abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185207117
Van de Essent site.
Een energiecontract is namelijk persoonsgebonden en niet adresgebonden.

Dat zou dus betekenen dat wij jaarlijks het contract op de naam een van beide bewoners zouden kunnen zetten en de bonus zouden kunnen pakken zonder van leverancier te wisselen.
Of mis ik iets?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zondag 24 februari 2019 @ 06:39:30 #2
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_185207122
Ligt eraan wat in de voorwaarden van die bonus staat
pi_185207129
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 06:39 schreef Sheffield het volgende:
Ligt eraan wat in de voorwaarden van die bonus staat
Per leveringsadres kunt u 1x gebruik maken van deze actie.
Huh? Dit is toch in strijd met de eerste voorwaarde?
En evt volgende bewoners dan?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_185207171
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2019 06:45 schreef halfway het volgende:

[..]

Per leveringsadres kunt u 1x gebruik maken van deze actie.
Huh? Dit is toch in strijd met de eerste voorwaarde?
En evt volgende bewoners dan?
Eventuele volgende bewoners zijn een andere "u". Die kunnen ook weer 1x gebruik maken van deze actie.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_185207253
Oef, creatief wel, maar dit moet je niet willen :N
Somebody that I used to know
pi_185207289
Dat een contract persoonsgebonden is, is logisch. Een adres kan geen overeenkomst aangaan.

quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 07:14 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Eventuele volgende bewoners zijn een andere "u". Die kunnen ook weer 1x gebruik maken van deze actie.
Als stel dus 2 keer; de partner is een andere "u" dan de eerste contractant. En volgende bewoners (meervoud, mits volwassen) dus ook 2x.

[ Bericht 23% gewijzigd door baskick op 24-02-2019 08:01:31 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_185207304
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 07:44 schreef Postbus100 het volgende:
Oef, creatief wel, maar dit moet je niet willen :N
Waarom niet?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_185207305
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2019 07:54 schreef baskick het volgende:

[..]

Als stel dus 2 keer; de partner is een andere "u" dan de eerste contractant. En volgende bewoners (meervoud, mits volwassen) dus ook 2x.

[..]

Je kunt dus als stel per leverancier twee keer die bonus pakken. Je wisselt dan 1 keer van "u".
In deze context zijn partners gezamenlijk “u”.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_185207321
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2019 07:57 schreef Sometimes het volgende:

[..]

In deze context zijn partners gezamenlijk “u”.
Is dat ergens bepaald?

Volgens de voorwaarden is de contractant "degene die met de leverancier een leveringsovereenkomst is aangegaan of wil aangaan en die beschikt over een aansluiting voor elektriciteit met een totale maximale doorlaatwaarde van ten hoogste 3x80A en/of een aansluiting voor gas met een totale maximale capaciteit van ten hoogste 40 m3(n) per uur".
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_185207912
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2019 07:57 schreef halfway het volgende:

[..]

Waarom niet?
Als klant krijg je eerst een jaarrekening, en direct daarna de eindafrekening van luttele euro's bijvoorbeeld. Heel veel administratief gedoe met meterstanden.

En soms ontstaan er problemen met het oversluiten. Dan zegt het systeem :
Meld bewoner af op 10 februari. Meld bewoner aan op 11 februari. En dan loopt de tweede per ongeluk net voor de eerste, waardoor ineens op 10 februari de alvast aangemelde bewoner van 11 februari weer wordt afgemeld. En dan wordt het gezien als contractbreuk en moet je boetes betalen. Is allemaal wel recht te breien maar heel vrolijk wordt je er niet van. Er zitten wel een paar checks ingebouwd in te systeem om dit te voorkomen (bijv controle op naam), maar toch gaat het af en toe nog fout. (of oude en nieuwe bewoner geven beiden dezelfde verhuisdatum door, ook zo'n leuke :+ )

Nog even los van de vraag of het systeem sowieso niet doorheeft of er op dezelfde naam /bankrekeningnummer een nieuw contract wordt afgesloten.

Maw: veel rompslomp en veel kans op dat het een keer niet vlekkeloos verloopt. Succes er dan mee.
Somebody that I used to know
pi_185208705
Een hoop van die fouten lijken te worden veroorzaakt door hoe het systeem werkt. Hoe kan iets wat op de 11e uitgevoerd moet worden net iets eerder en op de 10e uitgevoerd worden?

Het is ook niet ondenkbaar dat oude bewoners vertrekken op dezelfde datum als nieuwe bewoners nuts aanvragen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_185209048
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2019 10:32 schreef baskick het volgende:
Een hoop van die fouten lijken te worden veroorzaakt door hoe het systeem werkt. Hoe kan iets wat op de 11e uitgevoerd moet worden net iets eerder en op de 10e uitgevoerd worden?

Het is ook niet ondenkbaar dat oude bewoners vertrekken op dezelfde datum als nieuwe bewoners nuts aanvragen.
Voor het gros werkt het, en daardoor kan het. Die paar dropouts in het systeem moeten handmatig worden opgelost. Andere optie is gewoon een fabriek vol administratief medewerkers die alles handmatig doen. Tja, wat wil je?

(en het was een uitzondering hoor. Die had ik één keer meegemaakt. Had misschien zelfs nog te maken met dat ze datum in het weekend lag, maar dat weet ik niet meer precies. Die van dezelfde datum kwam wel ietsje vaker voor, maar waar hebben we het over? Nog geen tien gevallen die ik zag?)
Somebody that I used to know
pi_185209627
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2019 06:45 schreef halfway het volgende:

[..]

Per leveringsadres kunt u 1x gebruik maken van deze actie.
Huh? Dit is toch in strijd met de eerste voorwaarde?
En evt volgende bewoners dan?
Het contract blijft nog steeds persoonsgebonden. Ze hebben nu alleen hetzelfde adres als uitsluitende voorwaarde voor hun bonusactie. En dat is om truukjes zoals die van jou te voorkomen.

Als je precies nadat jouw bonus uitgekeerd is het contract beëindigd en er direct weer een nieuw contract met bonusvoorwaarden op hetzelfde adres wordt aangevraagd, dan gaan de alarmbellen bij Essent wel rinkelen en volgens hun voorwaarden mogen ze zo'n nieuw contract weigeren.

Stel dat je op een gegeven moment een verhuisbericht aan Essent doorgeeft dan verhuisd je contract mee en dan zal Essent bij nieuwe bewoners niet snel moeilijk doen als ze zo'n bonuscontract aanvragen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_185213405
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 11:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het contract blijft nog steeds persoonsgebonden. Ze hebben nu alleen hetzelfde adres als uitsluitende voorwaarde voor hun bonusactie. En dat is om truukjes zoals die van jou te voorkomen.
Dit gaat m.i. alleen op als "u" naar zowel de contractant als de andere (volwassen) huisgenoten verwijst. Ik zie dat nog niet onderbouwd.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')