abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185492655
Vandaag vieren we Wolfjes tweede verjaardag voor vrienden en familie. Nog maar 4 dagen een dreumes. :o
  zaterdag 9 maart 2019 @ 11:06:47 #277
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_185492719
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 10:40 schreef Rose_Red het volgende:
Hoe doen jullie het met tandenpoetsen 's avonds?
Zoon vind dat absoluut niet tof, en dan gaat ie weer heel hard janken. Gevolg is dat ie totaal overstuur is en ook niet wil slapen. Ik overweeg nu om het tandenpoetsen maar gewoon over te slaan aangezien hij wel direct gaat slapen na zijn laatste fles. Dan valt ie op m'n schoot al in slaap en kunnen we hem zonder problemen in bed leggen.
Hier doen we vaak het "tandenpoetsen" in bad. Het lukt niet altijd om te poetsen zoals we zouden willen, maar we proberen uit het dwingen en de strijd te blijven zodat hij het niet als iets negatiefs gaat zien. Sommige avonden wil hij het alleen maar zelf doen en dat zit ie n beetje met die borstel in zn mond te roeren, dan sta ik hem ook aan te moedigen alsof hij iets fantastisch knaps aan het doen is. En denk ik bij mezelf "ach, volgende keer beter, het zijn maar melktanden ;)"
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_185492796
quote:
99s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 11:06 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]

Hier doen we vaak het "tandenpoetsen" in bad. Het lukt niet altijd om te poetsen zoals we zouden willen, maar we proberen uit het dwingen en de strijd te blijven zodat hij het niet als iets negatiefs gaat zien. Sommige avonden wil hij het alleen maar zelf doen en dat zit ie n beetje met die borstel in zn mond te roeren, dan sta ik hem ook aan te moedigen alsof hij iets fantastisch knaps aan het doen is. En denk ik bij mezelf "ach, volgende keer beter, het zijn maar melktanden ;)"
Ja wij doen hem eerst in bad, en daarna krijgt hij nog een fles, en dan het drama dat tandenpoetsen heet. De tandarts zei namelijk dat het belangrijk is om ook zijn melktanden te poetsen. Scheelt wel dat ie maar een paar tanden heeft.
  zaterdag 9 maart 2019 @ 11:41:19 #279
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_185493237
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 11:10 schreef Rose_Red het volgende:
[..]

Ja wij doen hem eerst in bad, en daarna krijgt hij nog een fles, en dan het drama dat tandenpoetsen heet. De tandarts zei namelijk dat het belangrijk is om ook zijn melktanden te poetsen. Scheelt wel dat ie maar een paar tanden heeft.
en t moment van poetsen verplaatsen? Ja het is het beste voor t slapen, maar als t dan niet lukt.. Misschien verplaatsen naar in de ochtend, middag, na t avondeten oid? Beter dan het een keer wel lukt dan elke avond niet lijkt me
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 9 maart 2019 @ 11:47:53 #280
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_185493340
Om die reden heb ik heel lang alleen 's ochtends gepoetst en dan 's avonds iets meer spelenderwijs (en kreeg ze daarna nog een fles :P).

Het is zeker belangrijk om ook melktanden (goed) te poetsen, maar tot 2 jaar hoef je nog maar 1 keer per dag te poetsen. Ik vind het vooral belangrijk om zonder strijd de gewoonte aan te leren.

Nu ze bijna 2 is gaat het al zooooveel beter dan toen ze net 1 was.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zaterdag 9 maart 2019 @ 11:54:14 #281
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_185493432
Gefeliciteert met Noud, SQ! *O*

En Wolfje ook al bijna een peuter! *O* veel plezier vandaag, Cygne!
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_185493607
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 11:41 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]

en t moment van poetsen verplaatsen? Ja het is het beste voor t slapen, maar als t dan niet lukt.. Misschien verplaatsen naar in de ochtend, middag, na t avondeten oid? Beter dan het een keer wel lukt dan elke avond niet lijkt me
's ochtends heb ik er eigenlijk geen tijd voor, om 7.15 laat ik hem achter bij het kdv. Misschien kunnen hun zijn 4 tanden poetsen.
  zaterdag 9 maart 2019 @ 12:30:55 #283
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185494080
Gefeliciteerd Noud! *O* En wolfje ook al bijna 2 :o

Wat betreft tanden poetsen: hier was het ook een tijdje drama. We hebben het opgelost door het haar zelf te laten doen (maar ze is 20 maanden, dat maakt misschien nog verschil?) en dan twee keer per dag. Las namelijk ook veel op internet dat het ook vooral belangrijk is dat ze de fluor uit de tandpasta binnen krijgen, niet dat ze elke dag, elke tand doet.
's morgens geef ik haar haar tandenborstel terwijl ik zelf mijn tanden poets en dan aanmoedigen "ook goed achterin, hè!" en heel enthousiast doen als ze het anderhalf/twee minuten vol houdt. 's avonds doen we het poetsen tijdens bad of het aantrekken van de pyjama - daarna krijgt ze nog een fles. Wat Sylver zegt: het is voor ons vooral belangrijk dat het geen strijd wordt.
pi_185495504
Tanden poetsen gaat heel wisselend hier, de laatste tijd ging het wat beter, gisteren was het drama. Wij doen het twee keer per dag, meestal lukt een van beide keren wel goed. Ik vind het wel belangrijk dat er goed gepoetst wordt, mijn man heeft een deel van zijn melkgebit nog.
Als het tot zulke problemen leidt dat hij niet meer wil slapen, dan zou ik een ander poets moment zoeken.

Gefeliciteerd alvast Cygne en Wolf. :* En gefeliciteerd SQ en Noud. :*

Venco knap hoe je het gedaan hebt. Hopelijk kom je zelf binnenkort ook weer sneller in slaap. :)

Fleur ik hoop dat je een lekkere nacht hebt gehad. :D Banaan slaapt trouwens ook weer wat slechter, gaat meestal beetje gelijk op met Casper, ik vermoed ook tandjes.

Tolstoi dat is heel lang om bij hem te blijven liggen. Probeer je niet tot te voelen omdat je wegging, maar juist goed omdat je het zolang volgehouden hebt. :*
Nanuke begint dan volgens mij opnieuw met het avondritueel, waarna het dan soms wel lukte. Dat weleens geprobeerd?

Die dure schoentjes vind ik ook maar stom maar je wilt toch dat ze lekker lopen hè. Zijn eerste paar droeg hij bijna niet,maar het genoeg om de neus stuk te kruipen. ;)

LadyS wat naar, knap dat je het doorhad, want je staat er niet zo bij stil natuurlijk. Fijn dat het wat beter gaat, beterschap. :*

Leuk om te lezen hoe jullie het huishouden doen met of juist zonder dreumes hulp. Zo herkenbaar ook, dat grijpen naar de scherpe messen. Een ongeluk zit ook in een klein hoekje. Mijn teen is al maanden gekneusd of gebroken na gietijzeren koekenpan die uit de kast werd getrokken. Gelukkig mijn teen, niet zijn voet.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_185495710
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 08:44 schreef LadyS het volgende:
Tolstoi, hoe is het uiteindelijk gegaan?
Ik ben echt een zacht ei wat dat soort dingen betreft, hoor :@ . Ik haal hem er altijd meteen uit en probeer het later nog eens opnieuw (niet bij jengelen, wel bij huilen). Heeft ook een beetje een egoïstische beweegreden: ik zit liever met een wakker kind op de bank dan naast zijn bed (waar hij uiteindelijk ook wakker is.)
Nu heb ik echt een supermakkelijke slaper waar het niet veel voorkomt, dus dan kan je misschien ook makkelijker zijn. Als dit avond op avond gebeurt, ligt het misschien anders. Of als je een kind hebt, dat denkt: "jeeej, ik mag weer mee naar beneden *O* w/ *party*"
Uiteindelijk is manlief ook nog een uur bezig geweest / erbij gezeten en sliep Simon rond 23 uur.
Wel de nacht doorgeslapen tot een uur of 8.
Ben ook een zacht ei, hoor. Meestal haal ik hem er wel uit en ga met hem in een stoel op zijn kamertje zitten en dan hem wiegen. Naar beneden halen is echt allerlaatste oplossing, Simon vindt dat nl. inderdaad helemaal leuk en wil dan weer spelen e.d. tot nog veeeeeeel later :P

Rose_Red, dat hebben wij ook een tijd gehad, maar was van de ene op de andere dag over. Een tijdje geleden hebben we bij de aankoop van tandpasta een knuffel erbij gekregen (in de vorm van een toef (???? weet even geen beter woord :7 ) tandpasta), die gebruiken we nu als afleiding. Dat werkt ook prima.
Tandarts van manlief had aangeraden wel te blijven poetsen en inderdaad desnoods in de houdgreep, maar blij werden we daar geen van drieën van.
pi_185495853
Cygne, een hele fijne dag vandaag met Wolfje *O* *O* ! Al bijna een peuter :o

SQ, ook gefeliciteerd met Noud! Hopelijk smaakt de taart hem goed *O*

En we laten Simon ook altijd nog even zelf "poetsen". Soms gaat ie ook zelf zijn tandborsteltje pakken om te "poetsen" als hij ons 's ochtends ziet tandenpoetsen. Meestal blijft het dan een beetje bij rondroeren en sabbelen.
pi_185500580
Gefeliciteerd met Noud SQ! *O*

En ik hoop dat jullie en Wolfje een leuke dag hebben gehad Cygne! :)

Fijn dat Simon nog wel doorgeslapen heeft TolStoi! :)

Mijn nacht was goed! Helaas moest ik er vanwege deze cursusdag wel vroeg uit maar gewoon een keer 6 uur achter elkaar slapen is al hemels O+. Ja Banaan en Casper maken er allebei een potje van met slapen pkm _O- vandaag vertelde iemand mij dat haar kind pas doorsliep op z’n 5e, maar dat ga ik heus niet onthouden }:| :')
pi_185501474
Fijn van het goede nieuws nanuke!

Oei ladys, wat bizar van die ontsteking. Hoe gaat het nu met hem?

Tolstoi, respect dat je zo lang naast hem blijft zitten hoor. Ik heb met mezelf afgesproken max 30 minuten; tenzij ze dan echt bijna weg is natuurlijk. Dan mag papa het overnemen, tenzij te wakker dan gaat ze weer een half uurtje mee naar beneden.
Gisteren was hier ook weer drama, krijsen terwijl ik naast haar zat, dus maar weer naar beneden. Na een ruim half uur beneden zei ik zo nu gaan we naar bed, loopt ze meteen richting de trap, geen strijd en sliep binnen 5 minuten. :?

Cygne hoe vond wolf het feestje vandaag?

Tandenpoetsen gaat hier over het algemeen redelijk. Tenzij te moe dan wil ze alleen maar zelf doen.

Fleur , een nacht doorslapen is zeker hemels! Dat over doorslapen met 5 jaar vergeet ik ook maar even snel!
Heb je weer met Casper kunnen knuffelen inmiddels?

Fokwet trad in werking nadat ik hier verkondigde dat ze echt nog wel slaapt overdag. We waren gaan winkelen en op de terugweg viel ze bijna in slaap. Ik haar bewust wakker houden en zeggen dat ze thuis in bedje mocht slapen. Zijn we thuis, hebben we 45 minuten geprobeerd, maar ze ging echt niet slapen.
Echter tijdens het eten ging ze op stand-by en ik kon nog net op tijd dr handen en gezicht schoonvegen voordat ze echt in slaap viel. Maar ze was echt niet moe zei ze 5 minuten daarvoor. :')
Ik ben benieuwd wat ze gaat doen nu, want ze ligt in dr gewone kleren en luier van 16:30. Maar als ze zo wakker wordt ben ik bang dat we dr niet meer in slaap krijgen op korte termijn. Heerlijk die dreumessen. :D

Edit: Ze wordt net wakker...

[ Bericht 0% gewijzigd door Nolita op 09-03-2019 19:39:58 ]
  zaterdag 9 maart 2019 @ 19:57:39 #289
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_185502466
Wij zijn begonnen met elke avond tandenpoetsen bij de eerste tand, dus met 3 maanden oud :') . Heel lang voor de laatste keer drinken, en een keer toe we toch de avondroutine omgooiden heb ik het verplaatst naar het later. We doen het altijd liggend op de commode en het is een van de weinige dingen waar ik wel kort een beetje dwang tegenaan gooi als het moet. Maar het gaat al heel lang wel goed. Hij zuigt in het begin de tandpasta op en slikt deze door en daarna doe ik steeds aaaaaa voor en dan mag ik even een paar sec poetsen. Wij doen het 's ochtends samen, hij zelf en zonder tandpasta.
Overslaan zou ik niet structureel doen. Die fluoride is ook nodig voor de blijvende tanden en een echt rotte tand of kies is ook in je melkgebit echt niet fijn.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 9 maart 2019 @ 20:00:38 #290
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_185502518
@vencodark, wat betreft de voedingen: mijn ervaring is dat mijn borsten er prima tegen kunnen als er 36 uur niet wordt gedronken. Qua productie heb ik geen idee want ik kolf nooit meer en ik heb überhaupt altijd geen idee gehad wat hij drinkt. Maar dat stort echt niet meer zomaar in. Op deze leeftijd is het meer fijn/troost/drinken dan echte voeding volgens mij, dus zo lang je geen protesten hoort zal het wel goed zijn. Ik zou er echt geen wekker meer voor zetten als ik jou was.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 9 maart 2019 @ 20:04:35 #291
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_185502623
En @Nolita, is ze weer gaan slapen na omkleden?
pi_185503408
Wolf heeft het heerlijk gehad. O+
Toffe cadeautjes: van ons de duktig maar veel mooie prentenboeken en de silhouetlamp van de Noest.

Mijn beste vriendin had haar zoontje van 1.5 bij en wolf probeerde hem steeds te knuffelen als hij verdrietig was. Dreumes had daar helemaal geen trek in dus heeft Wolf z'n toet toet auto's maar naar hem geschoven. Dat hielp wel. _O-

Nu opruimen. :'(
pi_185503639
Tandenpoetsen vindt Mie wel leuk. Ik zing er ook een zelfbedacht liedje bij :@ :X . En hij mag ook zelf het licht van de badkamer aan en uit doen enzo, dus is een heel evenement voor hem.

@Nolita (en anderen), Mie heeft zijn dag grotendeels zo doorgebracht:
http://imgur.com/a/UFUpdj8.

Ik dacht vandaag de 1e koortsvrije dag te pakken te hebben, maar net toch nog 38 graden. Niet zo hoog, maar toch.
Ondanks de fotoreeks, gedraagt hij zich verder tussendoor wel vrolijk gelukkig. Hij loopt wel weer, maar niet zoals het zou moeten, ik vind dat zijn voetje nog een beetje een rare stand heeft (alsof hij op de buitenkant loopt ofzo). Morgen maar weer kijken of dat verbeterd is.
pi_185504357
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 20:00 schreef Lemijn het volgende:
@:vencodark, wat betreft de voedingen: mijn ervaring is dat mijn borsten er prima tegen kunnen als er 36 uur niet wordt gedronken. Qua productie heb ik geen idee want ik kolf nooit meer en ik heb überhaupt altijd geen idee gehad wat hij drinkt. Maar dat stort echt niet meer zomaar in. Op deze leeftijd is het meer fijn/troost/drinken dan echte voeding volgens mij, dus zo lang je geen protesten hoort zal het wel goed zijn. Ik zou er echt geen wekker meer voor zetten als ik jou was.
Ik bedoelde het ook niet als voeding (al noem ik dat wel zo) maar meer dat ik geen pijnlijke borsten wil hebben als ze lang niet heeft gedronken. :) Dat komt nu sporadisch nog weleens voor.
  zaterdag 9 maart 2019 @ 21:14:26 #295
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_185505100
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 20:52 schreef vencodark het volgende:
[..]

Ik bedoelde het ook niet als voeding (al noem ik dat wel zo) maar meer dat ik geen pijnlijke borsten wil hebben als ze lang niet heeft gedronken. :) Dat komt nu sporadisch nog weleens voor.
Ik snap het. Gewoon maar uitproberen dan toch? En mijn ervaring is dat zoiets nieuws soms even wennen is maar dat gaat ook wel snel over.
pi_185505316
Ach dat ziet er nog sneu uit ladys, hopelijk knapt ie snel verder op!!

@Lemijn Helaas niet. Ze was ontroostbaar en leek wat te willen eten, maar dat heeft ze niet echt gedaan. Van 20:00-20:30 beneden geweest en toen een nieuwe poging om gaan slapen. Dat wil nog niet lukken. :{

Ik kan hier wel van balen, we hadden net een lekker ritme. Voor 19:30 slapen betekent bij ons niet de nacht in gaan en moeilijk weer in bed te krijgen. Het was dan ook al maanden geleden dat ze voor die tijd sliep. Ik wilde haar vandaag om 19:00 naar bed doen omdat ze niet geslapen had, maar dat haalde ze dus niet. Hopelijk slaapt ze morgenmiddag weer gewoon.
pi_185506083
Tandenpoetsen doe ik hier voor het naar bed gaan maar hij krijgt daarna wel nog een beetje melk.
Hij zuigt indd als eerste de tandpasta eraf en dan mag ik even poetsen. Hij vindt het leuk als ik mijn elektrische tandenborstel na doe :D
Daarna krijgt hij de borstel en kan hij zelf nog even poetsen of sabbelen.
pi_185512901
Nou, ze sliep om 23:30 tussen ons in tot 8:30.

FF ik kreeg reclame in de mail van de Hema. Over een shirt van Lala (de lama), moest meteen aan je denken. :D Helaas pas vanaf maat 86/92.
pi_185514535
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 09:10 schreef Nolita het volgende:
Nou, ze sliep om 23:30 tussen ons in tot 8:30.

FF ik kreeg reclame in de mail van de Hema. Over een shirt van Lala (de lama), moest meteen aan je denken. :D Helaas pas vanaf maat 86/92.
Ik ga eens kijken :D Kreeg ook al de tip dat ze daar matchende meisjes dino-shirts hadden, dus sowieso een goede reden om even rond te neuzen! Qua maat zitten ze nu in 74/80, dus op de groei is dat prima!

Gefeliciteerd met Wolf Cygne *O* Fijn dat de verjaardag geslaagd was!

Tandenpoetsen gaat hier de ene dag prima, de andere dag in de houdgreep, geen pijl op te trekken. Het liefst kauwen ze op de borstel, dus dat maakt poetsen vaak lastig.
pi_185515569
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 11:06 schreef FlyingFish het volgende:
[..]

Ik ga eens kijken :D Kreeg ook al de tip dat ze daar matchende meisjes dino-shirts hadden, dus sowieso een goede reden om even rond te neuzen! Qua maat zitten ze nu in 74/80, dus op de groei is dat prima!
Jaa, die dino shirts zijn erg leuk, ik heb er een voor C ook :Y

Gefeliciteerd met Wolf, Cygne! *O*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')