abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185084205
Stel je wilt een lening aanvragen maar i.c.m niet hebben van vast contract niet mogelijk.

Deze verstrekker vraagt nu het bewijs van het vaste contract.

Nu heeft deze persoon zitten photoshoppen in het contract en lijkt het alsof het een vast contract is.

Komen ze hierachter?
  maandag 18 februari 2019 @ 14:34:01 #2
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_185084254
Dit is wel heel dom. :') En hoe ga je de lening afbetalen dan TS?
  Moderator maandag 18 februari 2019 @ 14:35:37 #3
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_185084280
Dit is fraude en strafbaar. Niet doen dus.
Of ze er nu achter komen of niet
pi_185084285
quote:
14s.gif Op maandag 18 februari 2019 14:34 schreef NoXia het volgende:
Dit is wel heel dom. :') En hoe ga je de lening afbetalen dan TS?
Gaat niet om mij, nou het contract loopt nog 8 maanden en in die tijd word het toch wel afbetaald
pi_185084326
Mogen zij bijv gegevens inzien of contact opnemen met werkgever ?
pi_185084351
Lijkt mij dat ze wel contact opnemen wanneer je uitblijft met afbetalen. En als ze er dan achter komen dat je fraude pleegt ben je de sjaak.
pi_185084395
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 14:38 schreef KREEFTx het volgende:
Mogen zij bijv gegevens inzien of contact opnemen met werkgever ?
Over het algemeen gaan ze dat niet zomaar doen, als jij bewijs aanlevert dat je een vast contract hebt gaan ze ervanuit dat je geen fraude pleegt.

zolang je vervolgens netjes blijft betalen heb je ook waarschijnlijk geen probleem, maar als je opeens je lening niet kunt afbetalen kun je dubbel in de problemen komen, omdat ze dan wel bv hard erachteraan gaan en bv aanvraag doen beslag op je loon je laten leggen, en dan komt het snel uit dat je gelogen hebt doen ze ook gelijk aangifte van valsheid in geschrifte
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_185084637
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 14:43 schreef RM-rf het volgende:

[..]

(...) omdat ze dan wel bv hard erachteraan gaan en bv aanvraag doen beslag op je loon je laten leggen, en dan komt het snel uit dat je gelogen hebt doen ze ook gelijk aangifte van valsheid in geschrifte
Ze kunnen beslag op je loon laten leggen, maar hoe komen ze er dan achter dat je geen vast contract heb? Je werkgever mag dat soort dingen niet zomaar prijsgeven, daar moet je zelf toestemming voor geven. Of wellicht via de rechter...
pi_185085070
Hahaha ik blijf mij verbazen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_185085095
Hier in de buurt was er ook een kerel die hetzelfde had gedaan als wat jij nu doet. Photoshoppen om een lening te krijgen.
Daar zijn ze dus wel achtergekomen en dit verhaal heeft dus ook op de regionale nieuwssite gestaan. Nu weet de hele gemeente wat die jongen gedaan had, niet dat dat allemaal zo erg is maar door het niet te doen kan het je een hoop gedoe besparen.
Die jongen waar ik t over heb moest zelf ook nog een flinke boete betalen wegens de fraude die hij pleegde. Naast de te afbetalen lening.
pi_185085163
Waarvoor zou je zo idioot dringend geld nodig hebben dat je een vast contract gaat vervalsen? Als het om een hypotheek gaat dan komt de aap toch bij de notaris uit de mouw, en voor allerlei kleinigheden kun je gewoon sparen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  maandag 18 februari 2019 @ 15:45:30 #12
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_185085589
8mnd looptijd?

Das vast zo'n minileentoko?

Die zie ik er wel voor aan om met je werkgever te bellen.
Dum de dum
  Moderator maandag 18 februari 2019 @ 15:53:57 #13
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_185085751
Dus je hebt geen vast contract, wil met alle geweld geld lenen, en gaat dan je contract photoshoppen?

Man man man wat voor mensen zijn er toch op de wereld 8)7
Breitling - Instruments for Professionals
pi_185085795
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 15:53 schreef CoolGuy het volgende:
Dus je hebt geen vast contract, wil met alle geweld geld lenen, en gaat dan je contract photoshoppen?

En dan gaan klagen dat ze zoveel informatie aan moeten dragen en dat die dan ook nog gecontroleerd wordt! Schande!
:|W
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_185086023
Dat soort dingen moet je dus nooit doen. Als ze er achter komen kun je namelijk een EVA (EVR/IVR) registratie krijgen.

quote:
Het Bureau Krediet Registratie (BKR) biedt aan banken de Externe Verwijzingsapplicatie (EVA) aan. In dit systeem worden de frauderegistraties als het ware verzameld zodat andere kredietverstrekkers hier inzicht in krijgen. Binnen dit systeem onderscheiden we twee soorten registers: het Interne Verwijzingsregister (IVR) en het Externe Verwijzingsregister (EVR).

Een EVR registratie is, zoals de naam al doet vermoeden, extern en daarom ook voor alle kredietverstrekkers zichtbaar. Wordt u in dit register geregistreerd, dan wordt u op een 'zwarte lijst' gezet. De gevolgen van een EVR registratie zijn zwaar. Een kredietverstrekker mag u voor maximaal acht jaar registreren gedurende welke periode u vrijwel niets kunt op financieel gebied. Het aanvragen van een hypotheek, lening of zelfs een verzekering kan hierdoor onmogelijk worden gemaakt. Oftewel: dit is een register waar u absoluut niet in wilt komen.

Een IVR registratie is bedoeld voor intern gebruik. Wanneer een bank vermoedt dat u betrokken bent geweest bij een frauduleus incident, kan zij u registreren in het IVR. Dit heeft als het ware tot gevolg dat u op een waarschuwingslijst komt, zodat u door de bank extra goed in de gaten wordt gehouden.
Op internet kun je genoeg verhalen lezen over mensen die hun bankafschriften of contract hebben vervalst en daardoor zo een registratie hebben. Je kunt dan niet eens een rekening openen bij een bank. De rekening die je hebt wordt vaak opgeschort. Dus gewoon 8 jaar lang problemen.

Als ik je vriend was zou ik maar snel kijken of hij de lening in een keer kan afbetalen zodat ze er nooit achter komen.
pi_185086139
Ts om meerdere redenen moet je dit niet willen zo.
pi_185086264
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 15:21 schreef HetDonkertAan het volgende:
Hier in de buurt was er ook een kerel die hetzelfde had gedaan als wat jij nu doet. Photoshoppen om een lening te krijgen.
Daar zijn ze dus wel achtergekomen en dit verhaal heeft dus ook op de regionale nieuwssite gestaan. Nu weet de hele gemeente wat die jongen gedaan had, niet dat dat allemaal zo erg is maar door het niet te doen kan het je een hoop gedoe besparen.
Die jongen waar ik t over heb moest zelf ook nog een flinke boete betalen wegens de fraude die hij pleegde. Naast de te afbetalen lening.
Linkje?
pi_185086291
Ik zie dit als 1e hit op google:
https://tubbergen.nieuws.(...)lening-los-peuteren/
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_185086322
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 15:45 schreef Fe2O3 het volgende:
8mnd looptijd?

Das vast zo'n minileentoko?

Die zie ik er wel voor aan om met je werkgever te bellen.
Ook dit ja. Echt wat een niveautje weer ;(
Alius aliud dicit
pi_185086360
quote:
Ja dat was 'm, maar het is vast en zeker vaker voorgekomen.
En de kredietverstrekkers weten ook dat dit gedaan wordt.
Voor het zelfde geld loop je dus na een dag al tegen de lamp.
pi_185086362
quote:
_O-
  Redactie Frontpage maandag 18 februari 2019 @ 16:30:33 #23
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_185086494
Gelukkig heb je wel photoshop skills TS. Misschien met die skills ergens een echt contract proberen binnen te halen?

Wat een gekut weer zeg :')
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_185088868
Als je denkt dat je zo ondertussen alles wel hebt gezien op het internet, komt er weer eens iets zoals dit langs :+
  maandag 18 februari 2019 @ 19:00:11 #25
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_185089409
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 15:53 schreef CoolGuy het volgende:

Ik verbaas me nog elke dag weer over de domheid van mensen.... Elke keer als je denkt de bodem bereikt te hebben......
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_185097749
Zoveel mis met dit. Ik ben sowieso iemand die het aangaan van leningen (met uitzondering van hypotheken, en dan nog moet je opletten) zoveel mogelijk afraadt. En dan krijg je mensen die contracten vervalsen om in aanmerking te komen voor een lening. Manmanman.

Uit eigen ervaring (want ik controleer zelf dit soort stukken in mijn werk) kan ik zeggen dat je meestal wel door de mand valt vroeg of laat. De gevolgen zijn enorm. Je mag de hele lening in een keer terugbetalen, en je krijgt een melding dat je gefraudeerd hebt in de BKR waardoor je niets meer kan op financieel gebied. Geen bankrekening, geen hypotheek, geen lening, geen verzekering etc meer.

Ik heb ze gezien hoor op mijn werk. Sukkels die hun stukken vervalst hebben, tegen de lamp lopen en hun hele hypotheek van twee ton mogen terugbetalen binnen twee weken. En de meeste banken hebben echt geen medelijden met je. Ze maken je kapot. Je bent zelf zo dom geweest dit te doen. Dus dan ook maar op de zeer pijnlijke blaren zitten.

Oh, en geen schuldsanering want je was niet te goeder trouw. Dus dit doen is heel heel heel heel heel heel heel erg dom.
pi_185105716
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 16:08 schreef Appelflaap het volgende:
Dat soort dingen moet je dus nooit doen. Als ze er achter komen kun je namelijk een EVA (EVR/IVR) registratie krijgen.

[..]
En vervolgens kan (vriend van) TS werken binnen de financiële sector ook wel vergeten.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_185110888
Het is zo goed als gelukt :') _O-
pi_185112500
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 19:49 schreef KREEFTx het volgende:
Het is zo goed als gelukt :') _O-
Om wat voor debiele lening gaat het als de looptijd minder dan 8 maanden is? Laat me raden, je hebt een fantastische deal gemaakt met Ferratum?
pi_185112733
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 20:55 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Om wat voor debiele lening gaat het als de looptijd minder dan 8 maanden is? Laat me raden, je hebt een fantastische deal gemaakt met Ferratum?
10.00 euro, is een kennis van mij.
pi_185113527
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 21:01 schreef KREEFTx het volgende:

[..]

Huh.. waarom gaat iemand 10 euro lenen..
pi_185113554
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 21:25 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Huh.. waarom gaat iemand 10 euro lenen..
Pakjes sigaretten zijn tegenwoordig duur...
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_185113580
Lekker eendje
pi_185118672
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 21:01 schreef KREEFTx het volgende:

[..]

Al die moeite. Ik hoop dat je 10k bedoelt.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 20 februari 2019 @ 07:26:11 #35
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_185118711
Of 1.000 bedoel je?
Lijkt me een mooi bedrag om te lenen via zo'n flitskrediet-toko.

Ga je straks ook een topic openen over dat jouw vriend is opgelicht, omdat je garantstellingskosten moet betalen?
pi_185118771
Ik zou meerdere kredieten nemen... misschien ook nog een woning aankopen en frauderen bij je hypotheekaanvraag, en tegelijkertijd nog een leuke auto private leasen.
Wel alles tegelijk doen anders zien ze dat je meerdere leningen hebt !
Ik was hier...
  woensdag 20 februari 2019 @ 12:38:44 #37
447397 SpaanseVlieg
2 + 2 = 4 - 1 = 3
pi_185123836
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 20:55 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Arbeidscontract loopt nog 8 maanden.
pi_185123925
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 12:38 schreef SpaanseVlieg het volgende:

[..]

Gewoon ff photoshoppen naar 8 jaar.
pi_185123996
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 12:38 schreef SpaanseVlieg het volgende:

[..]

Hij geeft aan dat in die periode de lening wordt afbetaald, dus zal de looptijd van de lening ook hoogstens 8 maanden zijn.
pi_185125854
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 06:22 schreef VanAvesaat het volgende:
Zoveel mis met dit. Ik ben sowieso iemand die het aangaan van leningen (met uitzondering van hypotheken, en dan nog moet je opletten) zoveel mogelijk afraadt. En dan krijg je mensen die contracten vervalsen om in aanmerking te komen voor een lening. Manmanman.

Uit eigen ervaring (want ik controleer zelf dit soort stukken in mijn werk) kan ik zeggen dat je meestal wel door de mand valt vroeg of laat. De gevolgen zijn enorm. Je mag de hele lening in een keer terugbetalen, en je krijgt een melding dat je gefraudeerd hebt in de BKR waardoor je niets meer kan op financieel gebied. Geen bankrekening, geen hypotheek, geen lening, geen verzekering etc meer.

Ik heb ze gezien hoor op mijn werk. Sukkels die hun stukken vervalst hebben, tegen de lamp lopen en hun hele hypotheek van twee ton mogen terugbetalen binnen twee weken. En de meeste banken hebben echt geen medelijden met je. Ze maken je kapot. Je bent zelf zo dom geweest dit te doen. Dus dan ook maar op de zeer pijnlijke blaren zitten.

Oh, en geen schuldsanering want je was niet te goeder trouw. Dus dit doen is heel heel heel heel heel heel heel erg dom.
Wow, heftig. Weet je hoe het is afgelopen met die mensen? Niemand kan toch zomaar 2 ton betalen?
ADHD-C
pi_185128009
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 14:31 schreef LazyDave het volgende:

[..]

Wow, heftig. Weet je hoe het is afgelopen met die mensen? Niemand kan toch zomaar 2 ton betalen?
Wat er meestal gebeurd is dat hun huis bij executieverkoop wordt verkocht en dat een eventuele restschuld omgezet wordt als persoonlijk lening. Komt wel eens neer op de rest van je leven die schuld afbetalen afhankelijk van hoeveel restschuld je hebt. Je bent echt goed zuur, daarom is je inkomenspapieren vervalsen echt spelen met vuur.
pi_185128943
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 16:33 schreef VanAvesaat het volgende:
Je bent echt goed zuur, daarom is je inkomenspapieren vervalsen echt spelen met vuur.
Valsheid in geschrifte misschien?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 22 februari 2019 @ 14:05:50 #43
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_185170923
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 17:25 schreef blomke het volgende:

[..]

Valsheid in geschrifte misschien?
Klopt en zeer verlaat doen we hier dus ook een slotje op.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')