SPOILER: Frequently Asked QuestionsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Slowchat in deze topicreeks is toegestaan, maar houd tijdens shows graag wel rekening met de DJ!
Praat op deze momenten het liefst over de muziek en de DJ's die aan het draaien zijn voor jouw plezier en vermaak.
Hoe kan ik Radio 49 beluisteren?Via de verschillende opties op de website van Radio49: Beluisteren, Firewalled of Windows Media Player.
Mobiel luisteren kan verder o.a. via de apps TuneIn (Apple/iOS/Android), XiiaLive (Apple/iOS/Android),
VLC (Apple/iOS/Android) of Clementine (Apple/iOS/Windows/Linux).
Installeer één van deze apps, start 'm en voeg dan de link http://frosty.radio49.nl:8000/airtime_192 toe.
Opslaan, stream starten en klaar!
Voor alle andere toepassingen, dit is de algemene mobiele luisterlink:
http://frosty.radio49.nl:8000/airtime_192
Klik hier voor onze Facebookpagina
Vind je Radio 49 leuk?
Je kunt ons steunen door middel van een éénmalige of maandelijkse donatie. Radio 49 is namelijk niet kostenloos.
Voor meer informatie kun je via DM of PM contact opnemen met Peaceman.
DISCLAIMER
Radio 49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's.Juin uit Eigen Tuin!
Wie?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 22:29 schreef peaceman het volgende:
Jullie weten toch wel dat dit Urban Dance Squad is?
uiteraard, maar ik was ff afk. Ik ‘ken’ tres manos en Sylvano kwam ik vroeger ook nog wel eens tegenquote:Op vrijdag 22 februari 2019 22:29 schreef peaceman het volgende:
Jullie weten toch wel dat dit Urban Dance Squad is?
dat is volledige van toepassing bij Talk Talk, wat een geweldige band was dat tochquote:
such a shame, maar welterusten en bedankt voor het luisterenquote:Op vrijdag 22 februari 2019 22:33 schreef Doedezemaar het volgende:
En nu ga ik slapen, drukke dag morgen
Weltrusten dan maar!quote:Op vrijdag 22 februari 2019 22:33 schreef Doedezemaar het volgende:
quote:Op vrijdag 22 februari 2019 22:33 schreef Doedezemaar het volgende:
Je woont op stand.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 22:35 schreef just me het volgende:
It's a shame: Delft blijft de allerduurste stad om te wonen
Of scheef.quote:
Jij lijkt helemaal niet op Maxima!quote:Op vrijdag 22 februari 2019 22:38 schreef just me het volgende:
[..]
Ik lijk de koningin wel
[ afbeelding ]
Maxima lijkt niet op mijquote:Op vrijdag 22 februari 2019 22:39 schreef peaceman het volgende:
[..]
Jij lijkt helemaal niet op Maxima!
Ik hou de paardenhoofden wel hier. Te veel gedachten waardoor je ze weer op zou moeten sturen...quote:Op vrijdag 22 februari 2019 22:38 schreef just me het volgende:
[..]
Ik lijk de koningin wel
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 22 februari 2019 22:39 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik hou de paardenhoofden wel hier. Te veel gedachten waardoor je ze weer op zou moeten sturen...
Dan ken ik je 2 keerquote:Op vrijdag 22 februari 2019 22:38 schreef just me het volgende:
[..]
Ik lijk de koningin wel
[ afbeelding ]
Ik ben weer rustig geworden dankzij jou dus je hebt nog wat creditsquote:Op vrijdag 22 februari 2019 22:39 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik hou de paardenhoofden wel hier. Te veel gedachten waardoor je ze weer op zou moeten sturen...
Oh diequote:Op vrijdag 22 februari 2019 22:39 schreef peaceman het volgende:
mensen toch... dit is Rihanna - Man Down
Heerlijk nummer trouwens
Met google kwam ik op Baflo uitquote:Op vrijdag 22 februari 2019 22:40 schreef livelink het volgende:
Ik heb het gegoogled. Het is een plaats in Groningen volgens mij. Kan ook Friesland zijn.
Bill Withers ?quote:
quote:Op vrijdag 22 februari 2019 22:40 schreef just me het volgende:
[..]
Ik ben weer rustig geworden dankzij jou dus je hebt nog wat credits
De Bende van Baflo Bill?quote:
Ik ken alleen de belbus van Bafloquote:Op vrijdag 22 februari 2019 22:44 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
De Bende van Baflo Bill?
Vroeger Rooie Rinus en Pé Daalemmer.
geen dank!quote:Op vrijdag 22 februari 2019 22:45 schreef Symphonic het volgende:
Dank peaceman, de muziek was erg fijn
nee, dit is niet Michael Kiwanukaquote:Op vrijdag 22 februari 2019 22:46 schreef livelink het volgende:
Is dit van die zanger die zo hoog binnenkwam in de top2000 via Rob Stenders?
Ja, die bedoelde ik. Los van het feit dat hij het niet is.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 22:46 schreef peaceman het volgende:
[..]
nee, dit is niet Michael Kiwanuka
Oh ja. Spit it out had ik moeten weten.quote:
Ik kan het je niet beloven maar het is eenquote:
mayonaise?quote:
ga je eens schamen!quote:
Dat doe ik al 44 jaar. Maar dat ik dit niet ken, vind ik nou weer net niet zo heel erg.quote:
Ik vind het een heel mooi nummer, ondanks dat ik niet meteen op de titel kwam.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 22:54 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat doe ik al 44 jaar. Maar dat ik dit niet ken, vind ik nou weer net niet zo heel erg.
Je mag 'm hebben van me.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 22:54 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik vind het een heel mooi nummer, ondanks dat ik niet meteen op de titel kwam.
+1quote:Op vrijdag 22 februari 2019 22:55 schreef livelink het volgende:
Deze raad ik niet, dat zeg ik maar vast.
"Er bestaat al een bestand met deze naam in de doelmap. Wilt u dit bestand overschrijven?"quote:
Welles.quote:
Ik schakelde net in en zag nog geen reactie en typte split enz en was al te laatquote:Op vrijdag 22 februari 2019 23:00 schreef livelink het volgende:
Ik wilde net de titel wijzigen naar Simple message to my girl, toen ik Split Enz zag van Spijkerbroek en wist dat elke edit verder zinloos was.
Ik verander m'n post wel ff naar Ome Henk - Op de camping; als jij je post dan wijzigt naar Split Enz - Message to my girl, dan lijkt het voor de mensen die het teruglezen dat jij het goed had.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 23:00 schreef livelink het volgende:
Ik wilde net de titel wijzigen naar Simple message to my girl, toen ik Split Enz zag van Spijkerbroek en wist dat elke edit verder zinloos was.
Dan moet het nu wel Radiohead zijn.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 23:01 schreef peaceman het volgende:
de titel vergeef ik jullie bij dit nummer
quote:Op vrijdag 22 februari 2019 23:02 schreef livelink het volgende:
[..]
Dan moet het nu wel Radiohead zijn.
Nee, ik gun jou de eer. Ik denk niet dat mensen het geloofwaardig van mij zouden vinden. Die van jou wel natuurlijk.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 23:02 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik verander m'n post wel ff naar Ome Henk - Op de camping; als jij je post dan wijzigt naar Split Enz - Message to my girl, dan lijkt het voor de mensen die het teruglezen dat jij het goed had.
*proest*quote:Op vrijdag 22 februari 2019 23:03 schreef livelink het volgende:
[..]
Nee, ik gun jou de eer. Ik denk niet dat mensen het geloofwaardig van mij zouden vinden. Die van jou wel natuurlijk.
quote:
Hoi Diaan. Had je vandaag dat gesprek met je ouders?quote:
quote:
Ik heb vandaag al een heel paard verstuurdquote:
Nee dat was woensdag. Vanavond was ik naar Twente met mijn broer en neefje.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 23:04 schreef livelink het volgende:
[..]
Hoi Diaan. Had je vandaag dat gesprek met je ouders?
ja ze hebben haar verteld dat ze vondeling is.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 23:04 schreef livelink het volgende:
[..]
Hoi Diaan. Had je vandaag dat gesprek met je ouders?
Het werd tijd voor de waarheid.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 23:07 schreef peaceman het volgende:
[..]
ja ze hebben haar verteld dat ze vondeling is.
Mijn broers hadden mij wijsgemaakt dat ze mij uit het zigeunerkamp gehaald haddenquote:Op vrijdag 22 februari 2019 23:07 schreef peaceman het volgende:
[..]
ja ze hebben haar verteld dat ze vondeling is.
FC Twente? Bestaat de club nog?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 23:06 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Nee dat was woensdag. Vanavond was ik naar Twente met mijn broer en neefje.
Ja, maar ze voetballen niet meer.quote:
hoezo wijsgemaakt?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 23:08 schreef just me het volgende:
[..]
Mijn broers hadden mij wijsgemaakt dat ze mij uit het zigeunerkamp gehaald hadden
Ik wilde het niet zeggenquote:
Ik ben toen gaan kijken in het trouwboekje van mijn ouders en daar stond in dat ik echt hun kind was, maar ja, misschien hebben ze de ambtenaar wel omgekochtquote:
denk het wel, dat gebeurde best veel in de jaren 30.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 23:11 schreef just me het volgende:
[..]
Ik ben toen gaan kijken in het trouwboekje van mijn ouders en daar stond in dat ik echt hun kind was, maar ja, misschien hebben ze de ambtenaar wel omgekocht
Ik kan het niet meer navragenquote:Op vrijdag 22 februari 2019 23:13 schreef peaceman het volgende:
[..]
denk het wel, dat gebeurde best veel in de jaren 30.
quote:Op vrijdag 22 februari 2019 23:13 schreef peaceman het volgende:
[..]
denk het wel, dat gebeurde best veel in de jaren 30.
Ouderdom hèquote:
Nu nog wel, morgen kan het zomaar anders zijnquote:
quote:
quote:Op vrijdag 22 februari 2019 23:14 schreef spijkerbroek het volgende:
Ohja, Master of Puppets van metllica
Edit: maar dan correct gespeld
quote:Op vrijdag 22 februari 2019 23:15 schreef just me het volgende:
[..]
Nu nog wel, morgen kan het zomaar anders zijn
[..]![]()
En op spijkerbroek ben je wel boosquote:Op vrijdag 22 februari 2019 23:15 schreef just me het volgende:
[..]
Nu nog wel, morgen kan het zomaar anders zijn
[..]![]()
What else is newquote:Op vrijdag 22 februari 2019 23:17 schreef livelink het volgende:
[..]
En op spijkerbroek ben je wel boos
Ik kijk alleen maar boosquote:Op vrijdag 22 februari 2019 23:17 schreef livelink het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 22 februari 2019 23:17 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik kan wel lief zijnquote:
is bijna afgelopenquote:
Je slaat hem over qua raden of dat je ook het geluid uitzet?quote:
Hij drukt even op Fast Forward totdat hij de tags ziet veranderen.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 23:20 schreef livelink het volgende:
[..]
Je slaat hem over qua raden of dat je ook het geluid uitzet?
Dit niet meer.quote:
In de eredivisie?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 23:23 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Zeker en ze staan zelfs op de 1e plaats en 11 punten los van nummer 2.
Dat laat ze wijselijk in het midden.quote:
Hij komt daar wel las ik net toen ik Grace Jones opzocht.quote:
ow... de LAGERE divisiequote:Op vrijdag 22 februari 2019 23:25 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Nee in de Keuken Kampioen Divisie....
3e divisie zaterdagamateurs afdeling Salland en omstreken.quote:
Ja maar het was The Roots - The seed (2.0)quote:Op vrijdag 22 februari 2019 23:25 schreef livelink het volgende:
[..]
Hij komt daar wel las ik net toen ik Grace Jones opzocht.
kijk je niet naar Peaky Blinders?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 23:28 schreef spijkerbroek het volgende:
Dit is Nick Cave, maar ik ken het nummer niet.
Wie?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 23:28 schreef peaceman het volgende:
[..]
kijk je niet naar Peaky Blinders?
met de bad seeds, maar ik reken het goed.quote:
quote:
Staat nog op mijn lijstje !quote:Op vrijdag 22 februari 2019 23:28 schreef peaceman het volgende:
[..]
kijk je niet naar Peaky Blinders?
Nooit van gehoord, maar ik zie de scores. Staat genoteerd om even in te duiken.quote:
als je niet wilt luisteren absoluut jaquote:
Heb je gisterenavond nog iets van het concert gezien MadMaster?quote:
Jawel, we zijn een paar stoelen naar links opgeschoven.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 23:30 schreef livelink het volgende:
[..]
Heb je gisterenavond nog iets van het concert gezien MadMaster?
quote:Op vrijdag 22 februari 2019 23:31 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Jawel, we zijn een paar stoelen naar links opgeschoven.
Daarvoor zat een bejaard stel, die konden niet eens staan...
Beterquote:Op vrijdag 22 februari 2019 23:31 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Gelukkig dat het nog kon. Anders had je moeten gaan matten.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 23:31 schreef MadMaster het volgende:
[..]
MatMaster.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 23:33 schreef livelink het volgende:
[..]
Gelukkig dat het nog kon. Anders had je moeten gaan matten.
quote:Op vrijdag 22 februari 2019 23:32 schreef livelink het volgende:
Dank je wel peaceman. Het was wel een lange zit zo, maar de moeite waard. De show had iets korter gekund door het simpelweg schrappen van Metallica. Ik geef het maar even mee.
Ik was er niet bij, maar ik kan me hier wel in vindenquote:Op vrijdag 22 februari 2019 23:32 schreef livelink het volgende:
Dank je wel peaceman. Het was wel een lange zit zo, maar de moeite waard. De show had iets korter gekund door het simpelweg schrappen van Metallica. Ik geef het maar even mee.
Welterustenquote:Op vrijdag 22 februari 2019 23:34 schreef spijkerbroek het volgende:
Het is ook mooi geweest voor mij. Truste voor straks
Nou, ik heb hem niet uitgezet en ben niet weggelopen, dus in die zin is het wel beter dan Rammstein.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 23:34 schreef peaceman het volgende:
[..]ik zal het noteren en naast me neer leggen... denk dat het daar bij blijft....
draai je een keer geen Rammstein...
Alleen de eerste rij van het balkon was bezet.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 23:33 schreef livelink het volgende:
[..]
Gelukkig dat het nog kon. Anders had je moeten gaan matten.
Goedemorgen.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 07:02 schreef livelink het volgende:
[..]
Maar 1 gaap? Goedemorgen Melting
Ja, dat weet ik. Ik had geen zin om nog langer te blijven liggen. Ik ga zo wel lekker in bad liggen.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 07:07 schreef Melting het volgende:
Maar jij bent ook vroeg wakker, livelink.
Het is zaterdag hè? Dat weet je toch wel?
quote:Op zaterdag 23 februari 2019 07:16 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik. Ik had geen zin om nog langer te blijven liggen. Ik ga zo wel lekker in bad liggen.
Goedemorgen DDM. Heeft Symph je wakker gemaakt?quote:
yup. Maar we moesten ook vroeg opstaan hoorquote:Op zaterdag 23 februari 2019 08:36 schreef Melting het volgende:
[..]
Goedemorgen DDM. Heeft Symph je wakker gemaakt?
Moesten nog wel. Heb je zo'n drukke zaterdag dan?quote:Op zaterdag 23 februari 2019 08:40 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
yup. Maar we moesten ook vroeg opstaan hoor
quote:
ze komen in de loop van de ochtend de kapotte auto halen, en dat is ook nog 40 minuten rijden voor onsquote:Op zaterdag 23 februari 2019 08:42 schreef Melting het volgende:
[..]
Moesten nog wel. Heb je zo'n drukke zaterdag dan?
Dat zeker.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 08:56 schreef just me het volgende:
[..]het ziet er weer mooi uit buiten!
Succes daarmee.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 08:58 schreef Symphonic het volgende:
[..]
ze komen in de loop van de ochtend de kapotte auto halen, en dat is ook nog 40 minuten rijden voor ons
Dat wordt afscheid nemen dan van je autoquote:Op zaterdag 23 februari 2019 08:58 schreef Symphonic het volgende:
[..]
ze komen in de loop van de ochtend de kapotte auto halen, en dat is ook nog 40 minuten rijden voor ons
quote:Op zaterdag 23 februari 2019 09:02 schreef just me het volgende:
[..]
Dat wordt afscheid nemen dan van je auto
Succes dan.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 09:02 schreef Doedezemaar het volgende:
En ik moet ook nog naar de oogarts vandaag
Hopen dat ze je nu kunnen helpen!quote:Op zaterdag 23 februari 2019 09:02 schreef Doedezemaar het volgende:
En ik moet ook nog naar de oogarts vandaag
Ik zit ook vol " spanning" te wachten op de brief van de gemeente Delftquote:Op zaterdag 23 februari 2019 09:04 schreef Doedezemaar het volgende:
Het is zo jammer dat er continu huizen in onze straat verkocht worden, de WOZ is daardoor met 10% gestegen en ik hou mijn hart vast voor volgend jaar, gezien de vraagprijzen van de huizen die nu te koop staan.
Dan kan geen goed nieuws zijn.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 09:05 schreef just me het volgende:
[..]
Ik zit ook vol " spanning" te wachten op de brief van de gemeente Delft
hij stond hier net klaar bij mijnoverheid en ik heb meteen ook even bij de instantie die het hier regelt ingelogd voor de taxatieverslagen. Huis van de buren is vorig jaar voor ¤228.000 verkocht en hun WoZ is van 177 naar 220 gestegen, de onze naar 210 en hun huis staat nu voor 275 te koopquote:Op zaterdag 23 februari 2019 09:05 schreef just me het volgende:
[..]
Ik zit ook vol " spanning" te wachten op de brief van de gemeente Delft
Nope, we gaan nog meer per maand betalenquote:
ik word nu al emotioneelquote:Op zaterdag 23 februari 2019 09:02 schreef just me het volgende:
[..]
Dat wordt afscheid nemen dan van je auto
doe maarquote:Op zaterdag 23 februari 2019 09:15 schreef Symphonic het volgende:
[..]
wacht even, eerst even ddm troosten
quote:Op zaterdag 23 februari 2019 09:21 schreef Doedezemaar het volgende:
Die auto boeit me niet, het geld wel
Slecht begin dan.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 09:28 schreef Doedezemaar het volgende:
En al het gedoe er omheen kost zoveel tijd en energie. Binnenkort moet ik ook met de nieuwe auto naar de garage, het start-stopsysteem werkt niet. Valt uiteraard onder de garantie, maar de aangesloten garages zitten net niet hier vlakbij.
dat is niet handigquote:Op zaterdag 23 februari 2019 09:28 schreef Doedezemaar het volgende:
En al het gedoe er omheen kost zoveel tijd en energie. Binnenkort moet ik ook met de nieuwe auto naar de garage, het start-stopsysteem werkt niet. Valt uiteraard onder de garantie, maar de aangesloten garages zitten net niet hier vlakbij.
Echt wel!quote:Op zaterdag 23 februari 2019 09:41 schreef peaceman het volgende:
Gedoe met je auto is altijd irritant.
quote:Op zaterdag 23 februari 2019 09:43 schreef Diaan73 het volgende:
Goedemorgen![]()
De WOZ van ons huis is ook flink gestegen, met 15000 euro. Dat is de grootste stijging in de 12 jaar dat we hier wonen.
dat jij de waarde van je auto weet...quote:Op zaterdag 23 februari 2019 09:43 schreef ToT het volgende:
[..]
Echt wel!
Laatst schade gehad aan mijn auto door iemand anders. Die persoon betaalde het gelukkig wel, maar wilde het in de eerste instantie zo goedkoop mogelijk op laten lappen. Mijn auto is nog ruim de helft van de nieuwprijs waard dus daar had ik echt wel even pijn over in m'n buik!
Gelukkig veranderde hij van gedachte en is alles zo goed mogelijk gerepareerd, maar was ik mijn auto wel 3 dagen kwijt.
Truequote:Op zaterdag 23 februari 2019 09:52 schreef peaceman het volgende:
[..]
dat jij de waarde van je auto weet...
Ik zou echt geen idee hebben.
Los daarvan zou dat me niks kunnen schelen als ik er gewoon mee kan rijden. Daar gaat het mij om.
Overigens zegt het ook wel iets over de afhankelijkheid van een auto die we allemaal hebben.
Stomtoevallig had ik het net een paar weken eerder gevraagd toen hij een kleine beurt kreeg; nu we een baby hebben en we allerlei zooi mee moeten slepen als we op pad gaan, wordt de Kia Picanto toch wel een beetje klein. En als hij later groter wordt en met vriendjes ergens naar toe wil gaan, is de auto sowieso erg klein.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 09:52 schreef peaceman het volgende:
[..]
Los daarvan zou dat me niks kunnen schelen als ik er gewoon mee kan rijden. Daar gaat het mij om.
Overigens zegt het ook wel iets over de afhankelijkheid van een auto die we allemaal hebben.
Je kunt prima leven zonder auto. Alleen is alles dan net wat lastiger en moeilijker en kost het allemaal wat meer tijd.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 09:52 schreef peaceman het volgende:
[..]
Je gaat toch geen grote bak kopen voor eventuele vriendjes die mee moeten? Dan moeten er ook nog autostoeltjes bijquote:Op zaterdag 23 februari 2019 09:54 schreef ToT het volgende:
[..]
Stomtoevallig had ik het net een paar weken eerder gevraagd toen hij een kleine beurt kreeg; nu we een baby hebben en we allerlei zooi mee moeten slepen als we op pad gaan, wordt de Kia Picanto toch wel een beetje klein. En als hij later groter wordt en met vriendjes ergens naar toe wil gaan, is de auto sowieso erg klein.
Ik zat alvast een beetje te vissen hoeveel ik bij zou moeten leggen voor een leuke grotere auto.
Kunnen we voorlopig sowieso nog niet betalen, maar het is wel handig om ff te weten.
Tuurlijk wel. Limousine for the win!quote:Op zaterdag 23 februari 2019 09:57 schreef just me het volgende:
[..]
Je gaat toch geen grote bak kopen voor eventuele vriendjes die mee moeten?
Whehe,, nee ik bedoel dat voor veel later, als hij al naar groep 1 gaat enzo.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 09:57 schreef just me het volgende:
[..]
Je gaat toch geen grote bak kopen voor eventuele vriendjes die mee moeten? Dan moeten er ook nog autostoeltjes bij![]()
quote:Op zaterdag 23 februari 2019 10:00 schreef Melting het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Limousine for the win!
Sorry ToT maar zo gek ben je toch echt niet ?quote:Op zaterdag 23 februari 2019 10:01 schreef ToT het volgende:
[..]
Whehe,, nee ik bedoel dat voor veel later, als hij al naar groep 1 gaat enzo.Da's natuurlijk wel erg ver weg, maar aan de andere kant moeten we soms ook op buurkinderen hier passen en geven de ouders geld om hen naar een pretpark te gaan met hen enzo.
De afgelopen keer moest 1 van hen het ligbedje van de wandelwagen op schoot houden!
Er bestaan dus geen redenen waarom je een grotere auto zou willen als je een kind hebt?quote:Op zaterdag 23 februari 2019 10:03 schreef just me het volgende:
[..]
Sorry ToT maar zo gek ben je toch echt niet ?
Dan moeten er nog steeds autostoeltjes mee.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 10:01 schreef ToT het volgende:
[..]
Whehe,, nee ik bedoel dat voor veel later, als hij al naar groep 1 gaat enzo.Da's natuurlijk wel erg ver weg, maar aan de andere kant moeten we soms ook op buurkinderen hier passen en geven de ouders geld om hen naar een pretpark te gaan met hen enzo.
De afgelopen keer moest 1 van hen het ligbedje van de wandelwagen op schoot houden!
Natuurlijk wel maar ik zou nu nog geen rekening houden met schoolvriendjes die mee moeten rijden of met buurkinderenquote:Op zaterdag 23 februari 2019 10:04 schreef ToT het volgende:
[..]
Er bestaan dus geen redenen waarom je een grotere auto zou willen als je een kind hebt?
niet vanwege de buren of vriendinnen nee, ben jij nou gek?quote:Op zaterdag 23 februari 2019 10:04 schreef ToT het volgende:
[..]
Er bestaan dus geen redenen waarom je een grotere auto zou willen als je een kind hebt?
Okee.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 10:04 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Dan moeten er nog steeds autostoeltjes mee.![]()
De keren dat wij de auto vol hebben gehad, is op twee handen te tellen. Dat valt in de praktijk best mee. Ik zou daarvoor zeker geen grotere auto kopen.
quote:Op zaterdag 23 februari 2019 10:06 schreef just me het volgende:
[..]
Natuurlijk wel maar ik zou nu nog geen rekening houden met schoolvriendjes die mee moeten rijden of met buurkinderen
Het was slechts een voorbeeld.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 10:06 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
niet vanwege de buren of vriendinnen nee, ben jij nou gek?
Ik denk dat Just me bedoelt dat je niet alleen daarvoor een grotere auto moet aanschaffen.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 10:04 schreef ToT het volgende:
[..]
Dat dusquote:Op zaterdag 23 februari 2019 10:06 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik denk dat Just me bedoelt dat je niet alleen daarvoor een grotere auto moet aanschaffen.
Onze buren hebben een Mini Cooper en 2 kinderen. Dat gaat ook prima. Op een gegeven moment gaat er veel minder mee als je weg gaat, of zelfs helemaal niets.
quote:Op zaterdag 23 februari 2019 10:07 schreef just me het volgende:
[..]
wij gingen met 5 personen in een kever op vakantie![]()
het was behelpen maar het was (toen) goed te doenquote:Op zaterdag 23 februari 2019 10:09 schreef Melting het volgende:
[..]
Nou weet ik niet of dit makkelijk zit.
Nee het is puur voor de kleine. Zelf vind ik een kleine auto wel prettig met parkeren en uitrijden enzo.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 10:08 schreef Diaan73 het volgende:
Je kunt natuurlijk ook gewoon een grotere auto kopen omdat je dat mooier vindt of graag wil hebben. Daar hoeft niet perse een reden voor te zijn.
Zou graag een grotere auto willen. Ben er dus ook volop voor aan het sparen.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 10:08 schreef Diaan73 het volgende:
Je kunt natuurlijk ook gewoon een grotere auto kopen omdat je dat mooier vindt of graag wil hebben. Daar hoeft niet perse een reden voor te zijn.
Ben ooit met z'n toenmalige vriendin in zo eentje op vakantie gegaan:quote:Op zaterdag 23 februari 2019 10:07 schreef just me het volgende:
[..]
Dat dus
wij gingen met 5 personen in een kever op vakantie![]()
Zelfs in een kleine auto passen 2 kinderstoeltes en een buggy achterinquote:Op zaterdag 23 februari 2019 10:11 schreef ToT het volgende:
[..]
Nee het is puur voor de kleine. Zelf vind ik een kleine auto wel prettig met parkeren en uitrijden enzo.
Ik ben ooit in een cabrio naar Portugal gegaan, was wel een aanraderquote:Op zaterdag 23 februari 2019 10:12 schreef ToT het volgende:
[..]
Ben ooit met z'n toenmalige vriendin in zo eentje op vakantie gegaan:
[ afbeelding ]Niet echt een aanrader.
Als wij de baby en de wandelwagen meenemen, is de kofferbak vol en de achterbank ook. Als dan nog een persoon mee moet, moet diegene het "bedje" van de wandelwagen op schoot nemen.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 10:12 schreef just me het volgende:
[..]
Zelfs in een kleine auto passen 2 kinderstoeltes en een buggy achterin
Wat voor auto hebben jullie dan?quote:Op zaterdag 23 februari 2019 10:12 schreef peaceman het volgende:
Persoonlijk houd ik helemaal niet van die grote bakken, maar daardoor kan het soms allemaal wel krap zijn in je auto.
Wij hebben mbt vakanties altijd geredeneerd: wat er in past kan/mag mee. Zo niet dan hebben we het niet nodig of in het ergste geval kopen we het wel ter plaatse.
Laatste jaren paste het makkelijk.
Dan zou ik het niet doen hoor. In het eerste jaar heb je veel mee te slepen, maar dat wordt steeds minder. Zonde van het geld. En een Kia is toch ook niet zo klein? Mijn broer had ook een Kia met 2 kleine kinderen. Dat ging prima.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 10:11 schreef ToT het volgende:
[..]
Nee het is puur voor de kleine. Zelf vind ik een kleine auto wel prettig met parkeren en uitrijden enzo.
Whehe!quote:Op zaterdag 23 februari 2019 10:13 schreef just me het volgende:
[..]
Ik ben ooit in een cabrio naar Portugal gegaan, was wel een aanrader
Slapen doe je in een bed. Niet in zo'n auto.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 10:14 schreef ToT het volgende:
[..]
Whehe!Okee dan.
Ja mijn toenmalige vriendin zat helemaal verkreukeld tussen de sportassen e.d. en we hebben onderweg nog geprobeerd wat te slapen op een parkeerplaats.
Dat is toch ook primaquote:Op zaterdag 23 februari 2019 10:12 schreef Melting het volgende:
[..]
Zou graag een grotere auto willen. Ben er dus ook volop voor aan het sparen.
wat een drama moet dat zijn geweest, maar goed, het is niet voor niets een toenmalige vriendinquote:Op zaterdag 23 februari 2019 10:14 schreef ToT het volgende:
[..]
Whehe!Okee dan.
Ja mijn toenmalige vriendin zat helemaal verkreukeld tussen de sportassen e.d. en we hebben onderweg nog geprobeerd wat te slapen op een parkeerplaats.
Een Picanto is best wel klein. Ja er passen wel 2 volwassenen of 3 kinderen achterin, maar in de kofferbak past echt 3x niks.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 10:14 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Dan zou ik het niet doen hoor. In het eerste jaar heb je veel mee te slepen, maar dat wordt steeds minder. Zonde van het geld. En een Kia is toch ook niet zo klein? Mijn broer had ook een Kia met 2 kleine kinderen. Dat ging prima.
als jij een grotere auto wilt, moet je die vooral kopen.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 10:14 schreef ToT het volgende:
[..]
Als wij de baby en de wandelwagen meenemen, is de kofferbak vol en de achterbank ook. Als dan nog een persoon mee moet, moet diegene het "bedje" van de wandelwagen op schoot nemen.
We hoefden niet zo ver meer te gaan, maar ik was te vermoeid om nog verder te rijden. Even een dutje en ik kon het laatste deel alsnog afleggen.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 10:15 schreef Melting het volgende:
[..]
Slapen doe je in een bed. Niet in zo'n auto.
nu een Seat altea. Hiervoor een Peugeot 307.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 10:14 schreef Melting het volgende:
[..]
