abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185091700
Aangepaste OP na verwarring:

Ik heb een lastig vraagstuk.
Hoe kun je erachter komen hoeveel je buffer is op je rekening is als je per 4 weken krijgt uitbetaald?

stel je krijgt WEL per maand uitbetaald en dat is altijd op de 1ste van de maand
En op 28 januari wil je inloggen om te bekijken hoeveel je buffer is nadat alle kosten van januari zijn betaald. Je ziet dat alle kosten eraf zijn gegaan en je weet dat je de laatste dagen van die maand ook niks meer gaat uitgeven op je telefoonabonnement na, dan trek je het bedrag van je telefoonabonnement van je saldo af en weet je wat je buffer is.

Kijk je bijv. op 1 februari op je rekening , een uur voordat je salaris wordt over gemaakt, dan is je saldo van dat moment je buffer.

Mijn vraag is hoe doe je dit als je per 4 weken krijgt uitbetaald ipv per maand.

[ Bericht 10% gewijzigd door Speciaalvoorjou op 18-02-2019 21:26:31 ]
  Redactie Frontpage maandag 18 februari 2019 @ 20:37:53 #2
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_185091750
Je geeft gewoon niet teveel uit zodat je grote uitgaven zoals hypotheek altijd op je rekening laat staat voor de datum dat die betaald moeten worden.

Hoezo is dit lastig :?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_185091761
Zorgen dat je een buffertje hebt.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_185091805
Nee ik wil het precies weten , ik heb ook een buffer erop ja :)
pi_185091833
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 20:37 schreef JeMoeder het volgende:
Je geeft gewoon niet teveel uit zodat je grote uitgaven zoals hypotheek altijd op je rekening laat staat voor de datum dat die betaald moeten worden.

Hoezo is dit lastig :?
maar is wat ik wil weten mogelijk?
  Redactie Frontpage maandag 18 februari 2019 @ 20:41:31 #6
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_185091877
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 20:40 schreef Speciaalvoorjou het volgende:

[..]

Ik begrijp bij god niet wat je wilt. Wat waar vanaf trekken?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_185091961
Hou elke maand je uitgaven bij en je komt er vanzelf achter.
pi_185091971
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 20:40 schreef Speciaalvoorjou het volgende:

[..]

Schrijf gewoon je inkomsten op en wat je verwacht uit te geven tussen 15 feb en 15 maart op. Dan zie je wat je overhoudt.

Denk aan huur, verzekeringen, benzine? enz.
pi_185092026
x13
: 12

Dan heb je het bedrag wat je per maand verdient
everybody's got something to hide, except me and my monkey
  Moderator maandag 18 februari 2019 @ 20:46:49 #10
9859 crew  Karina
Woman
pi_185092047
Ik snap zijn/haar vraag wel een beetje: als je per 4 weken wordt uitbetaald verschuift de dag dat je geld krijgt altijd iets. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet zo handig vond. Had er verder geen last van, maar toch.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_185092068
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 20:41 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Ik begrijp bij god niet wat je wilt. Wat waar vanaf trekken?
je hebt inkomsten en ( vaste plus variabele) uitgaven ...als je inkomsten hoger zijn dan je uitgaven dan heb je elke maand een bedrag over. Ik wil weten hoe ik kan zien / berekenen welk bedrag ik momenteel over heb.
pi_185092108
De maand erop wordt het nog moeilijker, dan krijg je al 12 april je loon. :D

Maar er zit een maand tussen dat je 2 maal in 1 maand je loon gaat krijgen. ^O^
  Redactie Frontpage maandag 18 februari 2019 @ 20:49:29 #13
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_185092128
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 20:47 schreef Speciaalvoorjou het volgende:

[..]

je hebt inkomsten en ( vaste plus variabele) uitgaven ...als je inkomsten hoger zijn dan je uitgaven dan heb je elke maand een bedrag over. Ik wil weten hoe ik kan zien / berekenen welk bedrag ik momenteel over heb.
Je rekent je salaris om naar maand: 13*salaris/12. Dat is het bedrag dat je gemiddeld per maand te besteden hebt. Vervolgens kijk je wat je maandelijkse vaste lasten zijn. Wanneer het eerste bedrag hoger is dan het tweede heb je geld over.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_185092166
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 20:44 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Schrijf gewoon je inkomsten op en wat je verwacht uit te geven tussen 15 feb en 15 maart op. Dan zie je wat je overhoudt.

Denk aan huur, verzekeringen, benzine? enz.
ja maar ik wil ook kunnen checken op mijn rekening of alles goed gegaan is en dat kan met deze methode niet ;( dan zou ik het pas merken op het moment dat ik rood sta.
pi_185092184
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 20:50 schreef Speciaalvoorjou het volgende:

[..]

ja maar ik wil ook kunnen checken op mijn rekening of alles goed gegaan is en dat kan met deze methode niet ;( dan zou ik het pas merken op het moment dat ik rood sta.
Flinke gat in je hand?
pi_185092280
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 20:51 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Flinke gat in je hand?
o nee dat niet maar ik wil kunnen controleren of alles nog goed loopt en ik niks over het hoofd zie. Daarnaast is het fijn om te weten hoeveel mijn buffer is.
Maar iedereen lijkt mii berekeningen voor begrotingen te geven :0 ik ben blijkbaar niet duidelijk :'(
  Redactie Frontpage maandag 18 februari 2019 @ 20:55:29 #17
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_185092298
Welke bank heb je trouwens TS? Bij de Rabobank is alles netjes gecategoriseerd en kan je zien wat je vaste lasten zijn tegenover je inkomen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_185092330
Bro het antwoord is al 2x gegeven. Als je wat je nu verdient vermenigvuldigt met 13, en vervolgens deelt door 12, weet je wat je per maand binnenkrijgt. Je weet ook wat je uitgaven zijn, dus het verschil daartussen is wat je overhoudt of tekort komt.
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_185092336
Wie snapt mijn vraag en kan me helpen het uit te leggen?
pi_185092357
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 20:56 schreef DeLoet het volgende:
Bro het antwoord is al 2x gegeven. Als je wat je nu verdient vermenigvuldigt met 13, en vervolgens deel door 12, weet je wat je per maand binnenkrijgt. Je weet ook wat je uitgaven zijn, dus het verschil daartussen is wat je overhoudt of tekort komt.
Ze wil dat ze bijv 28 feb inlogt en ziet hoeveel ze over heeft op haar rekening. Dus wat er nog eruit moet gaan dat dat erbij staat.
pi_185092364
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 20:56 schreef DeLoet het volgende:
Bro het antwoord is al 2x gegeven. Als je wat je nu verdient vermenigvuldigt met 13, en vervolgens deel door 12, weet je wat je per maand binnenkrijgt. Je weet ook wat je uitgaven zijn, dus het verschil daartussen is wat je overhoudt of tekort komt.
nee dat is niet wat ik wil weten. Dat is een begroting. Ik wil achteraf checken of dat ook daadwerkelijk het bedrag is dat ik over heb gehouden. Mijn variabele lasten zijn elke maand anders ook he.
pi_185092384
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 20:54 schreef Speciaalvoorjou het volgende:

[..]

o nee dat niet maar ik wil kunnen controleren of alles nog goed loopt en ik niks over het hoofd zie. Daarnaast is het fijn om te weten hoeveel mijn buffer is.
Maar iedereen lijkt mii berekeningen voor begrotingen te geven :0 ik ben blijkbaar niet duidelijk :'(
Eerst je salaris x13 en /12 doen. Dan weet je je maandsalaris ipv 4 weken salaris.
Elke 4 weken maak je automatisch je salaris over naar je spaarrekening/een andere rekening. En dan elke maand op een vaste dag, bijv. de 25e je 'maandsalaris' overmaken naar je betaalrekening. Problem solved. :)
pi_185092501
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 20:57 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Ze wil dat ze bijv 28 feb inlogt en ziet hoeveel ze over heeft op haar rekening. Dus wat er nog eruit moet gaan dat dat erbij staat.
ik wil inderdaad kunnen zien hoeveel ik dan over heb, of nuja het kunnen berekenen dan. Ik snap dat mijn bank dat niet weergeeft. Ik heb een formule nodig.
pi_185092521
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 21:03 schreef Speciaalvoorjou het volgende:

[..]

ik wil inderdaad kunnen zien hoeveel ik dan over heb, of nuja het kunnen berekenen dan. Ik snap dat mijn bank dat niet weergeeft. Ik heb een formule nodig.
Dan zal je dat toch echt zelf moeten bijhouden :) Netjes met pen en papier of in excel.

Of een uitdraai maken van je rekening in afgelopen maand dan plussen en minnen.
pi_185092689
Hier nog een aanvulling op mijn uitleg:

Kijk stel je krijgt wel per maand uitbetaald en dat is altijd op de 1ste van de maand.
En op 28 januari wil je inloggen om te bekijken hoeveel je in de maand januari over hebt nadat alle kosten zijn betaald. Je ziet dat alle kosten eraf zijn gegaan en je weet dat je de laatste dagen van die maand ook niks meer gaat uitgeven op je telefoonabonnement na, dan trek je het bedrag van je telefoonabonnement van je saldo af en weet je wat je die maand over hebt gehouden.

Kijk je bijv. op 1 februari op je rekening , een uur voordat je salaris wordt over gemaakt, dan is je saldo van dat moment wat je over hebt..

Mijn vraag is hoe doe je dit als je per 4 weken krijgt uitbetaald ipv per maand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')