abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 februari 2019 @ 08:53:16 #1
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_185078737
:W,
Ik ben nu al een paar weken 100% ziekgemeld en werk sinds kort 1 dag in de week op arbeidstherapeutische basis. Dit heeft de leidinggevende zo bedacht. Maar, betekent dit dat mijn aanwezigheid tijdens een teamvergadering ook wordt verwacht? Ik dacht zelf van niet, maar begon dit weekend te twijfelen toen iemand erover begon. Iemand enig idee hoe dat zit?

De leidinggevende is nog niet aan het werk maar ik probeer haar straks wel even te bereiken.
  maandag 18 februari 2019 @ 08:55:43 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185078760
Als jouw teamvergadering op de dag dat je werkt valt wel, anders niet.

1 dag werken = alle voorkomende werkzaamheden op die dag die jullie samen overeengekomen zijn. Als daar volgens jullie allebei de teamvergadering onder valt, dan wel, als jullie allemaal denken dat jij je tijd beter ergens anders aan kan besteden die dag, dan niet.

Dit is mijn eigen mening, niet gestoeld op enige feiten of regels. :@
  maandag 18 februari 2019 @ 09:01:39 #3
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_185078798
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 08:55 schreef Brighteyes het volgende:

1 dag werken = alle voorkomende werkzaamheden op die dag die jullie samen overeengekomen zijn. Als daar volgens jullie allebei de teamvergadering onder valt, dan wel, als jullie allemaal denken dat jij je tijd beter ergens anders aan kan besteden die dag, dan niet.
Ik heb afgesproken dat ik op dinsdagavonden werk. De leidinggevende is verder niet over teamvergaderingen begonnen en ik heb daar ook niet meer naar gevraagd (baal ik nu van).

Voorheen kwam het ook voor dat teamvergaderingen dan op een vrije dag vielen, maar ik werk normaal gesproken onregelmatige diensten dus dan kwam ik ook gewoon. En nu ben ik een beetje nerveus omdat ik niet weet of ik haar kan bereiken voor die tijd en niet goed weet wat ik dan het beste kan doen.
  maandag 18 februari 2019 @ 09:04:25 #4
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_185078814
Ziek is ziek. Als je afgesproken hebt dat je een dag per week werkt, dan doe je dat en niets meer. Als ze die teamvergadering zo graag met jou willen, dan plannen ze dat maar op de dag dat je werkt.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  maandag 18 februari 2019 @ 09:05:44 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185078826
Ik zou me er niet al te druk om maken en gewoon gaan werken op de dinsdagavond en verder niets. Mocht zij er op terug komen dat je niet bij de teamvergadering was kan je gewoon aangeven dat de afspraak was '1 dag werken' en niet plus plus plus. Als zij dan aangeeft dat ze je graag bij de teamvergaderingen heeft zeg je dat je dan de weken dat er een teamvergadering is die week niet op dinsdagavond werkt en wel naar de vergadering komt.

Het is niet voor niets dat je rustig op moet bouwen he? Dus dan is 1 dag ook echt 1 dag, en niet 2 omdat het toevallig een vergadering betreft.
pi_185079084
Als je twijfelt, of je wordt verwacht bel dan gewoon eventjes, gewoon gesprekje van hey ik werk normaal enkel dag x, maar nu is de team vergadering op dag y. Wat doen we?

En je vaste dag werk en teamoverleg op andere dag niet doen!
Je werkt op therapeutische basis, je bent nog 100% ziek... dat betekent dat je niet al je normale verlichtingen moet nakomen. Het is al een hele prestatie dat je gewoon daar bent en werk uit je handen komt.
Al had je nu bij wijze van spreken je nek gebroken, of iets anders fysieks (is ook 100% ziek) had je dit dan ook allemaal van je zelf verwacht?

Stel je zelf de vraag. Wil ik naar de teamvergadering? Is dat van verplicht voelen? Of gewoon JA! tof om alle collega's weer te zien en betrokkenheid voelen ed.
Of Nee! niet op mijn dag en ben er nog langena niet aan toe om in een kippenhok te gaan zitten?
Je kunt ook vragen om verslag van deze bespreking en evt op voorhand jouw punjtes door te geven en te bespreken met je teamleider.

Ik gok zo dat je in de zorg werkt? Waar net zoals in het onderwijs verwacht wordt dat je ook op je vrije dag komt werken ivm opleiding, bijscholing of vergaderingen?
In het bedrijfsleven is dat not done...
pi_185081198
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 08:55 schreef Brighteyes het volgende:

Dit is mijn eigen mening, niet gestoeld op enige feiten of regels. :@
Dit is ook precies wat mijn logische verstand mij vertelt.

Het staat wel netjes als je de eerstvolgende dinsdagavond even vraagt hoe die teamvergadering verlopen is en of er nog belangrijke zaken naar voren kwamen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_185081418
quote:
14s.gif Op maandag 18 februari 2019 11:40 schreef probeer het volgende:

[..]

Dit is ook precies wat mijn logische verstand mij vertelt.

Het staat wel netjes als je de eerstvolgende dinsdagavond even vraagt hoe die teamvergadering verlopen is en of er nog belangrijke zaken naar voren kwamen.
Notulen.
pi_185081866
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 11:49 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Notulen.
die verschijnen niet zelden pas vlak voor de volgende vergadering :P
  maandag 18 februari 2019 @ 12:47:30 #10
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_185082366
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 08:53 schreef Helsinki het volgende:
Ik ben nu al een paar weken 100% ziekgemeld en werk sinds kort 1 dag in de week op arbeidstherapeutische basis. Dit heeft de leidinggevende zo bedacht. Maar, betekent dit dat mijn aanwezigheid tijdens een teamvergadering ook wordt verwacht? Ik dacht zelf van niet, maar begon dit weekend te twijfelen toen iemand erover begon. Iemand enig idee hoe dat zit?

De leidinggevende is nog niet aan het werk maar ik probeer haar straks wel even te bereiken.
Het hangt ook beetje van je afgesproken werkzaamheden (en je ziektebeeld) af.
Als je een gekneuzde grote teen hebt kan ik me voorstellen dat er geen belemmering is om naar de vergadering te gaan.

Als je een burnout hebt of overspannen bent en ze je nu wat taakjes geven die inhoudelijks niks met je echte werk te maken heeft is het verstandiger om niet naar zo'n vergadering te gaan. Je werkgever zal dat dan ook moeten begrijpen.

Tijdens mijn burnout had ik afgesproken om 2x in de week een bakje koffie te komen doen.
Het was meteen duidelijk dat ik niet op vergaderingen werd verwacht.
Tot nooit .......
  maandag 18 februari 2019 @ 13:15:49 #11
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_185082839
quote:
werk sinds kort 1 dag in de week op arbeidstherapeutische basis. Dit heeft de leidinggevende zo bedacht.
Zou je niet eens met de arbo(arts) gaan overleggen?
Dum de dum
pi_185082927
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 13:15 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Bedrjfsarts, een arboarts is geen leidinggevende aan een reintegratietraject.
En daarbij is reintegratie uiteindelijk aan de werkgever (in overleg met werknemer) wat betreft invulling maar ook is werkgever eindverantwoordelijke.

Ook is er vrij vaak sprake van een vergissing, een arboarts is een zogenaamde basis arts en staat onder een bedrijfsarts en heeft verder zelf geen “macht” op gebied van medisch iets bepalen in de zin van reintegratie.

Zoek dat maar eens op voor de lol want ik wist het ook niet.

Enfin, waarom niet in eerste instantie overleggen met de werkgever? Jullie zijn er wat betreft langzaamaan werk proberen er ook samen uitgekomen? Lukt dat niet dan stap je naar de bedrijfsarts en zie je wel weer verder.

Vraag is dan wel of een teamvergadering belastend is qua whatever er aan de hand is op medisch vlak.
pi_185082957
zie hier waarom werkgevers steeds meer zzp-ers inhuren, tijdelijke contracten en payroll :)
pi_185084166
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 13:21 schreef tupper het volgende:
zie hier waarom werkgevers steeds meer zzp-ers inhuren, tijdelijke contracten en payroll :)
Zodat ze onder de ziektewet uit kunnen komen?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_185084430
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 14:27 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Zodat ze onder de ziektewet uit kunnen komen?
Nee van zeikerige werknemers.

Tis een teamoverleg en dan moeilijk gaan doen. Ipv te zeiken en direct de regels na te kijken kun je er ook gewoon ff zijn.
pi_185084850
quote:
:W,

Teamoverleg is ook werken. Dus als je afspraak met de bedrijfsarts is om 8 uur in de week therapeutisch te gaan werken kan je die tijd dus aftrekken van die 8 uur.

Overigens gewoon ff afstemmen met je manager en waarbij je zelf het beste voelt.

quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 13:15 schreef Fe2O3 het volgende:
EDIT ... zou dit maar eens gaan doen. Lijkt er niet op dat je volgende week 100% 40 uur werkt als je nu therapeutisch 8 uur werkt. Als je richting de 6 weken gaat zal er wel iets ingepland moeten worden met een arbo arts ivm wet poortwachter.
  maandag 18 februari 2019 @ 15:53:23 #17
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_185085740
Ik ben uiteindelijk niet naar de vergadering geweest. Morgen stond er al een gesprek ingepland met de leidinggevende en dan zal ik wederom naar de bedrijfsarts informeren (heb ik al eerder gedaan, maar toen kreeg ik te horen dat het echt even kan duren voordat ik op word geroepen) en het hebben over de invulling van dit soort dingen. Ik heb nu 3 diensten op arbeidstherapeutische basis gewerkt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 65% gewijzigd door Helsinki op 19-02-2019 16:02:49 ]
  maandag 18 februari 2019 @ 15:54:30 #18
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_185085766
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 14:45 schreef tupper het volgende:

[..]

Nee van zeikerige werknemers.

Tis een teamoverleg en dan moeilijk gaan doen. Ipv te zeiken en direct de regels na te kijken kun je er ook gewoon ff zijn.
Ja hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')