Wat voor auto hebben jullie dan?
mini Tot is toch al bijna 6 maanden? Dan wandelwagen thuis laten en lekker in de buggy leggen. Is voor hem ook veel leuker! Dan kan hij van zich af kijken.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 10:14 schreef ToT het volgende:
[..]
Als wij de baby en de wandelwagen meenemen, is de kofferbak vol en de achterbank ook. Als dan nog een persoon mee moet, moet diegene het "bedje" van de wandelwagen op schoot nemen.
Ow nee dat had heel andere redenen.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 10:15 schreef just me het volgende:
[..]
wat een drama moet dat zijn geweest, maar goed, het is niet voor niets een toenmalige vriendin
Dan is deze toch wel iets groter, toch?quote:Op zaterdag 23 februari 2019 10:17 schreef peaceman het volgende:
[..]
nu een Seat altea. Hiervoor een Peugeot 307.
Het was maar een garpjequote:Op zaterdag 23 februari 2019 10:17 schreef ToT het volgende:
[..]
Ow nee dat had heel andere redenen.
Ze was in alle opzichten volkomen het tegenovergestelde van mijn vrouw.
Ja daar zitten we ook over te denken, maar ik heb laatst met hem in zo'n buggy gelopen. Los van dat hij meteen tijdens die eerste wandeling al een schoentje verloren is, voelt het ook erg eenzaam als je hem niet aan kunt kijken!quote:Op zaterdag 23 februari 2019 10:17 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
mini Tot is toch al bijna 6 maanden? Dan wandelwagen thuis laten en lekker in de buggy leggen. Is voor hem ook veel leuker! Dan kan hij van zich af kijken.
En geen stationwagon, dat vind ik echt zo lelijk. En niet fijn rijden...quote:Op zaterdag 23 februari 2019 10:17 schreef peaceman het volgende:
[..]
nu een Seat altea. Hiervoor een Peugeot 307.
die Seat groter dan de Peugeot bedoel je? Dat valt nog best mee. Wel hoger.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 10:18 schreef Melting het volgende:
[..]
Dan is deze toch wel iets groter, toch?
Ah.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 10:19 schreef peaceman het volgende:
[..]
die Seat groter dan de Peugeot bedoel je? Dat valt nog best mee. Wel hoger.
Dat schoentje kan hij ook in de wandelwagen verliezen. En dat is een kwestie van wennen, gewoon doen als je met de auto gaat. Dat scheelt zoveel ruimte.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 10:18 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja daar zitten we ook over te denken, maar ik heb laatst met hem in zo'n buggy gelopen. Los van dat hij meteen tijdens die eerste wandeling al een schoentje verloren is, voelt het ook erg eenzaam als je hem niet aan kunt kijken!
En nogmaals; we zijn niet van plan om direct een andere auto te kopen voor deze reden; we waren ons alleen aan het oriënteren voor het geval.
Mee eens. Ooit een stationwagon leasebak gehad. Ik vond het helemaal niks.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 10:18 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
En geen stationwagon, dat vind ik echt zo lelijk. En niet fijn rijden...
de XL versie van de altea is wel een stuk groter, maar die hebben wij niet.quote:
In de wandelwagen ligt het schoentje dan tenminste nog in de wandelwagen zelf.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 10:21 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Dat schoentje kan hij ook in de wandelwagen verliezen. En dat is een kwestie van wennen, gewoon doen als je met de auto gaat. Dat scheelt zoveel ruimte.
Dan heb ik die voor ogen waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 10:22 schreef peaceman het volgende:
[..]
de XL versie van de altea is wel een stuk groter, maar die hebben wij niet.
Ach zo raken ze allemaal wel wat kwijt.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 10:22 schreef ToT het volgende:
[..]
In de wandelwagen ligt het schoentje dan tenminste nog in de wandelwagen zelf.En anders zie je het wel als hij het echt over de rand heen uit zou schoppen.
Dit schoentje heb ik nergens meer terug kunnen vinden.
hij lijkt sowieso wel groter omdat ie hoger is.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 10:24 schreef Melting het volgende:
[..]
Dan heb ik die voor ogen waarschijnlijk.
https://goo.gl/images/ovTA8Tquote:Op zaterdag 23 februari 2019 10:24 schreef Melting het volgende:
[..]
Dan heb ik die voor ogen waarschijnlijk.
Mooie wagen.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 10:27 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
https://goo.gl/images/ovTA8T
Dit type en kleur hebben wij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |