Mijn gedachten was dat de relatie goed genoeg was om deze afspraak nageleefd te zien worden. Helaas zit dat er niet meer in.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 17:13 schreef Mrmime het volgende:
Gauw met haar in gesprek en zorgen dat je die afspraak alsnog op papier krijgt... zou de relatie zo goed mogelijk houden. En waarom niks op papier gezet destijds?
In overleg gaan met je ex en hopen dat ze eerlijk is.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 17:11 schreef Gijsm het volgende:
Wat kan ik doen en waar heb ik recht op, om er voor te zorgen dat ik mijn investering van 50.000 euro terug krijg en het restant van de nieuwe overwaarde verdeeld wordt?
Die ruikt geld dus dat wordt delen.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 17:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
In overleg gaan met je ex en hopen dat ze eerlijk is.
Er zijn echt nog wel eerlijke mensen... maar als je gelijke met allerlei verwijten komt en dingen gaat eisen dan verdwijnt de eerlijkheid als eerste.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 17:21 schreef cunial het volgende:
[..]
Die ruikt geld dus dat wordt delen.
Uhm....quote:Op zaterdag 16 februari 2019 17:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
In overleg gaan met je ex en hopen dat ze eerlijk is.
dat gewildquote:....Maar nu komt zij helemaal niet meer terug op onze afspraak en verwacht ze dat zij de helft krijgt van de volledige overwaarde van de woning....
Wat dom.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 17:11 schreef Gijsm het volgende:
We hebben geen samenlevingscontract o.i.d. en ook nooit iets op papier gezet,
Dat lijkt mij ook.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 17:55 schreef maily het volgende:
Die 50.000 van jou in het koopcontract is toch bewijs?
En sterkte uiteraard.
Bewijs van wat precies? Er is 50K ingebracht, maar tenzij daar expliciet bij staat van wie tsja.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 17:55 schreef maily het volgende:
Die 50.000 van jou in het koopcontract is toch bewijs?
En sterkte uiteraard.
Uit de OP:quote:Op zaterdag 16 februari 2019 20:17 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Bewijs van wat precies? Er is 50K ingebracht, maar tenzij daar expliciet bij staat van wie tsja.
quote:We hebben geen samenlevingscontract o.i.d. en ook nooit iets op papier gezet, behalve dat in het koopcontract staat dat de 50.000 euro van mij afkomstig is.
Oh dat had ik niet gelezen. Dan heeft TS wel geluk.quote:
Ja en? Dat wil nog niet zeggen dat het dan ook weer automatisch zo terug moet vloeien bij een verkoop. Wij hebben dat soort dingen vast laten leggen. Dat was overigens wel icm een samenlevingscontract.quote:
Hoe is de eigendomsverdeling van het huis?quote:
Dat is de hamvraag inderdaad….. voor de verdeling van de boedel.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 20:25 schreef Ticootje het volgende:
Huis is zeker 50 procent eigendom van jou en 50 van haar?
Wat staat er in de akte van transport? Staat het huis op jullie beider namen?quote:Op zaterdag 16 februari 2019 17:11 schreef Gijsm het volgende:
Wat kan ik doen en waar heb ik recht op, om er voor te zorgen dat ik mijn investering van 50.000 euro terug krijg en het restant van de nieuwe overwaarde verdeeld wordt?
Alimentatie? Partneralimentatie? Zonder huwelijk, geregistreerd partnerschap of zelfs maar samenlevingscontract?quote:Op zondag 17 februari 2019 09:21 schreef blomke het volgende:
[..]
Wat staat er in de akte van transport? Staat het huis op jullie beider namen?
Overigens, die ¤50.000,- is één, evt. alimentatie is twee. Is daar iets over afgesproken?
Kansloze opmerking.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 23:33 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Huisje boompje advocaatje... dat mannen hier nog intrappen.
Hoezo is dit relevant? Toen mijn vriendin nog studeerde en dus een laag inkomen had heb ik ook het leeuwendeel van de kosten op mij genomen. Andersom zou zij hetzelfde doen.quote:Op zondag 17 februari 2019 08:56 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Het ligt ook aan de verdeling, want waarom betaalt zij 1/3rde? en niet de helft?
Is daar een reden voor of het is een soort zieligheidscompensatie want minder inkomen?
Misschien dat ik het gemist heb.
Vrouwen zijn op financieel gebied veel praktischer dan mannen.quote:Op zondag 17 februari 2019 11:08 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Hoezo is dit relevant? Toen mijn vriendin nog studeerde en dus een laag inkomen had heb ik ook het leeuwendeel van de kosten op mij genomen. Andersom zou zij hetzelfde doen.
Zie het als een dure, naïeve les. Want je hebt geen poot om op te staan.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 17:16 schreef Gijsm het volgende:
[..]
Mijn gedachten was dat de relatie goed genoeg was om deze afspraak nageleefd te zien worden. Helaas zit dat er niet meer in.
En waarom toen niet? Liefde maakt blind..
Flikker toch op met je domme gelul. Ik heb dat laatste zinnetje bewust zo geformuleerd, omdat er vast wel weer zo'n zolderheld zou opduiken om alle vrouwen als golddiggers neer te zetten. Het heeft slechts een aantal minuten geduurd. Nu de realiteit: andersom heeft ze dit ook voor mij gedaan.quote:Op zondag 17 februari 2019 11:13 schreef Grems het volgende:
[..]
Vrouwen zijn op financieel gebied veel praktischer dan mannen.
Sommigen laten zich wellicht het ziekenhuis in meppen voor de liefde, ervoor betalen doen ze in ieder geval niet
Golddiggers?quote:Op zondag 17 februari 2019 11:17 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Flikker toch op met je domme gelul. Ik heb dat laatste zinnetje bewust zo geformuleerd, omdat er vast wel weer zo'n zolderheld zou opduiken om alle vrouwen als golddiggers neer te zetten. Het heeft slechts een aantal minuten geduurd. Nu de realiteit: andersom heeft ze dit ook voor mij gedaan.
Persoonlijke anekdotes vormen geen bewijs.quote:Op zondag 17 februari 2019 11:17 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Flikker toch op met je domme gelul. Ik heb dat laatste zinnetje bewust zo geformuleerd, omdat er vast wel weer zo'n zolderheld zou opduiken om alle vrouwen als golddiggers neer te zetten. Het heeft slechts een aantal minuten geduurd. Nu de realiteit: andersom heeft ze dit ook voor mij gedaan.
Evan terug naar de basis:quote:Op zaterdag 16 februari 2019 17:11 schreef Gijsm het volgende:
Hallo allemaal.
15 maanden geleden heb ik samen met mijn (ex-)partner een huis gekocht voor ongeveer 315.000 euro. Dankzij de verkoop van mijn oude woning had ik een overwaarde van 50.000 die ik mee kon nemen en investeren (d.m.v. overbruggingslening) in deze woning. We hadden toen afgesproken, dat mochten we de woning ooit verkopen, om wat reden dan ook, dat ik mijn investering van 50.000 euro weer terug zou krijgen en de rest (indien hogere marktwaarde) eerlijk werd verdeeld. We hebben geen samenlevingscontract o.i.d. en ook nooit iets op papier gezet, behalve dat in het koopcontract staat dat de 50.000 euro van mij afkomstig is.
Na een heftig jaar samen, woon ik nu de afgelopen 7 maanden bij mijn ouders en verblijft mijn ex-partner in de woning. Ze heeft het deze tijd maar goed gehad, aangezien zij maar 1/3 van de hypotheek betaalde en ik de rest van de kosten, incl. gas, water, licht, internet. Nu willen we de woning in de verkoop zetten, om een punt achter onze relatie te zetten. Maar nu komt zij helemaal niet meer terug op onze afspraak en verwacht ze dat zij de helft krijgt van de volledige overwaarde van de woning.
Dat kan je niet algemeen stellen. Genoeg vrouwen die zich, na een echtscheiding, een oor laten aannaaien bij een hypotheekadviseur voor financiering van hun nieuwe woonplekkie.quote:Op zondag 17 februari 2019 11:13 schreef Grems het volgende:
Vrouwen zijn op financieel gebied veel praktischer dan mannen.
Duurde nog lang, voor je 'adviseurscomplex' weer opspeelde.quote:Op zondag 17 februari 2019 11:49 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat kan je niet algemeen stellen. Genoeg vrouwen die zich, na een echtscheiding, een oor laten aannaaien bij een hypotheekadviseur voor financiering van hun nieuwe woonplekkie.
Inderdaad, dat is relevante levenservaring. Ik heb er qua relatie(s) dan geen ervaring mee, maar wel als het gaat om werkgevers: in eerste instantie is alles prima voor elkaar, maar als puntje bij paaltje komt…..quote:Op zondag 17 februari 2019 11:53 schreef Zorro het volgende:
Simpele regel: Hoe goed je samen ook overweg kan, op het moment dat je belangrijke afspraken maakt, doe dat met de instelling dat de ander je grootste vijand is. Dat voorkomt een hoop ellende.
Nee, je maakt juist afspraken met elkaar als het goed gaat, en niet met de instelling dat de ander je grootste vijand is, maar met de instelling dat het zo eerlijk mogelijk moet gaan, en dat gaat het best als je elkaar niets misgunt, en dus als het goed gaat.quote:Op zondag 17 februari 2019 11:53 schreef Zorro het volgende:
Simpele regel: Hoe goed je samen ook overweg kan, op het moment dat je belangrijke afspraken maakt, doe dat met de instelling dat de ander je grootste vijand is. Dat voorkomt een hoop ellende.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |