een hogere schaal komt. Dan kan ze aan de pensioenuitvoerder van die uitkering vragen of de uitkering volledig vanuit schaal 3 belast wordt.quote:Op zondag 24 februari 2019 22:54 schreef robbietobbie het volgende:
[..]
Dit KAN dus WEL, door het inkomen aan te passen waardoor je de uitkomst krijgt die je wil hebben..
Je vergelijking met werknemers gaat trouwens ook niet op, die hebben namelijk exact hetzelfde probleem als ze meerdere werkgevers hebben.
Je probeert nu van het "probleem" van je moeder een probleem van de pensioenfondsen te maken. Je kunt toch niet verwachten dat die wel even gaan uitzoeken wat je moeder nog meer voor inkomen heeft en lekker met elkaar afstemmen hoeveel ze moeten inhouden?
Het kan NIET, je hebt er zelf nog nooit mee te maken gehad kennelijk.quote:Op zondag 24 februari 2019 22:54 schreef robbietobbie het volgende:
[..]
Dit KAN dus WEL, door het inkomen aan te passen waardoor je de uitkomst krijgt die je wil hebben..
Je vergelijking met werknemers gaat trouwens ook niet op, die hebben namelijk exact hetzelfde probleem als ze meerdere werkgevers hebben.
Je probeert nu van het "probleem" van je moeder een probleem van de pensioenfondsen te maken. Je kunt toch niet verwachten dat die wel even gaan uitzoeken wat je moeder nog meer voor inkomen heeft en lekker met elkaar afstemmen hoeveel ze moeten inhouden?
Ik weet duidelijk beter waar ik het over heb dan jij. Als je namelijk handmatig een aanslag vraagt zul je dat elk jaar opnieuw moeten doen, ze zal namelijk elk jaar een automatische aanslag krijgen die dan weer fout is.quote:Op maandag 25 februari 2019 06:52 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Het kan NIET, je hebt er zelf nog nooit mee te maken gehad kennelijk.
Als ik de voorlopige aanslag wil wijzigen kan ik alleen de bruto jaarinkomsten invullen en niet de afgedragen (af te dragen) loonheffingen. Met als gevolg dat het programma zelf op het hoogste inkomen de heffingskorting gaat toepassen, terwijl dat ik dat niet wil omdat ze dan nog meer moet betalen.
Natuurlijk wordt dat laatste bij de definitieve aanslag gecorrigeerd, maar dat is niet mijn vraag.
De enige manier om via het programma tot een redelijke uitslag te komen is om de inkomsten volstrekt verkeerd in te vullen. Ik zie niet in wat hier nuttig aan is aangezien ik ook gewoon een handmatig opgelegde aanslag kan opvragen.![]()
Ik snap best * dat de uitkerende instanties niet op eigen houtje loonheffingen gaan verhogen, maar ik vind eigenlijk wel dat wanneer dit onderbouwd wordt gevraagd, dit wel mogelijk moet zijn.
*alhoewel ze natuurlijk wel weten dat m'n moeder EN een aowuitkering krijgt plus pensioen, maar goed, daar is verder kennelijk geen koppeling in.
Het kan ook wat vriendelijker.quote:Op zondag 24 februari 2019 21:01 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Heb ik jou afgelopen vrijdag aan de telefoon gehad ofzo?
Je wilt toch dat er meer loonheffing wordt afgedragen aan de Belastingdienst? Dat doe je voor zover ik weet door de loonheffingskorting uit te zetten.quote:Heb je überhaupt wel gelezen? Het gaat dus NIET om het uitzetten van de heffingskorting.
Ik heb echt alle info al in m'n eerste bericht gezet. Ook dat de heffingskortingen op alle uitkeringen al 'uit' staan. Om dan als advies te geven dat ik de heffingskorting uit moet zetten..... tja......quote:Op maandag 25 februari 2019 07:21 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Het kan ook wat vriendelijker.
[..]
Je wilt toch dat er meer loonheffing wordt afgedragen aan de Belastingdienst? Dat doe je voor zover ik weet door de loonheffingskorting uit te zetten.
Maar goed, je zoekt het maar uit. Als je op deze manier reageert op mensen die je willen helpen hoeft het al niet meer.
Precies! Dit zou ik graag hebben om het ook wat makkelijk en overzichtelijker te maken voor m'n moeder.quote:Op zondag 24 februari 2019 22:56 schreef Morrigan het volgende:
Ik kan me nog vaag herinneren dat bij aanvullende WIA-uitkeringen, een verzekerde wel eens vroeg om de uitkering hoger te belasten. Eigenlijk om dezelfde reden waar de moeder van TS mee te maken heeft. Dan werd bijvoorbeeld de uitkering volledig met 42% belast. Geen idee of het ook mogelijk is bij pensioenuitkeringen, maar je kunt het altijd vragen.
Op zich is zo'n voorlopige aangifte waarin je maandelijks een vast bedrag betaalt toch ook overzichtelijk? Drie bedragen ontvangen en één vast bedrag betalen. Niet anders dan je elektra rekening.quote:Op maandag 25 februari 2019 19:43 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Precies! Dit zou ik graag hebben om het ook wat makkelijk en overzichtelijker te maken voor m'n moeder.
Nee nee, TS wil één briefje sturen en dan levenslang klaar zijn. Stel je voor mensen moeten zelf nadenken! ¤100 per maand opzij zetten en daarna in 1 keer betalen, poe dat is me wel een opgave zeg.quote:Op maandag 25 februari 2019 22:04 schreef snabbi het volgende:
[..]
Op zich is zo'n voorlopige aangifte waarin je maandelijks een vast bedrag betaalt toch ook overzichtelijk? Drie bedragen ontvangen en één vast bedrag betalen. Niet anders dan je elektra rekening.
De leeftijd waarop iemands pensioen inging (of in gaat) hoeft niet noodzakelijkerwijs gelijk te zijn aan de AOW-leeftijd. En het (bijzonder) nabestaandenpensioen kan zomaar van een andere uitvoerder komen dan het reguliere ouderdomspensioen. Gelukkig is daar geen koppeling; die afzonderlijke partijen hebben niets met die informatie van doen.quote:Op maandag 25 februari 2019 06:52 schreef Spiegelei het volgende:
Ik snap best * dat de uitkerende instanties niet op eigen houtje loonheffingen gaan verhogen, maar ik vind eigenlijk wel dat wanneer dit onderbouwd wordt gevraagd, dit wel mogelijk moet zijn.
*alhoewel ze natuurlijk wel weten dat m'n moeder EN een aowuitkering krijgt plus pensioen, maar goed, daar is verder kennelijk geen koppeling in.
Dat is te moeilijk voor de moeder van TSquote:Op dinsdag 26 februari 2019 07:57 schreef djh77 het volgende:
Volgens mij mogen uitkeringsinstantie niet meer loonheffing inhouden dan af te lezen in de groene maandtabel. Enige oplossing lijkt mij de voorlopige teruggave/aanslag waarbij je maandelijks aan de belastingdienst betaald.
Mijn vader heeft hetzelfde, maar dan zonder de HRA.quote:Op zondag 24 februari 2019 22:28 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Ah! Mensen kijken me nogal gek aan hierover, maar m'n moeder heeft gewoon best een goed pensioen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |