Die tikjes zijn niet speels, maar behoorlijk agressief. Ofwel schrikt hij nog steeds van zijn eigen aanhaal-neigingen, of hij behoort tot de katten waarbij het aanhalen van staart of staart-wortel tot overstimulatie leidt. Ik kom er wel achter, hij begint nu de neiging te krijgen om heel veel bij mij in de buurt te willen zijn.quote:Op maandag 21 juni 2021 23:16 schreef yinu het volgende:
Dat wordt nog wel een schootkatje! Het lijkt ook wel of hij met je wilde spelen vannacht. Dat met die tikjes doet één van onze katers ook met mijn vriend. Bij voorkeur 's nachts ook.
quote:Op dinsdag 22 juni 2021 19:20 schreef mvdejong het volgende:
Onyx is allesbehalve het timide katertje wat ik in het begin dacht. De grote jongens zitten alle 3 buiten, en hij is weer in de huiskamer.
Ga je dat laatste dan "los" doen of aan een tuigje? Dat zag ik hier in de buurt laatst.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:43 schreef mvdejong het volgende:
Het was best eng om te proberen hem op te pakken (met Cayok is dat na 8 jaar nog steeds gevaarlijk), maar het deed hem echt niets om even opzij gezet te worden.
Hij heeft ook nog een probleem dat zijn vacht steeds dunner wordt, maar dat is vermoedelijk mijn stommiteit. Waarschijnlijk is hij allergisch voor vlooien, en die krijg ik echt mijn huis niet uit met buitenlopende katten en voor mij ontoegankelijke plekken. Maar ik ben er zondag-nacht in geslaagd om hem vlooienmiddel in zijn nek te druppelen, dus ik hoop dat dat het probleem oplost. Stress lijkt niet echt meer de oorzaak te kunnen zijn, zeker niet als je kijkt naar zijn uitdrukking in die foto hierboven.
De buitenwereld trekt hem ook, hij probeert nu al de buitendeur te openen (die zit gelukkig op de knip). Gisteren liet ik even de deur open toen hij op de trap zat en ik buiten stond, maar dat durfde hij nog niet. Ik wil hem nog niet onbegeleid naar buiten laten, omdat ik dan het risico loop dat Pepe hem zover opjaagt dat hij niet meer de weg terug vindt; gisteren waren de andere jongens niet in zicht. En het zou ook wel prettig zijn om alvast te weten hoe hij op honden reageert.
Het mooiste zou zijn als ik hem een paar keer even in de voortuin kan laten kijken, en hem dan meeneem op een rondje naar de single, dat is een heel duidelijk signaal naar de rest dat ik besloten heb dat hij bij de groep hoort.
Ik heb wel vaker katten aan een halsbandje uitgelaten, maar ik weet niet of Onyx dat gaat accepteren, ik heb hem zojuist voor het eerst opgepakt, ik durfde dat nog niet eerder te proberen uit angst onze relatie weer te verstoren. Mijn Burmezen heb ik toen zo kennis laten maken met de buurt; ook omgekeerd, wat nuttig was toen Julius elke open deur als een uitnodiging bleek te zien. Mijn kwartet asiel-katers mochten naar buiten voordat de 2e aanraakbaar was, dus daar speelde het niet; maar ik had gemerkt dat ze het huis duidelijk als veilige plek zagen.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:58 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ga je dat laatste dan "los" doen of aan een tuigje? Dat zag ik hier in de buurt laatst.
Hij verrast me steeds met de snelheid waarin hij voortgang boekt. Maar ik had al eerder gesteld dat het vermoedelijk snel zou gaan omdat hij, in tegenstelling tot het kwartet katers, geen ander sociaal contact heeft. En het was vrij duidelijk dat het (ooit) een mensen-kat was.quote:
Wat vrijdag duidelijk is geworden dat zelf een korte tijd verdwaald zijn al dit gedrag kan veroorzaken, dus er is vermoedelijk niets ergers met hem gebeurd dan dat hij op straat is beland. Hoe, dat blijft een vraag.quote:Op maandag 28 juni 2021 21:51 schreef mvdejong het volgende:
1. Wat is er met hem gebeurd dat hij zo'n getraumatiseerd beestje werd ? Hij vertoont aardig wat veerkracht en ondernemingsdrang, hij is duidelijk niet een verwend beestje dat niets gewend is, zoals ik eerst dacht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |