Hier doen we vaak het "tandenpoetsen" in bad. Het lukt niet altijd om te poetsen zoals we zouden willen, maar we proberen uit het dwingen en de strijd te blijven zodat hij het niet als iets negatiefs gaat zien. Sommige avonden wil hij het alleen maar zelf doen en dat zit ie n beetje met die borstel in zn mond te roeren, dan sta ik hem ook aan te moedigen alsof hij iets fantastisch knaps aan het doen is. En denk ik bij mezelf "ach, volgende keer beter, het zijn maar melktandenquote:Op zaterdag 9 maart 2019 10:40 schreef Rose_Red het volgende:
Hoe doen jullie het met tandenpoetsen 's avonds?
Zoon vind dat absoluut niet tof, en dan gaat ie weer heel hard janken. Gevolg is dat ie totaal overstuur is en ook niet wil slapen. Ik overweeg nu om het tandenpoetsen maar gewoon over te slaan aangezien hij wel direct gaat slapen na zijn laatste fles. Dan valt ie op m'n schoot al in slaap en kunnen we hem zonder problemen in bed leggen.
Ja wij doen hem eerst in bad, en daarna krijgt hij nog een fles, en dan het drama dat tandenpoetsen heet. De tandarts zei namelijk dat het belangrijk is om ook zijn melktanden te poetsen. Scheelt wel dat ie maar een paar tanden heeft.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 11:06 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Hier doen we vaak het "tandenpoetsen" in bad. Het lukt niet altijd om te poetsen zoals we zouden willen, maar we proberen uit het dwingen en de strijd te blijven zodat hij het niet als iets negatiefs gaat zien. Sommige avonden wil hij het alleen maar zelf doen en dat zit ie n beetje met die borstel in zn mond te roeren, dan sta ik hem ook aan te moedigen alsof hij iets fantastisch knaps aan het doen is. En denk ik bij mezelf "ach, volgende keer beter, het zijn maar melktanden"
en t moment van poetsen verplaatsen? Ja het is het beste voor t slapen, maar als t dan niet lukt.. Misschien verplaatsen naar in de ochtend, middag, na t avondeten oid? Beter dan het een keer wel lukt dan elke avond niet lijkt mequote:Op zaterdag 9 maart 2019 11:10 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Ja wij doen hem eerst in bad, en daarna krijgt hij nog een fles, en dan het drama dat tandenpoetsen heet. De tandarts zei namelijk dat het belangrijk is om ook zijn melktanden te poetsen. Scheelt wel dat ie maar een paar tanden heeft.
's ochtends heb ik er eigenlijk geen tijd voor, om 7.15 laat ik hem achter bij het kdv. Misschien kunnen hun zijn 4 tanden poetsen.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 11:41 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
en t moment van poetsen verplaatsen? Ja het is het beste voor t slapen, maar als t dan niet lukt.. Misschien verplaatsen naar in de ochtend, middag, na t avondeten oid? Beter dan het een keer wel lukt dan elke avond niet lijkt me
Uiteindelijk is manlief ook nog een uur bezig geweest / erbij gezeten en sliep Simon rond 23 uur.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 08:44 schreef LadyS het volgende:
Tolstoi, hoe is het uiteindelijk gegaan?
Ik ben echt een zacht ei wat dat soort dingen betreft, hoor. Ik haal hem er altijd meteen uit en probeer het later nog eens opnieuw (niet bij jengelen, wel bij huilen). Heeft ook een beetje een egoïstische beweegreden: ik zit liever met een wakker kind op de bank dan naast zijn bed (waar hij uiteindelijk ook wakker is.)
Nu heb ik echt een supermakkelijke slaper waar het niet veel voorkomt, dus dan kan je misschien ook makkelijker zijn. Als dit avond op avond gebeurt, ligt het misschien anders. Of als je een kind hebt, dat denkt: "jeeej, ik mag weer mee naar beneden![]()
*party*"
Ik bedoelde het ook niet als voeding (al noem ik dat wel zo) maar meer dat ik geen pijnlijke borsten wil hebben als ze lang niet heeft gedronken.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 20:00 schreef Lemijn het volgende:
@:vencodark, wat betreft de voedingen: mijn ervaring is dat mijn borsten er prima tegen kunnen als er 36 uur niet wordt gedronken. Qua productie heb ik geen idee want ik kolf nooit meer en ik heb überhaupt altijd geen idee gehad wat hij drinkt. Maar dat stort echt niet meer zomaar in. Op deze leeftijd is het meer fijn/troost/drinken dan echte voeding volgens mij, dus zo lang je geen protesten hoort zal het wel goed zijn. Ik zou er echt geen wekker meer voor zetten als ik jou was.
Ik snap het. Gewoon maar uitproberen dan toch? En mijn ervaring is dat zoiets nieuws soms even wennen is maar dat gaat ook wel snel over.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 20:52 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik bedoelde het ook niet als voeding (al noem ik dat wel zo) maar meer dat ik geen pijnlijke borsten wil hebben als ze lang niet heeft gedronken.Dat komt nu sporadisch nog weleens voor.
Ik ga eens kijkenquote:Op zondag 10 maart 2019 09:10 schreef Nolita het volgende:
Nou, ze sliep om 23:30 tussen ons in tot 8:30.
FF ik kreeg reclame in de mail van de Hema. Over een shirt van Lala (de lama), moest meteen aan je denken.Helaas pas vanaf maat 86/92.
Jaa, die dino shirts zijn erg leuk, ik heb er een voor C ookquote:Op zondag 10 maart 2019 11:06 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik ga eens kijkenKreeg ook al de tip dat ze daar matchende meisjes dino-shirts hadden, dus sowieso een goede reden om even rond te neuzen! Qua maat zitten ze nu in 74/80, dus op de groei is dat prima!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |