Je vergeet nog even te melden dat de stem van iemand in Malta 10x zo zwaar telt als van iemand in Duitsland.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 11:01 schreef Aquarii het volgende:
[..]
Ten eerste kunnen wij hier in Nederland op alle partijen en kamerleden stemmen, op Europees niveau alleen op Nederlandse partijen. Een wezenlijk verschil. Het zou democratisch zijn als een Duitsers op UKIP kunnen stemmen, Nederlanders op het CDU etcetera. Daarnaast zijn die parlementsverkiezingen natuurlijk ook een wassen neus, er worden 4 spitzenkandidaten geselecteerd waar men op kan stemmen en dat zou dan democratisch moeten zijn. Met dezelfde redenatie is Rusland ook democratie.
Dat lijkt goed te gaanquote:Op vrijdag 15 februari 2019 11:03 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Kom op zeg, dit soort politieke machtspelletjes is van alle tijden, de vraag is hoe de EU ermee omgaat en dat lijkt goed te gaan
Dat eerste is iets wat ik zou toejuichen en wat volgens mij in de pijplijn zit.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 11:01 schreef Aquarii het volgende:
[..]
Ten eerste kunnen wij hier in Nederland op alle partijen en kamerleden stemmen, op Europees niveau alleen op Nederlandse partijen. Een wezenlijk verschil. Het zou democratisch zijn als een Duitsers op UKIP kunnen stemmen, Nederlanders op het CDU etcetera. Daarnaast zijn die parlementsverkiezingen natuurlijk ook een wassen neus, er worden 4 spitzenkandidaten geselecteerd waar men op kan stemmen en dat zou dan democratisch moeten zijn. Met dezelfde redenatie is Rusland ook democratie.
Democratie lijkt mij een kwestie van zelfbeschikking waarbij ik dus voor de gehele volksvertegenwoordiging mag stemmen en er niet over voor mij geldende wetten besloten wordt door een 725 man waar ik niet op mocht stemmen.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 10:30 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Oh god, je bent er zo een.
Vertel jij maar hoe een direct verkozen parlement niet democratisch is. Dan vind je blijkbaar geen enkel land in Europa democratisch
Vertel wat gaat er niet goed wat de schuld is van de EU en niet de lokale overhedenquote:Op vrijdag 15 februari 2019 11:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat lijkt goed te gaan![]()
Het gaat inderdaad bijzonder goed in de EU.
Noem het indoctrinatie, maar het biedt in iig tegenwicht aan de ongefundeerde slogans zoals van Thierry, Geert en brexit hebben gezienquote:Wat voor informatie neem jij tot je?
De nieuwsbrief van Dhr Juncker?
Maar wacht, de problemen in de EU komen natuurlijk door al die populisten, demagogen en het domme volk dat naar ze luistert omdat het nergens iets van begrijpt.
Daarom hebben we deze indoctrinatieafdeling ook nodig.
Omdat ze anders helemaal ondergesneeuwd zouden raken. Logisch dusquote:Op vrijdag 15 februari 2019 11:05 schreef Benger het volgende:
[..]
Je vergeet nog even te melden dat de stem van iemand in Malta 10x zo zwaar telt als van iemand in Duitsland.
Zo simpel, toch zo waar.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 11:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Democratie lijkt mij een kwestie van zelfbeschikking waarbij ik dus voor de gehele volksvertegenwoordiging mag stemmen en er niet over voor mij geldende wetten besloten wordt door een 725 man waar ik niet op mocht stemmen.
Het feit dat de EU miljarden en miljarden kost?quote:Op vrijdag 15 februari 2019 11:19 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Vertel wat gaat er niet goed wat de schuld is van de EU en niet de lokale overheden
Dit soort projecten is nog nooit goed afgelopen. Alle pogingen tot Europese inwording zijn jammerlijk gefaald, omdat mensen het niet willen. Het word je opgedrongen. Als het niet goedschiks kan, dan maar kwaadschiks. En waarom? Omdat een paar elitaire dromers een imperium willen bouwen. Het werkt niet en zal nooit werken.quote:Noem het indoctrinatie, maar het biedt in iig tegenwicht aan de ongefundeerde slogans zoals van Thierry, Geert en brexit hebben gezien
Mag je in Nederland op de eerste kamer leden stemmen?quote:Op vrijdag 15 februari 2019 11:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Democratie lijkt mij een kwestie van zelfbeschikking waarbij ik dus voor de gehele volksvertegenwoordiging mag stemmen en er niet over voor mij geldende wetten besloten wordt door een 725 man waar ik niet op mocht stemmen.
1984 is de titel van een boek (geschreven in 1948) door George Orwell dat de huidige toestand mbt monitoren en beïnvloedden van de bevolking vrijwel naadloos voorspeld! Daarom wordt zo vaak aan dit jaartal gerefereerd.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 11:21 schreef john2406 het volgende:
Men haalt wel 1984 aan echter ik zou een ander jaartal nemen. Iets van 1933 of zo?
En toch was het democratisch of niet?
Veel schulden maken, dan werkt het in je voordeelquote:Op vrijdag 15 februari 2019 11:24 schreef john2406 het volgende:
Dat het geld kosten doet vind ik nog geen probleem echter dat de ECB maar geld bijdrukken doet waardoor mijn geld nog maar een fluitje waard worden doet, heb ik wel een probleem mee.
Daar is het volgens mij ook mee begonnen trouwens.
En waarom haal ik 1933 aan?quote:Op vrijdag 15 februari 2019 11:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
1984 is de titel van een boek (geschreven in 1948) door George Orwell dat de huidige toestand mbt monitoren en beïnvloedden van de bevolking vrijwel naadloos voorspeld! Daarom wordt zo vaak aan dit jaartal gerefereerd.
Yep geen nagel voor aan de reet te krabben dan boeit dat ook niet.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 11:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Veel schulden maken, dan werkt het in je voordeel
Nog geen 1% van EU GDPquote:Op vrijdag 15 februari 2019 11:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het feit dat de EU miljarden en miljarden kost?
Voorbeeld?quote:Het feit dat sommige landen een voorkeursbehandeling krijgen terwijl anderen maar moeten betalen?
bron? voorbeeld?quote:Het feit dat er een overwegend links elitisme heerst?
onbewezen ad hominemquote:Het feit dat een dronkenlap aan het roer staat?
Boeren krijgen de meeste subsidie van alle bedrijven... hoe wordt het ze onmogelijk gemaakt?quote:Het feit dat het leven van boeren onmogelijk wordt gemaakt?
bron? tegendeel is waar namelijk.quote:Het feit dat de euro ons allemaal armer heeft gemaakt?
Enzovoorts enzovoorts.
De populariteit van de EU is nog nooit zo hoog geweest.quote:[..]
Dit soort projecten is nog nooit goed afgelopen. Alle pogingen tot Europese inwording zijn jammerlijk gefaald, omdat mensen het niet willen. Het word je opgedrongen. Als het niet goedschiks kan, dan maar kwaadschiks. En waarom? Omdat een paar elitaire dromers een imperium willen bouwen. Het werkt niet en zal nooit werken.
Nee, en over die 1e kamer gaan dan ook alle alarmbellen af bij internationale corruptiewaakhonden. Ze zijn inmiddels bijna allemaal ernstig belangenverstrengeld, en menigeen gekocht.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 11:23 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Mag je in Nederland op de eerste kamer leden stemmen?
Onzin. Het is een bewust verdeel en heers stelsel om de EU-burger macht te onthouden over zijn eigen toekomst.quote:Verder kun je nationale verkiezingen niet 1:1 vergelijken met iets als de Eu. Nationaal zal altijd democratischer zijn
Doe eens niet zo lui. Ik ga niet alles zitten voorkauwen. Kijk eens naar de realiteit.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 11:28 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Nog geen 1% van EU GDP
[..]
Voorbeeld?
[..]
bron? voorbeeld?
[..]
onbewezen ad hominem
[..]
Boeren krijgen de meeste subsidie van alle bedrijven... hoe wordt het ze onmogelijk gemaakt?
[..]
bron? tegendeel is waar namelijk.
[..]
Jij beweert iets.. dan heb jij ook te bewijzenquote:Op vrijdag 15 februari 2019 11:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Doe eens niet zo lui. Ik ga niet alles zitten voorkauwen. Kijk eens naar de realiteit.
Ik had het over de Europese Parlementsverkiezingen, daar worden spitzenkandidaten geselecteerd die Juncker mogen opvolgen. Frans Timmermans is daar bijvoorbeeld één van.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 11:17 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Dat eerste is iets wat ik zou toejuichen en wat volgens mij in de pijplijn zit.
vwb je spitzenkandidaten die volg ik niet
Wat heeft men dan eraan, als men het een beloofd en het ander doet, zie hier een coalitie maakt het mogelijk geen enkele belofte naar te komen toch.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 11:30 schreef Aquarii het volgende:
[..]
Ik had het over de Europese Parlementsverkiezingen, daar worden spitzenkandidaten geselecteerd die Juncker mogen opvolgen. Frans Timmermans is daar bijvoorbeeld één van.
Dat zou mijns inziens vrij moeten zijn, ieder parlementslid die die functie ambieert zou zich verkiesbaar moeten kunnen stellen. Laat de Europese bevolking dan maar stemmen wie zij graag willen in plaats van voorgeselecteerde parlementsleden.
Europese parlementsverkiezingen is het moment dat wij mogen kiezen wie er in het EU parlement komen en ons land mogen vertegenwoordigen.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 11:30 schreef Aquarii het volgende:
[..]
Ik had het over de Europese Parlementsverkiezingen, daar worden spitzenkandidaten geselecteerd die Juncker mogen opvolgen. Frans Timmermans is daar bijvoorbeeld één van.
Dat zou mijns inziens vrij moeten zijn, ieder parlementslid die die functie ambieert zou zich verkiesbaar moeten kunnen stellen. Laat de Europese bevolking dan maar stemmen wie zij graag willen in plaats van voorgeselecteerde parlementsleden.
Ik heb eerder twee artikelen geciteerd. Geen reactie op gehad. Dus ik blijf niet bezig.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 11:29 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Jij beweert iets.. dan heb jij ook te bewijzen
Onderbouwd deze zelf iets?quote:Op vrijdag 15 februari 2019 11:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik heb eerder twee artikelen geciteerd. Geen reactie op gehad. Dus ik blijf niet bezig.
die artikelen gaan niet over boeren pesten, of armer worden door de Euro...quote:Op vrijdag 15 februari 2019 11:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik heb eerder twee artikelen geciteerd. Geen reactie op gehad. Dus ik blijf niet bezig.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |